Dat ziet er als een gezellig baantje uit met veel rij-mogelijkheden en leuk dat er weer gebouwd wordt natuurlijk :D
Veel meer ruimte voor scenery zal je baan zeker goed doen. ;)Ja, het is nu al genieten!
Benieuwd naar de foto's.
Ben benieuwd naar het verloop en foto’s.Vandaag zal ik de eerste foto’s plaatsen!
Veel bedrijvigheid mogelijk tussen stations en spooraansluitingen én ruimte voor het landschap.
Ga je ook nog vangrails langs de spiraal maken?Nee, Jack voorlopig niet. Tot op heden is er nog geen enkele locomotief / wagon uit de rails gelopen en gevallen op de grond.
Nee, absoluut niet. Bij het depot zijn het K-rails ipv M-rails (i.v.m. de draaischijf) en voor de tram heb ik een paar stukje styreen neergelegd van 1,5 x 1,5 mm.Ach, ik dacht dat dat het trammetje op een stukje 2-rail stond en dacht meteen: ”Heeft die Johan dat nou gedaan zonder ons dat uit te leggen?” ;D
Zo zie je maar: je foto's worden aandachtig bekeken.
Zoals ik eerder had gemeld, heeft de aanschaf van een RTS Greenkeeper 35 kv mij in positieve zin verrast.
Adviezen zijn uiteraard van harte welkom!
Vraagje:Beste Pierre,
De witte beugels/strips waar je de bedrading door heen trekt wat is dat voor materiaal? Het systeem is een beetje gelijk aan boekbinders ruggen maar dan een stuk groter.
Het zijn inderdaad de boekbinders ruggen. Ik gebruik altijd 3 ringen zo om de 15 a 20 cm. Bij een knooppunt zoals op de foto zitten ze dichter op elkaar.De boekbindersruggen zijn hier goed te zien op de foto!
De seinen zijn verdiept aangebracht.Bovenaan de foto zie je hoe ik de seinen van Marklin verdiept heb aangebracht. Het plankje is 2 cm breed. Het gat in de plaat is afgedekt met een stukje styreen van 0,5 mm dikte.
Dat is spijkers met koppen slaat Johan. Een paar boompjes op je baan geeft gelijk een heel ander gezicht. ;)Ik moet er eigenlijk ook eens aan geloven en een paar mooie bomen maken. Maar ja ..... ;D
Ik heb even gekeken naar je perronoverkapping: knap werk!Dank!
Dag @Johan,
Die overkapping voor de trappen naar je voetgangerstunnel vind ik er fraai uitzien en ik zeg: toepassen.
Ik vind dat je de overkapping van de trappen een beetje in de zelfde vorm moet houden van de grote perronoverkapping.
Daar heeft d'n Pierre wel een punt, meestal zijn die dingen allemaal in dezelfde stijl maar ik vind het ook wel wat hebben zo met die versieringen.Hmmm, stand 1½ - 1½ ::) ::) . Ik ga er van de week nog eens rustig over nadenken! Wordt vervolgd…… ;)
Wat gaat er onder de loods komen?Allerlei zaken die de fabriek nog moet verwerken. In Rijswijk zag een motor staan, vaten liggen etc.
Zo kom ik ook nog eens bij bouwsels van voor mijn tijd, zoals die richtingwijzer.Daar doe ik het ook voor Rob. Het is juist elke keer een uitdaging - hoe ik kan met minimale middelen toch iets bruikbaars maken en wat een leuke vulling geeft op je baan (= voldoening en genieten).
Voor het mooie moeten er eigenlijk nog wat hekwerkjes komen.Pierre, de werkzaamheden richten zich nu met name op de indeling van de baan – waar kan ik wat plaatsen. En ja, je hebt gelijk er moeten nog een aantal zaken toegevoegd worden. Hekjes, Preisertjes, andere scenery spullen (niet alleen bij de fabriek). Daarnaast moet er het nodige nog verouderd worden. Kortom nog veel te doen! Gelukkig ben ik dus de eerstkomende jaren van de straat en bezig met onze mooie hobby!
Ik vind het een mooie, klassieke modelspoorbaan.Ik probeer de jaren zestig, begin jaren zeventig na te bootsen Wim. Alhoewel ik me realiseer dat ik weleens een compromis moet zoeken om e.e.a. op te lossen.
In Gerhardstein hebben de Preisers duidelijk nog geen last van de Corona crisis.
Gisteren een extra spoortje aangelegd. Op dit spoor komen terzijde gestelde locs te staan (wellicht ook een paar goederenwagons).
Lekker compact. Volgens mij duidt je het spoor aan met striping tape (o.i.d.).
Ben wel benieuwd waarvoor die onderste rij schakelaars dienen ;)Dit is het bedieningspaneel van het depot. De onderste rij schakelaars zijn bestemd voor de verlichting (lantaarns, gebouwen e.d.). Ieder gebouw / huis of een paar lantaarns kan ik dus separaat aan- of uitzetten. Zo heeft ieder bedieningspaneel op de topplaat een rij met schakelaars.
Is het dan niet handig om daar bij te zetten waarvoor ze zijn? Stel dat jij even voor ons koffie aan het zetten bent, dan weten wij hoe of dat werkt met die knopjes. Toch? :)
Intussen is het stukje spoor verder uitgebreid. Aangezien het bedieningspaneel reeds “ lange tijd” in gebruik is, moest het bedieningspaneel vernieuwd worden.Dit betreft dus Paneel 6!