dat heb jij ff snel geflikt he pff man man wst een gepiel lop de centimeter.
ik was aanhet bladerendoor de foto's en dacht hij zal dat tussenstuk toch ook al niet klaar hebben he, daar ben ik namelijk reuze benieuwd naar hoe je dat gaat flikken.
Lekker bezig Piere,.....
Pierre volgens mij moet je wat anders gaan doen je raakt veels te bedreven in het ombouwen van dit spul, man in jouw tempo komen ze de fabriek niet eens uit.
Maar weer een geweldig stukje gefreubel.
Veel te late reactie natuurlijk: je had de motor misschien ook andersom kunnen zetten. Het blijft natuurlijk een aanhanger die de bus duwt. Ben je niet bang dat je bus gaat scharen als-ie door de bocht gaat?
Ik denk dat voor je verder gaat met de opbouw, je toch eerst een test-run doet. :)
Maar Pierre, als er eentje op het forum zit met verstand van bussen, dan ben jij dat.Dus met alle vertrouwen kijk ik straks naar een vlekkeloos rijdende geleden bus.
Jammer dat hij alles in het zicht gebouwd heeft, zowel motor als accu's.
Ik vind trouwens de gelede bus op de foto van Wim er maar gammel eruit zien. Kan ook gezichtsbedrog zijn, hoor.Nou dankjewel @Roel! En ik maar denken dat we vrienden waren. :'(
Maar Wim, een goede en stevige vriendschap kan toch wel tegen een stootje.Ik vind trouwens de gelede bus op de foto van Wim er maar gammel eruit zien. Kan ook gezichtsbedrog zijn, hoor.Nou dankjewel @Roel! En ik maar denken dat we vrienden waren. :'(
Ben wel benieuwd naar de draaicirkel die deze dame (of is het heer?) nodig heeft.
Pierre. je kan de batterijen toch in het achterste deel kwijt plat achter elkaar dan zijn die iig uit het zicht.De batterijen zijn twee baby-penlite en die moet ik naast elkaar kwijt. Gaat niet achterin omdat daar de wielkasten zitten. Dan komen ze te hoog. Ik heb al een beetje zitten meten en ik denk dat het wel goed gaat komen. Jullie horen het wel. ;D
De motor kan toch ook geen kwaad als die een klein stukje en de harmonica steekt, als dat mogelijk is ben je hem ook uit het zicht kwijt
Pierre kan je niet poppetjes op papier achter die raampjes plakken dan zie je die motor niet meer, echte preistertjes past niet meer.
Hij heeft dan een stuurprobleem zal ik maar zeggen. Wil eigenlijk een beetje recht door en pakt dat een stukje van de tuin van Boris de baanwachter mee.En heeft dat er mee te maken dat het achtereind het vooreind uit de bocht duwt?
Hij heeft dan een stuurprobleem zal ik maar zeggen. Wil eigenlijk een beetje recht door en pakt dat een stukje van de tuin van Boris de baanwachter mee.En heeft dat er mee te maken dat het achtereind het vooreind uit de bocht duwt?
Hoedanook, het gaat lukken Pierre. :)
@Pierre,
Misschien zeg ik nu iets heel raars maar het komt zo maar in me op; Kan je de middelste wielen niet mee laten sturen? ::)
Dat is niet zo raar gedacht Gert-Jan maar wel een gedoe. Ik moet ik dan een 2e stuuras gebruiken die bediend wordt door de 1e.Ik zat eigenlijk te denken aan een sturende as met een eigen slepertje. Maar dat doet er dus niet meer toe.
Maar ik ben al weer lekker aan het plakken en alles kan in de voorste wagen. ;)Komt dus helemaal goed. Ik wacht op het filmpje. ;)
En een omgekeerd gemonteerde triangel
Dus vast aan de bus ,en de koppeling aan de aanhanger
Waarom, hij gaat toch goed zo? Een meesturende aanhanger heeft volgens mij alleen zin bij een erg lange oplegger.Nou Wim, morgen zit ik weer een dagje in Amsterdam, en dan ben ik toch erg blij met mijn gestuurde oplegger, bijna ieder straatje kom ik in, hij loopt altijd keurig in het spoor van de trekker terwijl een oplegger met starre assen altijd binnendoor loopt.
...en dan ben ik toch erg blij met mijn gestuurde oplegger, bijna ieder straatje kom ik in, hij loopt altijd keurig in het spoor van de trekker terwijl een oplegger met starre assen altijd binnendoor loopt.Maar Arend, jouw oplegger is wel een aardig tikkie langer dan het achtereind van zo'n bus?
Mooi opgelost weer Pierre, die achter ruit boven in is dat vuil of zit er een scheurtje in of ??
Ben weer helemaal sprakeloos Pierre... ik vind ik niet dat ik elke keer wat hoef te zeggen. ::) Toch?
Keurig toch en ik zie geen motor zitten.
Keurig toch en ik zie geen motor zitten.Nee, alleen de zombies zitten een tikkie hoger... maar als je het niet weet dan zie je het niet en als je het niet ziet dan weet je het ook niet. Knap gedaan Pierre, ook dat soldeerwerk van die achterlichten.
Herken je dat soepele zwarte draadje Wim. ;) Ik heb nu ook andere kleuren gevonden in een snoertje van oude muis. :DEerlijk gezegd niet, maar ik ben blij dat je er wat aan hebt. :)
Ja Jack, een beetje geduld zal je geen kwaad doen. ::)
Dank jullie wel jongens maar een filmpje van het rijden moet ik jullie nog even schuldig blijven. Ik heb mijn weggetjes opnieuw veranderd en nu is de verf die ik gebruikt heb te glad. :( Moet weer veranderd worden of opgeschuurd of zo.Ja Pierre het is ook je Fiatje niet, ik snap het wel je zat lekker in de flow van het lakken.
...en nu is de verf die ik gebruikt heb te glad. :( Moet weer veranderd worden of opgeschuurd of zo.Nou Pierre, je bent niet de enige: na de film van vanavond moet de hele binnenkant van mijn loods ook opnieuw... m’n verf glimt. :(
...en nu is de verf die ik gebruikt heb te glad. :( Moet weer veranderd worden of opgeschuurd of zo.Nou Pierre, je bent niet de enige: na de film van vanavond moet de hele binnenkant van mijn loods ook opnieuw... m’n verf glimt. :(
Pierre, ik weet al zó ontzettend veel... ik kan toch ook niet álles weten. ::)
Ze zien er geweldig uit Pierre,
Ze zien er zo echt uit dat het jeugd herinneringen op haalde.
Vroeger vaak in die bussen gezeten. Lijn 145 van Ridderkerk naar Rotterdam. Vooral de gelede bus was populair. Dan stonden we het liefst op het draaiplateau. Wij noemden die dingen harmonica bussen.
Qua herinnering is het natuurlijk helemaal zijn ding, omdat @Pierre zelf aan die bussen heeft zitten sleutelen. Een beetje wat ik met mijn Snelle Visser DAF heb.