Auteur Topic: MRDirect en s88 dubbele melding  (gelezen 8218 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joss

  • Gast
MRDirect en s88 dubbele melding
« Gepost op: 1 november 2012, 10:34:42 »
Hallo,

Ik ben bezig met MRDirect en Koploper. Tot nog toe werkt alles naar behoren (treinen rijden etc).
Imiddels mn s88 interface aan de praat gekregen en de s88 terugmelder ook. Maar ik krijg een dubbele melding? M.a.w. als ik een van de 16 meldingen aan nul hang, geeft MRDirect dat er 2 meldingen zijn? Iemand enig idee wat ik fout doe?

deze vraag had ik blijkbaar niet verzonden, dus ik hoop dat het nu wel goed gaat  :).

gegroet

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:MRDirect en s88 dubbele melding
« Reactie #1 Gepost op: 1 november 2012, 12:19:08 »
Daar kan ik helaas geen antwoord opgeven, misschien iets in KL instellen.
Hoop dat er KL gebruikers zijn die dit herkennen en een oplossing weten.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:MRDirect en s88 dubbele melding
« Reactie #2 Gepost op: 1 november 2012, 12:36:23 »
Beste Jos,

Gebruik je massa detectie of stroomdetectie?

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

joss

  • Gast
Re:MRDirect en s88 dubbele melding
« Reactie #3 Gepost op: 1 november 2012, 15:06:00 »
Ik gebruik momenteel massa detectie  (conradnr: 212628 - 89). Als ik dus een van de massa contacten verbind met een van 16 "meldingen" (gewoon met een stukje koperdraad) dan krijg ik dus dubbele melding in MRDirect.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:MRDirect en s88 dubbele melding
« Reactie #4 Gepost op: 1 november 2012, 22:13:56 »
Beste Joss,

Goed, wat bedoel je met "massa contacten", het massa contact op de terugmeldeenheid of een stuk ge?soleerde rails verbonden met de railmassa?

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

joss

  • Gast
Re:MRDirect en s88 dubbele melding
« Reactie #5 Gepost op: 1 november 2012, 23:01:11 »
Hallo Anne,

ik het de conrad terugmeldunit (212628 - 89 zoals gezegd), als ik op deze unit met een draadje de massa met een van de 16 ingangen verbind, zie ik op mn MRDirect pc dat er twee meldingen zijn.
Bijv. ik verbind massa met ingang 4, dan zie in op mn scherm zowel 4 en 5 oplichten.

Ik hoop dat ik zo duidelijk ben. Anders neem ik morgen een foto en dan teken ik wel in wat ik bedoel.

gegroet en bijvoorbaat dank.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:MRDirect en s88 dubbele melding
« Reactie #6 Gepost op: 2 november 2012, 09:32:31 »
Beste Joss,

"meten is weten" is altijd het eerste wat je moet doen bij technische probleemoplossingen, als je een multimeter hebt zet deze dan op gelijkspanning en meet de spanning op pen 5 (als je een massaverbinding hebt gemaakt op pen 4).

pen 4 is dan 0 volt, op pen 5 zou je een voltage moeten meten, bij mij is dat ca. 5 volt, ik weet niet wat jou S88 interface levert.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline bellejt

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 169
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
    • bellejt
Re:MRDirect en s88 dubbele melding
« Reactie #7 Gepost op: 2 november 2012, 12:41:28 »
de eerste S88 moet aan massa verbonden worden.Stel desnoods je vraag op het koploperforum met een BU van je database.Vermoedelijk heb je gewoon iets verkeerd ingevuld.
met vriendelijke groet,
Johnny.
Ecos2 kleur,3 boosters ESU,S88 Viessmann,koploper

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:MRDirect en s88 dubbele melding
« Reactie #8 Gepost op: 2 november 2012, 13:22:06 »
Beste Joss,

Inderdaad moet je de massa van de S88 ook verbinden met de massa van de railspanning, maar jij hebt gewoon getest door de massa van de S88 met een melderingang van de S88 te verbinden, dan hoef het niet.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

joss

  • Gast
Re:MRDirect en s88 dubbele melding
« Reactie #9 Gepost op: 5 november 2012, 20:51:34 »
Inmiddels de aangegeven tips "uitgevoerd".
De tip Meten is Weten (zeker waar) blijkt dat alleen de gemaakte melding geen spannigsverschil geeft.
De mass's met elkaar verbonden, geen invloed.

Vanmiddag de twee ic-tjes op S88 intterface maar vervangen voor nieuwe, wat blijkt? Nu komen er na onbepaalde tijd ALLE mogelijke terugmeldingen in het scherm te staan :-\ (heb nogg geen weerstand over de laatse melder zitten, dus zijn 31*16 meldingen).

gegroet en bedankt voor de aangegeven oplossingsmogelijkheden.  :-[

PS Tom, ik heb inmiddels koploper "afgeschakeld"en rij alleen met MRDirect.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:MRDirect en s88 dubbele melding
« Reactie #10 Gepost op: 5 november 2012, 22:06:29 »
Beste Joss,

Wat bedoel je nu met "De tip Meten is Weten (zeker waar) blijkt dat alleen de gemaakte melding geen spannigsverschil geeft", wat meet je op de melderingang die je aan massa hebt gelegd en wat meet je op de melderingang die niet aan massa ligt maar wel zichtbaar is op het scherm en wat meet je op een melderingang die niet aan massa ligt en ook niet zichtbaar is.

De meetwaardes zijn belangrijk om te weten.

Waar woon je ongeveer?

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

joss

  • Gast
Re:MRDirect en s88 dubbele melding
« Reactie #11 Gepost op: 7 november 2012, 09:55:50 »
Hallo Anne,

Ik bedoelde te zeggen dat de melderingang die ik aan massa heg gelegd 0 volt is. Alle overige melderingangen blijven netjes 5 volt. Dus ik denk dat er toch iets niet goed zit in de interface, ik ga nog maar een keer goed meten of alle verbindingen goed zijn en er toch niet nog een verkeerde verbinding in zit.
Kan jij me vertellen of ik de interface er ook tussen uit kan halen om te kijken of de LPT poort goed is? Lijkt me wel maar wil het toch even zeker weten voor ik de boel definitief opblaas.

gegroet

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:MRDirect en s88 dubbele melding
« Reactie #12 Gepost op: 7 november 2012, 10:06:14 »
Beste Jos,

Als je wilt controleren of de terugmeldeenheid het juiste signaal op de S88 lijn zet, dan heb je een andere centrale nodig (??n waarmee je ook de S88 kunt zien), daarom mijn vraag waar je ongeveer woont.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

joss

  • Gast
Re:MRDirect en s88 dubbele melding
« Reactie #13 Gepost op: 7 november 2012, 11:06:56 »
Ok, ik woon in Almere. Dus ik weet niet of dat enige oplossing zou kunnen betekenen?

gegroet

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:MRDirect en s88 dubbele melding
« Reactie #14 Gepost op: 7 november 2012, 14:50:09 »
Beste Jos,

O.K., dat is voor mij een beetje te ver weg om je te helpen, twee sugesties:

zoek iemand in de buurt die een centrale heeft met "S88 display" mogelijkheden, ik weet dat Teunistreinen het kan, hemelsbreed zit hij niet zo ver van je vandaan, maar er zit een ruime plas water tussen......

kijk eens of digtaalservice bij jou in Almere wat kan betekenen, www.digitaalservice.nl

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

joss

  • Gast
Re:MRDirect en s88 dubbele melding
« Reactie #15 Gepost op: 7 november 2012, 19:55:45 »
Bedankt voor alle antwoorden in de loop van de week. Ik ga nog verder stoeien en kijken of ik iemand kan vinden die idd "de S88 wel kan zien"

Ik laat het nog wel weten als het gelukt is.

gegroet

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:MRDirect en s88 dubbele melding
« Reactie #16 Gepost op: 8 november 2012, 09:38:36 »
Beste Jos,

Als je a.s. zaterdag naar "Houten" gaat, dan kan het ook, meestal staat er op de Raptor Stand wel een Raptor, dan moet je je S88 terugmeldeenheid meebrengen, een draadje om een ingang met massa te verbinden en het 6 aderige snoertje met de standaard platte stekker wat tussen de S88 en de centrale moet.

Waarschijnlijk ben ik er ook wel, groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

joss

  • Gast
Re:MRDirect en s88 dubbele melding
« Reactie #17 Gepost op: 9 november 2012, 01:45:36 »
Gaat niet lukken, moet 's nachts werken dus overdag slapen. Maar toch bedankt.

Offline nico

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 207
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
Re:MRDirect en s88 dubbele melding
« Reactie #18 Gepost op: 9 november 2012, 20:32:58 »
Hallo Joss,

Wat voor een centrale zoek je om het uit te proberen. Ik gebruik een IB en woon ook in Almere, ik kan hem zo afkoppelen en naar toe komen. Je moet me anders maar even een PB sturen, dan kunnen we eventueel wat afspreken.

Gr. Nico
Marklin digitaal, k-rails, alleen stoom- en diesellocs, geen voorkeur voor een land, vrije fantasie, aansturing middels IB.+computer alleen weet ik nog niet met welk besturingsprogr.