Auteur Topic: Massadetectie en c-rails  (gelezen 3386 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stafmarklin

  • Gast
Massadetectie en c-rails
« Gepost op: 24 september 2012, 20:26:09 »
Hallo vrienden,

Ik stel mij de vraag of je bij c-rails alle rails moet doorknippen, ttz de verbindingen tussen de 2 spoorstaven? Als ik op het einde van een spoorstaaf een isolatiestukje steek en iets daarvoor de rail doorslijp met een dremel dan is dit kleine stukje toch geschikt voor een terugmelding en blijft de rest toch origineel (2 x plus)? Of.... is mijn redenering fout?
Mvg Staf

rthuinte

  • Gast
Re:Massadetectie en c-rails
« Reactie #1 Gepost op: 24 september 2012, 22:44:24 »
Hoi Staf,

Theoretisch lijkt het mij te kloppen wat je zegt, echter de bezetmelding is dan ook maar van korte duur en alleen te meten op dit kleine stukje. Met andere woorden op het moment dat de trein dit deel verlaat zal de bezetmelding weer weg zijn (dit stuk is waarschijnlijk dus danig klein, dat je zelfs tussen het begin en het einde van een wagon weer een "vrij" melding kunt krijgen).

Riny

  • Gast
Re:Massadetectie en c-rails
« Reactie #2 Gepost op: 25 september 2012, 14:47:09 »
Beste Staf,

Van alle C-railstukken dient men aan beide zijde het bruggetje door te knippen.
Echter bij wissels en kruisingen is dit niet het geval want deze behoren tot een mogelijke wisselstraat.
Let op wanneer er ook stootjukken zijn, er zijn twee types, met en zonder doorlopende contacten.

Mochten er nog meer vragen zijn kijk dan even op mijn site onder "downloads", daar zijn pdf's te downloaden waar alles in beschreven staat.

stafmarklin

  • Gast
Re:Massadetectie en c-rails
« Reactie #3 Gepost op: 25 september 2012, 17:04:06 »
Rthuinte en Riny van harte bedankt voor de reactie. Dan weet ik deze winter weeral wat te doen.  ::)