Auteur Topic: Marktkraampjes  (gelezen 62417 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Marktkraampjes
« Reactie #25 Gepost op: 26 september 2012, 22:14:39 »
dus kortom .... zeker een maand werk.

Beste Pierre,

Da's nou hobby - en ach of het nu een maand duurt of 2 maanden - lekker bezig zijn dat is het belangrijkste!  ;)

Dank voor je reactie en het nummer!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Marktkraampjes
« Reactie #26 Gepost op: 26 september 2012, 22:29:27 »
Weet je wat het is Johan? Het probleem zit meer in de hoeveelheid projecten waar ik tegelijk mee bezig ben. De mijnschachten zijn ook nog niet klaar. Ik heb nog perrons waar overkappingen en verlichting op moeten. De brug over de perrons is ook nog niet klaar (nog dak schilderen en er moeten nog seinen aan/op)     Wauuww .......wat een werk allemaal.    

Staat er ook nog een Fiat 600 (1 : 1) te wachten op een nieuwe verflaag en versnellingsbak. :o :o :o Ik denk dat ik iets tijd te kort kom. :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Jaim

  • Gast
Re:Marktkraampjes
« Reactie #27 Gepost op: 27 september 2012, 17:28:35 »
Ziet er goed uit. :o
Heb zelf ook maar de keuken af gezocht, en vond daar toch nog een grote doos vol.

Heb nu en markt van 3 kraampjes. Ook maar eens proberen of het mij gaat lukken, zonder de vingers eraf te hakken  ::).
De kopjes die eraf komen zijn (met behulp van wat vuur :D) tot kolen te maken misschien. Leuk bij een stukje rangeerspoor?

bob

  • Gast
Re:Marktkraampjes
« Reactie #28 Gepost op: 27 september 2012, 23:24:54 »

Zeker weten Bob! Dat zijn ook heel dankbare materialen waar je van alles mee kan maken. Wat ga je er mee maken of heb je er al iets mee gemaakt? ::)

http://www.modelspoorh0.nl/forum/index.php?topic=555.msg4613#msg4613

Kijk eens naar die witte planken van de overkapping, bijvoorbeeld. Het origineel is 170 m. lang! 8)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Marktkraampjes
« Reactie #29 Gepost op: 28 september 2012, 17:59:53 »

Zeker weten Bob! Dat zijn ook heel dankbare materialen waar je van alles mee kan maken. Wat ga je er mee maken of heb je er al iets mee gemaakt? ::)

http://www.modelspoorh0.nl/forum/index.php?topic=555.msg4613#msg4613

Kijk eens naar die witte planken van de overkapping, bijvoorbeeld. Het origineel is 170 m. lang! 8)

Da's een heel leuk project Bob! Ben je er nog mee verder gegaan?

Ik ben in de jaren 70 nog in dienst geweest in Weert. Kan het zijn dat daar ooit een loket heeft gezeten bij dat oranje vlak?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

bob

  • Gast
Re:Marktkraampjes
« Reactie #30 Gepost op: 2 oktober 2012, 12:46:46 »
Da's een heel leuk project Bob! Ben je er nog mee verder gegaan?

Ik ben in de jaren 70 nog in dienst geweest in Weert. Kan het zijn dat daar ooit een loket heeft gezeten bij dat oranje vlak?


Ik ben er inderdaad nog steeds mee bezig, maar meer met verzamelen van informatie, dan het bouwen ervan.
Ik heb nu alle tekeningen op die van het seinhuis en Post T na!
Loket is niet aannemelijk, was een dienstengebouw en ik ben nog steeds niet binnen geweest!
Ik 'denk' dat daar een bord gehangen heeft voor de Belgische Dienstregeling, vanaf daar startte tot  1953 het personenvervoer via de IJzeren Rijn naar Belgi?.
Krijg er echter geen bevestiging van.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Marktkraampjes
« Reactie #31 Gepost op: 3 oktober 2012, 17:46:52 »
Een kleine update:

Ik heb de markt verrast met een nieuwe kraam. Het was even denken wat voor kraam er gemaakt ging worden. 'Tis een stoffenkraam geworden deze keer.

Voor de "stoffen" heb ik strookjes kladblok en keukenrol geknipt en met een ijzerdraadje kleine rolletjes gemaakt. Uiteinden geplakt met witte houtlijm en een stukje laten uitsteken zodat het duidelijke rolletjes zijn.





Daarna met heel dunne acrylverf er een kleurtje aan gegeven.




--------------------
Wat denk je mam ......... is dit een mooi stofje voor henk z'n nieuwe camouflagepak?
--------------------

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Marktkraampjes
« Reactie #32 Gepost op: 3 oktober 2012, 18:31:55 »
Geweldig bedacht!
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Marktkraampjes
« Reactie #33 Gepost op: 3 oktober 2012, 19:16:06 »
Schande! Je moet die marktman eens een betere marktkraam ter beschikking stellen! De voorste planken breken haast door de midden met al die zware rollen! :P  :P

Pierre het ziet er weer fantastisch uit! Zal mijn vrouw haar stoffen voorraad eens gaan plunderen! die knoopjes was al auwww laat staan de stoffen  ;D  ;D

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Riny

  • Gast
Re:Marktkraampjes
« Reactie #34 Gepost op: 3 oktober 2012, 19:59:04 »
Super leuk bedacht, hoe kom je er op.
Dit is een exclusieve kraam die niemand heeft (nog niet).

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Marktkraampjes
« Reactie #35 Gepost op: 3 oktober 2012, 20:28:33 »
Dat exclusieve duurt niet lang meer. met al die prachtige idee?n van Pierre heeft straks iedereen zo'n schitterende markt
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Marktkraampjes
« Reactie #36 Gepost op: 3 oktober 2012, 22:57:41 »
Dank jullie wel jongens!  ::) Nog even en ik ga naast m'n schoenen lopen. :P

Vanavond even iets heel anders gedaan een handje vol poppetjes aangekleed! Ik heb ik de loop van tijd heel wat van die mannekes (en natuurlijk ook madammekes) opgespaard. Maar bijna allemaal naakt dus .......

Dit is mijn voorraad bakkie.



Een handvol.



Na een avond kliederen en een paar kromme handen is dit de opbrengst.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

bke

  • Gast
Re:Marktkraampjes
« Reactie #37 Gepost op: 5 oktober 2012, 11:35:16 »
Zie er goed uit Pierre!

Offline patje

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re:Marktkraampjes
« Reactie #38 Gepost op: 7 oktober 2012, 18:41:10 »
Ziet er allemaal weer super uit die kraampjes. Mooi wat je met simpele huis- tuin- en keukenspullen kan maken.

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re:Marktkraampjes
« Reactie #39 Gepost op: 7 oktober 2012, 23:26:36 »
Oh ohhhh moet ik vrezen voor mijn stoffen voorraad nu???
Fotografen met passie.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Marktkraampjes
« Reactie #40 Gepost op: 8 oktober 2012, 08:53:21 »
Oh ohhhh moet ik vrezen voor mijn stoffen voorraad nu???

Wat is dat Semantha??  :o We gaan toch niet moeilijk doen over een doos lucifers en een rol wc papier!
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Marktkraampjes
« Reactie #41 Gepost op: 8 oktober 2012, 16:07:04 »
Nou moe, ben ik er even niet zie ik ineens dat er nu ook marktkramen bij zijn gekomen.
Super leuk en er zullen zeker enkele ideetjes gepikt worden onder het motto, beter goed gejat dan slecht bedacht.
Ik kan nog wel wat van die rollen stof gebruiken en ook die kaashandel vond ik echt goed gevonden.
Blijft genieten van al jouw ideetjes en uitvoeringen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re:Marktkraampjes
« Reactie #42 Gepost op: 8 oktober 2012, 18:16:16 »
Oh ohhhh moet ik vrezen voor mijn stoffen voorraad nu???

Wat is dat Semantha??  :o We gaan toch niet moeilijk doen over een doos lucifers en een rol wc papier!

Whahahahaha nee daar doe ik niet moeilijk over, maar ik zie Rick straks al in mijn stoffenvoorraad knippen om rollen stof op en lappenkraam te maken. :)
Fotografen met passie.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Marktkraampjes
« Reactie #43 Gepost op: 8 oktober 2012, 22:07:50 »
Super leuk en er zullen zeker enkele ideetjes gepikt worden onder het motto, beter goed gejat dan slecht bedacht.
Ik kan nog wel wat van die rollen stof gebruiken en ook die kaashandel vond ik echt goed gevonden.

Moet kunnen Tom. Ik pik ook zo nu en dan wel iets wat ik kan gebruiken (nou ja ....ideetjes dan h? ;D). Je kan niet alles zelf bedenken .....toch? 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Marktkraampjes
« Reactie #44 Gepost op: 9 oktober 2012, 16:28:52 »
Update:

Volgende kraampje is een bloemenkraampje. De meeste bloemen komen uit een setje van NOCH (14012HO) en de rest is gemaakt van stukjes gedroogde grasjes, schuimrubber en gekleurd zaagsel.


---------------------
Schuin afsnije wijfie! ...... dan heb je dr zeker een week plezier van!!
---------------------


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re:Marktkraampjes
« Reactie #45 Gepost op: 9 oktober 2012, 17:17:27 »
Ohhhhhhhhh Pierre schitterend... dat ziet er echt geweldig uit wauw...
Vakwerk.
Fotografen met passie.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Marktkraampjes
« Reactie #46 Gepost op: 9 oktober 2012, 17:42:32 »
Wordt het niet eens tijd dat Rick iedere week een blommetje mee brengt voor Semantha.

Ziet er top uit Piere, ben zelf al stiekem een beetje de rollen stof aan het uitproberen maar heb nog niet de juiste dikte draad gevonden.
Misschien zaterdag ff naar de markt om knoopjes te zoeken voor de kaasboer en anders ga ik het proberen uit een stukje beuken rondhout te draaien.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Marktkraampjes
« Reactie #47 Gepost op: 9 oktober 2012, 18:53:54 »
Ziet er top uit Piere, ben zelf al stiekem een beetje de rollen stof aan het uitproberen maar heb nog niet de juiste dikte draad gevonden.

Als draadje kan je zo'n groen binddraadje gebruiken van de bloemist of een stukje elektra draad (met harde kern) strippen. Een paperclip strekken kan ook. Of een oudewetse stopnaald.

Misschien zaterdag ff naar de markt om knoopjes te zoeken voor de kaasboer en anders ga ik het proberen uit een stukje beuken rondhout te draaien.

De knoopjes zijn zo klein dat ze alleen te krijgen zijn bij een hobby winkel. Ze zijn eigenlijk voor poppenkleren. Mijn vrouw had deze toevallig liggen maar ik weet ook niet waar ze voor waren. In ieder geval zijn ze nu op aan kaas.

Kijk eens of je wat kan met een perforator en een stukje karton/plastic Tom ....... heb ik zelf ook nog niet geprobeerd maar het kan werken denk ik. Of een rolletje DAS klei en dan met een scherp mes plakjes snijden ;D

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re:Marktkraampjes
« Reactie #48 Gepost op: 9 oktober 2012, 19:25:29 »
Semantha hoeft niet elke week een bloemetje Tom  ;) 1x per jaar op onze trouwdag vind ik prima.
Bovendien vind onze poes het nog ontzettend leuk om alle vazen van de tafel te gooien.
Kittens afentoe  ???

Ik denk wel dat je ze op de markt kan krijgen bij een knopen boer want daar heb ik ze namelijk ook gekocht.
En inderdaad anders bij de plaatselijke hobbywinkel.

Gaan jullie zaterdag nog naar Houten?

graag afspraken over beursbezoek plaatsen in het daarvoor bestemde topic
Fotografen met passie.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Marktkraampjes
« Reactie #49 Gepost op: 9 oktober 2012, 22:27:58 »
Gaan jullie zaterdag nog naar Houten?

Yep .... zaterdag ga ik naar Houten. Ik neem de overbuurman mee. Hebben we samen weer een uitje met de stichting. :P :P
Zie ik daar nog iemand van jullie?


graag afspraken over beursbezoek plaatsen in het daarvoor bestemde topic


Update:
Op een markt hoort natuurlijk ook een friettent. In de rommelbak vind ik nog een stukje speelgoed wat daar wel geschikt voor is. Ik heb aan de zijkant het raam vergroot en er een randje aan geplakt. De zaak een beetje vuil wit geverft en een schoorsteen op het dak gemaakt. Uit betrouwbare bronnen vernomen dat "frietje van Pietje" de laatste weken in St. Barbara staat dus heb ik een andere frietboer moeten inhuren voor mijn eigen markt dus ........

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/