Auteur Topic: Guglingen  (gelezen 52489 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frans

  • Gast
Re:Guglingen
« Reactie #50 Gepost op: 6 november 2012, 13:18:17 »
Tom route V 80 naar houtzagerij werkt tot naar het wissel 13.1 nu (19) dat wissel werkt niet.
Het werkt wel maar niet automatisch.

Mvg Frans

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Guglingen
« Reactie #51 Gepost op: 6 november 2012, 15:31:59 »
Kijk even de adressen van de wissels na, ik denk dat ik die niet heb aangepast.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Frans

  • Gast
Re:Guglingen
« Reactie #52 Gepost op: 6 november 2012, 16:21:52 »
Tom heb 31.1 ook (19) gegeven denk dat ik dat met de andere wissels ook zal moeten doen er is 1 punt als de trein het wissel omgooit gaat het rechtdoor ipv links moet ik dat bij magneet artikelen ook veranderen en waar.Of de blauwe draadjes omwisselen.
Ik heb het al eens zien doen.
Mvg Frans

PS Het loopt weer in de soep...tja lekker.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Guglingen
« Reactie #53 Gepost op: 6 november 2012, 16:49:42 »
31.1 staat niet op de kaart, denk dat je 13.1 bedoelt. ???
Je zou 12.1, 12.2, 13.1 en 13.2 opnieuw het juiste adres moeten geven.
Dacht uit mijn hoofd dat 12.1 op 18 stond en 12.2 op 19.
Dat kan je eenvoudig controleren met je IB, menu, keyboard en dan adres beginnen met 17.

Als het wissel rechtdoor gaat terwijl je afbuigen schakelt dan kan je  de draadjes omwisselen (eenvoudigste manier :() of je kan in I-train (professionele manier ;D) via wijzigen, schakelbord het juiste wissel aanklikken, dan zie je o.a. staan bij toestandwijziging, recht groen en afbuigen rood.
Maak dan recht rood en afbuigen groen (zie ook de handleiding pagina 57)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Guglingen
« Reactie #54 Gepost op: 8 november 2012, 23:27:40 »
Inmiddels is het probleem opgelost.
Wisselstanden aangepast en de wissels op het juiste adres gezet.
Route werd keurig gereden.
Maar even later gingen er weer allemaal alarmbellen rinkelen, Frans melde dat het weer niet werkte.
Opnieuw de boel nagekeken en jawel hoor, het werkte weer, maar na 1 keer de route te hebben gereden kwamen we weer in de problemen.
Toen zag ik wat er aan de hand was.
De loc vertrekt vanaf blok 2 vooruit en maakt zijn route naar het kopstation.
Daarna komt de lok weer terug op blok 2 maar staat dan andersom, dus zodra die weer het commando krijgt om te vertrekken gaat de loc weer vooruit en dat ging dus niet goed want dan vertrok hij de andere kant op.
De volgende mogelijkheden waren geen optie, de loc optillen en de baan omdraaien of de loc optillen en de loc omdraaien zodat hij weer in de juiste richting kwam te staan.
Of de route aanpassen.
Kwestie van de route aanpakken zodat de loc altijd weer op blok 2 terug komt zoals de loc ook is vertrokken.
Is ook wel logisch want dat is het einde van de route maar ook dan weer tevens het begin.
Nou alles bij elkaar wat uurtjes zitten zoeken en aanpassen en nu hoop ik dat Frans morgen me gaat melden dat het uitvoerige testrijden 100% goed zal gaan.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Frans

  • Gast
Re:Guglingen
« Reactie #55 Gepost op: 9 november 2012, 09:01:37 »
Beste Tom,

Alles gaat naar wens heb zowel de V60 als de Kittel hun rondjes laten rijden en ben geen problemen tegen gekomen.
Heb 1x gehad dat de treinen tegenover elkaar stonden.
Kan nu verder met de bedrading solderen hier en daar wat inkorten proefrijden en nogeens proefrijden rails reinigen dus nog genoeg te doen.
Ga me wat beter verdiepen in I Train nu de boel rijd en de mogelijkheden verder bekijken.
Tom je hebt een mooie klus gedaan bedankt daar voor.

Mvg Frans

Frans

  • Gast
Re:Guglingen
« Reactie #56 Gepost op: 7 december 2012, 14:07:38 »
Ben toe aan wat scenery dus maar wat rotsen gemaakt en met gipsverband aangebracht morgen is een kleurtje geven.

Frans

  • Gast
Re:Guglingen
« Reactie #57 Gepost op: 7 december 2012, 17:03:26 »
Zo weer een stukje rots er bij morgen even gips verband halen en misschien een likkie verf op de rotsen.
Boven op het groen gedeelte van de rots wil ik een autoweg maken maar das voor latere zorg. Andere ideen zijn natuurlijk altijd welkom.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Guglingen
« Reactie #58 Gepost op: 7 december 2012, 22:05:29 »
Frans,

dat ziet er alweer veel belovend uit.
Ik mis alleen de tunnel-binnenwanden en kan je niet beter ook iets van ballast naast de rail doen.
Ik weet dat je de rail zelf niet wil ballasten maar zo als het nu de tunnel ingaat denk ik dat het fraaier is als er wat ballast naast loopt.

Het leuke begin is er nu, ben benieuwd naar het vervolg.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Guglingen
« Reactie #59 Gepost op: 7 december 2012, 23:50:55 »
Ziet er veelbelovend uit.
Zou idd wat Tom zegt, nu je er nog goed bij kan een stukje de tunnel in be- en aankleden. Ik ben het zelf vergeten, en de aanblik is dan minder, en je komt er later moeilijker bij om het te herstellen
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Frans

  • Gast
Re:Guglingen
« Reactie #60 Gepost op: 8 december 2012, 08:01:07 »
Ik weet het mensen ben er nog niet klaar mee kan overal nog bij dus er komt ballast en de tunnelmuren doe ik een dun laagje roodband op dus een beetje rotsig maken.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Guglingen
« Reactie #61 Gepost op: 8 december 2012, 08:41:20 »
Frans, waarom Roodband voor de tunnelmuren, je kan toch ook gewoon een stukje schuurpapier gebruiken, geeft geen rommel en je rails blijft ook nog schoon.
1 of 2 poortjes zagen zodat het schuurpapier netjes in model komt te staan.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Frans

  • Gast
Re:Guglingen
« Reactie #62 Gepost op: 9 december 2012, 10:39:57 »
Zo een kleurtje er op tunnelingang met steentjes papier ipv schuurpapier (wel een goed idee Tom),
het groen komt later.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Guglingen
« Reactie #63 Gepost op: 9 december 2012, 10:44:41 »
nu nog een beetje ballast naast de rail en dan ziet het er weer helemaal toppie uit.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Guglingen
« Reactie #64 Gepost op: 9 december 2012, 10:47:37 »
Je rotsen zijn mooi geworden. Mooi van vorm en kleur. Toppie
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Frans

  • Gast
Re:Guglingen
« Reactie #65 Gepost op: 9 december 2012, 10:57:21 »
Dankje mannen en Tom die ballast moet ik zoeken heb ergens vijf zakjes maar geen idee waar ik het heb gelaten,anders naar de winkel.
Iemand ideeen kleur ballast voor c rail of bijwerken met de kwast.

Frans

  • Gast
Re:Guglingen
« Reactie #66 Gepost op: 9 december 2012, 12:54:28 »
Ook het tweede tunnel muurtje geplaatst het wordt nogeens wat. ???

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Guglingen
« Reactie #67 Gepost op: 9 december 2012, 13:18:46 »
Het gaat er idd op lijken Frans. Er komt zo lekker vorm in .... top.

E?n klein dingetje. Ik zou je rails afdekken met een doek of afplakken met schilderstape als je lekker met de gips aan het kliederen gaat. Straks weer een heel gepruts om dat op te ruimen van je rails (of erger je wissels).

Lekker doorgaan zo. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Guglingen
« Reactie #68 Gepost op: 9 december 2012, 13:36:37 »
Kijk, zo ziet het er gelijk al beter uit, nu ff doorwerken en die tunnel ingang er onder ook aanpakken.

Net wat Pierre aangeeft, dek het goed af, wat ook goed kan is aluminiumfolie of van die vershoudfolie.
Nu zit er aardig wat restjes op de rail en daar ga je straks problemen mee krijgen want je hebt maar 1 kant aan massa, de andere kant is de bezetmelder en die gaat naar je s88.

Voor het ballasten zijn er vele mogelijkheden, ik gebruik zelf Busch 7060 en dan met de kwast er overheen in de bruine verf zetten.
Je kan hier ook eens even kijken KLIKKIE DOEN
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Frans

  • Gast
Re:Guglingen
« Reactie #69 Gepost op: 9 december 2012, 13:36:59 »
Klopt Pierre had er een krant onder maar zal dat bede tape is halen heb hier en daar wat laten vallen maar moet de rails toch nog bruin maken dus kan dat nog weg werken.
Heb wat groen toe gevoegt even niet letten op de witte lijm en het groen op de rails is inmiddels al weg.



edit: foto aangepast, 2 keer op klikken voor meer details.

Frans

  • Gast
Re:Guglingen
« Reactie #70 Gepost op: 9 december 2012, 13:39:46 »
Kijk, zo ziet het er gelijk al beter uit, nu ff doorwerken en die tunnel ingang er onder ook aanpakken.

Net wat Pierre aangeeft, dek het goed af, wat ook goed kan is aluminiumfolie of van die vershoudfolie.
Nu zit er aardig wat restjes op de rail en daar ga je straks problemen mee krijgen want je hebt maar 1 kant aan massa, de andere kant is de bezetmelder en die gaat naar je s88.

Voor het ballasten zijn er vele mogelijkheden, ik gebruik zelf Busch 7060 en dan met de kwast er overheen in de bruine verf zetten.
Je kan hier ook eens even kijken KLIKKIE DOEN

Tom heb het laten rijden en gaat goed en vershoud en alu heb ik op voorraad dus puik idee.
Ga is even spitten op BEN bedankt voor de tip.
Als er opmerkingen zijn over het groen schroom niet.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re:Guglingen
« Reactie #71 Gepost op: 9 december 2012, 14:26:29 »
Ziet er fantastisch uit Frans!

Enige opmerking over het groen; Je dennenbomen boven de tunnelingang staan niet helemaal recht op. Beetje buigen en het is perfect.

Groeten, G?J

Frans

  • Gast
Re:Guglingen
« Reactie #72 Gepost op: 9 december 2012, 14:31:50 »
G?J? die boompjes staan er zo maar even voor het gezicht er komen anderen op en die staan dan recht.
Dit zijn van die pijpragers boompjes.

Frans

  • Gast
Re:Guglingen
« Reactie #73 Gepost op: 11 december 2012, 12:43:48 »
Vanmorgen even op pad geweest voor ballast en vloeibare rubber dit wil ik gebruiken omdat het veel makkelijker te verwijderen is als verdunde houtlijm.
De ballast heb ik in fijn genomen omdat ik tussen de bielzen ook wil ballasten met de drie kleuren wil ik wat mengen en kijken wat het wordt.
Dit heb ik niet van mezelf maar bij de buren M3R kan je dit vinden en ziet er mooi uit.
Helaas weet ik niet hoe ik klikkie moet doen via pb of zo.
Ga eerst maar eens een proefrailtje doen,vandaag geen tijd moet nog wat huishoudelijke dingen doen.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Guglingen
« Reactie #74 Gepost op: 11 december 2012, 13:11:07 »
G?J? die boompjes staan er zo maar even voor het gezicht er komen anderen op en die staan dan recht.
Dit zijn van die pijpragers boompjes.
Nou Frans, niet zo min doen over dit soort bomen h?. :)
Ik denk dat deze pijpragersbomen daar beter tot hun recht komen en zo de indruk geven van een bos dan bomen op een hoge stam. Die kan je beter meer naar voren halen, dan krijg je ook meer diepte werking.
Hoge bomen naar voren (want die vangen) veel wind en de kleinere bomen naar de achtergrond.

Ik plak eerst schilderstape langs de railbedding, die verf ik dan donker bruin en daarna komt er de ballast op gewoon met verdunde houtlijm.

Heb bij eventuele reparatie's geen enkel probleem om de ballast dan te verwijderen.
Ik denk dat een pot houtlijm van de Acti*n stukken goedkoper is dan de rubberlijm.
Ergo, soms kan ik zelfs een stuk hergebruiken.

Waarom ook tussen de bielzen ballast, gaat alleen maar problemen opleveren met je puko's en is nog een hoop werk ook.
Gewoon een kwast met wat bruine verf er overheen en wat zwarte oliesporen, even met een blokje hardhout (of een wasknijper) de verf van de puko's verwijderen en rijden maar.
En zo heeft een ieder zijn of haar eigen voorkeur.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0