Auteur Topic: Museumspoorlijn STAR  (gelezen 4848 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Museumspoorlijn STAR
« Gepost op: 26 augustus 2012, 15:54:28 »
Beste Forumgenoten,

Afgelopen week ben ik tijdens mijn vakantie in Drenthe naar de Museumspoorlijn STAR in Stadskanaal gereden. Hier heb ik foto?s geschoten en een retourtje meegereden naar Veendam. Hieronder een kleine impressie.

Allereerst het station in Stadskanaal.


Op de volgende foto?s zien jullie de locomotief welke voor de trein stond tussen Stadskanaal en Veendam en terug. De loc is een oude BR 52?er welke na de oorlog in Russische handen is terecht gekomen. Meer informatie over deze loc vinden jullie hier.




De locomotief bij de waterkolom; de stoker houdt de waterstand in de gaten. Rechts een mooi seinhuis.


Op het station Stadskanaal staan een tweetal ouderwetse abri?s.


De watertoren voor de locloods in Stadskanaal.


Een viertal foto?s hieronder: aangekomen in Veendam; de loc loopt om en maakt zich klaar voor de terugreis naar Stadskanaal.








Enkele rijtuigen in het museum van de STAR.


Als laatste foto: de locloods van de STAR in Stadskanaal.


Met groet,
Jaap (de zoon van)
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

rthuinte

  • Gast
Re:Museumspoorlijn STAR
« Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2012, 16:47:57 »
Geweldig om te zien en bedankt voor het delen van deze foto's. Ik hoop dat je een geslaagde dag hebt beleefd. Zelf hebben we bij ons in de buurt ook een museumlijn lopen, waar ook veel activiteiten voor kinderen georganiseerd worden (Themadag met Thomas de trein, dagen met als hoofdthema lego, playmobil, mecano). Zelf ben ik met mijn nichtje naar de Thomas de trein dag geweest en het blijft geweldig hoe veel indruk het op de kinderen maakt, wanneer Thomas het station binnenrijdt.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Museumspoorlijn STAR
« Reactie #2 Gepost op: 26 augustus 2012, 20:58:03 »
Mooie foto's ..... bedankt.  :D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/