Auteur Topic: ombouw marklin 3000  (gelezen 7657 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ben

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 301
  • Thanked: 3 times
  • Geslacht: Man
ombouw marklin 3000
« Gepost op: 17 augustus 2012, 20:08:14 »
probleem op gelost !
beginners fout  :D

Riny

  • Gast
Re:Marklin 3000
« Reactie #1 Gepost op: 18 augustus 2012, 10:23:27 »
Beste Ben,

Je dient dit via de CV instellingen te zoeken.
Om te beginnen in CV 2 = vertrekspanning.

Note: Ongeacht welke decodermerk je ook toepast, een kleine schijfcollector motor zal in de eerste stap altijd iets schokkerig rijden al is dit nagenoeg wel weg te krijgen.
Dus je zal proefondervindelijk de voor jouw gewenste rijeigenschap moeten zoeken door instellingen te wijzigen.
Ook ik moest dat met grote regelmaat doen.

Ik zend je via e-mail even een uitgebreider PDF bestand betreffende de Zimo decoders en hun instellingen.
Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid dan dat kleine domme gele papiertje in het doosje.

Offline Ben

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 301
  • Thanked: 3 times
  • Geslacht: Man
Re:ombouw marklin 3000
« Reactie #2 Gepost op: 21 augustus 2012, 19:51:10 »
Met vallen en op staan en ff door bijten met deze hitte kom ik er wel.
En tweede Marklin 3000 maar digitaal 5polig anker met LokPilot v4.0 rijdt goed voor zo'n oud beestje.
Gekke werk  ??? nou dat zal wel ik vindt het  8)
Nu toch een vraag ik zou de lampjes willen vervangen door LED'S, er zijn zeker mensen die mij kunnen vertellen welk type LED geschikt zijn.
Ik wacht ......
Groet Ben


Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:ombouw marklin 3000
« Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2012, 19:22:35 »
Beste Ben,

Ik heb vorig jaar bij de ombouw van mijn locomotieven in eerste instantie gewone gele ledjes gebruikt. Nadat ik gestart was met de digitale lampjes 19V in te bouwen en het resultaat zag, heb ik de gele ledjes bij de betreffende locomotieven verwijderd. Waarom? ik vond de kleurstelling van deze ledjes niet mooi.
Misschien zijn er andere forumleden die wel een goede ervaring hebben met de inbouw van de ledjes.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Ben

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 301
  • Thanked: 3 times
  • Geslacht: Man
Re:ombouw marklin 3000
« Reactie #4 Gepost op: 22 augustus 2012, 22:57:55 »
Beste Ben,

Ik heb vorig jaar bij de ombouw van mijn locomotieven in eerste instantie gewone gele ledjes gebruikt. Nadat ik gestart was met de digitale lampjes 19V in te bouwen en het resultaat zag, heb ik de gele ledjes bij de betreffende locomotieven verwijderd. Waarom? ik vond de kleurstelling van deze ledjes niet mooi.
Misschien zijn er andere forumleden die wel een goede ervaring hebben met de inbouw van de ledjes.

Groet,
Johan

Johan,
Jij slaat de spijker precies op de kop, ik heb eveneens digitale lampjes ingebouwd geeft nogal veel licht en warmte.
Toen dacht ik aan led's maar welke kleur past het beste.

Offline bellejt

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 169
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
    • bellejt
Re:ombouw marklin 3000
« Reactie #5 Gepost op: 23 augustus 2012, 11:02:11 »
voor een oud type locje (stoom) gebruik ik soft white.De hell white geven een te felle schijn.
met vriendelijke groet,
Johnny.
Ecos2 kleur,3 boosters ESU,S88 Viessmann,koploper