Auteur Topic: schaduwspoor wissels  (gelezen 7519 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joy

  • Gast
schaduwspoor wissels
« Gepost op: 5 augustus 2012, 22:28:54 »
ik heb een vraagje als je baan heb schaduw station met allen in rij  spoor en dat je door rij naar de uitrij spoor  moet je dan alle bij je wissels monteren met een automatisch wissel  of ken je die uitrij spoor gewoon kunne gebruiken als handwissel ze rijde maar een kant in en een kant uit

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:schaduwspoor wissels
« Reactie #1 Gepost op: 6 augustus 2012, 10:14:27 »
Beste Joy,

Je kunt  het het beste als volgt omschrijven:

splitsende wissels (dus schaduwstation in) MOET je elektrificeren en automatiseren

samenvoegende wissels (dus schaduwstation uit) MAG je elektrificeren en automatiseren, dit mits de wisseltongen voldoende verend zijn

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

joy

  • Gast
Re:schaduwspoor wissels
« Reactie #2 Gepost op: 6 augustus 2012, 11:34:19 »
owke dank u wel ja ze zijn verend genoeg maar moet die wel die beugels in de wissel houden die moeten ook er in zitten !

Frans

  • Gast
Re:schaduwspoor wissels
« Reactie #3 Gepost op: 6 augustus 2012, 11:57:58 »
Joy altijd je wissels elektrisch maken en automatiseren zoals Anne zegt je kan ze namelijk niet zien in je schaduw station.
Maak ze ook bereikbaar want met een storing moet je er wel bij kunnen.

Mvg Frans

Offline bellejt

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 169
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
    • bellejt
Re:schaduwspoor wissels
« Reactie #4 Gepost op: 6 augustus 2012, 13:40:39 »
uitritwissels gewoon de omleghevel verwijderen.Elektrificatie is gewoon verloren geld.De loc legt nl de wisseltong goed.En als er geen veertje meer aanzit dan blijft deze gewoon de ganse trein mooi liggen.Heb je ook geen elektro die kan defekt gaan en moet vervangen worden.En geen decoder ook.
met vriendelijke groet,
Johnny.
Ecos2 kleur,3 boosters ESU,S88 Viessmann,koploper

joy

  • Gast
Re:schaduwspoor wissels
« Reactie #5 Gepost op: 6 augustus 2012, 17:03:56 »
owke dank juli wel ik weet even genoeg dan hoef ik daa niet echt rekening me te houde met het op bouwen ik ben me schaduw station met bij meter aan het op bouwen  ik ken er bij me schaduw station woord 50 cm breed en komt 20 cm der onder te leggen daar hoef ik hopelijk geen zorgen om te makken

Frans

  • Gast
Re:schaduwspoor wissels
« Reactie #6 Gepost op: 6 augustus 2012, 17:14:09 »
Ok Joy,
 De uitrijsporen hoeven niet elektrisch als het 1 kant opgaat.

 Mvg Frans

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:schaduwspoor wissels
« Reactie #7 Gepost op: 6 augustus 2012, 22:14:22 »
Beste Joy,

Niet vergeten (ook in de verre toekomst) dat je maar ??n kant op kunt rijden dan!!!!, en er ook rekening mee houden dat je ooit in de toekomst misschien wel de andere kant op wil rijden, dus dat je de wissels dan alsnog electrisch kunt maken.

Moeilijkheden met taal of geen originele Nederlander/Vlaming?

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

joy

  • Gast
Re:schaduwspoor wissels
« Reactie #8 Gepost op: 7 augustus 2012, 22:00:23 »
sorry voor mijn hele goede Nederlands ik ben dislectisc ik doe me best maar ik heb me baan zo gemaakt dat ik een in rit heb en een uit rit
 
zo als hier op plaatje ik heb allen aan de links  midden baan voor voor kopen sluit treinen zo als de firim koploper en de mat   en de de door rij sporen voor onder andere goederenwagons en de trein van rotterdam/denhaag naar venlo ben even de naam vergeten dus dat is altijd maar een richting en ik heb 2 strepen de eersten is 50 cm breed dus ik ken er altijd bij bij me schaduw station en de andere woord 110 ofzo daar ben ik nog niet uit sorry voor me spelfouten en zin op bouw

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:schaduwspoor wissels
« Reactie #9 Gepost op: 8 augustus 2012, 10:50:15 »
Beste Joy,

Sorry zeggen is niet nodig voor dingen waar je niets aan kunt doen, verder blijft mijn advies zoals het is.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Frans

  • Gast
Re:schaduwspoor wissels
« Reactie #10 Gepost op: 8 augustus 2012, 11:57:01 »
Joy geen probleem hoor we komen er best wel uit,heb wel een vraagje waar gaat dat grijze gedeelte naar toe?

Mvg Frans

joy

  • Gast
Re:schaduwspoor wissels
« Reactie #11 Gepost op: 8 augustus 2012, 13:10:22 »
nau ik zat te klootzakken met de keerpunt zo als hier de oranje kleur daar zat ik mee in me maag 
dus als ik nou hem door trek ik wil hem door trek naar me spiraal en laat hem 10 cm mee gaan naar bende en daar de draai maak naar terug is veel mooie je ziet hem dan niet meer en mvg joy

jerry

  • Gast
Re:schaduwspoor wissels
« Reactie #12 Gepost op: 8 augustus 2012, 18:48:51 »
ik denk zo te zien dat de oranje en grijze aan elkaar moeten komen
en frans
dat grijs gaat op je hoofd zitten
heet grijze haren :D

Frans

  • Gast
Re:schaduwspoor wissels
« Reactie #13 Gepost op: 8 augustus 2012, 19:00:58 »
Jerry als ik naar je uitleg kijk,dan krijg ik grijze haren.

En oranje naar grijs dan mis ik toch twee aansluitingen.En waarom dan die oranje keerlus? :P

joy

  • Gast
Re:schaduwspoor wissels
« Reactie #14 Gepost op: 8 augustus 2012, 19:30:22 »
 dat licht groen is schaduw station in die loopt naar rood spiraal blauwe is is station en rechterkant blauw haven links stoomdepo en die oranje is een spoor om weer terug te gaan maar die verhuis ik naar de spiraal toe dat er 4 sporen naar de spiraal lopen en halve wegen gaat hij er uit en daar keer hij om weer de zelfde weg weer terug te rijden naar station en van station weer terug naar de schaduw station  het is beetje romellig geef ik toe :P