Auteur Topic: Baanbouw Pierre  (gelezen 695410 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

stafmarklin

  • Gast
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1000 Gepost op: 23 december 2013, 10:41:48 »
 :)Ik waan me net in een seinhuis. Prachtig en je ziet ook een link naar Pierre zijn andere hobby met plaatmateriaal. DE FIATJES.
Deze zullen dan ook wel prachtig gerestaureerd zijn.  :)

GGoos

  • Gast
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1001 Gepost op: 27 december 2013, 12:44:47 »
Mooi gedaan. Is voor mij niet weggelegd helaas om zoiets te maken ;)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1002 Gepost op: 8 januari 2014, 17:28:06 »


De huizen aan de haven heb ik op hun definitieve plaats vastgezet op de grondplaat en maar weer eens een beetje door gegaan met het wegdek. Hier had ik al een hele tijd niets aan gedaan en het moet er nu maar weer eens van komen.



Omdat het nogal een smal straatje is en ik er bijna niet bij kan (zeker niet met een gipsarm) om met het plaatje blik de steentjes te stempelen moet ik het anders gaan proberen. Nou heb ik wel eens gehoord of gelezen dat er mensen zijn die het met een oud penseel doen waar ze de haren uittrekken. Dus ik denk dat ga ik ook maar eens doen. Niet dus … na vier penselen gesloopt te hebben zonder dat de haren loskomen heb ik maar een rietje gepakt om te stempelen. Dat moet toch ook lukken …?



Straatje is klaar maar het eindresultaat is maar matig vind ik. Ik vind de straatklinkers mooier dan de ronde gestempelde kinderhoofdjes of zo. Ik laat het straatje zo maar ga gewoon weer verder op de oude manier. Een stuk omslachtiger maar ook veel mooier en daar gaat het om.





Morgen weer verder …
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

stafmarklin

  • Gast
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1003 Gepost op: 8 januari 2014, 18:05:17 »
Ofwel bedriegt de foto of zie ik het anders maar ik vind het "rietjesstempelen" heel geslaagd.  Pierre, gebruik je als basis dasklei?

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1004 Gepost op: 8 januari 2014, 18:31:35 »
Toevallig of niet, ik heb van de week ook een klein teststukje beklinkerd met dezelfde klei, bij mij moet er
dan nog een Fallertje overheen.

Ik heb een adereindhuls met een tangetje iets vierkant gemaakt en dat op een oud penseel gelijmd.

Aangezien ik die hulsjes in allerlei maten heb, heb ik nu ook een verzameling stempels in verschillende afmetingen.
Zal van het weekend weer eens een update plaatsen.

En ik ben het volledig met de vorige poster eens, het ziet er toch best goed uit?
Blijft bij jou die klei wel goed op de ondergrond plakken? Op mijn MDF plaat laat die tijdens het stempelen nog wel eens los.

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1005 Gepost op: 8 januari 2014, 18:45:21 »
Toch wel een mooi straatje geworden hoor.

Trouwens je kunt die penseel haren ook in de brand steken, werkt sneller als eruit trekken denk ik zomaar.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1006 Gepost op: 8 januari 2014, 18:53:53 »
Die laatste foto is net een ansichtkaart!
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1007 Gepost op: 8 januari 2014, 19:03:35 »
Ik denk dat ik de trambaan-klinkers ook mooier vind, maar mislukt is het zéker niet. Lekker laten drogen, verf erover en dan is het heel fraai!
Als je straks verder gaat met je andere klinkers dan is het misschien een idee om er hier en daar even een putdeksel in te drukken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1008 Gepost op: 8 januari 2014, 19:17:34 »
Die rotzooi in het water is geweldig, maar die spatel vind ik wel wat groot hoor.. ;D ;D

Zonder dollen. Ik denk dat de kinderkopjes wat minder over komen, omdat het nog de klei kleur is. Kinderkopjes zijn nu eenmaal niet baksteenrood. Voor de rest vind ik ze helemaal nog niet zo gek, Al moet ik wel zeggen dat ik de klinkers bij de tram net als Wim mooier vind. Maar als je in ieder straatje dezelfde wegen heb, klopt het plaatje ook niet.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1009 Gepost op: 8 januari 2014, 22:47:26 »
Ofwel bedriegt de foto of zie ik het anders maar ik vind het "rietjesstempelen" heel geslaagd.  Pierre, gebruik je als basis dasklei?

Ja Staf ... Ik gebruik DAS klei maar ook gewoon klei van de Action. Dat werkt het zelfde maar is wit van kleur.


En ik ben het volledig met de vorige poster eens, het ziet er toch best goed uit?
Blijft bij jou die klei wel goed op de ondergrond plakken? Op mijn MDF plaat laat die tijdens het stempelen nog wel eens los.

Ik ben er niet zo tevreden over maar ik zal eens kijken al er een verfje over gegaan is.

Ik werk ook op een MDF ondergrond Jack. Maar voor ik de klei er op druk smeer ik eerst witte houtlijm met een kwastje op de MDF en het plastic. De klei in de natte houtlijm en het lat echt niet meer los. Ook moet je er voor waken een te dunne laag klei te gebruiken. Dan druk je de stempel er doorheen en blijft het stukje in de stempel hangen.

Toch wel een mooi straatje geworden hoor.

Trouwens je kunt die penseel haren ook in de brand steken, werkt sneller als eruit trekken denk ik zomaar.

Gaat niet werken Hans. Heb ik geprobeerd. Met is de lijm die niet wil smelten/verbranden. Maakt niet uit ik gebruik het denk ik toch niet meer.

Die laatste foto is net een ansichtkaart!

Groeten uit "Op Zolder"  ;D

Ik denk dat ik de trambaan-klinkers ook mooier vind, maar mislukt is het zéker niet. Lekker laten drogen, verf erover en dan is het heel fraai!
Als je straks verder gaat met je andere klinkers dan is het misschien een idee om er hier en daar even een putdeksel in te drukken.

Ik laat het ook zo Wim. Alleen even kwasten nog. ;)

Ik denk dat ik nog wat putten in de stoeprand maak Wim. In de straat is een beetje raar omdat de straat bol loopt. Maar het kan maar zo dat ik helemaal geen putten maak.

Ik denk dat de kinderkopjes wat minder over komen, omdat het nog de klei kleur is. Kinderkopjes zijn nu eenmaal niet baksteenrood. Voor de rest vind ik ze helemaal nog niet zo gek, Al moet ik wel zeggen dat ik de klinkers bij de tram net als Wim mooier vind. Maar als je in ieder straatje dezelfde wegen heb, klopt het plaatje ook niet.

Klopt Rick maar ... daar gaat aan gewerkt worden. En ik vind de klinkers ook mooier. ;D
Overigens is niet alle rotzooi voor in het water. De banden moeten nog aan de kade gehangen worden voor de aanmerende schepen en de laddertjes ook om op je schip te komen.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1010 Gepost op: 8 januari 2014, 23:21:56 »

Geen moer op de tv dus maar even naar de zolder vertrokken om nog wat te straten. Om een ruimte voor de wielflenzen te maken heb ik een stuk instalatiedraad gestript en de koperen kern met spelden in de oksel van de rails gelegd. Eerst de draad ingesmeerd met een beetje afwasmiddel anders krijg je hem er nooit meer uit zonder schade.



Tussen de rails worden ook de steentjes neer gelegd en als de klei een beetje ingedroogd is kan de koperdraad er voorzichtig uit getrokken worden. De klei is nog niet helemaal droog en ik kan nog makkelijk de kleine gaatjes van de spelden dicht drukken.





Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1011 Gepost op: 9 januari 2014, 00:05:19 »
Slim om dat te doen met installatiedraad. Is het een idee om de laatste oneffenheidjes tussen de rails en de bestrating weg te werken door er natte houtlijm in te laten lopen?
Een nu ik een close-up zie van je kinderkopjes, kan ik zeggen dat je verbazend netjes werkt. Volgens mij zijn die voegen diep genoeg om ze na een verfbeurt in te voegen met het een of andere spul.
Mooi bezig!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1012 Gepost op: 9 januari 2014, 00:09:55 »
Ook ik vind die ronde kinderkopjes best aardig Pierre. Het misstaat helemaal niet in dat straatje.
Je hebt weer flink wat meters straatwerk neergelegd. De echte stratenmakers bij ons hier in de straat gaan een stuk langzamer.

De oplossing met die installatiedraad vind ik slim gevonden maar waarom heb je bij dit stuk rail niet ook een 2e rail neergelegd, zoals in het eerste stuk?

Groeten, Gert-Jan

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1013 Gepost op: 9 januari 2014, 07:55:39 »
Slim om dat te doen met installatiedraad. Is het een idee om de laatste oneffenheidjes tussen de rails en de bestrating weg te werken door er natte houtlijm in te laten lopen?
Een nu ik een close-up zie van je kinderkopjes, kan ik zeggen dat je verbazend netjes werkt. Volgens mij zijn die voegen diep genoeg om ze na een verfbeurt in te voegen met het een of andere spul.
Mooi bezig!

Houtlijm in inderdaad een manier Wim. Eerlijk gezegd heb ik er nog niet zo over nagedacht.

De voegen zijn meer dan diep genoeg maar of ik ga voegen ...? Ik denk dat ik er eerst maar eens een laag verf overheen haal en flink in de voegen soppen. Dan een dry brush en met verschillende lichtere kleuren en dan ben ik een heel eind. Maar eerst natuurlijk de rails en het gootje roestig maken.

Ook ik vind die ronde kinderkopjes best aardig Pierre. Het misstaat helemaal niet in dat straatje.
Je hebt weer flink wat meters straatwerk neergelegd. De echte stratenmakers bij ons hier in de straat gaan een stuk langzamer.

De oplossing met die installatiedraad vind ik slim gevonden maar waarom heb je bij dit stuk rail niet ook een 2e rail neergelegd, zoals in het eerste stuk?

Groeten, Gert-Jan

Ik heb bij het eerste stuk een gebruikte rails op z'n kant gebruikt. Dat gaat prima bij rechte stukken maar in twee tegengestelde bochten is zo'n profiel nauwelijks te buigen. Ik had ook geen zin om er een profiel voor aan te schaffen dus dit leek me zo de beste en zeker de goedkoopste oplossing. Als straks alles geverfd en vervuild is zie je er nauwelijks meer wat van denk ik.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1014 Gepost op: 9 januari 2014, 08:08:29 »
Ziet er, zoals ik zo langzamer hand van je gewend ben, weer prachtig uit! Sfeervolle plaatjes.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1015 Gepost op: 9 januari 2014, 13:13:14 »
schitterend zo die straatjes en tussen de rails.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

GGoos

  • Gast
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1016 Gepost op: 9 januari 2014, 13:56:01 »
Die laatste foto is net een ansichtkaart!

Echt, een schilderachtige baan. Zelden zo iets gezien!

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1017 Gepost op: 12 januari 2014, 22:08:24 »

De Havenstraat is nu helemaal voorzien van bestrating. Het werken met de DAS klei gaat wel iets prettiger dan de klei van de Action. Wel heel goed bruikbaar hoor maar met een kleurtje is het veel duidelijker wat je aan het doen bent. Bovendien dekt het beter als je het gaat schilderen.



Nu kan ik beginnen met de tramsporen roestig te maken. De bovenkant van de sporen kan je makkelijk verf vrij maken daar er met de kopse kant van een houtje overheen te poetsen.





Nu schilder ik de hele straat grijs. Dit is de basis kleur endie blijf je straks tussen de stenen door zien (soort voeg). Ook het zijstraatje maak ik grijs.





Dan begint het echte werk pas. De hele klinkerstraat krijgt verschillende kleuren dry brush van rood, bruin en zwart. Het weggetje met de kinderhoofdjes dry bruch ik met grijs, oker, geel, bruin en wit. Zo ziet het er toch nog aardig uit.





Tot slot nog even wat sfeer plaatjes van een sombere havenbuurt op een donkere dag. Ik heb er even een paar autootjes neergezet.



Mevrouw Jannie gooit nog snel even een emmer water over een grote hoop hondenpoep voor de deur. Voor je het weet trap je d'r in en loop je m'n hele gang vol snauwt ze.




Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1018 Gepost op: 12 januari 2014, 22:23:45 »
Heel sfeervol!
En ik hou het kort opdat ik niet het gras voor de anderen wegmaai.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1019 Gepost op: 12 januari 2014, 22:34:03 »
Die kinderkopjes waar je van de week nog niet zo tevreden over was, zien er nu in de verf geweldig uit. Zeker op die detailfoto.
Ook de rest .... man weet je zeker dat je dit heb zitten bouwen, en je niet stiekem wat oude foto's had liggen van waar je in je jeugd woonde. Dit ziet er bijna echt uit.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1020 Gepost op: 12 januari 2014, 22:40:37 »
Dank jullie wel. :)

Ik ga nog ff door:

Ik heb ooit eens via internet een zooitje lantaarnpaaltjes gekocht voor 8 dubbeltjes per stuk of zo. Beetje simpele paaltjes maar ja wat wil je voor die centen. Nou wil ik deze in de Havenstraat planten dus moet ik ze eerst een maar een beetje pimpen. In de eerste plaats zitten er van die rare voetjes onder die net zo groot zijn als de kap die er bovenop staat. Weg er mee … misschien kan ik ze later nog voor iets anders gebruiken. Daarna ben ik op zoek geweest naar een stukje pijp om de onderkant een beetje dikker te maken. Dat is nog niet zo simpel blijkt. Nou was ik al eens aan het proberen geweest met een stukje krimpkous maar dat was ook net weer te dun. De oplossing was eigenlijk heel simpel en dat was dus twee stukjes krimpkous over elkaar. Ook vlak onder de kap heb ik zo’n dwarsstukje gemaakt. Dat kan ik me nog herinneren van vroeger. Daar kon je zo mooi oude fietsbanden omheen gooien of  op latere leeftijd de fiets van de buurman aan hangen. En deze palen horen groen vind ik (Humbrol 30). Zo heb ik een zevental paaltjes gemaakt en morgen zal ik ze eens gaan planten.   

Alle stappen:


Even drogen:


En klaar:


Zoek de verschillen … ;)


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1021 Gepost op: 12 januari 2014, 22:46:51 »
Pierre,

Ik vind het geweldig! Die keitjes in het zijstraatje vond ik al helemaal niet verkeerd, maar nu ze een kleurtje hebben vind ik ze helemaal mooi. De kleur van de bestrating rond de tramrails vind ik zo ook mooi.
Mevrouw Jannie heeft ook gelijk de restanten van de rode Das klei van de stoep geschrobd zie ik. Die stoepen van hardboard vind ik nog steeds geniaal.

Die lantarenpalen zien er ook weer perfect uit en die gaan het buurtje zeker nog mooier maken. 

Groeten, Gert-Jan

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1022 Gepost op: 12 januari 2014, 22:48:29 »
Ongehoord mooi. Die klinkerverkleurenhowto staat genoteerd!

Maarrrr, die VW kever is veeeeeeeels te schoon.....  ;D

Jack\
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1023 Gepost op: 12 januari 2014, 22:57:49 »
Ik vind ze heel mooi en met die laddersteunen bovenin lijken ze ineens heel blij.
Een klein dingetje (dat zeg jij ook altijd): een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik denk dat ik die lantaarnpalen nóg mooier zou vinden als de verdikking onderin 1/3 van de gehele paal is. Dus 2/3 paal en 1/3 als dikker onderstak... en dan is je lantaarnpaal geheel opgebouwd volgens het principe van de gulden snede;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1024 Gepost op: 12 januari 2014, 23:02:56 »
Ik vind ze heel mooi en met die laddersteunen bovenin lijken ze ineens heel blij.
Een klein dingetje (dat zeg jij ook altijd): een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik denk dat ik die lantaarnpalen nóg mooier zou vinden als de verdikking onderin 1/3 van de gehele paal is. Dus 2/3 paal en 1/3 als dikker onderstak... en dan is je lantaarnpaal geheel opgebouwd volgens het principe van de gulden snede;)

Maar Wim ... als de paal in de grond staat valt er weer een stukje weg en is het ongeveer 1/3 gedeelte dik ... toch?? :-[
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/