Auteur Topic: Baanbouw Pierre  (gelezen 698951 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #25 Gepost op: 12 juli 2012, 10:38:01 »
Het idee is geboren omdat ik de arcademuur nogal lang vond Kees. Hij loopt over de hele lengte van de treinbaan en dat is behoorlijk eentonig. Door er dit soort dingen mee te doen hoop ik het een beetje te breken. We zien wel.

Door deze foto's heb ik ook gezien dat er nog allemaal gaatjes in de bovenkant van de muur zitten. Die zijn nog van de punaises tijdens het vastzetten met lijmen. Slordig! Nog ff oplossen.

Nog niet met vakantie Tom?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #26 Gepost op: 12 juli 2012, 10:44:32 »

Nog niet met vakantie Tom?

nee, nog even niet want dit weekend geht es los in Europa, Fransen en Duitsers gaan masaal op vakantie.
Daar wil je toch niet tussen zitten.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #27 Gepost op: 12 juli 2012, 10:50:26 »
Lijkt me heeeel verstandig!
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #28 Gepost op: 12 juli 2012, 20:46:19 »
Weer even een update van de vorderingen van vandaag. Het laatste gat in de muur gaat dicht. Net als de vorige keer heb ik eerst een bakje gemaakt van karton.





dan gaat de zaag in een nieuwe aanwinst van Houten en wordt er een nieuw binnenscherm in gezet van stevig papier.





De plaatwerkerij wordt ingericht met een lasser (ook een aanwinst Houten) en een medewerker die een dekzeil over een auto hangt. Het zeil is gemaakt van w.c. papier aangetipt met verdunde witte houtlijm. Dit is ook goed te gebruiken voor een dekzeil op b.v. een goederen wagon of een laadbak van een vrachtwagen.



het bakje gaat in de muur en als afwerking komt er wat grind voor de deur. Nog een paar "klanten'' voor de deur parkeren en het autobedrijf is klaar.







Nu ik de foto's post zie ik dat de balk boven de deur een beetje scheef zit. Dat heb je met die oude panden en denderende treinen. Morgen nog maar even loshalen.


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #29 Gepost op: 12 juli 2012, 21:01:37 »
Hier worden we toch enorm weer verwend met deze update's,
Die lasser, doet ie het ook echt want ik zie wel 2 slangen lopen wat zomaar electradraadjes kunnen zijn.
Als er een laslicht in zit dan geeft dat wel een bijzonder effect.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #30 Gepost op: 12 juli 2012, 21:18:02 »
Die lasser, doet ie het ook echt want ik zie wel 2 slangen lopen wat zomaar electradraadjes kunnen zijn.

 :D Zuurstof en autogeen slangen dat is volgens mij iets anders dan elektrisch lassen  :D   :-*

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #31 Gepost op: 12 juli 2012, 21:26:27 »
Ja Tom klopt van de draadjes. Hij moet het echt doen alleen euuhe ........ ik moet hem nog wel aansluiten. De bedrading loopt al tot mijn bedieningspaneel maar verder nog niet. Dat is een mooi klusje voor de zondag. Morgen even de balk boven de garagedeur van de lasserij opkrikken en in de loop van de middag even verf halen voor een stukje (achtergrond) bos achter de kerk. Preiser-pastoor loopt maar te mopperen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #32 Gepost op: 12 juli 2012, 21:33:00 »
Hoi Johan,
Ik zat er op te wachten dat iemand dat ging zeggen. :P  Als je goed kijkt staan de gasflessen zomaar langs de kant en gaat de kabel naar het Co2 lastoestel aan de muur.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #33 Gepost op: 12 juli 2012, 21:43:42 »
Hoi Johan,
Ik zat er op te wachten dat iemand dat ging zeggen. :P  Als je goed kijkt staan de gasflessen zomaar langs de kant en gaat de kabel naar het Co2 lastoestel aan de muur.

Beste Pierre,

Dat heb ik over het hoofd gezien; stom als "techneut" had ik dat moeten zien  :-[

Groet,
Johan 
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #34 Gepost op: 14 juli 2012, 23:44:39 »
Bedrading van de lasser aangesloten en hij is gelijk aan de slag gegaan.



Voor het scheef hangende rolluik heb ik maar een bedrijfje ingehuurd. Was me te veel werk! De zaak is nu opgelost en het rolluik hangt weer recht.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Louis

  • Gast
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #35 Gepost op: 15 juli 2012, 11:27:23 »
Hallo Pierre,
Goed gedaan man. Een genot om je foto`s te volgen. Dank je wel.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #36 Gepost op: 15 juli 2012, 12:16:37 »
Pierre,

ik heb met veel plezier gevolgd hoe jij de garage in de berg ingebouwd heb. Is echt prachtig geworden
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #37 Gepost op: 17 juli 2012, 22:55:01 »
Vanavond een startje gemaakt om een verloren hoekje en een uitstekende schoorsteen aan te pakken. Even een lastig stukje omdat het van laag naar hoog moet lopen en tussen de muur (schoorsteen) en de rails heb ik maar 4cm over om te knutselen. Ik denk dat ik het met wat bomen wel op kan lossen maar dan moet ik wel zorgen dat je niet de blauwe achtergrond door de bomen ziet. Dat wordt schilderen geblazen! Heb ik nog nooit gedaan dus ik ben benieuwd.  ::)

Dit is de hoek:





En dit is mijn kliederwerkje. Al met al niet ontevreden over het resultaat maar het kan natuurlijk altijd beter. Morgen maar een paar bomen planten! :P







Laat maar weten wat jullie er van vinden.



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #38 Gepost op: 18 juli 2012, 00:46:09 »
Nou dat kliederwerk mag gezien worden hoor, straks met wat bomen ervoor gaat het helemaal goed komen.
Schaduwwerking in de bomen maakt het heel fraai.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #39 Gepost op: 18 juli 2012, 19:01:02 »
Dank je Tom. Vanmiddag maar even aan de groenvoorziening op de schoorsteen gewerkt en gelijk een stukje berg meegenomen. Op dit kleine stukje heb ik toch nog 13 bomen moeten planten voor het een beetje op een bos begon te lijken. En net zoveel struiken. Dat viel me een beetje tegen. Zoveel had ik er niet op voorraad. Het groen op de foto ziet er ook iets anders uit als in het echt.

Ik heb ook de cola mevrouw op de berg laten liggen Tom. Staat wel grappig.





Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #40 Gepost op: 18 juli 2012, 19:23:26 »
Ziet er toch goed uit, tenminste zoals jij aangeeft dat het groen in werkelijkheid anders overkomt want op foto's krijg je meestal net een verkeerde indruk en zou je zeggen, groen op kleur aanpassen maar er is er maar ??n die weet hoe het er werkelijk uitziet en dat is de maker van.

Nu begin ik toch wel een beetje de behoefte te krijgen om eens een keer een bezoekje te komen brengen want dat lijkt me best de moeite waard.
Maar dat spreken we eventueel later wel eens af.
Vandaag de auto gewassen, ja die moet spik en span zijn, morgen de boel zoveel mogelijk inladen en dan vrijdagmorgen om een uur of 7 vertrekken we richting de blauwe lucht en de zon.

Je zal het dus even zonder mijn commentaar moeten doen maar dat zal best wel lukken en ook wennen. :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #41 Gepost op: 18 juli 2012, 20:35:51 »
Voor een bezoekje ben je natuurlijk altijd welkom. Of mijn baan het bekijken waard is weet ik niet maar een beetje babbelen en ideeen  uitwisselen kan volgens mij nooit kwaad. Lijkt me gezellig. Maar daar hebben we het na je vakantie wel over. :D

Eerst maar lekker de zon opzoeken Tom! En je commentaar ..ach ....... dat zal wel lukken ...toch? :P

Goede vakantie!
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Kees

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 205
  • Geslacht: Man
  • WinDigiPet
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #42 Gepost op: 18 juli 2012, 23:56:19 »
Je krijgt het nog druk Tom na je vakantie met al die afspraken die je wil maken. Ga je daarna
zeker weer op vakantie? ;D

Gr. Kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #43 Gepost op: 19 juli 2012, 00:59:01 »
Klopt helemaal Kees, daarom denk ik dat ik de afspraken dan beter ergens in oktober ga maken, dan zit iedereen weer op zijn knutselstoel en gaat het modelbouwen weer overal kriebelen.
Dan duurt het voor mij ook weer zeker een half jaar voor dat ik weer met vakantie ga. ;)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #44 Gepost op: 30 juli 2012, 23:42:12 »
Vandaag op mijn baan maar eens verder gegaan aan het treinviaduct wat achter mijn station loopt.



Stroken gesneden van een oude ordner.





Verstevigings driehoekjes er onder geplakt en bruin geverft.



Tussen de sporen komen houten planken. Deze heb ik op maat gemaakt en uitgeprint. Morgen weer knippen en plakken. :P


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #45 Gepost op: 1 augustus 2012, 09:05:10 »
Wat me opvalt, is de diepte die je met die zijstraat hebt gemaakt. Geweldig!
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #46 Gepost op: 1 augustus 2012, 16:44:54 »
Dank je Martin. De diepte is maar ongeveer 4,5 cm aan de linker kant en 3,5 cm aan de rechter kant. Plaatjes zijn uitgeprint van plaatjes op internet. De staatprint met de kinderhoofdjes loopt met een boogje omhoog met een N-lantarentje aan de muur geplakt.
Het werkt.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #47 Gepost op: 1 augustus 2012, 20:36:20 »
Beste Pierre,

In het filmpje met de bus zag ik dat jij reed contacten gebruikt. De vraag is welke magneten gebruik je c.q. waar koop je de magneten?

De redenen van de vraag: Ik heb samen met mijn zoon een keer een test gedaan en de magneet (welke ik bij C*nrad had gekocht) was dusdanig sterk dat de loc nauwelijks vooruit te krijgen was.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #48 Gepost op: 1 augustus 2012, 21:33:35 »
Johan,

De magneetjes die ik gebruik heb ik uit magneetslotjes gehaald. Van die slotjes waar je een deurtje mee dicht "plakt". Kan je gewoon krijgen bij Ga**a of zo. Weet je wat ik bedoel of moet ik er een foto van maken?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #49 Gepost op: 1 augustus 2012, 21:44:40 »
Pierre,

Ja, dat is duidelijk en die heb ik nog wel liggen. Dat wordt dus slopen!  ;)

Dank voor je antwoord.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III