Auteur Topic: Baanbouw Pierre  (gelezen 695864 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1050 Gepost op: 20 januari 2014, 11:00:21 »
Ik maak daarom de panden niet te hoog zodat je er overheen kan kijken.

Ja, dat moet wel want anders moet je altijd staan bij je baan voor een goed overzicht van je bebouwing, denk ik.
Ik zit graag voor mijn baan en dan mis je waarschijnlijk wel wat.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1051 Gepost op: 20 januari 2014, 16:36:21 »
Leuk minitrammetje trouwens. Ben benieuwd naar je straatje.

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1052 Gepost op: 20 januari 2014, 16:41:36 »
Update:

Alle ramen en deuren zijn er nu uitgesneden en ik ben begonnen de boel een beetje aan te kleden met randjes, steentjes, lijstjes en meer van dat soort spul.





De hele handel spuit ik in de primer. Dit is een goede basis om op verder te werken.



Nu komen er overal de ramen en deuren in. De schuif er roldeuren laat ik er nog even uit. Ik moet die trouwens ook nog allemaal maken.








Wordt vervolgd .....
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1053 Gepost op: 20 januari 2014, 17:12:29 »
Geweldig Pierre, Wat ben je toch een kunstenaar.
Je ontvangt naast complimenten ook graag opbouwende kritiek, maar die heb ik helemaal niet.

Wel een vraag: heb je die achterwand op onderstaande foto ook zelf gemaakt (getekend en geschilderd)?

Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1054 Gepost op: 20 januari 2014, 17:29:34 »
Ja Roel ... moet je even een stukje terug in dit draadje 
pag. 34 en dan bijna onderin ... daar kan je zien hoe het gemaakt is.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1055 Gepost op: 20 januari 2014, 17:53:08 »
Ik herinner het me weer toen ik die foto's zag en ook dat die platen mij bekend voorkwamen. Ik heb die wel vaker gezien.
Jouw topic is een bron van inspiratie :).
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1056 Gepost op: 20 januari 2014, 18:03:12 »
Ik heb wel kritiek, ik zie een fietser in het water liggen, maar niemand die hem red of kijkt :) :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1057 Gepost op: 20 januari 2014, 18:12:48 »


Het is een fietser die ik toevallig tegen kwam in de rommeldoos Hans toen ik op zoek was naar deuren. Even opzij gelegd. Daar is altijd wel een plekje voor te vinden. (in dit geval in de haven ;D)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1058 Gepost op: 20 januari 2014, 18:14:44 »
Pierre, ik mis wat: die steentjes zijn van polystyreen en zijn over het karton geplakt?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1059 Gepost op: 20 januari 2014, 18:25:56 »
Pierre, ik mis wat: die steentjes zijn van polystyreen en zijn over het karton geplakt?

Wat mis je Wim?
Klopt dat de steentjes van dat kleine pand op het karton zijn geplakt. Hierdoor springt het pand er een beetje uit. Dat breekt een beetje. De steentjes van de muurbeschadiging zitten lager dan de stuc laag en het rechter stuk muur zit gelijk met de muur.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1060 Gepost op: 20 januari 2014, 18:30:43 »
Citaat van: Pierre
Wat mis je Wim?
Deze uitleg:
Citaat van: Pierre
Klopt dat de steentjes van dat kleine pand op het karton zijn geplakt. Hierdoor springt het pand er een beetje uit. Dat breekt een beetje. De steentjes van de muurbeschadiging zitten lager dan de stuc laag en het rechter stuk muur zit gelijk met de muur.
Ik vind het er bijzonder mooi uitzien. Wat ik zelf meestal heb is dat als ik aan één kant iets opplak, de hele zaak op den duur gaat kromtrekken.
Dit wordt weer heel erg Pierre.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1061 Gepost op: 20 januari 2014, 19:14:06 »
Er komen aan de  binnenkant straks allemaal tussenmuurtjes. Dat maakt het geheel sterk en het zal daardoor niet kunnen kromtrekken. Ook de dakjes houden nog een heleboel tegen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1062 Gepost op: 20 januari 2014, 20:27:05 »
Als je ook maar even niet oplet is die Pierre alweer met een nieuw kunstwerk bezig ???
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1063 Gepost op: 20 januari 2014, 20:32:51 »
Ziet er gewoon weer lekker uit Pierre. Ga je nog iets met schuifdeuren doen die open staan en waar binnen wat gebeurt? Of wordt dat een verrassing?  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1064 Gepost op: 20 januari 2014, 21:51:45 »
Als je ook maar even niet oplet is die Pierre alweer met een nieuw kunstwerk bezig ???

Ach ... je moet wat doen. Anders loop je toch maar te vervelen. :P

Ziet er gewoon weer lekker uit Pierre. Ga je nog iets met schuifdeuren doen die open staan en waar binnen wat gebeurt? Of wordt dat een verrassing?  :)

Ja ... ja ... Wim .. alle deuren blijven open. Lekkere grote deuren om naar binnen te kunnen loeren. De eerste is niet zo heel spannend. Daar staat alleen een bootje in of zo op een trailertje. Maar de 2e moet een hele smederij worden met een hoop rotzooi voor de deur. Ik denk dat de smid ook het lege pandje in gebruik neemt voor een beetje opslag. De 3e een motorenrevisie bedrijf. Daar moet ik wat werkbanken in maken en een compressor, draaibank, kolomboormachine en zaagbank of zo. Weer een hele uitdaging. ;D






Ook nog maar even een klein updeetje:

Vanavond toch nog even een klein stukje gedaan.
Beetje scheuren in de gevel gemaakt. Stuc werk is niet meer wat het geweest is. Er vallen hele stukken uit.





Ook de tussenmuurtjes zijn geplaatst en alles staat stevig op een stukje hardboard wat ik zo in mijn baan kan laten zakken en afwerken. Nu kan ik er lekker bij en werk op mijn gemak aan de tafel. De achterwand is nog los maar heb ik gebruikt voor de maat. Alles staat nu netjes haaks.



Wordt vervolgd .....

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1065 Gepost op: 20 januari 2014, 21:53:40 »
Pffff Pierre gedverdemme hier word je toch stront jaloers van/op allemachtig wat een vakwerk.
Fotografen met passie.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1066 Gepost op: 20 januari 2014, 21:58:35 »
Het is dat je het vanaf het begin af getoond hebt, anders had ik gedacht dat dit kant en klare delen waren.
Wat een precisie werk.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1067 Gepost op: 20 januari 2014, 22:16:01 »
Pierre, dat matglas achter dat raam, waar heb je dat nou weer vandaan?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1068 Gepost op: 20 januari 2014, 23:10:35 »

Pffff Pierre gedverdemme hier word je toch stront jaloers van/op allemachtig wat een vakwerk.

Het is dat je het vanaf het begin af getoond hebt, anders had ik gedacht dat dit kant en klare delen waren.
Wat een precisie werk.

Dank jullie wel. ;D

Pierre, dat matglas achter dat raam, waar heb je dat nou weer vandaan?

Geen idee Wim. Gevonden in de rommeldoos. Ik heb nog zo'n raam voor het pand ernaast maar daar heb ik dat matglas af gesloopt. Nu is het een lekker groot raam om het interieur te zien. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1069 Gepost op: 20 januari 2014, 23:58:27 »
Fantastisch!
Beetje rare gedachtenkronkel, maar de eerste gevel links had ook zomaar de gevel van een oude bioscoop kunnen zijn. In het midden van de opening een loket en twee openslaande deuren aan weerszijden van het loket en je kunt zo naar de film. Het brengt me in elk geval op een idee.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1070 Gepost op: 21 januari 2014, 07:59:53 »
Ik heb al eens een bioscoop gemaakt (2 banen terug). Die heeft overigens wel weer een opfrisbeurt nodig.

 Maar een bios op het stationsplein nr. 6 in "Willemstad" ... ik ben zeer benieuwd. Ga je er al snel aan beginnen?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

GGoos

  • Gast
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1071 Gepost op: 21 januari 2014, 08:19:59 »
Het is dat je het vanaf het begin af getoond hebt, anders had ik gedacht dat dit kant en klare delen waren.
Wat een precisie werk.

Precies dezelfde gedachte heb ik hierbij.

@Pierre
Jij zegt dat dit "etalagekarton" is? Waar haal je dat vandaan en wat is de eigenschap van dit karton?

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1072 Gepost op: 21 januari 2014, 08:31:39 »
Het is dat je het vanaf het begin af getoond hebt, anders had ik gedacht dat dit kant en klare delen waren.
Wat een precisie werk.
Precies dezelfde gedachte heb ik hierbij.

Het model van de huisjes heb ik gewoon van internet geplukt en daar heb ik op mijn manier een heel "straatje" van gemaakt. Ik geloof dat het oorspronkelijk Amerikaanse pandjes zijn. Ik maak er gewoon mijn ding van. ;D

@Pierre
Jij zegt dat dit "etalagekarton" is? Waar haal je dat vandaan en wat is de eigenschap van dit karton?

Ik had nog gewoon een stukje staan Gerard. Maar ik neem aan dat het bij een hobbyzaak of misschien wel een betere boekwinkel te koop is. Het is helemaal niet zo bijzonder karton maar de oppervlakte is mooi glad. Verder laat het zich behandelen als elk ander karton. Niets bijzonders dus. De tussenmuurtjes zijn gemaakt van een mindere kwaliteit karton van 3mm dik en zijn wat ruwer.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1073 Gepost op: 21 januari 2014, 10:11:59 »
Mooi Pierre, wat een werk man, maar zijn dit Groningse huisjes met al die scheurtjes in de gevels  ;D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1074 Gepost op: 21 januari 2014, 11:43:38 »
Ik weet het niet Hans ... het ruikt hier niet naar gas. ;)



Gelijk ook maar even inkopen gedaan om straks de werkplaatsen gedeeltelijk mee in te richten. Alles van Preiser. Als het goed is krijg ik het deze week nog in huis.

Is dat gereedschap niets voor jou Wim? Jij was toch ook nog op zoek? Het is gereedschap voor in een garage. Voor het geld hoef je het niet te laten. Zo'n setje gereedschap kost 3 euries. ;D

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/