Auteur Topic: Aanwinsten Pierre  (gelezen 189791 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Aanwinsten Pierre
« Gepost op: 7 juli 2012, 23:01:32 »
Vandaag (voor de eerste keer) naar Houten geweest. Leuke beurs en ik heb er de hele middag gelopen met een verlanglijstje in mijn hand. Alles wat ik nodig had heb ik er kunnen vinden dus ik was weer helemaal gelukkig. Thuis natuurlijk de buit gelijk uitpakken en morgen aan de slag!



Gelijk eens even kijken of het werkt om een foto hier neer te zetten.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline RAIL

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 91
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
Re:Buit uit Houten
« Reactie #1 Gepost op: 8 juli 2012, 09:49:28 »
Foto is gelukt en, de buit ziet er goed uit. ;)
Was het trouwens druk in Houten?
Want dat is de reden dat ik er al een tijdje niet meer naar toe ga.
Groeten Ludwig

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Buit uit Houten
« Reactie #2 Gepost op: 8 juli 2012, 10:26:34 »
De drukte viel wel mee. Op de andere beursen is het meestal drukker maar het was er wel ontzettend warm. Man....man het zweet liep in mijn ogen. Ik denk dat er al een hoop mensen op weg waren naar hun vakantiebestemming of zo.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Buit uit Houten
« Reactie #3 Gepost op: 8 juli 2012, 13:51:33 »
's Middags scheen het rustiger geweest te zijn. Dat is normaal voor deze beurzen. Ik ben zelf tussen 10 en half 12 geweest en veel mensen zijn in die tijdspanne ook geweest en vertrokken. Kon het niet heel druk noemen. Je kon overal best makkelijk bij om spullen eens nader te bekijken.

Mooie buit Pierre.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Riny

  • Gast
Re:Buit uit Houten
« Reactie #4 Gepost op: 8 juli 2012, 18:18:19 »
Beste Pierre,

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten.
Mooi spulletje bij elkaar.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Aanwinsten Pierre
« Reactie #5 Gepost op: 20 juli 2012, 23:34:52 »
Heb deze week mezelf een stam zilverlingen kado gedaan en ook nog vier streekbussen. Ik was een beetje aan het snuffelen op MP en ben deze tegen gekomen. Naar de zilverlingen was was ik al een hele tijd op zoek (twee van deze wagons) maar vond ze te duur. Nu heb ik er drie voor de prijs van een halve!



De streekbussen daar heb ik een doel mee. E?n komt er gewoon op de baan te staan. De 2e wil ik ombouwen voor Faller Car System en de laatste 2 wil ik proberen om te bouwen naar ??n bus met een harmonica er tussen. Weer twee nieuwe projecten dus. ;D 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Aanwinsten Pierre
« Reactie #6 Gepost op: 21 juli 2012, 06:53:49 »
Beste Pierre,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten! Die silberlinge zijn en blijven mooie rijtuigen.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Aanwinsten Pierre
« Reactie #7 Gepost op: 21 juli 2012, 09:17:23 »
Dat zijn fijne nieuwe aanwinsten Pierre. Kun je weer lekker aan de knutsel met die bussen. Trouwens wel een mooie fotoplek voor die Silberlingen. Dat ziet er toch prima uit.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline RAIL

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 91
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
Re:Aanwinsten Pierre
« Reactie #8 Gepost op: 21 juli 2012, 11:32:52 »
Knappe aanwinsten.
Dat  snuffelen op MP levert soms aardige dingen op. ;D
Groeten Ludwig

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Aanwinsten Pierre
« Reactie #9 Gepost op: 21 juli 2012, 11:49:38 »
Dank je wel jongens.

(Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten! Die silberlinge zijn en blijven mooie rijtuigen.)

Ja... ik was al een tijdje op zoek omdat ik ze ook echt mooi vind. Toevalig nu voor een leuke prijs 2e hands.

(Dat zijn fijne nieuwe aanwinsten Pierre. Kun je weer lekker aan de knutsel met die bussen. Trouwens wel een mooie fotoplek voor die Silberlingen. Dat ziet er toch prima uit.)

De bussen daar ga ik nog niet gelijk aan beginnen (denk ik). Eerst even kijken of ik ergens een Car System voertuigje op de kop kan tikken die als donor kan dienen.

De fotoplek is de enige plaats op mijn baan waar al een beetje "bekleding" op zit. Maar het is wel een mooi lang recht stuk. Overigens staan de bussen op een (nog leeg) perron.

(Dat  snuffelen op MP levert soms aardige dingen op. ;D)

Ik vind er nog regelmatig leuke dingen voor een aardige prijs. Nadeel is dat er altijd weer verzendkosten bij komen en dan wordt het zeker als het kleine dingen zijn vaak nog duur.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Aanwinsten Pierre
« Reactie #10 Gepost op: 21 juli 2012, 11:51:31 »
Huummm .............. dat met die citaten heb ik dus nog niet onder de knie. sorry! :P :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Aanwinsten Pierre
« Reactie #11 Gepost op: 21 juli 2012, 11:57:42 »
Huummm .............. dat met die citaten heb ik dus nog niet onder de knie. sorry! :P :P

O... werkt dat zo. Nu begrijp ik het.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Riny

  • Gast
Re:Aanwinsten Pierre
« Reactie #12 Gepost op: 21 juli 2012, 15:30:54 »
(Dat  snuffelen op MP levert soms aardige dingen op. ;D)

Ik vind er nog regelmatig leuke dingen voor een aardige prijs. Nadeel is dat er altijd weer verzendkosten bij komen en dan wordt het zeker als het kleine dingen zijn vaak nog duur.


Dat is dus iets waar een verkoper rekening mee dient te houden anders blijft hij er mee zitten.
Maar ja, er zijn mensen (verkopers) die ,ondanks een leuke prijs, er toch de hoofdprijs voor willen hebben.
En zoals je aangeeft, met verzendkosten erbij is de prijs niet meer zo interessant.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Aanwinsten Pierre
« Reactie #13 Gepost op: 21 juli 2012, 18:00:23 »
Citaat
En zoals je aangeeft, met verzendkosten erbij is de prijs niet meer zo interessant.

Soms wel hoor Riny. Zeker als je een paar dingen tegelijk kan laten versturen. In mijn geval was het me nog dik de moeite waard. En zeg eens eerlijk hoe ver kan je vandaag de dag nog rijden voor 6,75 euro? ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Buit uit Houten
« Reactie #14 Gepost op: 2 september 2012, 21:59:49 »
 1 sept. voor de 2e keer naar Houten geweest en ga toch proberen of ik mijn buit weer kan updaten vanaf de camping. De verbinding is hier erg traag en valt regelmatig weg.

Ik ben zeer tevreden met de nieuwe buit. Het is allemaal klein spul waar ik weer uren mee kan freubelen.



Waar ik nog het meest mee in mijn sas ben is de loc die ik gevonden heb. En voor een prikkie! ;) Er zit wel wat werk aan maar hij loopt prima.



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Buit uit Houten
« Reactie #15 Gepost op: 2 september 2012, 22:39:07 »
je heb weer een mooie buit bij elkaar weten te sprokkelen. Kun je tot de volgende beurs weer vooruit. ;D
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Buit uit Houten
« Reactie #16 Gepost op: 3 september 2012, 12:02:24 »
je heb weer een mooie buit bij elkaar weten te sprokkelen. Kun je tot de volgende beurs weer vooruit. ;D

Ik kan niet wachten om de "nieuwe" loc op mijn baan los te laten! :P

De volgende beurs zal wel Utrecht worden Rick. En da's al snel. Volgende maand alweer.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Riny

  • Gast
Re:Buit uit Houten
« Reactie #17 Gepost op: 3 september 2012, 16:50:32 »
Beste Pierre,

Ik heb ook nog wat Engelse analoge 2 rail locs,
Technisch perfect en mogen van mij ook voor leuke prijs weg.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Buit uit Houten
« Reactie #18 Gepost op: 3 september 2012, 18:57:12 »
Beste Pierre,

Ik heb ook nog wat Engelse analoge 2 rail locs,
Technisch perfect en mogen van mij ook voor leuke prijs weg.


Hallo Riny,

Als het stoomlocs zijn is het misschien wel wat voor me. Ik heb al wel heel veel locs maar soms zit er wat bij wat ik erg mooi vind. Kan je me een foto sturen en een eventuele prijs die je in gedachten hebt. Manco's of beschadigingen is geen probleem.

Al vast bedankt.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Buit uit Houten
« Reactie #19 Gepost op: 3 september 2012, 19:38:25 »
Beste Pierre,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten. De lok ziet er mooi uit. Je hebt heel wat bij elkaar gesprokkeld. Nog tot 3 uur gebleven?

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Buit uit Houten
« Reactie #20 Gepost op: 3 september 2012, 19:47:38 »
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten. De lok ziet er mooi uit. Je hebt heel wat bij elkaar gesprokkeld. Nog tot 3 uur gebleven?

Dank je Johan. De lok heeft een barstje in de kap van de tander en mist de voorbuffers. Verder redelijk gaaf. Technisch 100 %. Ik denk dat ik tzt de spuit er maar over haal en een beetje verouderen kan ook geen kwaad.

Half 3 had ik alles pas uitgekamt en ben ik op weg gegaan naar de camping bij Deventer. De internet verbinding gaat op het ogenblik ook heel redelijk zolang ik maar geen foto,s ga uploaden.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Buit uit Houten
« Reactie #21 Gepost op: 3 september 2012, 19:51:42 »
Dat is een fraaie loc Pierre. Zo te zien en te lezen ben je wel geslaagd in Houten. Misschien dat ik de volgende keer weer ga, of is het dan al tijd voor Eurospoor?
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Buit uit Houten
« Reactie #22 Gepost op: 3 september 2012, 19:56:30 »
Misschien dat ik de volgende keer weer ga, of is het dan al tijd voor Eurospoor?

De volgende beurs in Houten is: 13 oktober 2012
Eurospoor is: 19, 20 en 21 oktober 2012
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Buit uit Houten
« Reactie #23 Gepost op: 3 september 2012, 20:01:29 »
Dat is een fraaie loc Pierre. Zo te zien en te lezen ben je wel geslaagd in Houten. Misschien dat ik de volgende keer weer ga, of is het dan al tijd voor Eurospoor?

Ja Martin ..... 19, 20 en 21 oktober Eurospoor Utrecht. Ik ga de 19e even kijken. De 13 is er weer beurs in Houten maar die sla ik over. Zoveel zakgeld heb ik niet meer om in ??n maand twee beursen te bezoeken! :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Buit uit Houten
« Reactie #24 Gepost op: 3 september 2012, 20:04:16 »
Pierre, ik vrees dat je de 28ste niets gaat zien. Eurospoor is, zoals Johan al schreef, 19, 20 en 21 oktober. Ik denk dat ik die vrijdag wel ga.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.