Auteur Topic: Aanwinsten Pierre  (gelezen 188255 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #825 Gepost op: 6 december 2020, 16:02:22 »
Mooi!
Maar eh... is het N, H0 of alles doorelkaar?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #826 Gepost op: 6 december 2020, 16:10:46 »
Mooi!
Maar eh... is het N, H0 of alles doorelkaar?
Dat dacht ik nou ook....
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #827 Gepost op: 6 december 2020, 16:21:08 »
Beetje door elkaar. 8) Het huisje rechtsboven op de foto en de (zwarte) lantaarnpaaltjes zijn H0 maar de rest is N. De drie N-bussen hebben verlichting. Het ICE treinstel (Trix N spoor) daar zijn de koppelingen naar het middendeel van kapot en het middelste gedeelte is leeggehaald en een beetje mishandeld. Het voorgedeelte alleen loopt prima (beetje rumoerig) dus dat gaat vast wel weer goedkomen. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #828 Gepost op: 8 december 2020, 23:01:41 »
Ongetwijfeld weet jij van deze ouwe meuk weer iets moois te maken, ook dat treinstel komt wel goed.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #829 Gepost op: 9 december 2020, 09:14:36 »
Ongetwijfeld weet jij van deze ouwe meuk weer iets moois te maken, ook dat treinstel komt wel goed.

Dank je ... ik ga mijn best doen Martin. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #830 Gepost op: 3 februari 2021, 12:22:29 »
Steeds meer met N bezig en deze week 5 pakjes thuis gekregen. Als eerste deze op maandag.



Gisteren deze twee. 6 keurige NL wagons ...



... en een zakje met 200 zombies om al de wagons een beetje te vullen. De sleepcontacten heb ik ook al besteld en die komen misschien deze week ook nog wel binnen. Dan kan ik alle wagons van licht voorzien en zitten deze zombies niet in het donker.



Vandaag de leukste twee pakketjes. Een doosje met meuk. Ik kocht dit echt voor een prikkie. Alles mankeert wel wat maar daar hou ik wel van. Gaat goedkomen ;D.



En het laatste pakketje bevat 3 van deze mannekes. Geen idee wat er mee aan de hand is maar de eigenaar wist te vertellen dat ze geen van allen lopen. Maar ja ... 15 euro voor drie locjes ... wat heb ik te verliezen? ::)



Zo ... vandaag eerst maar eens even kijken wat er met alle locjes aan de hand is. Ik hoef me weer niet te vervelen. ;)

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #831 Gepost op: 3 februari 2021, 12:46:31 »
Succes lokdokter Pierre!
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #832 Gepost op: 3 februari 2021, 13:08:05 »
Voor zo'n prijs kan je geen buil vallen.
En in de handen van Pierre komt het vast wel goed.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #833 Gepost op: 3 februari 2021, 15:30:26 »
Ben benieuwd hoe jij verlichting in de wagons bouwt

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #834 Gepost op: 3 februari 2021, 16:50:55 »
Succes lokdokter Pierre!

Dankjewel Martin. Operatie gaat vanmiddag gebeuren. Gelukkig heb ik mondkapjes genoeg. ;D

Voor zo'n prijs kan je geen buil vallen.
En in de handen van Pierre komt het vast wel goed.

Dankjewel Tom. Komt zeker goed. Het is met de drie diesel locjes al goed gekomen. Die rijden alle drie weer.  ;D Ik ga nu beginnen met de 1100 en daarna zal ik de zaak wel posten.

Ben benieuwd hoe jij verlichting in de wagons bouwt

Tja Cor ... dat heb ik al een paar keer beschreven. In dit draadje ( http://www.h0modelspoor.nl/index.php?topic=1580.0 ) van een paar jaar geleden is het misschien wel het meest duidelijk. Het enige verschil is dat ik voor deze wagons een stukje ledstrip (3 of 4 leds) van Action gebruik en daar een weerstand van 1 k ohm voor zet omdat ze maar 6 volt zijn. ;)

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #835 Gepost op: 3 februari 2021, 18:34:02 »
Mooie mix, Pierre.

Altijd goed om wat nieuw goed materieel te hebben om verder te verbeteren en wat 'meuk' om lekker aan te friemelen om het weer werkend te krijgen.
Veel plezier er mee!

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #836 Gepost op: 3 februari 2021, 18:37:37 »
Dankjewel Rob. Ik ben gewoon lekker bezig. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #837 Gepost op: 15 mei 2021, 14:22:57 »
Wie kan mij wijzer maken?? :-\

Ik was een beetje op zoek naar een betaalbare rollerbank in N. Voor een redelijke prijs deze rollerbank aangeschaft en mijn missie is dus al geslaagd maar … er zit een hele boel meuk bij die ik niet kan plaatsen en dat maakt me een toch beetje nieuwsgierig.





Op de laatste foto links boven een beetje spul voor de bovenleiding. Dat is duidelijk. Links onder de rollerbank zelf … ook duidelijk. Maar dan … aan één van de blokjes met rollers zit een drie aderig draadje met een USB stekker?



Er zitten ook nog (rechts op de 2e foto) twee van deze kabels bij met rollers en een zwart blokje (dat wat elektronica bevat) en eveneens met een USB stekker. Een van de rollers heeft een excentriekje dus dat zal wel een puls gevertje zijn of zo.

 

Het enige wat ik kan vinden is tekst op de (lapp)kabel maar dat zegt me ook niets.




Kan het iets van snelheidsmeting zijn of zo?? En hoe gebruik ik dat??

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #838 Gepost op: 15 mei 2021, 23:09:54 »
Hoort die CD ook bij de meuk en wat staat er opgescheven?

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #839 Gepost op: 15 mei 2021, 23:19:47 »
Tja Anne ... die zat er wel bij maar bevat alleen reclame voor meetapparatuur. Er staat helaas niets op wat ik kan gebruiken.  :(
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #840 Gepost op: 16 mei 2021, 11:19:33 »
Hoi Pierre, dat is een snelheid ijk module die je bv gebruikt in iTrain.

Groet Mies

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #841 Gepost op: 16 mei 2021, 12:36:59 »
Dank je wel Mies.  Zoiets dacht ik al. Ik ga de rollerbank kaal gebruiken maar de rest gaat dan dus in de rommelbak. Of heb jij er wat aan? Je moet het dan wel aanpassen voor H0 maar dat is te doen lijkt me. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #842 Gepost op: 16 mei 2021, 14:25:04 »
Of heb jij er wat aan? Je moet het dan wel aanpassen voor H0 maar dat is te doen lijkt me. ;)

Wel een mooi dingetje :D denk dat met een beetje zaag en frees werk aan de linker kant het zo pas te maken is voor H0.
Groet Mies

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #843 Gepost op: 16 mei 2021, 15:28:55 »
Of heb jij er wat aan? Je moet het dan wel aanpassen voor H0 maar dat is te doen lijkt me. ;)

Wel een mooi dingetje :D denk dat met een beetje zaag en frees werk aan de linker kant het zo pas te maken is voor H0.

Ik ga de rollerbank zelf wel gebruiken maar heb geen interesse in de rest. Zoals je weet heb ik totaal niets met digitale meuk. Dus de rest blijft ongebruikt over.

Zal ik de losse rollers met die kabelzooi naar je opsturen Mies? Je moet dan wel zelf voor de rest zorgen. Stuur me dan maar even een PB als je het wilt hebben met je nieuwe adres. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #844 Gepost op: 24 september 2021, 17:08:34 »
Vandaag voor het eerst sinds bijna 2 jaar weer eens naar een beurs geweest. Lekker dicht bij in de Broodfabriek in Rijswijk. Het was er lekker rustig en ik heb me er geen moment ongemakkelijk gevoeld. Ook met de handelaren was het behoorlijk rustig. Da's wel weer jammer. Zeker 3 rijen minder kraampjes en dat is duidelijk merkbaar.

Ook nog even gezellig bij gekletst met Rob onder het genot van een aangeboden saucijzenbroodje. Een soort van broodje kroket. ;D

En behoorlijk goed geslaagd mag ik wel zeggen. Vandaag voornamelijk op de N toer gegaan.





Wat was de buit van vandaag:

•   Drie platen Styrofoam met natuursteen (H0 maar gebruik ik ook voor N)
•   Strook Styrofoam met arcadebogen. (N)
•   Drie zilverlingen.
•   Voor de knutsel 2 kleine E-locjes (1 loopt niet en de ander een leeg gesloopte donor)
•   Boogbrug voor de buurman.
•   Stoomloc voor de buurman.
•   Wissel voor de buurman.
•   Rol soldeertin.
•   Kleine stalen liniaal.
•   Kniptangetje.
•   Grijze krokodil
•   V200
•   Twee penselen (00 en 000)
•   Tot slot een nieuwe grote snijmat  van 60 x 45. (waar ik wel aan toe was)

Kortom toch een vruchtbaar dagje geweest.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #845 Gepost op: 24 september 2021, 18:18:13 »
Was inderdaad gezellig, Pierre.
Ik had al een glimp van je spulletjes opgevangen, maar nog niet alles.
Mooie score!

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #846 Gepost op: 25 september 2021, 00:15:16 »
Ik had helaas geen tijd.
Jammer want vind het altijd de leukste beurs.
Je hebt toch weer leuke zaken gedaan Pierre.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #847 Gepost op: 10 oktober 2021, 15:01:27 »

Gisteren gezellig weer eens een keer naar Houten geweest om wat rommel bij elkaar te sprokkelen. Het was niet overmatig druk dus goed te doen en er was weer genoeg te bekijken. Ik had een kaartje waarmee ik om kwart over tien naar binnen kon maar om 10 uur liep ik al in de zaal stappen. Niet echt streng dus. Hier de buit van een tevreden mens.
 


•   Allereerst 3 schuimplaten met steenmotief.,
•   Ik liep gelijk al tegen een bak aan met kiepkarretjes (p.s. 1 eurie) Alle 10 maar meegenomen voor de H0e.
•   3 rollen gaas voor hekwerkjes.
•   Een zakje met ladders.
•   2 x knippermodule voor mijn andreaskruisjes.
•   Wat olie/diesel tanks plus pompen.
•   Een brandweer ladderwagen.
•   +/- 1,5 meter perronoverkapping. (bij elkaar gezocht bij 3 handelaren)
•   Een E-locje (loop/sloop)
•   Een bokkraan.
•   Spoorbomen.
•   Een doosje spoorwegpersoneel.
•   2 meter krimpkous (2mm en 4mm)
•   Een handvol schakelaars.
•   Een doosje bovenleiding paaltjes.
•   En heel veel bovenleiding (versch. maten)

Onder het motto van een tas vol en een hoop lol … had ik het om 13.00 uur allemaal gezien en mijn broodje kroket naar binnen geschoven. Nog een ijsje voor onderweg naar de auto en weer op weg naar huis.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #848 Gepost op: 10 oktober 2021, 16:07:37 »
Dat is weer een heleboel voor weinig.
Je kan weer ff vooruit met deze aankopen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #849 Gepost op: 10 oktober 2021, 17:12:38 »
Weer mooie boodschappen, Pierre! Veel plezier er mee (en wij genieten gewoon mee :) ).
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...