Auteur Topic: Aanwinsten Pierre  (gelezen 188335 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #750 Gepost op: 13 januari 2019, 11:38:14 »
Ha Martin ...dank je. Tijd niets van je gehoord man. Druk geweest met je werk?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #751 Gepost op: 13 januari 2019, 11:42:55 »
@Anne W  Ik bestel het bij Amazon.de en dan heb ik geen verzendkosten. Weet niet of dat nu nog steeds zo is maar in het verleden als nieuwe klant kon je kiezen voor een snelle gratis verzending. Betaalde dan € 17,95.

Ik weet niet of Bentink in Houten staat, kan je het beste aan Bentik zelf even vragen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #752 Gepost op: 14 januari 2019, 16:28:40 »
Ha Martin ...dank je. Tijd niets van je gehoord man. Druk geweest met je werk?
Dat klopt Pierre. Vanaf juni constant bedolven onder het werk. Begint nu tijdelijk op te drogen, maar dat zal eind deze maand wel weer losbarsten. Buiten een aangeschafte lok uit de opheffingssale van De Tombe en drie spuitbusjes is er het afgelopen half jaar niets aan de baan/hobby gedaan.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #753 Gepost op: 14 januari 2019, 16:57:47 »
Ach Martin ... dat is brood op de plank hè. Hobby kost alleen maar geld. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #754 Gepost op: 14 januari 2019, 22:49:03 »
Beste Tom,

Dank je wel, ik heb het voorlopig nog niet nodig, ik zal wel een keer kijken in Houten en navragen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #755 Gepost op: 22 februari 2019, 20:37:29 »
Vandaag in Houten geweest en het was er aardig druk. Halverwege ben ik nog op mijn schouders getikt door Mies (en broer) en hebben even kort gepraat. Ook Tom nog even aangeschoten bij de tent van Itrain en daar ook nog wat staan babbelen. Omdat het niet zo heel geweldig ging met mijn benen ben ik redelijk snel weer naar huis terug gereden. Toch nog wel wat gescoord maar niet veel banen bekeken.



•   Een zakje meuk (schakelaars, drukknopjes, ledjes en dergelijke)
•   Zakje met foliage.
•   20 lantaarnpaaltjes voor de achtergrond.
•   Dieseltankstation ( helaas nog in kermiskleuren)
•   Doosje 3mm boortjes.
•   Boorkopje voor boortjes minder dan 1 mm.
•   Zooitje hekjes.
•   2 fiesers en wat treinpersoneel.
•   Zakje koffers en tassen.
•   3 stadshuisjes in de goede H0 maat voor de sloop.
•   En tot slot een doos met zeegras maar daar heb ik vanmiddag gelijk maar een bos van gemaakt.



Ik was koud thuis en stond de overbuurman voor de deur met nog een verrassing. Een Faller steenfabriek nieuw en in ongeopende verpakking. Nog even een bofje op de valreep.



Kortom … toch een heel geslaagde dag. ;)

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #756 Gepost op: 23 februari 2019, 08:07:31 »
Nou Pierre jij kunt weer aan de slag, mooie dingen gekocht.

   Gr. Cor

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #757 Gepost op: 23 februari 2019, 09:00:20 »
goed geslaagd!
Zeker die steenfabriek lijkt mij zeer interessant.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #758 Gepost op: 23 februari 2019, 10:41:35 »
Die steenfabriek is echt een super mooi cadeau man, daar vragen ze best veel geld voor op de beurzen en MP.
Je gaat er vast weer iets moois van maken en ik denk dat die steenfabriek uiteindelijk er heel anders uit zal zien dan wat er op de plaatjes staat.  ;) :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #759 Gepost op: 23 februari 2019, 10:51:31 »
Goed geshopt weer Pierre. En dan nog even boffen met de doos van de buurman met iets moois erin!
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #760 Gepost op: 23 februari 2019, 11:39:56 »
Lekker bezig geweest Pierre. Ik heb dit keer maar overgeslagen, ga volgend weekend ook al naar Hamburg. In maart maar weer naar de gewone beurs.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #761 Gepost op: 23 februari 2019, 11:41:08 »
Tja ... die steenfabriek is best een mooi cadeau maar ... ik kan hem echt niet kwijt op mijn baan. Geen ruimte meer voor. Ik zal een kijken of ik er wat anders  van kan maken en anders bewaar ik hem maar.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #762 Gepost op: 23 februari 2019, 12:59:53 »
@Pierre, mooie score!
Tja ... die steenfabriek is best een mooi cadeau maar ... ik kan hem echt niet kwijt op mijn baan. Geen ruimte meer voor. Ik zal een kijken of ik er wat anders  van kan maken en anders bewaar ik hem maar.
Ach, je hebt er een hele zwik bruikbare onderdelen bij: schoorsteen, muren en daken.
En een goede buur is vaak beter dan een verre vriend.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #763 Gepost op: 23 februari 2019, 20:03:27 »
Jammer dat de benen het lieten afweten, Pierre.
Maar toch een goede buit. En die steenfabriek? Jou kennende komt die op een of andere manier wel van pas, op enig moment   :D

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #764 Gepost op: 12 oktober 2019, 19:29:27 »
Vanmorgen al weer vroeg (9.45 uur) in Houten aangekomen met mijn verlanglijstje ;D Op de parkeerplaats begon de dag al weer goed. Ik kreeg van Rob twee DigiSparks met diesel geluid. Eén gaat er zeker in de railbus (van Wim) komen waar ik mee bezig ben.  :) Later zijn we elkaar nog twee keer tegen het lijf gelopen maar zijn lekker verder ons eigen weg gegaan.



Binnen ging het ook lekker en ik heb weer het nodige N materiaal bij elkaar weten te sprokkelen. Hoofdzakelijk voor mijn speelbaantje. De doos op de foto vond ik in het allerlaatste pad voor ik om 14.30 uur naar huis ging. Lange dag maar (bijna) het hele verlanglijstje afgewerkt. Later thuis blijkt dat het laatste puntje (denk ik) ook geschrapt kan worden. Vruchtbaar dagje dus.



Op de foto links zie je die grote doos met meuk. Omdat ik zag dat er wat brugdelen, perrons en tunnelportaaltjes in zaten en deed een bod van 5 euro voor de hele doos. Na wat heen en weer praten kwamen we uit op 10 euro. 'N heel mooie prijs. Maar het werd nog veel mooier toen ik de doos thuis ging uitpakken. Helemaal onderop kwam ik een heuse draaischijf tegen. :o Ik weet niet of de verkoper dat geweten heeft. Het enige op mijn lijstje waar ik nog geen invulling voor had was de lege plek met het losse spoortje op mijn baantje. Als blijkt dat ik deze schijf weer aan de praat kan krijgen is dat denk ik gelijk opgelost. ;) Morgen gelijk proberen.










Blij en voldaan weer thuisgekomen. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #765 Gepost op: 12 oktober 2019, 22:17:41 »
Mazzelpik!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #766 Gepost op: 12 oktober 2019, 22:29:33 »
Yep ... dat is zeker Wim! ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #767 Gepost op: 13 oktober 2019, 00:08:19 »
Mooie aanwinsten en die draaischijf die krijg jij wel weer aan de praat.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #768 Gepost op: 13 oktober 2019, 11:33:14 »
Dank Tom ... en ik ga mijn best doen. Ik ga hem op dit moment uit elkaar slopen om te zien waar al die draadjes heen gaan. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #769 Gepost op: 13 oktober 2019, 13:12:40 »
Ik zie dat je terwijl je lijm moet drogen ook nog wel eens bezig bent op de PlayStation 2?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #770 Gepost op: 13 oktober 2019, 13:45:14 »
Ik zie dat je terwijl je lijm moet drogen ook nog wel eens bezig bent op de PlayStation 2?

Nee hoor Wim. Ik heb helemaal niets met computer spelletjes. Ik heb de laatste vrijmarkt  een Wii en een playstation 2 met een hele berg spelletjes opgeduikeld en neergezet voor mijn kleinkinderen. Ze spelen af en toe wel op de Wii maar de playstation heb ik nog niet eens aangesloten. Daar is geen animo voor. Komt misschien nog. We zien wel. Kliko kan altijd nog. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #771 Gepost op: 13 oktober 2019, 15:08:38 »
Ik heb hier een PlayStation 2, 3 en 4 staan.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #772 Gepost op: 13 oktober 2019, 16:10:05 »
Tsja, de gameconsoles zijn sneller verouderd dan treintjes...

En een draaischijf! Mooie (per ongeluk) vondst, Pierre. Kunnen misschien zelfs de grote stomers nog een (sta)plekje krijgen op dit baantje.
Ik hoop dat er niet té veel soldeerwerk aan zit  :)

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #773 Gepost op: 13 oktober 2019, 17:33:38 »
Solderen is Pierre’s middle name. Als het niet bestaat dan soldeert die gast van alles en nog wat in elkaar en dan bestaat het ineens.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #774 Gepost op: 13 oktober 2019, 18:12:09 »
Ik heb hier een PlayStation 2, 3 en 4 staan.  :o

Wat moet je daar mee man? Komt er binnenkort nog een 5 bij zeker? Eentje is toch wel genoeg lijkt me? De nieuwste bewaren en die oude exemplaren weggooien.

En een draaischijf! Mooie (per ongeluk) vondst, Pierre. Kunnen misschien zelfs de grote stomers nog een (sta)plekje krijgen op dit baantje.
Ik hoop dat er niet té veel soldeerwerk aan zit  :)

Het soldeerwerk is het minste Rob. Een paar draadjes vernieuwen en goed aansluiten. Het binnenwerk is andere koek. Er is behoorlijk mee gerotzooid en verschillende onderdelen ontbreken. Ik ben de hele dag al bezig met veertjes zoeken die passen en beugeltjes buigen van een stukje blik. De draaischijf is nu misschien wel 10 keer uit in in elkaar gezet maar ik geloof dat ik nu gewonnen heb. Een beetje lawaaiig motortje maar het werkt nu naar behoren. Nu nog kijken of ik de bovenkant compleet kan maken Er zijn 5 railaansluitingen die passen en de rest is prut en kan ik zo weggooien. Ik zal het dus met deze moeten doen.
Lange stomers heb ik wel maar er is geen plaats om ze neer te zetten. Ik heb zelfs nog een locloods die ik in zal moeten korten om te gebruiken. We gaan het zien. Zal wel een volle boel worden hier.


Solderen is Pierre’s middle name. Als het niet bestaat dan soldeert die gast van alles en nog wat in elkaar en dan bestaat het ineens.  :)

Ach .... ;D

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/