Auteur Topic: Aanwinsten Pierre  (gelezen 188305 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #675 Gepost op: 11 november 2017, 16:26:38 »
Ik ga eens kijken of ik aan de achterkant van mijn baan nog wat industrie kan plaatsen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #676 Gepost op: 11 november 2017, 16:34:12 »
Ik lees regelmatig dat je oude gebouwen uit elkaar haalt, hoe doe jij dat.
Ik heb het ook geprobeerd maar dat was nog niet zo'n succes of je krijgt het niet netjes los of het breekt.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #677 Gepost op: 11 november 2017, 19:33:06 »
Dat is een heel mooi gebouw @Pierre,

Ben heel benieuwd wat je daar nu weer van gaat maken.

Die witte aanslag wordt veroorzaakt door kalk in de specie en kan je verwijderen met zoutzuur.  ;)
(In H0 zal het wel ergens anders door veroorzaakt zijn, dus ik zou de zoutzuur maar niet gebruiken.)

Groet, Gert-Jan

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #678 Gepost op: 11 november 2017, 19:56:39 »
Ik lees regelmatig dat je oude gebouwen uit elkaar haalt, hoe doe jij dat.
Ik heb het ook geprobeerd maar dat was nog niet zo'n succes of je krijgt het niet netjes los of het breekt.

Toch is het gewoon een beetje proberen Cor. Soms kan je de delen een beetje heen en weer bewegen en trekken maar soms is er ook wat brute kracht nodig of een scherp mesje. Een echt recept heb ik er ook niet voor. Het is iedere keer anders. Gewoon het één en ander proberen. Bij mij breekt er ook wel eens wat af maar meestal is dit wel weer te herstellen, repareren of gewoon camoufleren. ;D
Misschien dat Wim nog een tip heeft? Die haalt ook nog wel eens iets uit elkaar heb ik gehoord. 8)


Dat is een heel mooi gebouw Pierre,
Ben heel benieuwd wat je daar nu weer van gaat maken.

Dit maal heb ik niet echt wat voor ogen Gert-Jan. Ik kwam deze fabriek toevallig tegen op Marktplaats en dacht ... kom ik doe een bod. En toen had ik hem. :D

Die witte aanslag wordt veroorzaakt door kalk in de specie en kan je verwijderen met zoutzuur.  ;)
(In H0 zal het wel ergens anders door veroorzaakt zijn, dus ik zou de zoutzuur maar niet gebruiken.)

Zoutzuur :o ..... dat gaan we dus maar even niet doen GJ ;D    Ik ga eerst eens kijken wat ze gebruikt hebben voor deze witte zooi en dan maak ik een plan. Als het maar geen spuitsneeuw is ... daar heb ik heel slechte ervaringen mee om dat weg te halen van trein huisjes.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #679 Gepost op: 11 november 2017, 21:04:51 »
Leuk gebouw, had het ook gezien op MP.
Had zelfs bijna geboden...  :-[
Maar ik heb geen idee waar ik hem zou plaatsen.

Ook ik ben benieuwd waar we hem gaan terug zien.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #680 Gepost op: 12 november 2017, 10:24:45 »
Misschien dat Wim nog een tip heeft? Die haalt ook nog wel eens iets uit elkaar heb ik gehoord. 8)
Er bestaat inderdaad geen vast recept voor het uitelkaar trekken van inelkaar geplakte huisjes. Het hangt allemaal erg af hoe goed of hoe slecht de vorige eigenaar in de weer is geweest. Dat er hele stukken muur afbreken zie je vaker bij oudere, ongeschilderde modellen. Door het UV-licht veranderd de moleculaire structuur en wordt het materiaal broos waardoor het sneller kan afbreken. Het hele geval in warm water leggen kan dan soms uitkomst bieden.
En verder? Het is wat Pierre schrijft: proberen en accepteren dat het ook mis kan gaan.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #681 Gepost op: 14 november 2017, 12:43:14 »
Ding-dong .... en daar is de postbode met mijn pakketje. Ik kan het niet laten om mijn buit naar mijn hobbykamer te slepen en uit te pakken. Het is inderdaad mijn fabriek van internet. Op zich is het ondanks de vreemd geschilderde muren een prachtig gebouw en het is ook keurig in elkaar gezet. Niets mis mee. 8)





Ik moet mezelf er toe zetten niet gelijk aan dit nieuwe project te gaan beginnen maar eerst mijn bioscoop af te maken maar .... even uit elkaar slopen dat kan wel ...toch?
Speciaal voor Cor ... het hele gebouw is uit elkaar gehaald met een breekmes. Beetje snijden en zachtjes buigen en breken. Op wat kleine beschadigingen aan de onderkanten na is het gebouw prima uit de sloperij gekomen en na een half uurtje was dit het resultaat.





Zo ... en nu weer verder aan de bioscoop. ;D

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #682 Gepost op: 14 november 2017, 13:19:16 »
Het is ook net een klein kind die @Pierre

Heeft hij net een nieuw speeltje en het is al weer gesloopt!  ;D

Maar zonder gekheid is het een mooie aanwinst Pierre.

Met zo'n afbreekmes haal ik ook gebouwen uit elkaar. Extra tip: Het mes zoals op foto 3 in het gebouw zetten en als het heel zwaar gaat gebruik je een hamer en tik je zachtjes het mes naar beneden

Groet, Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #683 Gepost op: 14 november 2017, 13:43:28 »
Ik vind dit nog steeds een van de mooiste gebouwen van Kibri!
Mooie vangst... én voor weinig!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #684 Gepost op: 18 november 2017, 11:29:47 »
Weer de postbode met een pakketje aan de deur. Dit maal een pakketje van Wim. Die heeft me blij gemaakt met een locloods van Pola. Deze komt ter vervanging van mijn eigen locloods. Waarom? Omdat ik de oude niet mooi meer vind en omdat hij bijna op iedere treinbaan te vinden is en ik wat anders wil. Deze Pola locloods zie je niet zo veel en omdat hij nog niet gebouwd is kan ik er nog een eigen draai aan geven. Nu snel de deksel er op en ergens hoog opbergen zodat ik niet gelijk ga bouwen. Eerst de lopende zaken maar afhandelen. ;D
    Bedankt Wim! ;)

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #685 Gepost op: 18 november 2017, 11:54:24 »
Ontzettend graag gedaan en wat geeft nou meer plezier om te zien dat je excuses gaat verzinnen om niet al veel eerder aan dit project te beginnen?  :P
Oh ja... eerst die bioscoop!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #686 Gepost op: 19 november 2017, 08:05:37 »
De bioscoop heeft al moeten schuiven zie ik op de foto.  :P

Volgens mij heeft Pierre, zoals velen onder ons, chronisch ruimte gebrek.  ;)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #687 Gepost op: 19 november 2017, 10:55:33 »
De bioscoop heeft al moeten schuiven zie ik op de foto.  :P

Volgens mij heeft Pierre, zoals velen onder ons, chronisch ruimte gebrek.  ;)

Ik snap het zelf ook niet zo erg. Ik heb een werkblad van 200 x 70 cm en als ik aan het werk ben met een projectje heb ik maar een stukje van 20 x 20 cm waar dit feestje op gevierd moet worden?  ????:-\
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #688 Gepost op: 19 november 2017, 13:41:55 »
Ik zag het Pierre en ga dat ook nog proberen.
Ben van de week van boven aan de trap naar beneden gevallen , armen geschaafd schouder en rug gekneusd tand afgebroken  erg pijnlijk
allemaal .
Dus even rustig aandoen.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #689 Gepost op: 19 november 2017, 14:36:02 »
Ben van de week van boven aan de trap naar beneden gevallen , armen geschaafd schouder en rug gekneusd tand afgebroken  erg pijnlijk
allemaal .
Dus even rustig aandoen.

Getverderrie Cor ... dat zijn geen leuke grappen. Doe inderdaad maar even rustig aan. Sterkte man!
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #690 Gepost op: 9 december 2017, 16:41:05 »





De oude loods was al een tijdje een doorn in mijn oog. Vooral omdat hij is te zien op 80% van de treinbanen. Omdat ik zelf een andere wil maken naar mijn eigen smaak en de onderdelen die Wim me heeft opgestuurd .....



..... heb ik deze locloods gesloopt voor onderdelen.





Alles gaat nog even in de "later nog te maken" doos. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #691 Gepost op: 9 december 2017, 20:18:24 »
Weer een bak vol bruikbare onderdelen. Daar kun je veel moois mee maken.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #692 Gepost op: 18 januari 2018, 19:36:04 »
Ik vier pas pas zaterdag mijn verjaardag maar kreeg gisteren al een pakketje aan de deur met mijn verjaardagscadeau.






De laatste twee dagen ben ik een beetje aan het opknappen gegaan met de spulletjes uit de rommeldoos die ik had gekocht in Rijswijk. Ik heb eerst een eerste schifting gemaakt met alle spullen waar ik toch (voorlopig) niets mee doe. Een hele berg wisselrelais is gelijk in een la verdwenen net al al het N-spoor gebeuren, de ontkoppel-seinen en nog wat pruts spul. De hoge lantaarn had ik al gedaan en hier een greep uit de opgeknapte seinen. Alles heeft nieuwe bedrading en waar nodig nieuwe lampjes. De Fleischmann hoofdseinen zijn gelijk voorzien van leds en hebben een verfbeurtje gehad. Ik zie nu pas op de foto dat het laaste voorsein geen "bakkie" heeft. Maar dat is ondertussen opgelost. :)

De doos heeft zijn geld dubbel en dwars opgebracht. ;D



Er ligt nog wel het een en ander op mijn werkblad maar het merendeel wat ik denk te kunnen gebruiken heb ik onder handen genomen.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #693 Gepost op: 18 januari 2018, 20:14:35 »
Mooie compressor, heb ooit dezelfde gehad.
Kon alleen niet overweg met de airbrush dus de hele boel toen maar verkocht, achteraf wel jammer maar ja als de verf meer achter de oren zit dan schijnt er toch iets niet goed te zijn gegaan  :) :D
Denk dat jij er wel heel veel plezier aan gaat beleven.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #694 Gepost op: 18 januari 2018, 22:21:12 »
Gaat zeker lukken Tom. Ik heb al proef gedraaid. ;D Mijn vorige compressor (zelfbouw) heb ik een paar maanden geleden ook verkocht omdat ik er een geweldige prijs voor kon krijgen. Ook spijt en deze dus voor mijn verjaardag gevraagd.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #695 Gepost op: 18 januari 2018, 22:36:04 »
Hallo Pierre,

Kijk eens even naar Busch 5782, dit is een analoog inbouw geluidsmodule voor stoomtreinen.
Wellicht interessant.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #696 Gepost op: 19 januari 2018, 09:50:11 »
Hallo Pierre,

Kijk eens even naar Busch 5782, dit is een analoog inbouw geluidsmodule voor stoomtreinen.
Wellicht interessant.

Ik ga het eens even bestuderen Mark.

Nog bedankt voor de autootjes en de vlaai was ook helemaal geweldig ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #697 Gepost op: 20 januari 2018, 12:51:27 »
Hallo Pierre,

Kijk eens even naar Busch 5782, dit is een analoog inbouw geluidsmodule voor stoomtreinen.
Wellicht interessant.

Zeer interessant. Dit is precies wat ik zoek. Ik had er een gevonden Mark maar ... terwijl ik hem wilde bestellen was hij ineens weg.  :( Iemand was me dus net voor. Balen man .. ze worden niet meer gemaakt en zijn dus bijna niet meer te vinden. Ik zoek gewoon verder. :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #698 Gepost op: 21 januari 2018, 11:55:11 »
Beste Pierre,

Kijk eens naar https://www.avtproducts.com/

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #699 Gepost op: 21 januari 2018, 18:56:55 »
Zo'n geluidsmodule van AVT heb ik Anne maar ik zoek (betaalbaar) stoomloc geluid wat ik in een analoge loc kan bouwen en beïnvloed wordt door de voeding. De Busch 5782 is precies wat ik zoek maar deze maken ze niet meer. Soms kom je ze nog wel eens tegen maar de spoeling wordt dun :(. Met een schema zou ik ook al dik tevreden zijn.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/