Auteur Topic: Aanwinsten Pierre  (gelezen 188339 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #600 Gepost op: 29 oktober 2016, 22:24:05 »
alleen je hekwerkjes ontbreken
Ik heb er ook een van trix,en een bouw set van fremo oid
leuke locjes
de rest is weer mazzel en zit heel leuk spul bij
wat zijn die aanhangers

Ach Jerry ... daar vind/maak ik wel een hekje voor.

Ik weet nog niet waarvoor ik die aanhangers gebruik. Samen met de Unimog was het een setje voor weinig. ;D



Goeie buit!

Als je een onderdelen lijst wilt hebben zal ik even kijken bij de mijne.


Nee hoor Mark ... ik verzin wel wat. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #601 Gepost op: 29 oktober 2016, 23:09:11 »
Dat locje is echt weer typisch een Pierre-verhaal. € 12,50 en voor een tientje meer had je 'm waarschijnlijk ook gekocht.
En die loc-loods, wat ga je daar mee doen; worden dat nieuwe ramen voor je Station Hoogbaan?
En die motorrijders gaan zeker over je fietsbaan rijden?
Mooi spul Pierre!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #602 Gepost op: 30 oktober 2016, 00:04:15 »
Soms vind je niet zo veel en soms heb je mazzel Wim. ;D

Mijn station daar doe ik niets meer aan ... dat is prima zo. De loodsen zijn al gesloopt en opgeborgen om later een grote fabriek van ramen te voorzien. Maar dat is ook een later project en eerst moeten de fietsertje een fietsroute krijgen.  :D Niet alles tegelijk hè.

De motorfietsen zijn ook opgeborgen en komen (denk ik) niet op de fietsroute te rijden maar dat weet je bij mij nooit zeker. Zo'n motor met zijspan is natuurlijk best leuk. Ik heb ze net als de postbodemannekes gewoon meegenomen omdat ik er tegenaan liep en ze wel leuk vond. Misschien ga ik wel zo'n postbode op de fiets zetten. 8)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #603 Gepost op: 30 oktober 2016, 00:35:59 »
Mijn station daar doe ik niets meer aan ... dat is prima zo.
Heb ik dan wat gemist, er moet toch nog een dak op je station?  ::)

Niet alles tegelijk hè.
Nee, dat is een beetje mijn probleem.  :(
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #604 Gepost op: 30 oktober 2016, 01:04:48 »
Mijn station daar doe ik niets meer aan ... dat is prima zo.
Heb ik dan wat gemist, er moet toch nog een dak op je station?  ::)

Nee hoor Wim ... je hebt niets gemist. Het stationsgebouw is klaar maar er moet inderdaad nog een dak op de overkapping. Ik ben nog aan het zoeken naar het juiste materiaal hier voor omdat er een dubbele bocht in zit. Ik denk dat er allemaal dwarslatten in moeten komen of zo. Da's nogal een gedoeklus. Mooi voor van de winter als ik niets te doen heb. ::)

Niet alles tegelijk hè.
Nee, dat is een beetje mijn probleem.  :(

Ik zeg niets ... mij hoor je niet  :-X
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #605 Gepost op: 30 oktober 2016, 01:10:36 »
Ik zeg niets ... mij hoor je niet  :-X
Die eigenwijze blik van je zegt genoeg.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #606 Gepost op: 30 oktober 2016, 01:47:36 »
Ik zeg niets ... mij hoor je niet  :-X
Die eigenwijze blik van je zegt genoeg.  ::)

Ha ..ha ..ha  :D

Ik ga mijn bed maar eens opzoeken.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Raages

  • Gast
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #607 Gepost op: 30 oktober 2016, 09:16:32 »
Leuke spullen Pierre en een goed verhaal.  :D Mazzelaar.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #608 Gepost op: 30 oktober 2016, 09:48:23 »
De loodsen zijn al gesloopt en opgeborgen om later een grote fabriek van ramen te voorzien.
Gelukkig. Ik had er overheen gelezen. Ik was even bang dat je deze (spuuglelijke) gele loods op je baan ging zetten, maar je gebruikt alleen de (prachtige) raamparijen.  :D Goede koop!
Wat een opluchting.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #609 Gepost op: 30 oktober 2016, 10:28:13 »
mooie spulletjes weer gescoord Pierre. de loc is klasse.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #610 Gepost op: 12 februari 2017, 14:51:27 »



Gisteren mezelf maar eens verwent en wat boodschappen gedaan. Als eerste een nieuwe snij mat. Gelijk maar eentje van formaat (60 x 45) die precies op mijn werkblad past. Hier was ik wel aan toe. De oude leek wel een berglandschap en dat gaf wat problemen met recht afsnijden. ;D



Eindelijk heb ik ook een adres gevonden hier in Den Haag waar ik het juiste schuimkarton/pluimkarton kan kopen. Van deze platen is het laagje papier goed af te pellen en de schuimlaag goed te bewerken. Mijn eerstvolgende projectje (de watermolen) ga ik een proberen van schuimkarton te maken. Een mooi klein projectje om het te leren. Verder nog wat ander spul gekocht waaronder iets van "roest spul" waar ik mee ga experimenteren en ook een flesje met ander spul waarmee ik ga proberen afbladderende verf te maken. Ik ben al in de weer geweest met was en haarlak maar dat gaf niet echt mooie resultaten. Of ik doe iets verkeerd. ::)







Ik kan de winterdagen wel weer doorkomen zo. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #611 Gepost op: 12 februari 2017, 19:48:04 »
Dat is het voordeel van de grote stad: modelspoor- en modelbouwwinkels. In Enschede is er maar eentje die het heeft volgehouden.
Mooi gescoord en ook mooie ramen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #612 Gepost op: 17 februari 2017, 16:16:19 »



Vandaag weer eens naar Houten geweest. Het was al weer een tijdje geleden dat ik naar een beurs was geweest. Daar een paar forumleden tegen het lijf gelopen Anne, Arend, Mies en Tom. Het is altijd leuk een babbeltje te maken over onze hobby. Ook weer een nieuw gezicht gezien (Frits) en ook dat is leuk om te weten welk gezicht er bij een bepaalde naam hoort.

Ondanks de banen die er overal opgesteld waren was er voor mij toch wel redelijk wat te vinden op de kraampjes. Ik had 100 euro meegenomen en er was nog net twee euro over voor een ijsje toen ik naar huis ging. ;D   Wat heb ik zoal gevonden:

•   Twee dakpan platen
•   Een kartonnen seinhuisje waar ik wat leuks mee van plan ben.
•   Een zakje gras (2mm)
•   Een sloophuisje
•   Een fabriekje waarvan ik misschien de onderdelen kan gebruiken om mijn fabriek wat op te leuken.
•   Een heel goedkope loc van Liliput. Loopt wel maar er ontbreken aardig wat onderdelen van. Gelukkig heb ik slooplocs genoeg dus dat gaat goedkomen.
•   10 autootjes uit de eurobak en twee van 2 euro.
•   Een opknap wagon.
•   Twee busjes verf voor een euro.
•   Schors pasta van Anita en een klein busje muurvoegmiddel om te proberen.
•   Twee oude zakjes met ramen en deuren. Altijd makkelijk maar ze zijn zo oud dat ik hoop dat ze niet breken. :o
•   Drie stukken flex-rail. Twee H0e en een combi H0 en H0e.

Alles bij elkaar heb ik weer een lekker dagje gehad. ;)



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #613 Gepost op: 17 februari 2017, 16:44:40 »
Nounou Pierre! Dat zijn weer verdomd mooie aanwinsten! Jij kan weer lekker aan de gang :)!


Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #614 Gepost op: 17 februari 2017, 18:36:49 »
Mooi gescoord.
Ramen en deuren daar kun je nooit genoeg van hebben en HY is een  juweeltje.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Lokaalspoor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 305
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #615 Gepost op: 17 februari 2017, 18:41:07 »
mooie aankopen Pierre
Met vriendelijke groet,

Sander

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #616 Gepost op: 17 februari 2017, 19:26:08 »
Daar kun je weer even mee vooruit. 😉

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #617 Gepost op: 17 februari 2017, 22:08:13 »
Dat zijn weer mooie aanwinsten.
Leuk om je weer eens gezien te hebben.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Raages

  • Gast
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #618 Gepost op: 18 februari 2017, 07:04:02 »
Het was zeker een mooi dagje zo te zien. Je hebt goed geboerd.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #619 Gepost op: 7 maart 2017, 14:54:36 »
Teriiiiing ... De postbode met een pakket.



Ik heb mezelf via Marktplaats een heel industrieterrein cadeau gedaan. Daar wordt je toch helemaal blij van.  ;D Dat ga ik vanmiddag eens mooi sorteren en waar nodig uit elkaar slopen om er één hele grote fabriek van te maken. Ik ben weer even onder de pannen.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #620 Gepost op: 7 maart 2017, 14:58:53 »
Goeiedag, wat een pakket.
Dat wordt weer genieten van Pierre's activiteiten met deze hele fabriekstoestand.
Vraag me altijd af, waarom zie ik dat soort dingen nou nooit en waarom doen mensen het weg.
In ieder geval is het nu in goede handen terecht gekomen.
Was voor mijn baantj toch te groot geweest. :) ;)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #621 Gepost op: 7 maart 2017, 17:23:22 »
T(e)ring wat mooi!
Ergens anders op dit forum las ik geklaag over de pakketten van Kibri, maar dit is wel een van hun mooiste sortering... en die heb jij in een klap allemaal bij elkaar.
Gefeliciteerd.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #622 Gepost op: 7 maart 2017, 17:57:18 »
Huil, huil, dat wou ik hebben. 😢

Heb me gisteren een nieuw project laten invallen en daar heb ik een groot fabriekspand voor nodig.

In ieder geval, veel plezier ermee.

Raages

  • Gast
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #623 Gepost op: 7 maart 2017, 18:07:22 »
Nou, ik ben benieuwd waar je dit gaat laten.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #624 Gepost op: 7 maart 2017, 19:29:26 »
Nou, ik ben benieuwd waar je dit gaat laten.

Nou Frits ... de loopkraan gaat samen met het kleine fabriekje 2e van links onderin op de foto naar een werf. De houtzagerij links onder ligt al in de rommelbak en van de rest maak ik één groot fabrieksgebouw dat ook gedeeltelijk over de sporen heen gaat komen. Het grote fabrieksgebouw op de foto heb ik al helemaal uit elkaar gesloopt. Voor de twee kleine fabriekshalletjes rechts onder heb ik nog geen bestemming maar dat zal wel sloop worden.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/