Auteur Topic: Aanwinsten Pierre  (gelezen 188307 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #575 Gepost op: 8 oktober 2016, 16:14:38 »
Mijn vrouw was weer aardig opgeknapt en ik ben dus vanmorgen toch nog richting Houten vertrokken. Geen bekende gezichten tegengekomen. Het was er aardig druk maar goed te doen. Ik heb niet zoveel gevonden maar toch wel genoeg voor een paar dagen lekker knutselen. Dit is de buit van vandaag. De Unimog (moet een oude takelwagen worden), dubbele banken voor de perrons, grafzerken en stootblokken kan ik van mijn lijstje schrappen.  ;D

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #576 Gepost op: 8 oktober 2016, 16:19:35 »
Als je dat pandje een beetje mooi uitelkaar kunt trekken dan is daar zeker wat moois van te maken. En ook die raamkozijnen daar kun je nooit genoeg van op voorraad hebben.
Mooie score!

En voor ik het vergeet: ook mooi dat je vrouw weer wat is opgeknapt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #577 Gepost op: 8 oktober 2016, 16:40:46 »
Dat is waar Wim ... er is altijd weer wat van te maken. Na de laatste drie projecten ben ik een beetje door mijn ramen heen dus ik ben eigenlijk op zoek naar een grote hoeveelheid van deze (ook jou zeker bekende) ramen. Ik had er altijd een hele boel van maar ik kan ze nergens meer krijgen. Ik weet ook het merk niet meer. Volgens mij waren ze van Pola. Weet jij dat misschien of weet je waar ik ze nog kan krijgen/bestellen?

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #578 Gepost op: 8 oktober 2016, 17:36:18 »
Precies deze raamkozijnen zoek ik ook @Pierre. Het mooie van deze ramen is dat ze met een beetje vijlwerk mooi te combineren zijn met die Franse gevels. En door een spijltje weg te snijden kun je ze onderling laten verschillen, zodat niet een rij huizen overal dezelfde kozijnen zitten.
Deze zijn het niet, maar ze komen aardig in de buurt.
Die setjes van Auhagen zijn ook aardig alleen zijn ze aan de bovenkant rond en daardoor meer geschikt voor fabrieken en werkplaatsen.
We blijven gewoon zoeken.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #579 Gepost op: 8 oktober 2016, 19:25:19 »
Dat setje wat je aangeeft heb ik ook eens aangeschaft en o.a gebruikt voor de beneden ramen van beide seinhuizen. Ze zijn best aardig maar net iets kleiner. Ik zoek ook maar weer verder. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #580 Gepost op: 9 oktober 2016, 06:44:17 »
Denk dat ik je wel een beetje kan helpen @Pierre :-)
Ik heb ook bakken vol met onderdeeltjes, vraag me soms wel af waarom....

hier dus het antwoord, elkaar een beetje helpen!

Stuur ff pb met je adres,


Groet Mies

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #581 Gepost op: 9 oktober 2016, 09:37:09 »
Ik heb ook bakken vol met onderdeeltjes, vraag me soms wel af waarom....
hier dus het antwoord, elkaar een beetje helpen!
Waarom?!  :o
Gefeliciteerd Pierre!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #582 Gepost op: 9 oktober 2016, 11:57:31 »
 Bouw je dan zelf niets nieuws? :o  Michel bedankt man ...  mijn adres is al onderweg.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #583 Gepost op: 9 oktober 2016, 14:24:49 »
Ben nog niet zover dat ik gebouwen e.d. zelf maak. Heb nog niet het vertrouwen dat dat goed gaat komen...
Envelop gaat zo op de bus, moetje morgen of overmorgen ontvangen :-)

Groet Mies

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #584 Gepost op: 9 oktober 2016, 14:59:06 »
Ben nog niet zover dat ik gebouwen e.d. zelf maak. Heb nog niet het vertrouwen dat dat goed gaat komen.
Dingen gaan nooit in een keer goed. Meestal worden projecten op het forum gezet die allemaal lijken te lukken, maar volgens mij kun je nóg een heel forum vullen met projecten die niet gelukt zijn.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #585 Gepost op: 9 oktober 2016, 16:37:08 »
Bedankt Mies ... grote klasse! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #586 Gepost op: 11 oktober 2016, 17:10:46 »
Vandaag in de bus gevallen de donatieramen van Michel. Bedankt man ... hier maak je me blij mee en ik zal er weer een paar leuke projecten mee kunnen maken. ;)






Ook de pakjespostbode is vandaag langs geweest. En ik dacht kom ik zal mezelf eens verwennen met een lang gekoesterde wens op mijn verlanglijstje.  ;D Zolang Magnorail op de markt is loop ik al te hopen om ook een paar van die mannekes op mijn baan rond te zien trappen. Dat gaat nu dus gebeuren.







De materialen die ik nu heb bestaat uit een basisset met een fietser en 1,5 meter ketting, een aanvulling tot 2,10 m, een keerlus en een extra fietsertje. Ik wil ook nog evt. een scooter uit eigen doos aanpassen om te rijden op mijn baantje. Ik kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan maar ... eerst moet mijn seinhuis af en dat gaat vanavond wel lukken.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Raages

  • Gast
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #587 Gepost op: 11 oktober 2016, 17:18:04 »
Het moet niet gekker worden Pierre.  ;D

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #588 Gepost op: 11 oktober 2016, 17:21:53 »
Het moet niet gekker worden Pierre.  ;D

Ach Frits ... je moet jezelf af en toe kietelen hè. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #589 Gepost op: 11 oktober 2016, 17:54:41 »
Getverdemme wat mooi @Pierre!
Met die ramen kun je denk ik heel wat projecten mee afronden en die Magnorail dat wordt een spannend draadje om te volgen.
Wát een mazzelpik!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #590 Gepost op: 11 oktober 2016, 20:09:06 »
Mooi Pierre, dat je er maar weer wat moois van kan maken.
Hoe gaat het verder met je baan? wil nog steeds is bij je komen kijken.
Al is het maar om is wat te praten hoe je je zelfbouw gebouwen maakt.
Misschien ga ik er dan ook aan beginnen. Moet nog een achtergrond maken voor mn stad zodat het spoor wat daar nu loopt, om naar het station te komen, te verbergen.

Ik rijd 2x per weer over de A4 naar Europoort, dus volgens mij niet ze heel ver bij jou vandaan.

Groet Mies

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #591 Gepost op: 11 oktober 2016, 20:38:55 »
Mooi Pierre, dat je er maar weer wat moois van kan maken.
Hoe gaat het verder met je baan? wil nog steeds is bij je komen kijken.
Al is het maar om is wat te praten hoe je je zelfbouw gebouwen maakt.
Misschien ga ik er dan ook aan beginnen. Moet nog een achtergrond maken voor mn stad zodat het spoor wat daar nu loopt, om naar het station te komen, te verbergen.

Ik rijd 2x per weer over de A4 naar Europoort, dus volgens mij niet ze heel ver bij jou vandaan.

Je bent altijd van harte welkom. Als je op de A4 de afslag Den Haag zuid neemt rij je zo Den Haag/Loosduinen in. En je hebt nu mijn adres. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #592 Gepost op: 11 oktober 2016, 21:30:40 »
Wauw, die fietsertjes! :o
Dit kon ik niet eens. Heb zojuist info op de site gekeken van Magnorail.
Zat zelf het wiel uit te vinden, maar dat viel zo tegen dat ik het niet heb toegepast.

Wellicht dat dit nog in het andere gedeelte van de baan is toe te passen.
Maar moet de weg dan echt volledig glad zijn, zoals op de site?

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #593 Gepost op: 11 oktober 2016, 21:47:46 »
Maar moet de weg dan echt volledig glad zijn, zoals op de site?

Ik moet er nog het een en ander mee proberen Mark. Ik vind zo helemaal glad ook niet zo mooi. Maar het moet ook niet zo zijn dat de schuifstukjes onder de wielen blijven haken.We zullen zien wat het gaat worden. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #594 Gepost op: 11 oktober 2016, 23:04:31 »
Ze hebben bij Magnorail bestrating die je vrij kunt downloaden.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #595 Gepost op: 11 oktober 2016, 23:13:18 »
Ze hebben bij Magnorail bestrating die je vrij kunt downloaden.

Die heb ik al op mijn computer staan Wim maar ik vind er niet zoveel moois bij zitten. Ik heb zelf betere printen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Lokaalspoor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 305
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #596 Gepost op: 12 oktober 2016, 18:54:20 »
Gaaaaaf, dat Magnorial spul  :P
Met vriendelijke groet,

Sander

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #597 Gepost op: 29 oktober 2016, 21:00:20 »



Vandaag weer sinds lange tijd naar Eurospoor geweest. Verdraaid rustig daar en alles was goed te bekijken. In de koffiehoek gezellig bijgepraat met Mies en Nick. Daarna in één streep naar de 2e hands kraampjes en dit is de buit:

 



Mijn topper van de dag.

Ik was heel blij met de glaskast die ik daar gevonden heb en daar zit nog een verhaaltje aan vast. Ik liep langs een kraam en uit mijn ooghoeken zag ik daar in een doos met wat wagons de glaskast die mij vragend aankeek. Volgens mij stonden daar achter de kraam een vader en een zoon. Ik pak zo de glaskast uit de doos en vraag aan de (Duitse) “zoon”  wat hij moet kosten. De jongen mompelt wat en verstond er dus geen moer van. Nick die naast me liep zegt: Hij zegt volgens mij 12,50. Dat is handel dacht ik dus betaal snel en berg het locje op. Terwijl de jongen het wisselgeld terug betaald loopt de “vader” naar hem toe en begint op hem te mopperen. Het locje had dus duidelijk meer moeten opbrengen en hoorde waarschijnlijk helemaal niet in die doos thuis. Ik heb het niet afgewacht en ben snel doorgelopen en dacht ik kijk thuis wel wat het is. Nu komt het mooiste. Thuisgekomen heb ik het locje een drupje olie gegeven en hem op de testbank gezet en …. lopen als een nieuwe! Ik moet hem alleen even afstoffen maar er mankeert helemaal niets aan. Het is een glaskast van Trix (6081) Ben er blij mee.


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #598 Gepost op: 29 oktober 2016, 21:11:53 »
alleen je hekwerkjes ontbreken
Ik heb er ook een van trix,en een bouw set van fremo oid
leuke locjes
de rest is weer mazzel en zit heel leuk spul bij
wat zijn die aanhangers

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #599 Gepost op: 29 oktober 2016, 21:21:39 »
Goeie buit!

Dat likje heb ik helaas gemist. 😊
Naar dat soort ben ik altijd op zoek.
Gelukkig heb jij hem gevonden.
Als je een onderdelen lijst wilt hebben zal ik even kijken bij de mijne.