Auteur Topic: Aanwinsten Pierre  (gelezen 188252 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #550 Gepost op: 6 april 2016, 20:36:20 »
Ik liep van het weekeind nog even binnen bij de open dag van de Haagse Modelbouw Club. Erg mooie baan hebben die jongens daar. Met het station Hollands Spoor. Laat ik daar nou tegen een tafel aan lopen waar het één en ander te koop werd aangeboden. Ik zocht wat leuke dingen uit die ik denk te kunnen gebruiken en vraag naar de prijs. Wat denk je dat de aardige man zegt …… ach … geef maar 5 euro! Moet ik daar dan op afdingen?




Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #551 Gepost op: 6 april 2016, 21:26:52 »
Leuke spullen, vooral die inrichting is mooi.

En afdingen op zo'n prijs... tja dat zou ik niet kunnen.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #552 Gepost op: 6 april 2016, 21:46:32 »
En afdingen op zo'n prijs... tja dat zou ik niet kunnen.

Dat is ook helemaal niet nodig ;D Kwam ook niet in me op.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #553 Gepost op: 6 april 2016, 23:53:42 »
Dat is een mooie score... ook niet voor het eerst dat je voor weinig veel weet te scoren.
En die salontafel, wat is daar het verhaal achter?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #554 Gepost op: 7 april 2016, 00:47:03 »
Jij ziet ook alles hè Wim. ;D Dat is een palletwagen die ik wil als salontafel. Het probleem is dat die wagens buiten dat ze de verkeerde afmeting hebben schreeuwend duur zijn. Ik ben er nu een zelf aan het maken met de goede afmetingen.

Het moet zoiets worden.



Ik heb al twee mooie oude industriële wielen op de kop getikt en opgeknapt en het laswerk schiet ook al op. Het probleem is dat het verdraaid lastig is om iets nieuws te maken wat er als opgeknapt antiek uit ziet. Maar ja ... dat gaat ook wel weer lukken. Het grootste probleem is dat de dagen zo kort zijn en er te weinig in een week zitten. Of zou het soms zijn dat ik misschien een ietsiepietsie te veel projecten op stapel heb staan. ::) Ach .... er zijn ook zo veel leuke dingen om te doen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Raages

  • Gast
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #555 Gepost op: 7 april 2016, 08:13:44 »
Als dat je salontafel wordt, ben ik wel nieuwsgierig naar het bankstel wat er bij hoort. ;)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #556 Gepost op: 7 april 2016, 10:40:56 »
 ;D

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.344
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #557 Gepost op: 7 april 2016, 11:30:54 »
Lijkt dit je wat, @Pierre ?

Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #558 Gepost op: 7 april 2016, 11:33:48 »
Wat doet mijn Makita nou bij jou.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #559 Gepost op: 7 april 2016, 11:49:02 »
Zo'n Trabant is niet helemaal mijn merk Dirk ... heb je ook andere smaken. :D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.344
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #560 Gepost op: 7 april 2016, 12:08:25 »
Om jullie beider vragen ineens te beantwoorden het volgende.

Die Trabank is niet van mij. Die Makita ligt ook niet in mijn woonkamer.

Mijn persoonlijke voorkeur is Bedford. DAF DO of YA126/314/etc mogen ook wel. Maar om nu een vrachtwagen-cabine in m'n woonkamer te zetten...
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #561 Gepost op: 7 april 2016, 12:28:25 »
Ja hoor...

Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #562 Gepost op: 7 april 2016, 15:56:08 »
Tja ... met zo'n 500tje kom je natuurlijk wel in mijn wijk. 8)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #563 Gepost op: 27 augustus 2016, 20:31:39 »
Vandaag sinds lange tijd weer eens naar Houten geweest. Het was er lekker rustig en voor 12 uur best goed te doen. Na die tijd begon het snel warmer te worden maar het was nog redelijk te doen. Alles waar ik naar op zoek was heb ik gevonden dus mijn dag kan niet meer stuk.



 - 3 piepschuim platen met baksteen motief (voor een fabriek project)(nieuw).
 - 7 Piepschuim plaatjes om een muur en brug te bouwen (restanten)
 - 2 hoge lantaarns (gewoon omdat ze heel goedkoop waren)(nieuw zonder verpakking).
 - 2 halve achtergrond huizen (voor onderdelen)
 - 6 brugdelen.
 - Een Hippel van Roco (loopt niet en gaat in de la als project)
 - 2 lange lage wagons en 2 Piko tenders(gaan in de rommel la voor onderdelen)
 - Een overwegbomen aandrijfmotor (werkt niet - moet nagekeken worden en is misschien nog bruikbaar?)
 - Een zakje verkeersborden en andere meuk (kon ik niet laten liggen voor 1 euro)
 - Zakje met heeeel dunne profielen van Slater. (altijd handig voor de projecten)
 - 6 zakjes LED's
 - Weer een Fiat 600  ;D (omdat het 4 auto's voor 2,50 euro bij deze verkoper was heb ik er nog 3 andere bij.)
 - En als laatste een seinhuis. Wie kent hem niet. Ik heb al precies zo'n zelfde seinhuis en deze twee sloop ik uit elkaar en dat wordt mijn volgende project 8).


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Raages

  • Gast
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #564 Gepost op: 27 augustus 2016, 21:06:16 »
Lekker gewinkeld Pierre. Leuke spullen. En ja, dat seinhuis was ook ooit op mijn baan aanwezig.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #565 Gepost op: 28 augustus 2016, 09:32:10 »
Mooi gescoord @Pierre.
Dit zijn nou typische Pierre-spullen.
Ik ken het seinhuis; daar zitten mooie grote ramen in en volgens mij ook interieur.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #566 Gepost op: 28 augustus 2016, 10:23:23 »
Mooie spullen weer Pierre :)!

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #567 Gepost op: 28 augustus 2016, 11:14:20 »
Dit zijn nou typische Pierre-spullen.
Ik ken het seinhuis; daar zitten mooie grote ramen in en volgens mij ook interieur.

Hoe bedoel je Wim ... typische Pierre-spullen? Ik koop gewoon goedkope spullen die ik kan gebruiken.

Ja Wim ... dit is zo'n seinhuis die iedereen kent of heeft.Ook ik had z'n exemplaar. Voor mijn baan wil ik natuurlijk weer eens iets anders maar er is in dit soort seinhuizen niet zoveel te koop wat mij aanspreekt. Bovendien moet hij een groter stuk overspannen omdat in een bocht en over een wissel moet komen te staan. Dus dat moet weer "maatwerk" wordenen vandaar de aanschaf van een 2e exemplaar. Bovendien wil ik dat dit seinhuis ook weer veel metselwerk krijgt en er eenvoudiger uit komt te zien. En natuurlijk geen vakwerk. Het bestaande seinhuis heeft inderdaad een interieur en grote ramen maar ... nadeel is dat de ramen en de muren één geheel vormen en dus veel zaag en schuurwerk met zich meebrengen. Maar ja ... des te groter is de voldoening als het gaat lukken.  ;D

Vandaag is het niet zo warm dus ... een mooie dag om de seinhuisjes alvast te slopen en een plan te smeden voor een nieuw seinhuis. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #568 Gepost op: 28 augustus 2016, 13:08:08 »
Leuke spulletjes weer Pierre, dat is het voordeel als het rustig is,dan kun je overal goed bij.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #569 Gepost op: 28 augustus 2016, 14:31:05 »
Leuke spulletjes weer Pierre, dat is het voordeel als het rustig is,dan kun je overal goed bij.

Helemaal waar Arend. Zelfs voor onder de tafels hoef je niet op je knieën. :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #570 Gepost op: 28 augustus 2016, 15:25:39 »
Hoe bedoel je Wim ... typische Pierre-spullen? Ik koop gewoon goedkope spullen die ik kan gebruiken.
Precies zoals ik het schrijf: jij koopt meuk voor een drol waar ieder ander voorbij loopt, maar jij ziet er iets bruikbaars in waar anderen het rotzooi vinden. En het mooie is dat anderen het pas zien als je er een kunstwerk van maakt. Ik heb ooit van jou een verhuisdoos vol ’rommel’ overgenomen en daar heb ik al jaren plezier van.

Citaat
Het bestaande seinhuis heeft inderdaad een interieur en grote ramen maar ... nadeel is dat de ramen en de muren één geheel vormen en dus veel zaag en schuurwerk met zich meebrengen.
Meestal zitten de ramen en bestaande muur op dezelfde diepte, misschien kun je dat dunne baksteenplaat er overheen plakken, dan komen de ramen wat dieper in de muur te zitten en hoef je niet te zagen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #571 Gepost op: 28 augustus 2016, 16:28:36 »

Precies zoals ik het schrijf: jij koopt meuk voor een drol waar ieder ander voorbij loopt, maar jij ziet er iets bruikbaars in waar anderen het rotzooi vinden. En het mooie is dat anderen het pas zien als je er een kunstwerk van maakt.


Da's waar ...  ;D 8)


Meestal zitten de ramen en bestaande muur op dezelfde diepte, misschien kun je dat dunne baksteenplaat er overheen plakken, dan komen de ramen wat dieper in de muur te zitten en hoef je niet te zagen.

Dat is nou precies wat ik aan het doen ben op het ogenblik. ;) Ik zal vanavond wel vast een kleine update doe van mijn seinhuisproject.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #572 Gepost op: 28 augustus 2016, 19:04:01 »
Kijk gabber, we zitten weer op één lijn.
Jammer dat mijn zolderkamer op het moment 31° is, want m’n handen beginnen weer te jeuken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #573 Gepost op: 28 augustus 2016, 20:14:31 »
Kijk gabber, we zitten weer op één lijn.
Jammer dat mijn zolderkamer op het moment 31° is, want m’n handen beginnen weer te jeuken.

Precies ... dat gebeurt haast nooit maatje. ::)

Kan je niet wat werk mee naar beneden nemen Wim? Dat deed ik ook vaak in mijn bovenhuis. Of in je tuin.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #574 Gepost op: 28 augustus 2016, 23:53:00 »
Dat zou ik inderdaad kunnen overwegen. Maar komende week zakt de temperatuur weer, dus er is hoop. 
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)