Auteur Topic: Aanwinsten Pierre  (gelezen 188331 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #500 Gepost op: 14 september 2015, 20:58:12 »
Of hier eens tussen zoeken http://geluiden.koploperforum.nl/
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #501 Gepost op: 14 september 2015, 21:21:12 »
Mooie site Jack!
Ook mooie geluiden voor de video-mensen onder ons.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #502 Gepost op: 15 september 2015, 16:52:24 »
Mooi spul Pierre, ik ben benieuwd. Ik was ze ook al ergens tegengekomen, ze staan op m'n verlanglijstje.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #503 Gepost op: 15 september 2015, 20:11:54 »
Dank jullie voor de geluiden ... maar er zit niet bij wat ik zoek  :) Ik zoek geduldig verder. Er moet toch wel wat te vinden zijn.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #504 Gepost op: 15 oktober 2015, 20:21:02 »
Vandaag de postbode aan de deur. Een pakje met wat treinspulletjes. Een lelijk in elkaar gezet hoekhuis (maar ja kost ook weinig), een setje stoelen en 100 zombies om het station te bevolken.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #505 Gepost op: 15 oktober 2015, 20:53:36 »
Echt een mooi pand Pierre. En die stoelen zijn ook fraai.
Waar heb je dit nou weer vandaan en nog veel belangrijker: waarom wist ik niks?  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #506 Gepost op: 23 oktober 2015, 16:09:22 »
Weer een postpakketje binnen. Van de week wat styreen platen en profielen besteld zodat ik volgende week verder kan met mijn stationsgebouw en overkapping.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #507 Gepost op: 23 oktober 2015, 16:19:08 »
Mooi spul @Pierre.
Bij welke winkel heb je dat besteld?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #508 Gepost op: 23 oktober 2015, 17:00:00 »
Dank je Wim.

Ik haal styreen meestal in Houten maar de laatste keren heb ik de leverancier die dit heeft niet meer gezien. Als ik het dan toch nodig heb of iets speciaals haal ik het bij Top-F vandaan. Daar kan je heel veel krijgen (kopen ;D) door de ruime sortering. Ook hebben ze daar styreen platen met een grotere afmeting dan elders (250 x 500 mm) . Zeker voor het dak van de overkapping heb ik grotere platen nodig maar ik vind het normaal ook prettiger.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #509 Gepost op: 23 oktober 2015, 17:36:11 »
Mooi @Pierre, dat is er eentje om te onthouden. Ikzelf werk graag met styreen, maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat ik nog maar weinig ervaring heb met bijvoorbeeld architectenkarton, waar jij graag mee werkt.
Voor het dak van je overkapping is styreen natuurlijk ideaal omdat styreen mooi meebuigt. Als dakbedekking van die overkapping zou je stroken schildersplakband over het dak kunnen plakken, die je daarna schildert in de kleur van bitumen dakbedekking.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #510 Gepost op: 23 oktober 2015, 18:45:31 »
aha, dan krijgen we binnenkort weer een update van het station  :)

Waar lijm je die Evergreen normaal mee?
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #511 Gepost op: 23 oktober 2015, 19:25:06 »
Voor het dak van je overkapping is styreen natuurlijk ideaal omdat styreen mooi meebuigt. Als dakbedekking van die overkapping zou je stroken schildersplakband over het dak kunnen plakken, die je daarna schildert in de kleur van bitumen dakbedekking.

Ik heb voor het dak styreenplaten besteld van 0,5 mm. Die plooi je inderdaad mooi in de vorm van de overkapping. Wat ik daar overheen plak weet ik nog niet precies maar ik dacht zelf aan waterproof schuurpapier. Schilders tape is misschien ook wel een idee. Alleen droogt schilders tape na lange tijd uit en laat los. Behalve als je het plakt met witte houtlijm maar dan kan je net zo goed een beetje grof papier gebruiken. Ik zal wel eens wat proberen. ;)

aha, dan krijgen we binnenkort weer een update van het station  :)

Waar lijm je die Evergreen normaal mee?

Die kans is zeker aanwezig Jack. Grote kans dat ik zondag al wat ga doen.  ;D

Over het algemeen lijm ik styreen en ook de Profielen van Evergreen gewoon met plasticlijm. En persoonlijk gebruik ik heel graag de Uhu plast special  omdat deze snel droog is en een super dunne naald heeft. Voor nog sneller drogen een secondelijm en voor een extra sterke verbinding tweecomponentenlijm. Maar natuurlijk zijn er veel meer lijmen die je kan gebruiken.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #512 Gepost op: 23 oktober 2015, 19:37:24 »
Mooi pakketje Pierre,
dat doet mij eraan herhinneren dat ook ook binnenkort maar weer eens iets moet gaan laten plotten door het vrouwtje
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #513 Gepost op: 23 oktober 2015, 19:43:30 »
Mooi pakketje Pierre,
dat doet mij eraan herhinneren dat ook ook binnenkort maar weer eens iets moet gaan laten plotten door het vrouwtje

Dank je Rick.

Ja ...  je moet zeker weer eens wat gaan doen ;D Het is al weer een tijdje stil daar op je baan. Zo'n plotter heeft volgens mij ongekende mogelijkheden.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #514 Gepost op: 23 oktober 2015, 20:47:32 »
Schilders tape is misschien ook wel een idee. Alleen droogt schilders tape na lange tijd uit en laat los. Behalve als je het plakt met witte houtlijm maar dan kan je net zo goed een beetje grof papier gebruiken. Ik zal wel eens wat proberen. ;)
Wat ikzelf het leuke van schildersplakband vind als dakbedekking is de ietwat geribbelde structuur en dat je het overnaads kunt plakken, waarbij de overlappende delen in het zicht blijven. Het wat duurdere schildersplakband kun je inderdaad zo weer lostrekken, daar is het natuurlijk ook voor bedoeld; de goedkope versie is lastiger los te krijgen. Natuurlijk kun je ook gewoon plakband nemen, maar dan zou je breder band kunnen proberen.
Succes en ik ga je volgen.

Ik heb trouwens net 20 vel afwrijfletters besteld in verschillende maten en kleuren. Goede tip!  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #515 Gepost op: 28 oktober 2015, 13:11:43 »
Op Marktplaats twee aankopen gedaan en binnen gekregen. De 1e is een beetje styropor restanten. De keienmuurtjes daar kan ik wel wat mee straks in mijn haven en de arcadebogen zijn altijd wel ergens onder te brengen. De tunnelportalen verdwijnen gewoon in de rommelbak.



Als 2e heb ik twee heel aardige huisjes gescoord. De etages zitten wel iets te dicht op elkaar naar mijn zin maar ik haal ze toch uit elkaar en maak er een stuk of 5 huisjes van voor het oude stadsdeel aan de haven. Ze gaan op de plank voor later.






Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #516 Gepost op: 28 oktober 2015, 14:42:46 »
Het zijn prachtige panden. En als je ze wat verbouwd dan heb je wel een hele mooie rij huizen als achtergrond. Ik denk dat je dat bankgebouw met wat opvulstrookjes nog wel wat hoger kunt maken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #517 Gepost op: 28 oktober 2015, 15:12:07 »
Het zijn prachtige panden. En als je ze wat verbouwd dan heb je wel een hele mooie rij huizen als achtergrond. Ik denk dat je dat bankgebouw met wat opvulstrookjes nog wel wat hoger kunt maken.

Ik denk dat beide huizen wel twee strookje kunnen gebruiken. Misschien maak ik er wel gewoon een huis van met 3 of 4 etages tegen de achtergrond. We zien wel tegen die tijd dat we daar aan toe zijn. Eerst de tafel met het station (zo goed als) af. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #518 Gepost op: 28 oktober 2015, 16:50:09 »
Ik denk dat beide huizen wel twee strookje kunnen gebruiken.
Daar heb je wel een punt. Die huizen zijn denk ik 30 jaar oud en men deed toen nog niet echt aan correcte schaalverhoudingen.  ::)

Citaat
Misschien maak ik er wel gewoon een huis van met 3 of 4 etages tegen de achtergrond. We zien wel tegen die tijd dat we daar aan toe zijn. Eerst de tafel met het station (zo goed als) af. ;D
Ah... daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #519 Gepost op: 29 oktober 2015, 17:20:50 »
mooie scores weer Pierre, jij kan voorlopig wel vooruit.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #520 Gepost op: 29 oktober 2015, 22:14:38 »
Weer een mooie score. Altijd handig om wat materiaal achter de hand te hebben.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #521 Gepost op: 7 november 2015, 15:41:24 »
Vandaag lekker weer eens naar Houten geweest. Het was er niet zo druk als anders en ik kon lekker alle tafeltjes afschuimen. Het was al weer een hele tijd geleden door de verhuizing en meerdere dingen. Iedere keer iets anders te doen. Maar vandaag was het weer zover. Door de bouw van mijn nieuwe baan liep ik anders over de beurs en zocht naar heel andere dingen dan voorheen. Wat ben ik  tegengekomen?

De buit bestaat vandaag uit:

* Een trein/tram loods. (Hij mist een deur en ik denk dat ik hem ga gebruiken voor onderdelen. Ik kon hem niet laten staan voor die 2 euro.)
* Rijtje van 3 stadshuizen. (Deze huizen zijn aan twee kanten te gebruiken en zullen waarschijnlijk ergens aan de achterwand verdwijnen als halve huizen)
* Verschillende schuimplaten met steentjes motief. (Niet allemaal nieuw maar zeer goed bruikbaar)
* Div. styreen plaatjes met tegels voor het stationsplein.
* Plaatje styreen met allemaal mooie rijtjes met klinknagels. (altijd bruikbaar)
* Hele zwik styreen profielen.
* FCS wissel (voor de bushalte voor het station)
* Ik liep ook nog tegen twee Daf MB200 bussen aan voor een prikkie. ;D
* 3 zakjes met LED's
* zakje met 5 schakelaars
* Mini diamantvijlensetje.
* Zakje met 2 m prikkeldraad in H0? (die vond ik tussen wat militair spul)
* 10 meter LED verlichting (om de tafel met het station te verlichten.)
* Doosje rails spijkertjes.
* Zakje raillasjes.
* En als laatste 3 stootblokken.

Kortom ... ik ben weer lekker geslaagd en tevreden huiswaarts gekeerd. :)



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #522 Gepost op: 7 november 2015, 16:10:06 »
Mooi gedaan! Je kan dus weer lekker vooruit Pierre :)!

Was ook nog van plan te gaan vandaag, maar was helaas te druk :(.

Offline Lokaalspoor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 305
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #523 Gepost op: 7 november 2015, 16:48:17 »
Mooie aantwinsten Pierre. Ik had ook heen gewild maar had ff de financiën niet. Is geen klaagzang hoor, ben laatst naar Eurospoor geweest en heb nog een Artitec plan U in bestelling staan......
Met vriendelijke groet,

Sander

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #524 Gepost op: 7 november 2015, 18:51:23 »
Een trein/tram loods. (Hij mist een deur en ik denk dat ik hem ga gebruiken voor onderdelen. Ik kon hem niet laten staan voor die 2 euro.)
Onderdelen? Volgens mij zie ik hier een stel mooie ramen voor de zijkanten van je station.  :)

Ik was vandaag druk met het inruimen van mijn zolderkamer en ik kan voorlopig even geen extra spullen gebruiken.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)