Auteur Topic: Aanwinsten Pierre  (gelezen 189904 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #475 Gepost op: 6 augustus 2015, 23:07:53 »
Lang geleden dat ik weer wat nieuwe aanwinsten had. Vandaag is de postbode lang geweest met een pakje vol arcadebogen. Die zijn zeer bruikbaar voor mijn nieuwe baan.  Ik ben nog lang niet zo ver maar toch alvast bedankt Wim


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #476 Gepost op: 7 augustus 2015, 01:02:31 »
Word er altijd een beetje blij als ik je blij kan maken.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #477 Gepost op: 7 augustus 2015, 07:38:03 »
Dat zijn mooie dingetjes :)!

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #478 Gepost op: 7 augustus 2015, 09:22:53 »
Dank Nick

Jij nog niet begonnen aan de bouw van je tafel?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #479 Gepost op: 7 augustus 2015, 09:55:53 »
Leuke aanwinsten Pierre. Daar kun je heel wat mee doen!
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #480 Gepost op: 7 augustus 2015, 13:19:13 »
Dank Nick

Jij nog niet begonnen aan de bouw van je tafel?

Ben op het moment bezig om de kamer leeg te halen.. Het moment is bijna daar ;)!

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #481 Gepost op: 7 augustus 2015, 14:27:34 »
Leuke aanwinsten Pierre. Daar kun je heel wat mee doen!

Dat denk ik ook Martin. Ik zal er t.z.t.  een mooi plekje voor zoeken.

Ben op het moment bezig om de kamer leeg te halen.. Het moment is bijna daar ;)!

We wachten het geduldig af. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #482 Gepost op: 7 augustus 2015, 21:45:48 »
Heb je de bogen van je oude baan, met die garage en de busremise niet behouden Pierre?

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #483 Gepost op: 7 augustus 2015, 21:57:50 »
Heb je de bogen van je oude baan, met die garage en de busremise niet behouden Pierre?

Helaas Gert-Jan daar is niets van heel gebleven. De losse garages van de Fiat dealer heb ik nog wel kunnen redden. Die ga ik ook weer plaatsen ergens in de arcademuur. Busremise is overleden. De meeste bogen waren van gips dus daar kan ik zo weer nieuwe voor maken maar een paar waren er van plastic uit de jaren 70 en dat versplinterd helemaal.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #484 Gepost op: 29 augustus 2015, 17:04:44 »

Vandaag lekker weer eens als van ouds naar Houten geweest. Alleen Roel daar gezien en hem een doos vol Suske en Wiske boeken overhandigd. Helaas sneuvelde de doos halverwege maar kreeg Roel van de plaatselijke patatboer een krokettendoos om zijn boeken naar de auto te brengen.

Ik ben niet zolang geweest als anders maar heb toch best weer leuk gescoord. Dit is mijn prooi van vandaag:

10 meter gebruikte rails
Een kolen en een bezandings instalatie met putten en waterkranen.
Een viertal gebogen wissels.
5 arcade boogjes (om mijn garage te herplaatsen)
8 muurplaatjes met dezelfde steenen als de arcades
80 raillasjes.
2 zakjes paarden.
Een bruidspaar comleet met pastoor en fotograaf (misschien een optie voor een flitsledje)
Een zakje werkmensjes.
Zakje met olievaten.(altijd makkelijk)
2 oude Nederlandse telefooncellen (voor bij het station)
3 x taxi (ook voor bij het station)
5 x Fiat 600
En als laatste liep ik nog aan tegen een heel lief trammetje van Rivarossi. (mist een antislip bandje en de panto los/kapot)

Weer een prima dagje.





Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #485 Gepost op: 29 augustus 2015, 17:20:10 »
Zo @Pierre ! Jij hebt weer flink ingeslagen.
Ik ben ook in Houten geweest, maar ik was laat aanwezig en heb het restaurant overgeslagen. Ik heb nog wel naar jullie uitgekeken. Jammer dat we elkaar gemist hebben.
Mooie aankopen hoor! Ik heb ook nog bij zo'n kolen installatie staan kijken maar die heb ik laten staan.
Te duur en de verkoper wou niet onderhandelen.

Groeten, Gert-Jan

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #486 Gepost op: 29 augustus 2015, 17:31:31 »
Deze kolen installatie was niet duur.  ;D Ik heb hem samen met de bezandingsinstallatie voor 10 euro meegenomen. Met (bijna) elke handelaar is te onderhandelen. Anders is het geen goede handelaar. ::) Jammer dat ik je ben misgelopen Gert-Jan. Heb nog wel opgelet in het restaurant.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #487 Gepost op: 29 augustus 2015, 19:27:49 »
Als je het nou over twee dingen hebt die absoluut niet samengaan dan is het wel @Pierre en duur.
Ik ben hondsblij dat ik niet naar Houten ben geweest. Vreselijk! Al die spullen, ik kom inmiddels om in de zooi en ik weet niet waar ik het allemaal moet laten.  :o
Pierre, je hebt weer mooi spul gescoord!
Ik denk dat ik er in Rijswijk wel weer bij ben.

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #488 Gepost op: 29 augustus 2015, 20:37:46 »
Jeetje Pierre! Dat zijn weer mooie dingen die je hebt gescoord zeg! Super!

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #489 Gepost op: 29 augustus 2015, 21:33:13 »
Vandaag lekker weer eens als van ouds naar Houten geweest. Alleen Roel daar gezien en hem een doos vol Suske en Wiske boeken overhandigd. Helaas sneuvelde de doos halverwege maar kreeg Roel van de plaatselijke patatboer een krokettendoos om zijn boeken naar de auto te brengen.

De boekjes zijn heelhuids thuis gekomen zonder kroketgeurtjes  :). Ik dacht een doosje Suskes en Wiskes te krijgen van Pierre, het was echter een grote verhuisdoos vol. Dus Semantha, er staat je nog wat te wachten. Maar.....Pierre, ik ben er blij mee en ga het spul lekker uitzoeken.
Ikzelf was maar twee euro's kwijt aan wat krimpkousjes. Ik had ook maar weinig tijd om uitgebreid te gaan zoeken. Dat komt in Rijswijk wel weer.
In het restaurant hebben Pierre en ik over alles en nog wat gepraat, maar niet over treintjes  :o. Het was wel weer gezellig.

Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #490 Gepost op: 29 augustus 2015, 21:52:09 »
En wat je veroveringen betreft, Pierre: je hebt op de beurs weer goed huisgehouden. Leuk spul heb je bij elkaar geschooierd.
Ik had er al wat van gezien.

Als je het nou over twee dingen hebt die absoluut niet samengaan dan is het wel @Pierre en duur.
En waar ik aan voorbij loop, daar ziet Pierre vaak nog wel wat in. En afpingelen moet je altijd proberen te doen. Anders ben je een dief van je eigen portemonnee.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Lokaalspoor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 305
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #491 Gepost op: 29 augustus 2015, 23:04:42 »
Mooie spulletjes, die bekolingsinstallatie wel erg mooi. Ben zelf ook weer eens geweest, zal morgen even foto's plaatsen. Was weer een duur dagje :D
Met vriendelijke groet,

Sander

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #492 Gepost op: 30 augustus 2015, 10:57:20 »
Een vruchtbare dag zo te zien  :D die telefooncellen! Leuk!
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #493 Gepost op: 30 augustus 2015, 16:25:21 »
Een vruchtbare dag zo te zien  :D die telefooncellen! Leuk!
Ja die moet ik ook nog.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #494 Gepost op: 30 augustus 2015, 17:39:29 »
Een vruchtbare dag zo te zien  :D die telefooncellen! Leuk!
Ja die moet ik ook nog.

Ik ook!
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #495 Gepost op: 30 augustus 2015, 21:25:56 »
lekker aan het inslaan geweest Pierre
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #496 Gepost op: 13 september 2015, 19:30:15 »
Ik ben nu wel een station aan het bouwen maar daar wil ik ook een beetje geluid bij hebben. Stemmen en geluid van mensen en af en toe een omroepbericht van een aankomende of vertrekkende trein of zo.
Nou liep ik op de beurs in Houten tegen een stand aan die daar zeer leuke en ook redelijk geprijste spulletjes voor aan de man bracht. Ik heb daar eens een beetje lopen draaien en vragen en het bleek dat je hier gewoon MP3tjes mee op
kan nemen en afspelen. Ik heb een kaartje meegenomen en heb er thuis nog eens over nagedacht. Er was een setje om één geluidje te spelen en een setje om drie geluidjes af te spelen. Ik heb gekozen voor drie. Ik wil namelijk mijn station geluiden, een kerkklok en ondanks mijn "niet Nederlandse" baan wel een draaiorgel hebben. Dus ik heb de drie geluiden module besteld.



Laat er nou ook een draaiorgeltje te koop zijn bij deze mannen. Ondanks de best hoge prijs toch maar meebesteld.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #497 Gepost op: 13 september 2015, 20:09:47 »
Ha, dat heb je goed gevonden  :). Ik was al een tijdje op zoek naar zoiets, heb nu een gewone mp3 speler met boxjes maar dat werkt niet echt lekker.

Ben benieuwd naar je ervaringen hiermee. De prijs voor de 3 valt idd erg mee  8)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #498 Gepost op: 14 september 2015, 20:29:09 »
Ha, dat heb je goed gevonden  :). Ik was al een tijdje op zoek naar zoiets, heb nu een gewone mp3 speler met boxjes maar dat werkt niet echt lekker.

Dan kan jij mij misschien wel helpen aan een MP3tje met stations geluiden Jack. 8)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #499 Gepost op: 14 september 2015, 20:54:51 »
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)