Auteur Topic: Aanwinsten Pierre  (gelezen 188414 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #425 Gepost op: 29 januari 2015, 20:06:01 »
Maar dijenkletsers?  naar mijn mening zouden dijenkletsers eigenlijk overal verboden moeten worden.   :D
Tsja jongens, ik heb een klotedag gehad, dus op dit puntje ga ik nu eens even lekker flink uitpakken als moderator:

Citaat van: uit de Gedragsregels
1.7 Racisme hoort niet thuis op dit forum -ook niet als grapje- en kan grond zijn voor onmiddellijke verwijdering van een forumlid. Net als in de buitenwereld pleiten we op dit forum voor verdraagzaamheid en worden aanstootgevende berichten over verschil van ras, afkomst, sekse, geloofsovertuiging, politieke kleur en seksuele geaardheid niet getolereerd.
Preisertjes maken net zo goed deel uit van onze modelspoorbaan als wij zelf en dus verdienen zij het -net als wij- om met respect behandeld te worden. Ook al zijn ze klein, zien ze er vaak belachelijk uit en staan ze de godgansedag uit hun neus te vreten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #426 Gepost op: 29 januari 2015, 20:43:32 »
 :o slik!

Ja .. uheu .. wat kan ik daar nou op zeggen. Ik heb geen enkel Preisertje horen piepen. Ik vind wel dat je met deze uitlating mijn draadje om zeep zit te helpen en te vervuilen. Dat is niet netjes. Ook niet voor een moderator. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #427 Gepost op: 29 januari 2015, 20:58:50 »
Nou Pierre, ik móést het natuurlijk ook wel een beetje opnemen voor alle mede-spoorders die wèl Beierse dijenkletsers op hun baan hebben rondhuppelen.  :D
Maar, lederhosen of niet: je hebt mooi spul!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #428 Gepost op: 29 januari 2015, 22:23:07 »

Citaat van: uit de Gedragsregels


  uit hun neus te vreten.
[/quote]
hebben ze nog geen preiser tissues dan  :o  ;D  :D

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #429 Gepost op: 29 januari 2015, 23:06:32 »
Nou Pierre, ik móést het natuurlijk ook wel een beetje opnemen voor alle mede-spoorders die wèl Beierse dijenkletsers op hun baan hebben rondhuppelen.  :D
Maar, lederhosen of niet: je hebt mooi spul!

'T was jou tip. Bedankt ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: Wim Corduwener

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #430 Gepost op: 29 januari 2015, 23:24:29 »
Was geen moeite.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #431 Gepost op: 29 januari 2015, 23:40:47 »
Ik beroep mij op de vrijheid van meningsuiting. 

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #432 Gepost op: 30 januari 2015, 00:00:51 »
Ik beroep mij op de vrijheid van meningsuiting.
Jongens, jongens... Pierre koopt welgeteld zes Beierse lolbroeken en we gaan het ineens hebben over mensenrechten?  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #433 Gepost op: 30 januari 2015, 00:19:26 »
Ik beroep mij op de vrijheid van meningsuiting.
kijk maar uit er staat zo een gewapende gek bij je
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #434 Gepost op: 30 januari 2015, 09:15:17 »
Ik nodig iedereen graag uit op het Oktober-Fest in Sittard. Dirndl's en dijenkletsers in overvloed.
 
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #435 Gepost op: 30 januari 2015, 11:29:02 »
En dan van foxxclub :rock me
heb je alles voor de sfeer  ;)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #436 Gepost op: 31 januari 2015, 22:24:00 »
Vandaag ook nog een pakje. Weer een kadootje voor mezelf.

Een heel compleet kerkhof - Ik heb nu genoeg materiaal om mijn kerkhof te maken.
Een nieuwe kwast 00 - De oude ben ik vergeten uit te spoelen en is nu overleden.
Wat verf en verdunning (mat zwart en Humbrol 113) - Om met de air brush de rails na te bewerken.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #437 Gepost op: 31 januari 2015, 22:39:04 »
Tja,.... Wat moet ik hier nu van zeggen?  Ik vind het maar een dooie boel.

Groeten, Gert-Jan
 ;)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #438 Gepost op: 31 januari 2015, 23:49:15 »
Ik nodig iedereen graag uit op het Oktober-Fest in Sittard. Dirndl's en dijenkletsers in overvloed.
Als je maar genoeg alcohol in je bloed hebt, dan is alles leuk.  ;) Wat zei je oktober?

Tja,.... Wat moet ik hier nu van zeggen?  Ik vind het maar een dooie boel.
Dat hek eromheen ziet er wel gaaf uit. Hoe ga je dat aanpakken @Pierre, een fleurig en vrolijk bloementuintje of een vergeten en verwaarloosd kerkhof?
Eén puntje: ik vind die lijkwagen meer een personenbusje. Heb je nog niet een Mercedes stationwagen in een van je bakken liggen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #439 Gepost op: 1 februari 2015, 10:44:24 »
Dat hek eromheen ziet er wel gaaf uit. Hoe ga je dat aanpakken @Pierre, een fleurig en vrolijk bloementuintje of een vergeten en verwaarloosd kerkhof?
Eén puntje: ik vind die lijkwagen meer een personenbusje. Heb je nog niet een Mercedes stationwagen in een van je bakken liggen?

Dat autootje verdwijnt in de rommelbak. Veel te nieuw. daar heb ik al een andere voor en ook volgwagens. Het gaat me alleen om de graven en de muur. De staat van het kerkhof is eigenlijk een beetje er tussenin. Er zijn verwaarloosde graven maar ook nieuwe ... we zien wel.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #440 Gepost op: 1 februari 2015, 12:27:18 »
Eén puntje: ik vind die lijkwagen meer een personenbusje. Heb je nog niet een Mercedes stationwagen in een van je bakken liggen?
Dat dacht ik eerst dus ook maar volgens mij is het geen lijkwagen maar een volgwagen want er zitten passagiersstoelen in. Maar het lijkt inderdaad meer op een taxibusje.
Verder vind ik het een mooi setje. 
Groeten, Gert-Jan

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #441 Gepost op: 1 februari 2015, 13:34:06 »
Leuke aanwinst, @Pierre. Wist niet dat Busch dit had. Zo te zien zijn het nogal wat graven.
Een vraagje: hoe lang is de muur die in die doos zit?
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #442 Gepost op: 1 februari 2015, 13:39:01 »
@Roel het valt me al een tijdje op dat er een niet zichtbare afbeelding in je onderschrift staat.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #443 Gepost op: 1 februari 2015, 13:52:00 »
@Roel het valt me al een tijdje op dat er een niet zichtbare afbeelding in je onderschrift staat.
Hé, @GéJé, bij mij zie ik een rijdende trein over het scherm voorbij komen. Dank voor je opmerking. Hier klopt dus iets niet. Ga d'r eens naar kijken.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #444 Gepost op: 1 februari 2015, 14:01:48 »
Bij Pierre zie ik ’m wèl.
Als je een animated gifje gebruikt dan komt het goed.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #445 Gepost op: 1 februari 2015, 19:24:35 »
Bij Pierre zie ik ’m wèl.
Als je een animated gifje gebruikt dan komt het goed.

Ik heb gewoon een paar kleine jpg plaatjes in de lichtkrant gezet. Dat is voor iedereen zichtbaar. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #446 Gepost op: 1 februari 2015, 20:38:08 »
Handige kerel ben je toch, @Pierre. Die animated gifje, Wim, had ik ook, maar werkte niet optimaal. Althans, werkte alleen bij mij   :D.
Ga jou, Pierre, maar volgen.

Pierre, ik had nog een vraagje gesteld over de lengte van de muur in de doos van Busch. Ik denk dat je die door al die 'off topic, over het hoofd hebt gezien ;).
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #447 Gepost op: 1 februari 2015, 21:23:23 »
Handige kerel ben je toch, @Pierre. Die animated gifje, Wim, had ik ook, maar werkte niet optimaal. Althans, werkte alleen bij mij   :D.
Ga jou, Pierre, maar volgen.

Pierre, ik had nog een vraagje gesteld over de lengte van de muur in de doos van Busch. Ik denk dat je die door al die 'off topic, over het hoofd hebt gezien ;).

Nee hoor Roel ik was je niet vergeten maar had geen zin om naar boven te gaan om het op te meten. Dat heet geloof ik gewoon LUI. ;D Maar ik heb het opgemeten voor je.

Wat wil je daar van gaan maken Roel?

In de doos zitten: 8 muurtjes (twee kanten steentjes motief) van10 cm.
                          12 paaltjes van 8,5 X 8,5 mm.
                          Een hek van 5 cm
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #448 Gepost op: 1 februari 2015, 21:39:49 »
Nee hoor Roel ik was je niet vergeten maar had geen zin om naar boven te gaan om het op te meten. Dat heet geloof ik gewoon LUI. ;D
Geef niet hoor, Pierre, op jouw (onze) leeftijd mag je een beetje lui zijn.


Wat wil je daar van gaan maken Roel?
Nou, ik heb (krijg) op mijn baan een kerkje en daar wilde ik ook een kerkhofje bij maken. Ik keek alleen een beetje op tegen het maken van de grafzerkjes  en toen ... zag ik bij jou die Busch doos  :).

Zeer binnenkort kom ik toch met een update van mijn baan van de stand tot nu toe. Niet dat ik veel  (zichtbaars) gemaakt heb, hoewel ik wel uren boven heb doorgebracht. Maar ik zit in een fase van...hoe zeg je dit nu zo fraai...fantansieloosheid.
Ik kom dan aan jullie jullie mening vragen en jullie creativiteit.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #449 Gepost op: 1 februari 2015, 23:15:26 »
Ik was zelf ook al een hele tijd op zoek maar kon niets behoorlijks vinden. Of veel te duur. Nu kwam ik door een top van Wim aan een setje grafzerken en zelf liep ik ook tegen een setje aan. Opeens was het hele probleem opgelost. Maar eerst de camping af en dan de rivier en het strandje en dan is pas het kerkhof aan de beurt ;D.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/