Auteur Topic: Aanwinsten Pierre  (gelezen 189779 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #400 Gepost op: 13 december 2014, 20:02:59 »
Mooi SPul weer Pierre, kan jij mij de werking van die knip/strip tang eens uitleggen, of er een close-up foto van maken.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #401 Gepost op: 13 december 2014, 20:33:20 »
Het werkt eigenlijk het zelfde als zo'n haakse striptang Hans. Aan de achterkant van dit kniptangetje zitten twee bekjes. Als je knijpt duw je de  twee bekjes in de mantel van de draad. Knijp je verder dan schiet het binnenste bekje naar achteren en trekt een stukje mantel van de draad af. Heel simpel maar het werkt prima. Wel voor dunnere draad en niet voor dikke 220 installatie draad.

 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: Opa-Bullcat

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #402 Gepost op: 13 december 2014, 20:52:17 »
Mooie score!
Met name die FCS-spulletjes zullen wel branden in je handen om er wat mee te doen? Alleen, als dat allemaal gaat rijden op je baantje, dan wordt het daar een drukke boel.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #403 Gepost op: 13 december 2014, 21:18:22 »
Mooie score!
Met name die FCS-spulletjes zullen wel branden in je handen om er wat mee te doen? Alleen, als dat allemaal gaat rijden op je baantje, dan wordt het daar een drukke boel.  ::)

Ik vind het gewoon een lekker gevoel dat ik wat heb liggen aan projectjes Wim. En branden is een groot woord hoor. Ik had het in mijn hoofd om te gaan zoeken naar deze materialen en ik heb ze toevallig allemaal gevonden vandaag. Ik ga eerst de gelede bus afmaken en daarna de camping en dan pas een nieuw project.

Allemaal rijden op mijn baan zal nooit gebeuren. Misschien af en toe eens eentje om te laten zien aan iemand of aan mijn kleinkinderen of zo. Maar ik ben bang dat het net als mijn treinen gaat ... onwijs leuk om te maken maar daarna ... blijven ze in de la liggen. ;D

Nog even wat anders. De man waar ik die twee nieuwe motoren heb gekocht staat er iedere beurs. De grootste motor (voor de Mercedesbus) is gewoon een 3V motor en zal ook prima in jouw bus passen als vervanging van dat prutding van het Conrad setje. Het is een motor compleet met vertraging en asje aan weerskanten. Omdat het één geheel is gaat het monteren ook een stuk makkelijker. Geen gedonder met afstellen en zo. Kost maar 6,95 en loopt perfect!
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #404 Gepost op: 13 december 2014, 22:00:47 »
Het werkt eigenlijk het zelfde als zo'n haakse striptang Hans. Aan de achterkant van dit kniptangetje zitten twee bekjes. Als je knijpt duw je de  twee bekjes in de mantel van de draad. Knijp je verder dan schiet het binnenste bekje naar achteren en trekt een stukje mantel van de draad af. Heel simpel maar het werkt prima. Wel voor dunnere draad en niet voor dikke 220 installatie draad.

 
Ik heb jaren geleden ook zo'n stripper gekocht, maar let op: bij een massieve stroomdraad werkt hij redelijk goed, maar bij een stroomdraadmantel met heel veel kleinere stroomdraadjes er in (ik ben de naam even kwijt van zo'n draad >:() knipt de stripper meer dan de helft van die draadjes helemaal door. Ik heb net weer eens geprobeerd met de 0,14 mm draad, maar ook nu knipt die de helft van die draadjes door. De stripper is ook niet af te stellen.
Maar dit is mijn ervaring hoor!
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #405 Gepost op: 13 december 2014, 23:13:45 »
Ik zocht wat voor installatie draad eigenlijk, voor deze dunne draadjes heb ik een ander strippertje.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #406 Gepost op: 13 december 2014, 23:25:29 »
Ik vind het gewoon een lekker gevoel dat ik wat heb liggen aan projectjes Wim. En branden is een groot woord hoor. Ik had het in mijn hoofd om te gaan zoeken naar deze materialen en ik heb ze toevallig allemaal gevonden vandaag. Ik ga eerst de gelede bus afmaken en daarna de camping en dan pas een nieuw project.
Hoe herkenbaar: ik koester al mijn projectjes die nog niet klaar zijn.  :)

Citaat van: Pierre
Nog even wat anders. De man waar ik die twee nieuwe motoren heb gekocht staat er iedere beurs. De grootste motor (voor de Mercedesbus) is gewoon een 3V motor en zal ook prima in jouw bus passen als vervanging van dat prutding van het Conrad setje. Het is een motor compleet met vertraging en asje aan weerskanten. Omdat het één geheel is gaat het monteren ook een stuk makkelijker. Geen gedonder met afstellen en zo. Kost maar 6,95 en loopt perfect!
Dank voor de tip Pierre. Ik ben een beetje druk, anders was ik ook wel in Houten geweest. Ik leg die blauwe bus met dat doorzichtige dak nog even in de wachtkamer. Het eerstvolgende bus-project wordt sowieso eerst zo’n gele streekbus ombouwen met een standaard FCS-onderstel, zoals jij dat ook met je eerste bus hebt gedaan.
Ik denk dat ik alleen de onderzijde grijs maak, zodat het een stadsbus wordt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #407 Gepost op: 17 januari 2015, 21:09:28 »
Vandaag naar de beurs in Rijswijk geweest en er verschillende forumleden getroffen. Een gezellige dag gehad lekker wat gekletst en ook nog wat leuke dingen gescoord. Niet heel veel maar wel zeer bruikbare spulletjes.



*Plastic letters (wel duur 5,00 maar erg mooi en handig)
*2 x wagon (3.50 per stuk)
*Zakje met 10 autootjes (5,00)
*Een Fiatje 600 (2,50)
*4 Handboortjes met een setje boortjes van 1mm en kleiner (samen 11,50)
*Een setje uit messing geëtste fietsen (4,50)
*Project met 10 lantaarnpaaltjes maar niet afgemaakt. Wel leuke paaltjes (2,50)
*Kniptangetje .. gebruikt..(2,50)
*Railspijkertjes (1,00)
*Wat krimpkous (samen 4,20)
*Div. poppetjes, hondjes, postzakken enz. (samen 6,00)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #408 Gepost op: 17 januari 2015, 21:19:01 »
Beste Pierre,

Een hele mooie score! Veel plezier ermee  ;)

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline PietB

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 290
  • Thanked: 8 times
  • Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #409 Gepost op: 17 januari 2015, 21:45:44 »
Hoi Pierre,
die pin-vices, boorhouders, heb ik ook.
Het zijn bijzonder handige dingen, zeker als je scherpe boortjes hebt.
Ik boor bijna niets meer electrisch.
Maar let op dat als je lang moet boren, in bv dik of hard materiaal, steek dan een schroef boven in de steel.
Het lekkerste werkt een schroef of parker met een bolverzonken kop.
Als je dan op de houder drukt snijdt hij niet in je vinger of duim.
Dit is natuurlijk alleen van toepassing voor mensen met handen zonder eelt.
Mensen met eelt op hun vingers hebben nergens last van. ;)

grt Piet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #410 Gepost op: 17 januari 2015, 22:02:36 »
Dank voor de tip Piet maar ik heb denk ik eelt genoeg op mijn vingers. Ik gebruik nu ook zoiets als een boorhouder. Ik heb op verschillende maten boortjes die ik veel gebruik een houten of kunststof houdertje gelijmd en dat werkt ook.  Maar ik dacht .. kom ... laat ik mezelf eens verwennen en heb dit setje aangeschaft. En gelijk verschillende boortjes onder de 1mm en die had ik nog niet zo veel. Maar als ik veel of diep moet boren pak ik gewoon mijn Dremeltje hoor. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #411 Gepost op: 17 januari 2015, 22:19:20 »
Goed gescoord Pierre!
En die lettertjes zijn misschien wel wat aan de prijs, maar je kunt er ontzettend veel leuks mee doen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #412 Gepost op: 17 januari 2015, 22:47:03 »
Goed gescoord Pierre!
En die lettertjes zijn misschien wel wat aan de prijs, maar je kunt er ontzettend veel leuks mee doen.

Dat dacht ik ook Wim. ;D Deze maat had ik nog niet dus daarom toch maar meegenomen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #413 Gepost op: 28 januari 2015, 23:08:27 »
Vandaag de postbode aan de deur met een klein pakketje. Van de week een tip van Wim gekregen over grafstenen op Marktplaats. Daar ben ik al een tijdje naar op zoek. Deze verkoper had nog meer te koop en ik heb gelijk alles maar gekocht. De grafzerken, een ossenkar en nog 14 doosjes met Preisertjes en een hoop beesten (schapen, herten, kippen, zwanen eenden en ganzen). Ik denk dat de prijsstickertjes nog in guldens is of zo.  ;D

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #414 Gepost op: 29 januari 2015, 07:50:44 »
mooie aanwinsten weer Pierre!

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #415 Gepost op: 29 januari 2015, 09:25:08 »
In euro's zou het wel een erg kostbaar volkje zijn  ;D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #416 Gepost op: 29 januari 2015, 15:27:15 »
Dat is een behoorlijke aanwas aan bevolking en vee. Mooie aanwinst.
Maar wat moet je nou met die Oostenrijkse dijenkletsers op je Nederlandse baan?  ::)

Groeten, Gert-Jan


Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #417 Gepost op: 29 januari 2015, 15:33:56 »
Maar wat moet je nou met die Oostenrijkse dijenkletsers op je Nederlandse baan?  ::)
GéJé is me nét voor!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #418 Gepost op: 29 januari 2015, 15:57:45 »
Voor een volksdansgroep tijdens het folk festival?  ;D
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #419 Gepost op: 29 januari 2015, 16:55:08 »
Dat is een behoorlijke aanwas aan bevolking en vee. Mooie aanwinst.
Maar wat moet je nou met die Oostenrijkse dijenkletsers op je Nederlandse baan?  ::)

Met die dijenkletsers doe ik dus helemaal niets maar die dames kunnen ook wel in een café of nachtclub dansen. En even voor de duidelijkheid Gert-Jan ... in heb geen Nederlandse baan maar een fictieve baan die Nederlandstalig is. Dat heeft als voordeel dat alles mogelijk is. (zelfs dijenkletsers) 8)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #420 Gepost op: 29 januari 2015, 18:09:45 »
Mooie  aanwinsten.

en zo lekker om niet specifiek iets na te bouwen. Bij mij lopen ook van die Duitse deerne op het bierfeest bij de brouwerij, heb ik bergen, en Nederlandse treinen.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #421 Gepost op: 29 januari 2015, 18:18:32 »
ik heb geen Nederlandse baan maar een fictieve baan die Nederlandstalig is. Dat heeft als voordeel dat alles mogelijk is. (zelfs dijenkletsers) 8)

Dat heeft als voordeel dat er veel mogelijk is.    Maar dijenkletsers?  naar mijn mening zouden dijenkletsers eigenlijk overal verboden moeten worden.   :D

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #422 Gepost op: 29 januari 2015, 18:22:43 »
Daar ben ik meteen voor, Gert-Jan!
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #423 Gepost op: 29 januari 2015, 19:08:58 »
ik heb geen Nederlandse baan maar een fictieve baan die Nederlandstalig is. Dat heeft als voordeel dat alles mogelijk is. (zelfs dijenkletsers) 8)

Dat heeft als voordeel dat er veel mogelijk is.    Maar dijenkletsers?  naar mijn mening zouden dijenkletsers eigenlijk overal verboden moeten worden.   :D

Helemaal mee eens Gert-Jan.  ;D Ze komen ook niet op mijn baan en zullen ergens in een bak verdwijnen. Ik kan ze misschien nog wel eens ombouwen als stratenmaker of zo. :D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #424 Gepost op: 29 januari 2015, 19:10:44 »
Mooie  aanwinsten.

en zo lekker om niet specifiek iets na te bouwen. Bij mij lopen ook van die Duitse deerne op het bierfeest bij de brouwerij, heb ik bergen, en Nederlandse treinen.

Dat bedoel ik maar ... moet kunnen ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/