Auteur Topic: Aanwinsten Pierre  (gelezen 190261 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #375 Gepost op: 6 oktober 2014, 22:34:41 »
De gemiddelde de lengte van een 1:32 figuurtje is 55 mm.
Overigens heeft onder andere Revell in het verleden een aantal modellen van raceauto's gefabriceerd in 1:48. Mogelijk dat de figuurtjes van Pierre daar een rol bij hebben gespeeld.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #376 Gepost op: 10 oktober 2014, 13:06:43 »
Vandaag heeft de postbode de bestelling van Conrad gebracht. Een setje voor de ombouw van het Artitec Dafje. Eerst even de Fiat afmaken en dan gaat de zaag in de Daf. Lukt het niet dan is er ook geen man over boord en kan ik hem altijd nog gewoon neerzetten. ;D

Ook nog twee reed contacten mee besteld om te stoppen en 100 weerstanden voor verlichting ledjes. Ik kan weer even vooruit. ;)

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #377 Gepost op: 10 oktober 2014, 15:41:32 »
Mooi knutselspul Pierre ;)
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #378 Gepost op: 10 oktober 2014, 15:46:02 »
Je bent weer lekker bezig Pierre ben benieuwd hoe die DAF het gaat doen
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #379 Gepost op: 10 oktober 2014, 17:13:09 »
Die reedcontacten, heb je daar toevallig een url van?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #380 Gepost op: 10 oktober 2014, 18:55:28 »
mooi stukje electronica bij elkaar. Weet zeker dat het je gaat lukken om dat in je DAF te krijgen
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #381 Gepost op: 10 oktober 2014, 19:58:08 »
Die reedcontacten, heb je daar toevallig een url van?

Het is geen "uit" schakelaar. Die kon ik niet vinden bij Conrad. Dit is een wisselaar en die is volgens mij ook gewoon te gebruiken. Laat je gewoon één pootje onbenut.  Hij is bij Conrad te bestellen onder artnr. 503642

Ga je die in je bus zetten Wim?
Hoe is het met de bus? Hele tijd al niets meer van gezien. Is het een slapend project geworden (in een bakje van de Chinees? ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #382 Gepost op: 16 november 2014, 23:08:31 »
Ik kan bijna niet wachten tot hij in de bus valt. Mijn nieuwe aanwinst ... een streekbus project wat nog niet af is. Vandaag gekocht op MP. Ik ga er een gelede bus van maken.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #383 Gepost op: 17 november 2014, 00:22:03 »
Gut ja, die gelede bus. Dat project stond al langer bij je in de planning. En ik veronderstel dat je nog wel ergens een achterkant hebt liggen. Dat wordt een boeiende operatie.
Ik weet dat jij je eigen plan trekt maar op Benelux Spoor is ook iemand bezig geweest met een gelede bus. Misschien ter inspiratie.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #384 Gepost op: 17 november 2014, 00:37:16 »
Ja Wim ... die ombouwactie had ik al eens gezien. Het is een statisch model maar eigenlijk precies wat ik ook ga doen maar dan rijdend. Het is de zelfde soort bus ook. Problemen zitten in de lengte van de aanhangwagen en de soepelheid van de balg. Of eigenlijk de niet zo soepele balg. ik denk dat is ik die van papier ga maken of schuimrubber of zo. Maar dat zien we wel. Eerst het model maar eens in handen. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #385 Gepost op: 17 november 2014, 00:49:46 »
Beetje een rare invalshoek, maar mocht je ergens nog een koekoeksklok hebben hangen en niemand kijkt, dan zou je daar het balgje uit kunnen slopen. Heeft twee voordelen: misschien een bruikbare balg voor je bus en geen ge-koekoek meer.
Een typische win-win-situatie.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #386 Gepost op: 17 november 2014, 02:31:33 »
Ach Wim ... ik moet er niet aan denken. Dat gekoekoek als de bus de hoek om gaat. :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #387 Gepost op: 17 november 2014, 07:31:06 »
Mooie aankoop Pierre,
Echt iets voor jou zo'n project om zelf af te maken. Ben heel benieuwd naar die gelede bus.

Overigens staat "jouw" bus op MP nog steeds op 'bieden' terwijl andere aanbiedingen wel op gereserveerd staan. Ik zou even contact opnemen met de verkoper als ik jou was.

Groeten, Gert-Jan

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #388 Gepost op: 17 november 2014, 09:32:53 »
Pierre dat is nog eens wat, ik kwam ooit eens een filmpje tegen over het maken van zo'n balg maar dan tussen H0 treintjes in.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #389 Gepost op: 17 november 2014, 10:01:35 »
Mooie aankoop Pierre,
Echt iets voor jou zo'n project om zelf af te maken. Ben heel benieuwd naar die gelede bus.

Het is al een project wat ik heel lang van plan ben Gert-Jan. Maar nu moet het echt gaan gebeuren.

Overigens staat "jouw" bus op MP nog steeds op bieden terwijl andere aanbiedingen wel op gereserveerd staan. Ik zou even contact opnemen met de verkoper als ik jou was.

Ik heb al een deal gesloten met de verkoper (en betaald) dus ga er van uit dat het goed is. ;)


Pierre dat is nog eens wat, ik kwam ooit eens een filmpje tegen over het maken van zo'n balg maar dan tussen H0 treintjes in.

Heb je daar toevallig nog een adres van Hans. Het zal in principe toch wel zo'n beetje hetzelfde zijn?

Jouw bod is ook goed gekeurd hoop ik? De verkoper zij dat er deze week iemand langs kwam voor die onderdelendoos. Ga er van uit dat Jack langs komt. ;D Mooie doos met onderdelen.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #390 Gepost op: 17 november 2014, 10:47:59 »
Mijn bod is door een ander overtroffen met 155 euro, nu ben ik de rotste niet dus heb ik mijn bod verwijderd :D

dan het filmpje bouwwijzer van die balgjes


Oja men had het ook over dat je speciaal papier moest gebruiken "origami" dat vouwt scherper en gaat langer mee.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #391 Gepost op: 17 november 2014, 11:19:19 »
Kijk Hans ... daar heb ik wat aan. Hier ga ik mee aan de slag. Origamipapier heb ik nog wel. Bedankt voor de tip. :D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #392 Gepost op: 17 november 2014, 12:05:41 »
Leuk klusje Pierre gelukkig maar voor 1 bus en niet een hele trein
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #393 Gepost op: 25 november 2014, 22:19:19 »
Vandaag in de brievenbus gevallen. Een aardigheidje van Wim. Een olievaatje en een trappetje. Van het olievaatje heb ik gelijk maar een mini projectje gemaakt.







Het trappetje daar vind ik later wel een bestemming voor. Bedankt Wim.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #394 Gepost op: 25 november 2014, 22:22:04 »
geweldig hoe een simpel vat zo realistisch uitziend project wordt
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #395 Gepost op: 25 november 2014, 23:03:46 »
Leuk opgelost Pierre, het lukt ook wel allemaal bij je hè.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #396 Gepost op: 25 november 2014, 23:14:54 »
Niet echt alles hoor Hans. :) Er gaat bij iedereen wel eens wat fout ... toch? En dus ook bij mij. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #397 Gepost op: 25 november 2014, 23:50:48 »
Graag gedaan... en altijd leuk dat je er gelijk mee aan de gang gaat.

Ik moet er natuurlijk een mannetje bij zien... maar is dat kraantje niet wat aan de forse kant?  ::) Of is het vat wat te klein.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #398 Gepost op: 26 november 2014, 08:19:47 »
Soms moet er even wat drogen bij de bus en dan zoek ik altijd iets wat ik tussendoor kan doen.

Het vat is aan de kleine kant Wim. Het is ook voor 1:22,5 geen 200 liter vat.  Voor de kleinere vaten (b.v. 60 liter) gebruik je vaak de zelfde kraan dus .... vandaar. Maar je hebt gelijk ... de kraan is wat aan de forse kant. Ook de bok is wat aan de forse kant gehouden. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #399 Gepost op: 13 december 2014, 19:48:40 »
Vandaag weer lekker op de beurs in Houten lopen scharrelen. Ook heb ik weer best aardige dingen gescoord. De buit uit Houten bestaat deze keer uit:

*Een plastic zak met een Faller bouwpakket. Ik weet niet eens waarvan maar er zitten verschrikkelijk veel mooie raampjes en deuren in en daar gaat het mij om.
*Een kalk, cement of zand wagon. (Dit is de 4e op rij voor een lotje van 6)
*3 x 10 boortjes van 1, 1.5 en 2 mm
*3 hoogspanningsmasten.
*2 penselen.  2x0 en 10x0
*Een “ding” om loc’s op z’n kop te repareren.
*Vooras + 3V motor (nieuw) en Mercedes busje voor nieuw projectje FCS.
*Vooras + 3V motor (nieuw) en VW busje voor nieuw projectje FCS
*2 x vooras en motor (gebruikt) vrachtwagen.
*Trekker oplegger en oude Mercedes vrachtwagen. Dit moet een project je worden van een oude trekker met verkorte oplegger FCS.
*2 Kniptangetjes één met draadstripper.
*Rails gum.
*Donker grasvezel (ik wil kijken of ik daar dennenbomen van kan maken voor LGB diorama)
*Zwikkie LED’s  voor verlichting FCS.
*2 x soldeer strip.
*Een tot slot nog 3 poppetjes LGB voor mijn diorama.




Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/