Auteur Topic: Aanwinsten Pierre  (gelezen 188368 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #350 Gepost op: 22 augustus 2014, 23:17:28 »
Mensen en Hans; dat zijn toch twee heel verschillende dingen.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #351 Gepost op: 4 oktober 2014, 19:50:14 »
Weer aardig gescoord in Houten. Het was er niet zo druk als anders en ik kon dus lekker overal rondneuzen. Waaruit bestaat vandaag mijn buit:

*Als eerste een Pullman wagon (daarmee heb ik nu een lotje van 4 wagons compleet)
*Een doosje met een negental mannekes voor het LGB gedoe.
*Een motorfietsje (ik weet niet of ik er wat mee kan)
*Vier maten plastic letters
*Drie zakjes met wat frutsels voor de rommelbak
*20 grote led’s
*Het 2e ophaalbruggetje (kan ik mijn oversteek maken naar de camping)
*Beetje krimpkous
*Compleet in elkaar gezet tjoek..tjoek geluidje met luidspreker.
*Werkkeetje
*Twee bootjes op een tailer
*Lijkwagen (nog schilderen) en twee volgwagens plus een handje vol droevige mensen met kist en krans.
*20 lantaarnpaaltjes met led's
*Groepje tenten met twee zonaanbidders.
*Een personen auto en twee Mercedes busjes. Het was de bedoeling om van één van deze busjes een Van Gend en Loos auto te maken maar ….. toen liep ik tegen een Artitec modelletje aan. Zonder vooras en zonder verpakking maar wel voor een klein prijsje. Nou zet ik nooit mijn auto’s in de verpakking op mijn baan dus kan ik daar helemaal niet mee zitten. Er zitten ook geen spiegels en nummerplaten bij maar ik zal eens Artitec mailen of daar een mouw aan te passen is.




De koe bij de horens gepakt en een bus vooras uit de rommelbak pas gemaakt en alle wielen zwart geverfd. En zie daar …  iets meer profiel dan de achteras maar dat valt niemand op …. ik ben er blij mee.

Ik heb gezien dat de rode streep hier en daar ook een beetje weg is en het dakje een kiertje heeft. Door het ontbreken van de verpakking heeft het Dafje denk ik een beetje klem gezeten met vervoer.



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #352 Gepost op: 4 oktober 2014, 19:56:52 »
Mooie verzameling gescored Pierre.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #353 Gepost op: 4 oktober 2014, 20:42:17 »
Mooie gescoord Pierre, ben wel benieuwd wat je met die lijkwagens gaat doen, zijn er al dooie gevallen op de baan :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #354 Gepost op: 4 oktober 2014, 21:42:08 »
Mooie verzameling gescored Pierre.

dank Rob. Ben er ook dik tevreden mee.

Mooie gescoord Pierre, ben wel benieuwd wat je met die lijkwagens gaat doen, zijn er al dooie gevallen op de baan :D

Niet dat ik weet Hans. Heb nog een "dode hoek" op mijn baan. ;) Daar wil ik nog een kerkhof maken. Maar ik heb geen idee of er wat in die kleine kist zit. 8)

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #355 Gepost op: 5 oktober 2014, 14:31:57 »
Nou Pierre, die DAF van Van Gend & Loos kost in de winkel zomaar € 26,90 en ik denk dat je een fractie van dat bedrag hebt betaald. Gefeliciteerd!
En de rest ziet er natuurlijk ook prachtig uit. Mooie score!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #356 Gepost op: 5 oktober 2014, 14:56:10 »
Ik zeg; ombouwen naar carsysteem  8) die staat te popelen om zijn rondes te gaan rijden  ;)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #357 Gepost op: 5 oktober 2014, 15:18:24 »
Nou Pierre, die DAF van Van Gend & Loos kost in de winkel zomaar € 26,90 en ik denk dat je een fractie van dat bedrag hebt betaald. Gefeliciteerd!
En de rest ziet er natuurlijk ook prachtig uit. Mooie score!

Ik heb er toch ook nog een tientje voor betaald Wim maar dat vond ik hem wel waard. Vooral omdat ik juist met dit soort auto's bezig was.

Ik zeg; ombouwen naar carsysteem  8) die staat te popelen om zijn rondes te gaan rijden  ;)

Ik denk dat het wel zal gaan gebeuren Jack. Ik ben er nog niet aan toe dat komt wel.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #358 Gepost op: 5 oktober 2014, 16:25:49 »
Tuurlijk is dat het wel waard; een koopje!
Ben wel benieuwd hoe of je dat ombouwen gaat aanpakken. Volgens mij is het ombouwsetje van Conrad de goedkoopste oplossing, maar daar kleven twee nadelen aan:
• de as van het bijgeleverde motortje is van kunststof waardoor het wormwieltje dat op de as gezet wordt, de neiging heeft tot zwabberen
• er wordt geen reedrelais bijgeleverd dat standaard gesloten is (de meeste reedrelais zijn altijd open), zodat je DAF ook stopt voor de trein.
Enfin, we gaan het volgen in je nieuwe topic: Ombouw Artitec DAF.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #359 Gepost op: 5 oktober 2014, 16:42:13 »
Dat project ga ik natuurlijk met veel belangstelling volgen  :D

Wim, heb je toevallig een directlink naar dat ombouwsetje? Kan die op Conrad.nl niet zo snel vinden.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #360 Gepost op: 5 oktober 2014, 18:12:52 »
mooi Daffie gescoord Pierre!
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #361 Gepost op: 5 oktober 2014, 19:40:44 »
Dat project ga ik natuurlijk met veel belangstelling volgen  :D

Wim, heb je toevallig een directlink naar dat ombouwsetje? Kan die op Conrad.nl niet zo snel vinden.

Ik ben ook op zoek geweest Jack. ;D HIER kan je de link vinden naar het Conrad setje. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #362 Gepost op: 5 oktober 2014, 21:23:11 »
Thanks, ik had maar even vluchtig gekeken. Tis in ieder geval een pak goedkoper dan een donorauto kopen, wel veel meer werk natuurlijk.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #363 Gepost op: 5 oktober 2014, 21:24:22 »
Jack, veel meer werk... zie het als een uitdaging!
Ik ga je volgen.  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #364 Gepost op: 5 oktober 2014, 23:36:52 »
Ik ga eerst maar eens op zoek in mijn eigen winkeltje. Daar is ook nog wel het een en ander te vinden. Ik zal de bakjes van de chinees maar eens omkeren. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #365 Gepost op: 5 oktober 2014, 23:48:25 »
Bakjes van de Chinees? Ik dacht dat ik als enige daar alles instopte.
Dat bruggetje dat je daar hebt gescoord, daar was ook al een tijdje naar op zoek. En die camping, kont daar je eigen kampeerauto nog op te staan?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #366 Gepost op: 6 oktober 2014, 00:09:51 »
Jullie ook al bakjes van chinees, en ronde potjes van de vruchtensalade :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #367 Gepost op: 6 oktober 2014, 00:22:48 »
Bakjes van de Chinees? Ik dacht dat ik als enige daar alles instopte.

Jullie ook al bakjes van chinees, en ronde potjes van de vruchtensalade :D

Ik heb ook een heleboel van die bakjes waar "moet ik nog doen" projecten in zitten. Volgens mij heb ik daar ook nog een FCS toerbus in onderdelen in liggen. Misschien is dat te gebruiken voor dit VG&L project. Het is in ieder geval het proberen waard.

Dat bruggetje dat je daar hebt gescoord, daar was ook al een tijdje naar op zoek.

Is dat zo Wim. Waar ga je die neerzetten? Ik heb een rivier die vrij breed is en nou wil ik twee van deze bruggetjes tegen elkaar zetten. Er komt wel een weggetje overheen te lopen dus er zal wel weer wat verbouwwerk aan zitten. Nu zijn ze veel te smal.

En die camping, kont daar je eigen kampeerauto nog op te staan?

Ja Wim ... mijn eigen campers komen er ook in te staan. Van de oude camper heb ik al een model gemaakt en voor de nieuwe heb ik de auto al maar moet hem nog aanpassen/ombouwen.




Nog even een heel andere vraag voor jou Wim. In één van die bakjes kwam ik ook een paar poppetjes tegen van ongeveer 4 cm hoog. Is dat niet ongeveer jou maat (1/48) waar je geen behoorlijke (niet soldaatjes) poppetjes voor kan vinden?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #368 Gepost op: 6 oktober 2014, 01:10:37 »
Dat zou zomaar kunnen Pierre.  ;)
Was jij nog ergens naar opzoek waar ik mee kan helpen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #369 Gepost op: 6 oktober 2014, 01:59:34 »
Ik zou het niet weten Wim ... volgens mij heb ik niks echt nodig ;D  Maar meet jij morgen je poppetjes eens op.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #370 Gepost op: 6 oktober 2014, 11:36:20 »
Mijn poppetjes zijn bijna 40 mm. De kans is dus inderdaad groot dat jouw figuurtjes 1:48 zijn.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #371 Gepost op: 6 oktober 2014, 17:45:45 »
Dan neem ik ze voor je mee. Ik denk dat ze van een racebaan af komen. Kan je volgens mij wel gebruiken in je garage. Er zit ook een brandweerman bij maar met een beetje veranderen kan je er een beller met regenjas van maken in een telefooncel. Zie maar. Ze zijn redelijk als je de voetstukjes er af haalt.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #372 Gepost op: 6 oktober 2014, 17:58:50 »
Ik vind ze mooi en zo te zien van een redelijk laag zombie-gehalte.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #373 Gepost op: 6 oktober 2014, 20:32:57 »

Mijn poppetjes zijn bijna 40 mm. De kans is dus inderdaad groot dat jouw figuurtjes 1:48 zijn.  8)
Dan neem ik ze voor je mee. Ik denk dat ze van een racebaan af komen.

De meeste slottrack racebanen zijn 1:32  Dus als ze inderdaad van een racebaan afkomstig zijn heeft Wim er niet zo veel aan.
 

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #374 Gepost op: 6 oktober 2014, 22:17:44 »
Als de figuurtjes van Wim 4cm zijn en goed dan zijn deze figuurtjes van 4 cm ook goed denk ik. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/