Auteur Topic: Aanwinsten Pierre  (gelezen 188351 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #325 Gepost op: 5 april 2014, 21:52:37 »
Dank je wel voor het aanbod, Pierre. Ik heb er een stuk of 10 nodig. Ik ga eerst de boer op via MP en als ik dan nog twee tekort kom, klop ik graag bij je aan. Ik ga ook, denk ik, een vraag voor deze overkappingen op MP zetten. Met een foto erbij. Ik weet niet of het helpt, maar wie weet  ::)
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #326 Gepost op: 5 april 2014, 22:44:56 »
Ik hoor het wel Roel. Anders neem ik ze wel een keer mee richting Houten. Overigens moet ik wel even op zoek als ik weer thuis ben.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #327 Gepost op: 3 mei 2014, 17:53:25 »


Vandaag in Houten Hans getroffen en hem wat boeken gegeven van Amerikaans spul. Hij blij …ik ruimte. Hij moest helaas al snel weer weg en ik heb mijn weg verder alleen vervolgt. Ook niets mis mee hoor. ;)

De buit uit Houten van vandaag.

•   Een kraan in onderdelen waarvan ik wil proberen iets te maken op de kade. (ben bang dat het allemaal iets te groot is uitgevallen maar we zien wel)
•   Flacon super dunne Uhu plastic lijm. (nog steeds mijn favoriet ;D)
•   Wat zakjes met Preisertjes. (altijd handig)
•   Een Fiatje 600 (uit een surprise ei? :-\)
•   Auto transporter van Fleischmann met een gebroken reling. (nu is mijn lotje van 6 compleet en moet ik alleen nog Fiatjes zien te vinden om hiermee te vervoeren)
•   3 x zwaar bespeelde V200’s (2 lopende samen voor 30 euro en een 3e defecte er gratis bij) ik voel weer een topic aan komen. ;D
•   2 Liliput zand/kolen zelflossers (hebben zichzelf verouderd en zitten dik onder de roest) leuk projectje.
•   Een goede gebruikte striptang (eindelijk goedkoop gevonden ;D)
•   3 (reuma vingers) penselen met dikke greep. (0, 000, 00000)
•   Lichtmast (4e mast bij de locloods)
•   Transport bandje. (geen idee wat ik er mee moet maar wel leuk ::))
•   Zakje profielen en ander handig spul.
•   En tot slot 3 flesjes acryl spuitverf.
 


Helemaal gesloopt op de camping aangekomen maar toch weer een lekker dagje gehad.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #328 Gepost op: 3 mei 2014, 17:59:02 »
Leuk spul Pierre, wel een mooie opgeruimde werktafel.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #329 Gepost op: 3 mei 2014, 19:07:45 »
Moe maar voldaan lekker in de voortent.  8)
Gefeliciteerd Pierre. Het is weer een mooie lading.
Die UHU plastic lijm, wat is daar bijzonder aan? Wellicht een tip voor mij om te gaan gebruiken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #330 Gepost op: 3 mei 2014, 20:01:33 »
Beste Pierre,

Soms vraag ik me af waar jij al die spullen laat. 8)

Veel plezier ermee!

Vraagje: de V200's - ga je een verlengde V200 ervan maken?

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #331 Gepost op: 3 mei 2014, 21:26:34 »
Moe maar voldaan lekker in de voortent.  8)
Gefeliciteerd Pierre. Het is weer een mooie lading.
Die UHU plastic lijm, wat is daar bijzonder aan? Wellicht een tip voor mij om te gaan gebruiken.

Lekker onderuit en de kachel op een laag pitje. ;) Als de zon weg is gaat het toch snel kouder worden.

Ik gebruik ook wel andere plasticlijmen maar vind deze heel prettig werken. Hij is net iets dunner dan de andere. Net zo dun als secondelijm maar door de smalle naald goed te doseren en je hebt er maar heel weinig van nodig.






Soms vraag ik me af waar jij al die spullen laat. 8)

Veel plezier ermee!

Dat vraag ik me ook soms af Johan. ;D Het is vaak een probleem. Het meeste rijdend materiaal verdwijnt in een la maar er staat ook veel op mijn treintafel. Soms zet ik ook wel eens wat op Marktplaats of zo of ik geef wat weg of ruilen. Maar zeker van de stukken waar wat werk in gezeten heeft daar kan ik moeilijk afstand van doen. Maar plezier beleef ik er zeker aan ... bedankt. ;)
 
Vraagje: de V200's - ga je een verlengde V200 ervan maken?

Verlengde V200 ?? ??? Nooit gezien!  Zal ook lastig gaan ... Het zijn oudjes van Fleischmann en nog van metaal.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #332 Gepost op: 3 mei 2014, 21:40:10 »

Vraagje: de V200's - ga je een verlengde V200 ervan maken?

Verlengde V200 ?? ??? Nooit gezien!  Zal ook lastig gaan ... Het zijn oudjes van Fleischmann en nog van metaal.

1:1 heb je inderdaad gelijk, maar ik heb een keer (ja, van een hobbyist) een verlengde V200 gezien. Hij had bij 2 stuks aan één zijde de kop eraf gehaald en vervolgens deze zijden op een draaistel geplaatst.  :o  De loc reed nog lekker door de bogen heen ook.

Maar euhhh deze locs bij een locloods plaatsen is ook niet verkeerd!  ;)

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #333 Gepost op: 4 mei 2014, 11:04:30 »

Bron: Märklín
Ik geloof dat Märklín ooit iets heeft geprobeerd. Maar de vraag is of twee loc's achter elkaar laten rijden niet net zo mooi is.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #334 Gepost op: 4 mei 2014, 16:14:34 »
1:1 heb je inderdaad gelijk, maar ik heb een keer (ja, van een hobbyist) een verlengde V200 gezien. Hij had bij 2 stuks aan één zijde de kop eraf gehaald en vervolgens deze zijden op een draaistel geplaatst.  :o  De loc reed nog lekker door de bogen heen ook.

Maar euhhh deze locs bij een locloods plaatsen is ook niet verkeerd!  ;)

Het is wel de bedoeling dat deze loc's allemaal weer gaan rijden Johan. Ik heb nog 9 zilverlingen liggen die er mooi achter kunnen. Daar moet ik toch wel 2 of 3 lotjes van kunnen maken dacht ik zo.






Ik geloof dat Märklín ooit iets heeft geprobeerd. Maar de vraag is of twee loc's achter elkaar laten rijden niet net zo mooi is.

Ik denk eigenlijk dat ik gewoon twee loc's achter elkaar mooier vind maar ... 'tis wel erg leuk om het voor elkaar te krijgen. Maar nogmaals met deze loc's gaat het niet lukken omdat ze van metaal zijn. Ik heb ook nog een plastic V200 model van Lima waar ik ooit een dvd motortje in heb gebouwd. Die is daar beter geschikt voor. Misschien als ik er (voor weinig) eentje bij kan vinden is dit wel een uitdaging om te overwegen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

MaVe46

  • Gast
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #335 Gepost op: 5 mei 2014, 05:19:33 »


Vandaag in Houten Hans getroffen en hem wat boeken gegeven van Amerikaans spul. Hij blij …ik ruimte. Hij moest helaas al snel weer weg en ik heb mijn weg verder alleen vervolgt. Ook niets mis mee hoor. ;)

Hans moest zeker weer als de kippen naar een andere aankoop toe ;D ;)

Leuk spul, ben al zeer benieuwd naar het nieuwe topic !!!

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #336 Gepost op: 22 augustus 2014, 12:21:51 »


Gisteren ineens tegen een aanbieding aangelopen op internet van wat LGB spul van Pola. Gelijk maar twee setjes besteld voor mijn diorama. Hier kan ik wel de locloods mee voorzien van het nodige gereedschap. Ook voor de sleutelplek aan de auto heb ik wel wat nodig. Vandaar de 2e set. Wat die keeshond er bij doet weet ik ook niet maar daar vind ik ook wel een plekje voor. Ben er nog niet aan toe maar je kan het spul maar in huis hebben. Gisteren besteld en vandaag in de brievenbus gekregen. Dat is snel ….




Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #337 Gepost op: 22 augustus 2014, 12:47:09 »
Dat ziet er goed uit zeg! Daar kan je een leuke werkplaats mee inrichten.
Groet,
Theo

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #338 Gepost op: 22 augustus 2014, 12:48:51 »
Ik heb altijd visioenen van een werkplaats en dat daar dan ook een keeshond rondloopt die de wacht houdt. Die kun je er rustig bij plaatsen. In elk geval heb je nu spul bij de hand voor als je er aan toekomt. Veel plezier ermee!
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #339 Gepost op: 22 augustus 2014, 13:04:52 »
Leuk voor je diograma Pierre, trouwens waarwas die aanbieding, heb je daar een link van toevallig ?
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #340 Gepost op: 22 augustus 2014, 16:09:00 »
Ik heb altijd visioenen van een werkplaats en dat daar dan ook een keeshond rondloopt die de wacht houdt. Die kun je er rustig bij plaatsen. In elk geval heb je nu spul bij de hand voor als je er aan toekomt. Veel plezier ermee!

Bedankt . Ik ben in ieder geval met deze spulletjes in mijn sas.

Ik heb altijd heel andere gedachten bij de naam keeshond Martin.

Leuk voor je diograma Pierre, trouwens waarwas die aanbieding, heb je daar een link van toevallig ?

Jawel Hans ... ga naar http://www.grootspoor.com/ en dan even zoeken naar nr. 331037 . Is afgeprijst van een 10 naar 6 euries.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #341 Gepost op: 22 augustus 2014, 16:56:57 »
mooie van dat formaat is dat het allemaal wat gedetailleerder kan. Maar ja de ruimte he.. leuke aanwinst.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #342 Gepost op: 22 augustus 2014, 17:06:00 »
mooie van dat formaat is dat het allemaal wat gedetailleerder kan. Maar ja de ruimte he.. leuke aanwinst.

Tja ... Rick ... ik heb ook alleen maar ruimte in een kast vrijgemaakt voor een diorama. Er ligt bij elkaar nog geen 3 meter rails op. Van deze rails is er maar 2 meter in het zicht waarvan 1,5 meter berijdbaar. Je kan er dus (bijna) niet op rijden maar wel lekker aan de knutselen. En daar gaat het bij mij om. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #343 Gepost op: 22 augustus 2014, 17:16:29 »
Hoi Pierre, Ik las ergens het volgende in een artikel over keeshonden:

Het gebruik van de Keeshond is van oudsher de bewaking van erf en goed. Ook werd hij vaak gezien als bewaker op trekschuiten. Dit leverde voor de Keeshond de bijnamen Schipperskees en Kapitein op.

Dus die hond heeft wel iets met bewaking te maken.

Maar leuk spul gekocht voor je LGB-baan. Het is in ieder niet zo'n priegelwerk als H0 of N-schaal.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #344 Gepost op: 22 augustus 2014, 18:00:59 »
Je kan er dus (bijna) niet op rijden maar wel lekker aan de knutselen. En daar gaat het bij mij om. ;D

Pierre dat jij graag knutselt weten we:D en ook petje af daarvoor, maar je zou ze ook op mijn baan kunnen plaatsen en dan via de webcam bekijken, goed idee toch :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #345 Gepost op: 22 augustus 2014, 19:13:42 »
Je kan er dus (bijna) niet op rijden maar wel lekker aan de knutselen. En daar gaat het bij mij om. ;D

Pierre dat jij graag knutselt weten we:D en ook petje af daarvoor, maar je zou ze ook op mijn baan kunnen plaatsen en dan via de webcam bekijken, goed idee toch :D

Dat zou eventueel heeeel misschien wel kunnen maar .....  ;D Laten we dat maar niet doen Hans. Dan heb jij niets meer te doen en kom je weer 12 kilo aan misschien. :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #346 Gepost op: 22 augustus 2014, 19:16:37 »
ALs ik weer 12 kilo aankom Pierre scheelt mij dat weer wel nieuwe broeken kopen  ;D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #347 Gepost op: 22 augustus 2014, 19:52:03 »
Tja ... :-X
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #348 Gepost op: 22 augustus 2014, 22:13:55 »
Zodeknetter Pierre! Dát is nou een fantastische aanwinst! Gefeliciteerd! Dit kan alleen maar fantastisch mooi worden.

Lees ik nou dat Hans een voorzichtige toespeling maakt of jij op zijn zolder z'n baan gaat zitten opleuken?  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #349 Gepost op: 22 augustus 2014, 23:13:29 »
Zodeknetter Pierre! Dát is nou een fantastische aanwinst! Gefeliciteerd! Dit kan alleen maar fantastisch mooi worden.

Ik dacht het wel ... ik was er super blij mee dat ik hier tegenaan liep. ;D

Lees ik nou dat Hans een voorzichtige toespeling maakt of jij op zijn zolder z'n baan gaat zitten opleuken?  ::)

Wat kunnen mensen soms rare dingen zeggen hè :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/