Auteur Topic: Aanwinsten Pierre  (gelezen 188315 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #300 Gepost op: 14 maart 2014, 21:53:03 »
je kunt die vent ook iets geks in z'n handen geven: een vissenkom met een goedvis of een vers geplukte kip.

Of een auto onderdeel  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #301 Gepost op: 18 maart 2014, 20:39:24 »
Vandaag een pakje in de bus. Ik geloof dat ik mazzel heb gehad dat het niet onderschept is door de narcoticabrigade :o 8)

Ik ben er blij mee. Het zijn de steentjes die Wim me beloofd had en ze zijn inderdaad aardig op maat. Volgens mij kan ik daar wel wat mee dus hup ... bij de voorraad van de 1 : 22,5 spulletjes. Het begint al een aardige voorraad te worden.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #302 Gepost op: 18 maart 2014, 20:50:43 »
Mooi die steentjes, en wie zegt trouwens dat het geen drugs zijn, hebben jij en Wim een duister handeltje soms ???  :P 8)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #303 Gepost op: 18 maart 2014, 20:57:53 »
Ik geloof er niks van dat dat poeder bij die steentjes hoort. Volgens mij hebben jullie een handeltje..
Maar ben benieuwd naar de bouwsels
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #304 Gepost op: 23 maart 2014, 01:02:52 »
Deze vier LGB zombies gekocht voor een prikkie. Als het goed is vallen ze van de week in de bus. Eens kijken of daar nog wat van te maken valt met een kwastje verf. Zo niet dan moeten ze maar met de achterkant naar me toe komen te staan. Of alleen een paar benen onder de auto uit of zo. Volgens mij moeten ze toch wel ergens bruikbaar voor zijn. ;D

 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #305 Gepost op: 23 maart 2014, 01:19:54 »
Ik zie wat je bedoelt met zombies en tegelijkertijd begrijp ik er écht geen reet van: waarom zien die poppetjes eruit alsof het schaal N is? Je zou zeggen; hoe groter de schaal, hoe beter de details te zien zijn. Ik denk dat je met verf nog wel een boel kunt verbeteren. Maar ja, Preisertjes in jouw schaal zijn gillend duur.


Aan de andere kant, zoiets bestaat niet in 1:48 maar wèl in jouw schaal. Er is dus nog hoop.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #306 Gepost op: 23 maart 2014, 01:24:21 »
Da's helemaal waar Wim maar de preiserdames die je hier laat zien passen prima naast of op een knal rode sportwagen maar ... op een roestige oude loc :o :-\
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #307 Gepost op: 23 maart 2014, 09:52:06 »
lijkt wel of Prieser voor deze poppetjes de H0 exemplaren in de computer vergroot hebben en er toen een mal van gemaakt.
Ik zou op deze grote toch ook meer details verwachten.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #308 Gepost op: 23 maart 2014, 10:21:53 »
Da's helemaal waar Wim maar de preiserdames die je hier laat zien passen prima naast of op een knal rode sportwagen maar ... op een roestige oude loc :o :-\
Daar heb je wel een punt Pierre.
Nou je hebt mazzel, want ze zijn ook verkrijgbaar in een andere versie:


En die kunnen zat bij een roestige loc.  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #309 Gepost op: 23 maart 2014, 13:01:32 »
Moet je deze poppetjes zelf nog van kleding voorzien? en dan bedoel ik geen verf maar stof ? anders hebben ze wel erg strakke broeken aan :D :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #310 Gepost op: 23 maart 2014, 13:24:29 »
Wat voor monsters moet je hier mee creeren? 12 hoofden, 7 body's,19 armen en 13 benen???
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #311 Gepost op: 23 maart 2014, 14:01:08 »
Nou Rick, dit zijn zogenaamde bouwpakketjes van mensen. Je moet dus die ledematen aan elkaar plakken en je kunt kiezen welke delen je waar plakt. Desgewenst kun je ze ook kleren aanmeten, maar puur natuur vind ik het eigenlijk ook wel wat hebben.  ;D
Als Pierre dat zou willen, dan zou-ie het interieur van een badkamer kunnen maken. Altijd leuk want in elk van ons (bij de één ietsje meer dan de ander) zit iets van een voyeur.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #312 Gepost op: 1 april 2014, 13:10:25 »
Alsof ik nog niet genoeg rijdend materiaal heb. Maar eheu … dit kon ik voor het geld toch echt niet laten liggen. Er zijn hier en daar wel wat manco’s maar het meeste is goed. Er zijn ook nog een hele boel losse onderdelen/wagonnetjes bij (niet op de foto). Dat Nederlandse spul kijk ik na en gaat zo weer op Marktplaats of zo. Net als de wagonnetjes die niet zo interessant voor me zijn. De locs  zijn van Lima en de wagons zijn van Fleischmann en Lima. Kortom … hier heb ik weer een paar dagen lol van om op te knappen.     


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #313 Gepost op: 1 april 2014, 13:32:16 »
Toch weer leek om zoiets te kopen Pierre, ik vind het jammer dat er zo weinig amerikaans spul op MP staat.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #314 Gepost op: 1 april 2014, 13:40:51 »
Mooi setje Pierre, maar láát je het. Ach natuurlijk... daar waar die tijdschriften vandaan komen daar heb je nu weer plek.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #315 Gepost op: 1 april 2014, 15:01:32 »
Ik denk dat de meeste wagonnetjes voorlopig in de la met "opknappers" verdwijnen. ;D Dat NS spul daar moet ik maar een goede baas voor zoeken maar die bruine wagons en de dieselloc wil ik gaan opknappen. Van die wagons heb ik er nog een paar dus dat kan weer een mooi stammetje worden. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #316 Gepost op: 1 april 2014, 15:30:22 »
Dat NS spul daar moet ik maar een goede baas voor zoeken...
Doe je zelf niet in NS spul?
Al iemand op het oog?  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #317 Gepost op: 1 april 2014, 17:27:35 »
Nee ... kopen? ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #318 Gepost op: 1 april 2014, 19:25:54 »
Daar zit zeker spul met potentie tussen. En dat Nederlandse spul een beetje opknappen en op het juiste moment weer op MP, en je heb je kosten zo weer terug verdient.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #319 Gepost op: 1 april 2014, 19:36:55 »
Mooie spullen Pierre!
Jij was vandaag toch niet jarig!? En dan toch cadeautjes uitpakken.  :D

Wim,
Dat NS materiaal past helemaal niet in jouw periode.  ;D

Groeten, Gert-Jan

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #320 Gepost op: 5 april 2014, 17:16:50 »
Vandaag naar Houten geweest en daar in het restaurant nog even gepraat met Roel en kennis gemaakt met Gert-Jan. Weer een nieuw gwzicht bij een naam op het forum. Altijd leuk.

Ik had niets echt nodig dus ::) ... ben ik met een volle tas weer thuis (op de camping) gekomen.

Wat heb ik dan zoal weer gescoord:

* Drie platen met baksteentjes, tegels en een gladde plaat van 1mm dik.
* Twee zakjes met profielen 1x1 en 2x2mm
* Een klos draad om meertouwen van te maken voor de bootjes.
* 4 Kluswagons.
* Twee tandheugels met 4 tandwieltjes (de tandwieltjes kan je ook gebruiken om dvd motortje in Lima loc te bouwen)
* Een heel klein lief plat H0 motortje om in een "of zo" te bouwen.
* Lichtmast met led verlichting.
* 2 Vrachtwagens, een vuilnis wagen en een caravannetje.
* 3 zakjes en een doosje ledjes.
* Zakje met Fiat decals.
* Een heel machine park voor de werkplaats aan de haven. (hier ben ik blij mee omdat Preiser pas weer gaat leveren aan het eind van het jaar)
* Vijf potjes verf voor een eurie. (kan je toch ook niet laten liggen)
* Twee handen vol met LGB poppetjes.
* En tot slot een Sikje (met versleten koolborstels).

Kortom weer een vruchtbaar dagje. Gelukkig had ik niets nodig anders had ik wel meer meegenomen :P

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #321 Gepost op: 5 april 2014, 17:52:33 »
pierre ik ben blij dat je niks nodig had, dan blijft er misschien ook iets over voor het geval ik daar eens ga kijken en ook niks nodig heb :)

Maar je hebt weer leuk spul zie ik.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #322 Gepost op: 5 april 2014, 19:43:16 »
Mooi spul en dat kleine piep-locje daar is zekere wat leuks mee te doen. Jammer dat ik er niet was... Want dan had ik in elk geval Gert-Jan's aankopen voor zijn neus weggegrist en jouw machines.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #323 Gepost op: 5 april 2014, 21:26:01 »
Deze keer geen aankopen voor mij in Houten. Daarom maar even dit plekje van Pierre inpikken voor mijn belevenis. Leuk om naast Pierre ook Gert-Jan te ontmoeten.
Ik heb wel, Pierre, bij twee stands perronoverkappingen gezien en geprobeerd de prijs omlaag te l....... Niet gelukt.
De ene verkoper had 5 x 2 perrondelen staan met die glazen overkapping. Hij vroeg er 75 euro voor. Toen ik 40 euro bood, begon zijn vrouw te lachen en moest ik het maar bekijken. Dat heb ik dus gedaan.
Bij de andere verkoper stonden 2 van diezelfde perronoverkappingen en hij vroeg daarvoor 20 euro. Toen ik 10 euro bood was zijn reactie; dan laat u het maar mooi staan. En dat deed ik dan ook maar. Kijk, ik heb alleen maar de "glazen" overkappingen" nodig. Het perron maak ik zelf wel. Ik ga wel via internet daarnaar verder zoeken.
Dank voor je ruimte Pierre!
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #324 Gepost op: 5 april 2014, 21:36:46 »
Dat zijn ook geen prijzen die ze daar vragen Roel. :o Ik zou ook een straatje verder gaan in dit geval. Op Marktplaat kom je ze ook regelmatig tegen voor een redelijke prijs. Volgens mij heb ik er nog twee liggen. Wil je die vast hebben? Dan heb je een beginnetje. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/