Auteur Topic: Aanwinsten Pierre  (gelezen 188413 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #250 Gepost op: 1 maart 2014, 22:15:46 »
Dit is wel een heel klein beetje waar ik aan zat te denken Gert-Jan. De drie rongen wagons met boomstammen. Maar dan geen steiger. Wel een bruggetje en opstelspoor met een kleine locloods/werkplaats.

Maar misschien is dat gebouwtje dan wel weer iets voor op je H0 steiger. 

Groeten, Gert-Jan




Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #251 Gepost op: 2 maart 2014, 10:46:56 »
Maar misschien is dat gebouwtje dan wel weer iets voor op je H0 steiger. 

Groeten, Gert-Jan

Dat gebouwtje zou zeker niet misstaan op mijn steiger. Ik zal er eens over nadenken. ;)
Voorlopig dit weekeind ook voor mij weinig geknutsel aan treintjes. Ik heb mijn kleindochter te logeren.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #252 Gepost op: 3 maart 2014, 12:58:42 »

Ik zie alleen dat de koplamp van de locomotief niet werkt.  :D Verder vind ik het een geinig setje en gezien de prijs een Oostenrijker!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #253 Gepost op: 4 maart 2014, 10:22:06 »
Ik zie alleen dat de koplamp van de locomotief niet werkt.  :D Verder vind ik het een geinig setje en gezien de prijs een Oostenrijker!

Dat heb je goed gezien Wim dat de draadjes van de koplamp los zijn. Met het uit elkaar halen van de loc heb ik de draadjes los getrokken. Maakt niet uit er komt toch led verlichting in. Of helemaal geen verlichting.

Wat bedoel je met een Oostenrijker? De prijs weet je niet eens. :o Ik heb voor de loc met de rode wagon 57,50 euro betaald en voor de platte wagons, de Fiats, rails en een trafo 50 euro. De trafo was kapot en die mocht ik terug sturen voor zijn rekening. Daar kreeg ik toch nog een tientje voor terug op mijn rekening. Best wel netjes.

Daar gaat mij opeens een lichtje branden ;D Jij hebt zeker gezien dat ik op marktplaats ook nog op een ander bijna gelijk setje geboden heb voor 90 euries. Dat is niet door gegaan omdat de eigenaar per mail een hoger bod had gekregen. Helaas voor hem heeft die ander niets meer laten horen en vroeg hij of ik het alsnog wilde kopen. Nou .... nee dus . Ik heb nu al wat anders met ook de platte wagons die ik wilde hebben. Ik wil daar boomstammen op leggen. Vastgezet met van die roestige kettingen. Ach ... zo ben ik al aan het dromen ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #254 Gepost op: 4 maart 2014, 13:05:46 »
Een "Oostenrijker" is een redelijk onbekende Amsterdamse uitdrukking die staat voor: "Meevaller".
Over de 'Oostenrijker', een meevaller maar ook een vrijgevige figuur, meldt Dick Houweling: 'Mijn overleden vader gebruikte het dikwijls. Waar het vandaan komt weet ik niet. Ik meen dat een oude Parool-columnist (Nico Merx ?) de herkomst in de horeca plaatste. Een kastelein zou een 'Oostenrijker' hebben als er een buitenlander in de zaak was geweest die gemakkelijk te 'tillen' was.' Volgens Cees Brouwer was de Oostenrijker 'oorspronkelijk keizer Maximiliaan van Oostenrijk die uit dankbaarheid aan Amsterdam het recht verleende de keizerskroon in haar wapen te voeren. Ook siert deze kroon de Westertoren, die torent boven alles uit net zoals het mooiste Amsterdamse woord: Oostenrijker.'

Ik kwam inderdaad Marktplaats een setje tegen dat erg leek op jouw setje en dat je had geboden. Negentig euro zou geen gekke prijs zijn geweest, maar jij hebt 'm dus (wéér) nóg goedkoper.
Daar las ik overigens ook dat het lampje stuk was.  :D Ik dacht nog: "laat ik eens lekker bijdehand doen!"
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #255 Gepost op: 4 maart 2014, 13:57:52 »

Daar las ik overigens ook dat het lampje stuk was.  :D Ik dacht nog: "laat ik eens lekker bijdehand doen!"

En ik dacht mijn God, waar die alniet op let op een foto :D:D

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #256 Gepost op: 4 maart 2014, 14:29:08 »
Tsja Hans, als forumleden de moeite nemen om foto's op het forum te plaatsen, dan is het wel netjes als je die foto's ook uitgebreid bestudeert.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #257 Gepost op: 4 maart 2014, 15:29:43 »
Ha .. ha .. Ik dacht ook dat je met je neus op de foto had gelegen Wim. Als je goed kijkt zie je daar dat de draadjen los zijn. Maar ik had dus inderdaad een "Oostenrijker". Een geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen.  :D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #258 Gepost op: 4 maart 2014, 17:09:12 »
Als het op dit soort dingen aankomt heb je wel opvallend veel geluk. Het is je van harte gegund.
Als dit treintje een hondje was, dan was er geen beter baasje denkbaar.
Deze vergelijking klopt natuurlijk voor geen meter, maar het gaat ook meer om het idee dat er achter zit.

En dat lampje? Je kunt er natuurlijk een ledje in stoppen, maar volgens mij heb je ruimte zat voor een peertje.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #259 Gepost op: 4 maart 2014, 17:16:32 »
Nou geluk, tot hij de doosjes rails open gin maken :D :D :D :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #260 Gepost op: 4 maart 2014, 19:57:20 »
Nou geluk, tot hij de doosjes rails open gin maken :D :D :D :D

Tja ... denk je een rondje rails te hebben .... heb je 2.5 meter rechtdoor :P Gelukkig hebben we Hans nog met een tuin vol bochten. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #261 Gepost op: 4 maart 2014, 20:06:03 »
Heb je in elk geval 2,5 meter om te rijden. En, rijdt het een beetje?
Waar ik zo langzamerhand wel nieuwsgierig naar ben:
• Wat zijn je plannen met dit project?
• Waar laat je het?
• En hoe kwam je er op om dit te kopen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #262 Gepost op: 4 maart 2014, 21:12:54 »
Heb je in elk geval 2,5 meter om te rijden. En, rijdt het een beetje?

Ik heb er nog niet echt mee gereden Wim. Ik heb wel geprobeerd of het werkte met een losse voeding aan de sleepcontacten. De motor draait goed. Ik heb overigens de loc nu al uit elkaar gehad om de mogelijkheden te bekijken om er geluid in te bouwen. Dat kan en de elektronica is al besteld ook. Komt morgen binnen.

Waar ik zo langzamerhand wel nieuwsgierig naar ben:
• Waar laat je het?

Ik heb een L-vormige kast hangen boven mijn treinbaan. Om precies te zijn de hoek boven de locloods. Hierin wil ik een diorama maken met dit spulletje. Moet nog wel even plaats maken natuurlijk ;D

• En hoe kwam je er op om dit te kopen?
• Wat zijn je plannen met dit project?

Deze twee vragen doe ik in één keer. Ik heb een tijdje geleden een Engels tijdschrift in mijn handen gehad met een foto van een loc werkplaats in een grote schaal waar ik erg van gecharmeerd was. Ik heb er verder niet veel aandacht meer aan besteed maar het is in mijn achterhoofd ergens blijven broeden. Niet zo lang geleden kwam jij ook met een prachtig plaatje van een werkplaats meen ik en toen kwam het hele idee weer naar boven. In Houten heb ik ook even staan kwijlen bij een baan met een auto in garage in schaal G. Na Houten was ik "om" en ben ik op zoek gegaan naar bruikbaar materiaal. Deze Otto is dan een goedkope oplossing om iets te maken met een treintje. De rest is redelijk onbetaalbaar.

Wat zijn nu mijn plannen. Ik wil dus een diorama maken in een L-vorm met aan de ene kant een rails die uit een tunnel of bos komt en dan over een spoorwegovergangetje de bocht in gaat. Na de bocht een wissel met een aftakking naar een gammel locloodsje/werkplaatsje waar een locje in staat die bijna gesloopt is en zijn beste jaren gehad heeft (oude locje hiervoor komt van de week binnen). Aan de locloods komt nog een half ingezakt schuurtje/garage waar een half gedemonteerde auto in komt te staan waar iemand aan sleutelt (Misschien een Fiat 600 van de laatste aankoop). Het spoor rechtdoor verdwijnt achter de locloods in het bos. Het locje wil ik erg verouderen en roestig maken. Achter de loc komen twee platte wagonnetjes (ook roestig) te hangen met boomstammen. En dit stelletje moet dan kunnen pendelen over het spoortje.

Dit is het plan wat ik in gedachte al heb gemaakt. Wanneer ik het ga uitvoeren moet ik nog zien maar ik ben er veel mee bezig en krijg er steeds meer zin in. ;D Ook kom ik steeds meer bruikbaar materiaal tegen op Marktplaats.

     
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

MaVe46

  • Gast
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #263 Gepost op: 4 maart 2014, 21:13:49 »
Pierre,

even googlen op wolfcreek, daar is net iemand begonnen aan een ombouwproject met de locomotief OTTO  ;)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #264 Gepost op: 4 maart 2014, 22:14:57 »
Dat wat jij allemaal in je hoofd hebt loopt aardig synchroon met waar ik aan zit te denken, met eigenlijk maar één minuscuul verschil en dat is de schaal. Ik denk dat 1:48 mijn keuze wordt. Op smalspoor rijdt dat dan op gewone H0-rails.
Net als jij heb ik de laatste tijd ook behoorlijk zitten spitten en er is best wel veel bruikbaars te vinden, alleen is het meeste militair. Op zich niet zo'n punt omdat er toch ook veel gereedschap bij zit en straatdecoratie voor de bouw van oorlogs-diorama's. Voor wat betreft de bebouwing wordt het toch 100% zelfbouw.


Deze 1:48 Citroën kan natuurlijk zó omgebouwd worden naar een civiele versie. Tsja Pierre, en als ik dan deze Traction Avant 11cv zie, dan zou het heel misschien toch wel iets heel erg Frans kunnen worden.  ;)

Martijn, heb je ook een linkje?  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #265 Gepost op: 4 maart 2014, 23:23:31 »
De schaal is ook een beetje de reden dat ik voor 1 : 22,5 heb gekozen. Hier is volop materiaal van te krijgen. Enige nadeel is dat het erg veel plaats inneemt waardoor je tevreden moet zijn met een diorama. Maar dat ben ik. ;D

Maar een Franse auto hoeft toch geen Franse omgeving te zijn :o
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #266 Gepost op: 5 maart 2014, 10:00:01 »
Nee, niet per se. Maar dat wat ik in mijn hoofd heb zou dan of Amerkaans zijn, in een beetje een Lumber Jack-achtige setting of Frans. En dat hangt allemaal een beetje af van de beschikbaarheid van materiaal en de uitvoerbaarheid.
Maar goed, ik zit jouw nieuwe aanwinsten vol te zetten met nieuwe ideeën. Ik zal wel eens een draadje starten.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #267 Gepost op: 5 maart 2014, 14:40:34 »
Voor dat je alles hier vol schijft met ideeën Wim  ;D ... zal ik zelf maar weer eens wat kleine nieuwe aanwinsten neer zetten.

Vandaag in de brievenbus gevallen.


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #268 Gepost op: 5 maart 2014, 14:42:54 »
Mag je die generator zelf in elkaar solderen, pffffff, wat een gepiel zeg :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #269 Gepost op: 5 maart 2014, 15:11:54 »
Jeetje Pierre! Dit ziet er wel héél digitaal uit! Een elcootje en een weerstandje oké, maar dit!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #270 Gepost op: 5 maart 2014, 17:25:48 »
Pierre, wat is dat nu?? ga je digitaal??
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #271 Gepost op: 5 maart 2014, 18:42:22 »
Nee hoor ... geen paniek! Natuurlijk ga ik niet digitaal :o Dit is een geluidsmodule voor analoge locjes. De snelheid van het geluid is afhankelijk van de stroom die de motor krijgt. Hoe sneller de loc hoe sneller het geluid. En allemaal met een knopje. Hoe analoog wil je het hebben. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #272 Gepost op: 5 maart 2014, 19:28:07 »
Als het geluid niet digitaal is opgeslagen, dan is het niet digitaal.
Evengoed wel knap gemaakt zo'n miniatuur cassettebandje op een printplaatje.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #273 Gepost op: 5 maart 2014, 20:18:44 »
Dit printje genereerd geluidjes Wim. Brommetjes of piepjes en in dit geval een soort van sjoekjes. Door de spanning op te voeren komen de geluidjes sneller achter elkaar. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #274 Gepost op: 5 maart 2014, 22:19:36 »
Dit is geen mini-elektronica, geen SMD, dus heel makkelijk te bouwen, zelfs voor een leek mits die de handleiding goed leest en volgt, dus geen jonkies.....

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"