Auteur Topic: Aanwinsten Pierre  (gelezen 188278 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #225 Gepost op: 26 februari 2014, 20:02:10 »
Mooi spul weer Pierre, ga je weer een boel plezier aan beleven, komt er ergens een stukje camping op je baan?
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #226 Gepost op: 26 februari 2014, 20:07:25 »
Há een bootje!  ;D
Maar, ik denk dat als die schoorsteen op je viskraam zit, je een camping in elkaar gaat zetten.  :)

Nee Wim ... Eerst het straatje af dan een huisje op de steiger dan de bootjes. De camping is voorlopig nog niet in beeld maar ik spaar wel al vast. ;D

Mooi spul weer Pierre, ga je weer een boel plezier aan beleven, komt er ergens een stukje camping op je baan?

Ja ... zelfs een grote camping. Aan en in het bos en een strandje langs de rivier. Maak zover ben ik nog lang niet.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #227 Gepost op: 28 februari 2014, 20:09:42 »
Waar ben ik nou weer tegenaan gelopen??? En wat moet je er mee??? 'Tis iets groter dan ik gewent ben maar ....

De Fiatjes gaan bij de verzameling en het treintje daar heb ik ook wel een ideetje voor. Ik moet alleen nog een paar stukjes (6) rechte rails zien te vinden.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #228 Gepost op: 28 februari 2014, 20:16:41 »
Pierre, waar ben je nou weer tegenaan gelopen!?
Welke schaal is dit en rijdt dit echt of is dit een show-collectie?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #229 Gepost op: 28 februari 2014, 20:47:22 »
zo tet zien is het schaal 1:22,5, LGB dus, daar is die otto ook bekend,
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #230 Gepost op: 28 februari 2014, 20:52:16 »
Pierre, waar ben je nou weer tegenaan gelopen!?
Welke schaal is dit en rijdt dit echt of is dit een show-collectie?

Het rijdt echt Wim. Het is een LBG setje. Er zitten nog wat rails bij. Een paar bochten en een wissel. Als ik er nog een paar rechten bij kan vinden is het genoeg voor een "klein" diorama. Jij had het over grotere maten dan H0 nou .... dit is ook groter :P Er zit wel een hoop werk aan voor het een beetje "toonbaar" gaat worden maar we zien wel. Ik heb er wel zin in. Het is weer eens iets heel anders. En door de maat zeer goed te detailleren lijkt me.



zo tet zien is het schaal 1:22,5, LGB dus, daar is die otto ook bekend,

Hans, Ik zit hiermee precies in jou straatje. Heb jij niet 6 rechte rails voor mij in de aanbieding.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #231 Gepost op: 28 februari 2014, 20:53:52 »
Hallo Pierre, ik heb wel 6 rechte rails voor je in de aanbieding hoor.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #232 Gepost op: 28 februari 2014, 20:55:57 »
Hallo Pierre, ik heb wel 6 rechte rails voor je in de aanbieding hoor.

Top Hans daar ben ik blij mee ... Stuur me even een PBtje met je prijs dan komen we daar vast wel uit.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #233 Gepost op: 28 februari 2014, 21:02:42 »
Heb je terug van 2 aspirientjes  ;D

Ik heb zoveel plezier aan jullie gefrutsel dat is ook al onbetaalbaar.

Btw ik weet niet of er raillassen bij zitten, maar dat kan jij denk ik wel oplossen ervoor.

Dus stuur even een PB met de gegevens van je dan stuur ik pakje wel op als ik een doosje heb ervoor.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #234 Gepost op: 28 februari 2014, 21:41:50 »
Het rijdt echt Wim. Het is een LBG setje. Er zitten nog wat rails bij. Een paar bochten en een wissel. Als ik er nog een paar rechten bij kan vinden is het genoeg voor een "klein" diorama. Jij had het over grotere maten dan H0 nou .... dit is ook groter :P
Gut Pierre, ben je me wéér voor! Ik zit nog in de 1:48-ontwikkelfase en jij hebt de spullen alweer in huis.
1:22,5 dat worden forse Preisertjes... Ken en Barbie?
Wordt zeker een nieuw draadje dat ik ga volgen.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #235 Gepost op: 28 februari 2014, 22:41:14 »
Het rijdt echt Wim. Het is een LBG setje. Er zitten nog wat rails bij. Een paar bochten en een wissel. Als ik er nog een paar rechten bij kan vinden is het genoeg voor een "klein" diorama. Jij had het over grotere maten dan H0 nou .... dit is ook groter :P
Gut Pierre, ben je me wéér voor! Ik zit nog in de 1:48-ontwikkelfase en jij hebt de spullen alweer in huis.
1:22,5 dat worden forse Preisertjes... Ken en Barbie?
Wordt zeker een nieuw draadje dat ik ga volgen.  ;)

Het is puur toeval Wim en ik ben er voorlopig nog niet aan toe.  Ik heb nog zo veel dat ik eerst wil doen. Dus wees me gerust voor en maak wat moois. Ik volg je dan later wel. ;) Bovendien moet ik nog op zoek naar een zooitje werkKennen voor een diorama. Bij bezoek aan de volgende beurs maar eens wat poppetjes zoeken.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #236 Gepost op: 28 februari 2014, 23:37:02 »
Ach Pierre, het is geen wedstrijd.  ;D
Grappig dat jij ook eerst Preisertjes wilt hebben voordat je überhaupt aan de volgende stap denkt.


Schildert wel lekker gedetailleerd.
Ik heb geen enkele ervaring met LGB en wat ik nooit begrepen heb is waarom er sleepcontacten op die locs zitten. Die locs kunnen toch gewoon hun stroom via de wielen halen? Misschien dat Hans daar meer van weet.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #237 Gepost op: 1 maart 2014, 01:25:10 »
Hallo Wim, ik weet dat ze op de stainz en de otto inderdaad sleepcontacten hebben, op het grotere geweld gaat het via de wielen dat weet ik dan wel weer (weer dat groot erin he :) )
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

MaVe46

  • Gast
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #238 Gepost op: 1 maart 2014, 08:35:27 »
Hallo Pierre,

er zijn een aantal grootspoorforum's en met name in Duitsland waarin met name de otto en de stainz van LGB regelmatig als ombouwsels ( gesuperde ) versies staan. Deze en de stainz zijn de meest gebruikte loc's hiervoor. Zoek daar maar eens voor ideetjes op te doen. Natuurlijk veel suc6 en plezier met de ombouw.


Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #239 Gepost op: 1 maart 2014, 08:36:05 »
Ik vroeg het me zo af omdat LGB materieel vrij fors van schaal is en dus ook door het grotere gewicht voldoende stroomafname zou moeten krijgen via de wielen. Maar misschien is dat wel omdat het ook als tuinspoor moet werken en je buiten natuurlijk meer last hebt van oxidatie en vervuiling van de rails.
Ik zag Otto trouwens voor € 70,- op Marktplaats staan. Pierre een beetje kennende is 'm dit min of meer in de schoot geworpen.   ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #240 Gepost op: 1 maart 2014, 09:18:33 »
Dat is groot spul Pierre. Ben benieuwd wat dat gaat worden.

 
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #241 Gepost op: 1 maart 2014, 10:07:08 »
Wat het allemaal gaat worden weet ik nog niet precies. Ik heb er natuurlijk wel al wat ideetjes.

De poppetjes wil ik graag eerst hebben voor de maat van bouwen en het moeten allemaal werkpoppetjes zijn.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #242 Gepost op: 1 maart 2014, 10:32:32 »
Spannend Pierre, het wordt dus een werkproject? Het zal in een grotere schaal wel anders werken zijn ,denk ik.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #243 Gepost op: 1 maart 2014, 10:41:43 »
Ik denk dat er straks in de buurt van Baarn een caravan staat met een LGB baantje ervoor.  :D

Leuke aanwinst Pierre, ik ben zeer benieuwd wat je daarvan gaat maken.

Deze foto heb ik gemaakt op eurospoor. Misschien een inspiratie voor een leuk diorama? ( ook voor Wim )


Groeten, Gert-Jan

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #244 Gepost op: 1 maart 2014, 11:28:38 »
Perre onderstaande foto was OOIT een otto

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #245 Gepost op: 1 maart 2014, 16:34:19 »
Spannend Pierre, het wordt dus een werkproject? Het zal in een grotere schaal wel anders werken zijn ,denk ik.

Klopt Arend. En het zal heel anders werken worden dan ik gewent ben.



Leuke aanwinst Pierre, ik ben zeer benieuwd wat je daarvan gaat maken.

Deze foto heb ik gemaakt op eurospoor. Misschien een inspiratie voor een leuk diorama? ( ook voor Wim )

Dit is wel een heel klein beetje waar ik aan zat te denken Gert-Jan. De drie rongen wagons met boomstammen. Maar dan geen steiger. Wel een bruggetje en opstelspoor met een kleine locloods/werkplaats.



Perre onderstaande foto was OOIT een otto

Hij is wel geweldig Hans! Ik wil er wel het een en ander aan gaan veranderen en verouderen maar dit is weer net een brug te ver. Het moet gewoon een werklocje worden. Dat bruggetje bevalt me overigens wel prima.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #246 Gepost op: 1 maart 2014, 16:46:55 »
Begin maar gauw Pierre, kan niet wachten op het resultaat :P
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #247 Gepost op: 1 maart 2014, 17:36:46 »
Begin maar gauw Pierre, kan niet wachten op het resultaat :P

Zal wel na de vakantie worden hoor. Ik heb nog zoveel te doen. Ik liep toevallig tegen dit setje aan en kon het niet laten lopen. Bovendien zaten er nog 3 Fiat 600tjes bij en dat is ook leuk voor de verzameling.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #248 Gepost op: 1 maart 2014, 18:18:36 »
en de rest van de rails zijn nog niet droog :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #249 Gepost op: 1 maart 2014, 19:30:38 »
en de rest van de rails zijn nog niet droog :D

Ook dat natuurlijk ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/