Auteur Topic: Aanwinsten Pierre  (gelezen 189843 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #125 Gepost op: 17 juli 2013, 22:15:03 »
Je moet je nieuwe aanwinsten ook opnieuw posten Wim. Deze zijn verdwenen met al dat forum storing gedoe! ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #126 Gepost op: 17 juli 2013, 22:21:16 »
Als het niet te veel gevraagd is kan je dan voor me vragen/kijken of ze een bouwkit van een kleine stoomloc hebben. Daar zou je me wel een heel groot plezier mee doen. Het is er
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #127 Gepost op: 17 juli 2013, 22:37:26 »
Deze is het, maar heb heb ik 'm geconverteerd naar smalspoor. Die actie wil ik n
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #128 Gepost op: 24 juli 2013, 16:10:24 »
Vandaag Martin (Hookies) op bezoek gehad en we hebben gezellig zitten bomen over (hoe kan het anders) treintjes. Komt binnen met een pakje onder zijn arm voor mij waar een prima boot zit voor in mijn nieuwe haven. Dat was beslist niet nodig maar ........ wel erg welkom. :P
Bedankt nog Martin. ;)



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #129 Gepost op: 24 juli 2013, 16:47:15 »
Graag gedaan Pierre. Het geeft altijd weer een goed gevoel als je iemand blij kunt maken.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #130 Gepost op: 24 juli 2013, 17:03:04 »
Die gaat het zeker heel erg goed doen in jouw havengebied. Martin heeft wel heel goed op zitten letten waart je nu mee bezig ben.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #131 Gepost op: 24 juli 2013, 20:05:24 »
 :o Toch geen boot in N-formaat hoop ik?
Desondanks een leuke geste van Martin.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #132 Gepost op: 24 juli 2013, 22:51:20 »
We hebben nu naast een Workshop Master Tom, ook een Sinterklaas Hookies?
Ach, we zijn gewoon allemaal een beetje jaloers, maar gunnen je het van harte...
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #133 Gepost op: 24 juli 2013, 22:55:58 »
 :D
Als ik voor het eerst bij iemand langs mag komen, neem ik altijd wat mee. Uiteindelijk weet de ander niet precies wie hij dan in huis haalt. Ik kijk dan waar iemand mee bezig is en probeer daar op in te spelen. Of ik vraag via een omweg wat gewaardeerd zou worden. Mijn eerste optie voor Pierre was een setje meeuwen voor op de palen bij de kade, maar die waren niet voorradig. Voor Pierre zelf ook niet, zo bleek later. Tweede optie was een schip, maar dan wel redelijk plat en niet te hoog, zodat je over het schip naar de kade kan kijken. Dat was wel gelukt en het doet me deugd dat Pierre daar erg blij mee is.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #134 Gepost op: 24 juli 2013, 23:12:49 »
Hookies... je bent een mooi mens. En dat meen ik.
Het is jammer dat ik je niet als vriend kan toevoegen, omdat het forum dan op zwart gaat, anders had ik het z
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #135 Gepost op: 31 juli 2013, 20:30:41 »

Vandaag rolt er een pakje in de bus. Cadeau voor mij zelf. Vorige week een bod gedaan op Marktplaats en zie
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #136 Gepost op: 31 juli 2013, 21:13:08 »
Gefeliciteerd man!
Dat past naadloos... ik zie het vanaf hier!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #137 Gepost op: 31 juli 2013, 21:31:29 »
Beste Pierre,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ben benieuwd of het gaat lukken met de balg en uiteraard benieuwd hoe het eindresultaat er uit gaat zien!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #138 Gepost op: 31 juli 2013, 21:39:16 »
Mooi Pierre. jou kennende moet dit weer gaan lukken  :).
Tot nu toe een goede keus gemaakt.
Succes.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #139 Gepost op: 6 augustus 2013, 18:51:31 »

Vanmorgen rolt er een pakje op de mat. Eindelijk heb ik vorige week twee perronnetjes op Markplaats gevonden waar ik mijn stationsoverkapping mee compleet kan maken. Er is nog steeds een stukje van 70 cm wat nog niet overdekt is. Dat zal de eerstvolgende klus worden die ik op ga pakken. Het ligt me al veel te lang stil. Ook de verlichting ga ik gelijk aanpakken. Morgen gelijk maar de dakjes er af slopen en de rest gaat in de rommelbak. ;D


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #140 Gepost op: 6 augustus 2013, 22:43:35 »
Het ligt me al veel te lang stil.

Maar jij hebt in ieder geval niet stil gezeten, als ik zie aan wat voor projecten je bezig bent (geweest).
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #141 Gepost op: 14 augustus 2013, 23:04:31 »
Vanmiddag heeft de postbode  een pretpakketje afgegeven in mijn garage. Wim heeft me een donatie gedaan van zijn oude  Franse huisjes. En wat voor huisjes!!  ;D Mijn hele werktafel staat er mee vol. Er zit wel wat werk aan maar dat heb ik er graag voor over. Daar word ik errrrug blij van. ;D Bedankt Wim!



Vanavond natuurlijk gelijk kijken en sorteren, schuiven en passen om een goede plek te zoeken voor de huisjes. Dat kan echt niet wachten tot morgen en …… laat het nu precies passen op de plek die ik wil gaan bebouwen. Helemaal …TOP!!



Ik ga volgende week een “grondplaat” maken en daar alle huisjes en delen van huisjes op lijmen en de verloren delen aanpassen en maken. Ook  moet ik voor alle huisjes een achterkant maken. En een paar daken maken/aanpassen. Hier ben ik voorlopig wel weer een paar weken mee zoet.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #142 Gepost op: 14 augustus 2013, 23:33:52 »
Wat een supermooie huisjes Pierre. Kan me voorstellen dat je er erg content mee bent.
Ik zou nog een rood lichtje in 1 van de huisjes maken.... past er echt bij.
Fotografen met passie.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #143 Gepost op: 15 augustus 2013, 00:22:21 »
Het opschrift op het hotel, daar staat nu: "HOTEL AU CHEVAL N" de "OIR" liggen hier nog en die stuur ik wel na. Evenals het uithangbord van de Pharmacy... in die gevel zit nu een rechthoekig gat met een lampje en dat uithangbord past daar dus op... lampje erin en het uithangbord geeft licht.
Maar dat moet ik nog even bij elkaar scharrelen... en ik zie dat je hier of daar ook nog wel een dak kunt gebruiken. Het zijn typisch Franse dakpannen, dus daar heb ik op een Nederlandse baan toch niks aan.

Ik zou nog een rood lichtje in 1 van de huisjes maken.... past er echt bij.
Ah... je vindt het een beetje een hoerig stijltje? Nou om eerlijk te zijn heb ik in één van de huizen de bovenetage ontruimd...


...té aanstootgevend. Pierre mocht eens een verkeerd beeld van me krijgen.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #144 Gepost op: 15 augustus 2013, 00:30:27 »
Vergat ik nog te schrijven: Pierre, alsof het er voor gemaakt is; je hebt het mooi uitgestald en het lijkt bij elkaar te horen. Ben eigenlijk ook best wel een beetje trots dan mijn meuk je baan mag vullen. Waarvoor dank!  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #145 Gepost op: 15 augustus 2013, 00:54:16 »
Het opschrift op het hotel, daar staat nu: "HOTEL AU CHEVAL N" de "OIR" liggen hier nog en die stuur ik wel na. Evenals het uithangbord van de Pharmacy... in die gevel zit nu een rechthoekig gat met een lampje en dat uithangbord past daar dus op... lampje erin en het uithangbord geeft licht.
Maar dat moet ik nog even bij elkaar scharrelen... en ik zie dat je hier of daar ook nog wel een dak kunt gebruiken. Het zijn typisch Franse dakpannen, dus daar heb ik op een Nederlandse baan toch niks aan.

Ach Wim ... Ik ga  er nog wel een beetje mee aan de slag. Op mijn baan gebruik ik overal gewoon Nederlandse teksten en borden. Zo ook op deze Franse huizen ga ik verschillende teksten gewoon aanpassen in het Nederlands. Maar een dakje hier en daar kan in nog wel gebruiken. ;)

Ik zou nog een rood lichtje in 1 van de huisjes maken.... past er echt bij.
Ah... je vindt het een beetje een hoerig stijltje? Nou om eerlijk te zijn heb ik in één van de huizen de bovenetage ontruimd......té aanstootgevend. Pierre mocht eens een verkeerd beeld van me krijgen.  :)

Ik zal eens kijken of ik nog ergens een logeerbed in de rommelbak kan vinden.   ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #146 Gepost op: 21 augustus 2013, 13:28:51 »
Vandaag heeft de postbode een bosje lantaarns gebracht. Helaas geen LED maar gewoon micro-gloeilampjes. Ze waren wel lekker goedkoop. Dat nou weer wel.  ;D
Deze lantaarns wil ik gaan planten in de "nieuwe" havenwijk. Op de één of andere manier vind ik dat deze lantaarns het best tot hun recht komen als ze groen zijn. Vraag me niet waarom?? Maar vanavond gaan we dus weer druk aan het schilderen. ;D Er moet ook hier en daar een hoedje recht gezet worden omdat ze een beetje slordig gelijmd zijn. Maar ja ... wat wil je voor 75 cent per stuk. ;)

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #147 Gepost op: 21 augustus 2013, 14:06:21 »
Inderdaad Pierre: pisbakkengroen, dat is precies de goede kleur.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #148 Gepost op: 21 augustus 2013, 15:22:38 »
En ze op 5vlt laten branden, gaan ze langer mee en minder fel.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #149 Gepost op: 21 augustus 2013, 16:37:34 »
Ik weet niet of dat mooi staat om witte krimpkousjes om de bovenkant te doen; net onder het afdakje. Zomaar een idee...
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)