Auteur Topic: Aanwinsten Pierre  (gelezen 188262 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #650 Gepost op: 22 mei 2017, 10:52:35 »
Citaat van: NickvR
@Pierre, mooie aanwinsten weer. Volgende keer hoop ik weer samen met je de kraampjes af te struinen ;) !


Ik ook! Vindt het sowieso altijd wel leuk zodra er andere mensen zijn, ik kan me erg slecht vermaken buiten de deur in mijn eentje.
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #651 Gepost op: 26 augustus 2017, 17:14:55 »

Vandaag toch op de valreep nog even in Houten langs gegaan. Het was er erg warm en druk met mensen. Leveranciers een stuk minder maar ik heb wel wat kunnen vinden. Geen bekende gezien.

Dit is mijn buit voor vandaag.

•   Twee schuimplaten met kinderhoofdjes (die stonden op mijn lijstje als bestrating voor de garage)
•   Twee potjes voegpasta (stond ook op mijn lijstje)
•   Zeven gebruikte arcade muren. (Daar liep ik tegen aan voor een euro per stuk en altijd makkelijk.
•   2 x twee lantaarnpalen.
•   Laslicht elektronica met twee gele micro leds. (ga ik gebruiken voor imitatie slijptol)
•   Preisertje met duwkar.
•   Handboortje
•   Walsje.
•   Twee zakjes 2mm gras voor de “grasmepper “ om bomen te maken.
•   Heleboel hekwerkjes.
•   En wat gas/olie dinges voor de sloop.



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #652 Gepost op: 26 augustus 2017, 17:23:22 »
Mooie aanwinsten Pierre. Jij kan er voorlopig weer tegenaan!
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #653 Gepost op: 26 augustus 2017, 17:32:05 »
Echt wel Martin ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #654 Gepost op: 26 augustus 2017, 21:20:38 »
Hele mooie arcadebogen! Met name die met die winkeltjes!
Goed gescoord... en natuurlijk voor weinig.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #655 Gepost op: 27 augustus 2017, 08:58:05 »
Mooie spulletjes weer Pierre, helaas was ik gisteren niet van de partij,vakantie ging voor.maar eens kijken of er deze vakantie nog iets te scoren valt.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #656 Gepost op: 27 augustus 2017, 12:48:02 »
Mooie vangst.

Van wie zijn die lantaarnpalen met de hangende lampen?
Die vind ik wel heel erg mooi.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #657 Gepost op: 27 augustus 2017, 13:00:36 »
Mark, dat zijn hele mooie lantaarn palen, ik had ze ook op mijn vorige baantje.
Deze heb ik nu over, dacht een stuk of 4, zal ze eens opzoeken want ga ze verkopen, waren niet echt goedkoop. :(



Mocht jij of iemand anders interesse hebben stuur me dan een Pb.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #658 Gepost op: 27 augustus 2017, 16:36:15 »
Mooie vangst.

Van wie zijn die lantaarnpalen met de hangende lampen?
Die vind ik wel heel erg mooi.

Het zijn al wat oudere lantaarnpalen van Brawa (5814) Mark. Met nog gloeilampjes. Maar inderdaad erg mooi.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #659 Gepost op: 7 oktober 2017, 15:35:40 »
Nou @Pierre, kom maar op met je handel; maak me gek!  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #660 Gepost op: 7 oktober 2017, 17:41:19 »
Valt heel erg mee Wim. Ik had niet zo veel te verteren vandaag. Van de week een nieuwe accu voor mijn elektrische fiets moeten kopen. :( Nog wel even gezellig met Mies en Arend gebabbeld en verder zijn we onze eigen weg gegaan.

Wat heb ik toch nog weten te bemachtigen:

De foto spreekt voor zich. In de blauwe potjes zit gevriesdroogd eendenkroos. Die had ik besteld en kreeg ik vandaag overhandigt door Jaap Vriend. De arcade bogen komen als vervanging voor de grijze die ik de vorige keer gevonden had. Deze waren 1,5cm te laag. Als ik hier de lelijke rand van de bovenkant snij zijn ze precies goed. :) De twee huizen (zijn niet compleet) kocht ik voor 6 euro de twee en heb ik al redelijk gesloopt. Verder een rommeldoos voor 5 euro.



Dit is de inhoud van de rommeldoos.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #661 Gepost op: 7 oktober 2017, 17:48:09 »
Nou Pierre,
Ik zie allemaal mooi spul voor je projecten.
Groet,
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #662 Gepost op: 7 oktober 2017, 19:12:01 »
Valt heel erg mee Wim...
Nou @Pierre ik vind het bij elkaar genomen een mooie score. Die twee HollandScale-huizen zijn (ook in losse onderdelen) een prima aankoop. Alleen die vogeltjes (ooievaars?) lijken wat groot, maar als je de poten wat inkort en de snavels dan... eh.. eendjes?  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #663 Gepost op: 7 oktober 2017, 21:41:08 »

De huisjes zijn al gesloopt Wim.



En de vogels ... zijn gevlogen. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #664 Gepost op: 7 oktober 2017, 21:46:58 »
Mooi gescoord Pierre,

Ik ben wel benieuwd naar dat printplaatje en dat witte cilindervormige ding op foto nr. 1.
Wat is het? En jou kennende hebben die dingen al een bestemming.

Groet, Gert-Jan

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #665 Gepost op: 7 oktober 2017, 22:23:50 »
Ik ben wel benieuwd naar dat printplaatje en dat witte cilindervormige ding op foto nr. 2.
Wat is het? En jou kennende hebben die dingen al een bestemming.

Het printplaatje is een simpel looplicht Gert-Jan. Ik wil een bioscoop maken met dat looplicht boven de deur.
Dat witte ding is een 6V motortje met een vertraging. Die ga ik nog niet gelijk gebruiken maar daar liep ik toevallig tegen aan. Ik denk dat het de aandrijving gaat worden van de havenkraan. Maar dat is nog een heel eind weg. Er is nog geen haven :).
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: GéJé

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #666 Gepost op: 8 oktober 2017, 07:01:33 »
Mooie score!
Veel knutsel plezier.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #667 Gepost op: 8 oktober 2017, 10:16:41 »
Mooi gesloopt in bruikbare losse onderdelen, zodat je eigenlijk weer een compleet bouwpakket hebt.  Dat doe ik ook meestal en dan weer schilderen en in elkaar zetten. En anders heb je weer een mooie lading raamkozijnen en deuren. Het mooie van HollandScale is dat hun bouwpakketten behoorlijk op schaal zijn.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #668 Gepost op: 8 oktober 2017, 10:22:41 »
Het mooie van HollandScale is dat hun bouwpakketten behoorlijk op schaal zijn.

Dat is ook eigenlijk de grootste reden van aankoop Wim. Bijna alles is 1:100 of zo.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #669 Gepost op: 8 oktober 2017, 10:26:27 »
Je hebt weer goed je best gedaan, ben maar even geweest, was om 10 uur binnen en om 11 uur weer weg.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #670 Gepost op: 8 oktober 2017, 12:59:38 »
Dat is ook eigenlijk de grootste reden van aankoop Wim. Bijna alles is 1:100 of zo.
Ik dacht juist dat die HollandScale-pakketten aardig schaalgetrouw 1:87 waren. Anders dan de meeste grote merken zoals Faller en Kibri die in veel te veel maar wat aanrommelen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #671 Gepost op: 8 oktober 2017, 13:07:15 »
Dat is ook eigenlijk de grootste reden van aankoop Wim. Bijna alles is 1:100 of zo.
Ik dacht juist dat die HollandScale-pakketten aardig schaalgetrouw 1:87 waren. Anders dan de meeste grote merken zoals Faller en Kibri die in veel te veel maar wat aanrommelen.

Dat is wat Pierre bedoeld natuurlijk. Dat hij daarom deze huizen gekocht heeft. 




Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #672 Gepost op: 8 oktober 2017, 16:26:05 »
Dat is ook eigenlijk de grootste reden van aankoop Wim. Bijna alles is 1:100 of zo.
Ik dacht juist dat die HollandScale-pakketten aardig schaalgetrouw 1:87 waren. Anders dan de meeste grote merken zoals Faller en Kibri die in veel te veel maar wat aanrommelen.

Dat is wat Pierre bedoeld natuurlijk. Dat hij daarom deze huizen gekocht heeft.

Precies Gert-Jan dat bedoel ik ook. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: GéJé

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #673 Gepost op: 11 november 2017, 16:18:17 »
Vandaag een bevestiging gekregen van mijn bod op een fabriek op Marktplaats. 'T ziet er een beetje wit uitgeslagen uit alsof hij zo uit een winterdorp is gerukt maar er is vast nog wat van te maken. We gaan het zien ....  ;D

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #674 Gepost op: 11 november 2017, 16:23:00 »
Gefeliciteerd @Pierre!
Ik had je al gespot op Marktplaats. Als die fabriek net zo in elkaar is geplakt als dat-ie is geschilderd, dan trek je zó de hele rimram uit elkaar en dan heb je in een kwartiertje weer een compleet bouwpakket in losse onderdelen.
Maar mijn vraag is natuurlijk wèl: wat ga je ermee doen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)