Auteur Topic: Aanwinsten Pierre  (gelezen 189876 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Buit uit Houten
« Reactie #25 Gepost op: 3 september 2012, 20:12:22 »
Klopt helemaal. :(  Ik zag het ook toen ik op de verzenden knop drukte ... sorry.. er is dan een autobeurs. Da's heel wat anders. Ik ga ook de 19e. De eerste dag is er het meeste te halen en de andere dagen is het ook een stuk drukker.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Aanwinsten Pierre
« Reactie #26 Gepost op: 25 september 2012, 22:42:55 »
Vanavond het laatste pakje van de postbode binnen gekregen. Vier Engelse locs die ik van Riny gekocht heb. Mijn dag kan dus niet meer stuk. Hier word ik erg blij van.  ;D Ik moet ze even hier laten zien en heb ze een fotoplekje gegeven op mijn baan.







Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Riny

  • Gast
Re:Aanwinsten Pierre
« Reactie #27 Gepost op: 26 september 2012, 09:19:09 »
Beste Pierre,

Leuk dat je er blij mee bent.
Ze zijn bij de juiste persoon terecht gekomen.

Heel veel plezier ermee toegewenst.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Aanwinsten Pierre
« Reactie #28 Gepost op: 26 september 2012, 17:43:55 »
Vanavond het laatste pakje van de postbode binnen gekregen. Vier Engelse locs die ik van Riny gekocht heb. Mijn dag kan dus niet meer stuk. Hier word ik erg blij van.  ;D Ik moet ze even hier laten zien en heb ze een fotoplekje gegeven op mijn baan.

Beste Pierre,
Schitterende locs! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten.  ;)

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

rthuinte

  • Gast
Re:Aanwinsten Pierre
« Reactie #29 Gepost op: 26 september 2012, 18:26:41 »
Beste Pierre!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten. Deze zien er zeer goed uit op je baan !

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Aanwinsten Pierre
« Reactie #30 Gepost op: 27 september 2012, 21:07:09 »
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten Pierre!
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Jaim

  • Gast
Re:Aanwinsten Pierre
« Reactie #31 Gepost op: 28 september 2012, 11:02:50 »
Die nieuwe aanwinsten zien er super uit.

Ben wel benieuwd naar je project met de bussen. Heb zelf 1 bus met een Faller Car System erin. Daarnaast nog een voorraad gewone die waarvan 1 geen voorwielen meer heeft.

Misschien ook een leuk projectje voor later.

Succes en veel plezier ermee.!

gr Jaimy

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Aanwinsten Pierre
« Reactie #32 Gepost op: 28 september 2012, 20:19:20 »
Die nieuwe aanwinsten zien er super uit.

Ben wel benieuwd naar je project met de bussen. Heb zelf 1 bus met een Faller Car System erin. Daarnaast nog een voorraad gewone die waarvan 1 geen voorwielen meer heeft.

Misschien ook een leuk projectje voor later.

Succes en veel plezier ermee.!

gr Jaimy


Project met de bus is al klaar Jaimy ;D     
klik hier
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Buit uit Houten
« Reactie #33 Gepost op: 13 oktober 2012, 20:14:05 »
Vandaag toch naar Houten geweest en niet voor niets. Daar Rick en Semantha nog ontmoet en dat is best leuk om eens wat "vaste forum bezoekers" te ontmoeten. Je hebt altijd een heel andere voorstelling van iemand als je alleen tekst leest op het forum. Na een korte kenismaking met een bak koffie aan de slag. Natuurlijk weer met meer thuis gekomen dan op mijn verlanglijstje stond. Het was de bedoeling daar te zoeken naar perronoverkapping en voor dat ik binnen was heb ik in de hal al gevonden waar ik naar op zoek was. Overkappingen met voldoende lengte voor mijn (best lange) perrons. En alle ouwe meuk bij elkaar voor maar 10 euries

Mijn vrouw riep: ...... Wat moet je daar dan weer mee!!

Kijk en huiver ....... perrons met een (beetje) werk! ;D





Natuurlijk ook "normale" aankopen gedaan.
 


Bij elkaar dus best een vruchtbaar dagje geweest. Op naar Eurospoor volgende week  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Buit uit Houten
« Reactie #34 Gepost op: 13 oktober 2012, 20:22:28 »
Beste Pierre,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten! Je hebt weer het nodige te klussen  :P  :P

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re:Buit uit Houten
« Reactie #35 Gepost op: 13 oktober 2012, 20:23:13 »
Beetje werk maar inderdaad  ;)
Wij vonden het ook erg leuk om jou te ontmoeten.
Wat stond er weer veel he.
Fotografen met passie.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Buit uit Houten
« Reactie #36 Gepost op: 13 oktober 2012, 20:24:49 »
Je heb weer aardig wat bij elkaar gesprokkeld. Jouw kennende worden dat weer leuke projectjes.
En even een gezicht van iemand zien, en een gesprekje zo face to face is inderdaad leuk
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Buit uit Houten
« Reactie #37 Gepost op: 13 oktober 2012, 21:19:55 »
Dat is weer een mooi mandje vol boodschappen..
Zo te zien zit er ook wat voor het kerstdorp bij of ga je ook iets doen met spoor 0.
Als ik het zo eens bekijk dan is het eerste wat ik denk, h? die is bij Malle Pietje geweest.

Maar ik weet zeker dat er weer tzt mooie dingen uit tevoorschijn gaan komen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Buit uit Houten
« Reactie #38 Gepost op: 13 oktober 2012, 23:01:04 »
Dat is weer een mooi mandje vol boodschappen..
Zo te zien zit er ook wat voor het kerstdorp bij of ga je ook iets doen met spoor 0.

Het is de bedoeling hier het knipper gedoe uit te slopen en te gebruiken.

Als ik het zo eens bekijk dan is het eerste wat ik denk, h? die is bij Malle Pietje geweest.

Hoe weet je dat??  ???  :o

Maar ik weet zeker dat er weer tzt mooie dingen uit tevoorschijn gaan komen.


Komt goed ...... ik ga mijn best doen. Maar eerst andere dingen afmaken. Station is mooi een klus voor de winter. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Buit uit Houten
« Reactie #39 Gepost op: 14 oktober 2012, 10:57:54 »
Je hebt weer een hoop rotzooi aangeschaft Pierre. Maar daar weet je vast wel weer iets prachtigs van te maken. Veel plezier ermee!
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Buit uit Houten
« Reactie #40 Gepost op: 14 oktober 2012, 19:30:41 »
Je hebt weer een hoop rotzooi aangeschaft Pierre. Maar daar weet je vast wel weer iets prachtigs van te maken. Veel plezier ermee!

Gaat helemaal goed komen Martin. Als ik het niet zag zitten had ik het niet aangeschaft. Ik heb alleen de overkappingen nodig en de rest gaat in de rommeldoos of vuilnisbak. Perrons heb ik al liggen maar de Preiserreizigers krijgen nog nat haar.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Aanwinsten Pierre
« Reactie #41 Gepost op: 21 oktober 2012, 16:18:49 »
Nog geen tijd gehad mijn nieuwe aanwinsten te tonen die ik gesprokkeld heb op Eurospoor afgelopen weekeind. Het was leuk er weer eens een paar nieuwe gezichten te zien. Erg veel modelbaan spulletjes heb ik er niet gevonden maar dat is iets waar je niets van kan zeggen. De ene keer is het niet aan te slepen en de volgende keer denk je ..... ik neem het maar mee anders heb ik helemaal niets! Dat laatste was deze keer bij mij het geval.

Ik heb toch nog gevonden:

**Een project voor later. Van de houthandel en loods en molen wil ik een houtverwerkings bedrijf maken met een houtzaagmolen. Hoe het er allemaal uit moet gaan zien weet ik nog niet precies maar dat komt vast wel voor elkaar (denk ik  ::))

**Een mini-projectje met de handpostkar wat tot een ijscokar omgetoverd moet worden voor op mijn marktje.

**Een behoorlijke uitbreiding van mijn wagenpark met jaren 60/70 materiaal. Waaronder een auto met caravan die op de camping moet komen te staan die in aanbouw is


**Verder nog wat lantarenpaaltjes voor op de markt maar die staan niet op de foto omdat ik die aan het ombouwen ben naar led verlichting.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Aanwinsten Pierre
« Reactie #42 Gepost op: 22 oktober 2012, 18:55:46 »
Dat zijn weer mooie spulletjes Pierre.
Die auto's zien er goed uit, passen zeker starks mooi op jouw baan.
Mis alleen een messing kraantje  ???
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Aanwinsten Pierre
« Reactie #43 Gepost op: 22 oktober 2012, 20:57:50 »
Dat zijn weer mooie spulletjes Pierre.
Die auto's zien er goed uit, passen zeker starks mooi op jouw baan.
Mis alleen een messing kraantje  ???

Klopt Tom ..... het kraantje heb ik aan mijn buurman gegeven. Ik had ook een viaduct voor hem gevonden. Nog wel twee andere kraantjes van hem teruggekregen. Een komt er naast de locloods en de andere in de haven.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Aanwinsten Pierre
« Reactie #44 Gepost op: 22 oktober 2012, 21:12:44 »
Beste Pierre,

Je hebt op Eurospoor weer mooie zaken gescoord voor de baan; gefeliciteerd! Er zitten mooie periode 3 autootjes tussen.

Klopt Tom ..... het kraantje heb ik aan mijn buurman gegeven.
Buurman met de zelfde hobby is schitterend, over het tuinhek hangend lekker kletsen over de hobby!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Aanwinsten Pierre
« Reactie #45 Gepost op: 22 oktober 2012, 21:17:22 »
Dat zijn 2 mooie kraantjes alleen bij die linker zie ik een tuidraad gebroken.
Maar dat is wel te herstellen, ik heb op mijn kolenbunker hetzelfde kraantje.
In het bakje wat aan de haak hangt heb ik een paar van die knijploodjes gedaan die ze ook bij het vissen gebruiken, het draadje komt dan mooi strak te hangen.
Rechterkraantje is echt een havenkraantje, vind ik wel heel erg super.
Goeie buurman zeg, ik heb alleen een buurvrouw en dat is niet eens een lekker ding. :D :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Aanwinsten Pierre
« Reactie #46 Gepost op: 22 oktober 2012, 21:34:08 »

Buurman met de zelfde hobby is schitterend, over het tuinhek hangend lekker kletsen over de hobby!


Klinkt goed Johan maar uheu  ..... ik heb geen tuin. Mijn buurman woont schuin aan de overkant en heeft een N baan die we samen opnieuw aan het ontwerpen/opstarten zijn dus dat kletsen dat klopt wel.

Dat zijn 2 mooie kraantjes alleen bij die linker zie ik een tuidraad gebroken.
Maar dat is wel te herstellen, ik heb op mijn kolenbunker hetzelfde kraantje.
In het bakje wat aan de haak hangt heb ik een paar van die knijploodjes gedaan die ze ook bij het vissen gebruiken, het draadje komt dan mooi strak te hangen.
Rechterkraantje is echt een havenkraantje, vind ik wel heel erg super.
Goeie buurman zeg, ik heb alleen een buurvrouw en dat is niet eens een lekker ding. :D :D

Mijn buurman heeft een N-baan en daar paste het kraantje wat ik gevonden had best goed bij. Deze kraantjes zijn echt H0- kraantjes en die passen weer erg goed bij mij dus .... opgelost.

Ik heb wel een goeie buurman maar dat is ook geen lekker ding! :o
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Buit uit Houten
« Reactie #47 Gepost op: 15 december 2012, 18:08:57 »
Buit uit Houten:

Vandaag naar Houten geweest en weer aardig wat van mijn verlanglijstje kunnen schrappen. Helaas geen portaalkraan kunnen vinden maar dat komt denk ik in januari wel. Dan heb ik een thuiswedstrijd in Rijswijk de dag na mijn verjaardag dus dan zit ik goed.

Wat heb ik zoal bij elkaar gesprokkeld:

Het meeste is gebruikt spul.

- Een (over)complete spoorweg overgang met wat kleine manco's (gebruikt)
- 2 1/2 hijskraantje (gebruikt)
- 3 kleine electromotoren + 1 vertraging (nieuw).
- 2 x rood knipper led (nieuw)
- Rook vloeistof (nieuw).
- 2 zakjes echte kooltjes (Nieuw) + een zakje nog mooiere echte kooltjes van Tom gekregen (zelf klein getimmerd).
- 2 autootjes (70er jaren) (gebruikt)
- Caravan + 3 tenten (van de zomer nog gebruikt want gras zit er nog aan)
- Doosje Preiser werkmensjes (gebruikt).
- Gips gietmal arcade muur (N-spoor) (gebruikt)
- Heel mooi golfplaat locloodsje (Gebruikt).



Misschien heeft iemand wat aan het merk en nummer?  Wim?





Weer een vruchtbaar dagje geweest.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Buit uit Houten
« Reactie #48 Gepost op: 15 december 2012, 19:00:15 »
Je score ziet er prima uit en bedankt voor je kolen-info. Waar ik nog het meest nieuwsgierig naar ben: heb je nog een hijskraan gevonden?
Ik keek even verder terug in dit draadje en zag dat je vorig jaar in Houten drie streekbussen hebt gekocht. Heb je daar ook informatie over, want die wil ik ook!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

ArnodeBruin

  • Gast
Re:Buit uit Houten
« Reactie #49 Gepost op: 15 december 2012, 19:39:23 »
Vandaag ben ik ook naar Houten geweest! Helaas ken ik niemand van hier op forum  ;D Ander zou ik iedereen kennis maken!!
Ik heb daar 9x NS seinen, grind grijs, wisselmoter van fleischmann en weerstand gekocht


6x rechts en 3x links en 2 dwergseinen!

Volgende jaar weer naar Houten, dus ik ga weer goed sparen!

Groet Arno