Auteur Topic: Baanbouw Rick  (gelezen 45406 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #50 Gepost op: 13 oktober 2012, 20:23:56 »
Beste Rick,

Met deze dozen weer een aantal avonden lekker bezig! Gefeliciteerd met de aanwinsten - schitterend!  ;)

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #51 Gepost op: 13 oktober 2012, 20:25:44 »
Mooie buit Rick. Jij bent voorlopig ook weer van de straat. ;D
In ieder geval dit weekeind! ;)

Zijn jullie nog tot 3 uur gebleven?

Nee om half 1 waren wij klaar en zijn we naar huis gegaan.
Het is ook nog weer anderhalf uur naar huis rijden en thuis stond nog een heerlijke gourmet op ons te wachten.
Maar we hebben een leuke dag gehad.
Fotografen met passie.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #52 Gepost op: 13 oktober 2012, 20:27:01 »
Dank je Johan, met de komende donkere  en natte dagen, is het zeker dat ik me niet hoef te vervelen
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #53 Gepost op: 13 oktober 2012, 20:33:43 »
Mooie aanwinsten, daar ga je nog mening hobby uurtje mee volmaken.
Ben wel benieuwd wat die werkplaats is voor loc's want die zag ik niet op de foto.
Enne ....... zo te zien gaat er ook een markt komen, trendy en hot item in de modeltreinenwereld.
Vroeger was je gulden op de markt een daalder waard, mooiste marketingkreet die ik ooit heb gehoord.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #54 Gepost op: 13 oktober 2012, 20:46:15 »
Ik moet de boel natuurlijk wel goed omschrijven, als ik hier iets plaats. Het is geen reparatie plaats, maar een seinhuisje. Toch wel even iets anders.
En het gene wat jij voor markt aan ziet, is een setje met bankjes. De markt komt er in de toekomst wel, maar daar ben ik nu nog niet aan toe. voorlopig moeten ze het alleen doen met een viskraam op het Raadhuisplein.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #55 Gepost op: 14 oktober 2012, 18:12:53 »
Vandaag het spoor van het kleinste rondje in orde gemaakt.

Na een aantal proef rondjes met mijn oude piko, was het deze keer de beurt aan de 1903 van Fleischmann, om de eerste rondjes te draaien.
na eerst zonder wagons gereden te hebben, de eerste maar eens aangekoppeld.
Omdat de rails in de tunnel nog niet vast ligt, stopte de trein dan ook direct bij deze poging, en het bereiken van dit deel.
Door het bewegen van de rail, kwam de loc zonder stroom te staan. Na een kleine aanpassing bleef de rails liggen, en kon de combinatie zijn rondjes draaien
<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win"></a>
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #56 Gepost op: 14 oktober 2012, 18:39:06 »
Leuk om nu eens wat op de baan te zien rijden.
Misschien een beetje de trein langzamer laten rijden, geeft een wat rustiger beeld.
Het gaat zo toch al een echte modelbaan worden.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #57 Gepost op: 14 oktober 2012, 18:57:40 »
Haha dat zij ik zelf ook al tegen Semantha.
Was ook maar een testje om de baan even goed schoon te rijden, en te kijken hoe het filmen (met mijn foon) ging.
Volgende filmpje zal duidelijker zijn, en de trein op natuurlijkere snelheid
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #58 Gepost op: 14 oktober 2012, 19:25:00 »
Dat is het begin Rick. Een fijn gevoel als er eindelijk iets beweegt op je modelbaan. Maar idd een beetje minder kolen op het vuur is beter. Leuk man! Ga zo door.;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #59 Gepost op: 14 oktober 2012, 20:19:36 »
Hoe hard de trein ook rijdt, het is altijd een fijn gevoel als er iets rijdt. Een mooie mijlpaal.

Komt linksonder nog een stukje extra tafelblad of beveiliging, want die rails lopen wel heel erg langs de rand. Een valpartij is zo gemaakt, met alle nare gevolgen van dien.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #60 Gepost op: 14 oktober 2012, 20:40:34 »
Komt linksonder nog een stukje extra tafelblad of beveiliging, want die rails lopen wel heel erg langs de rand. Een valpartij is zo gemaakt, met alle nare gevolgen van dien.
Dat heb je inderdaad goed gezien. Doordat het perron breder was als de ruimte die ik in eerste instantie tussen het spoor had, is die nu echt op de rand van de tafel gekomen. Ik moet dus tzt daar nog een stuk tafel bij bouwen.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #61 Gepost op: 3 november 2012, 19:30:21 »
Vandaag met het natte druilerige weer maar eens lekker de tijd genomen, om eens lekker aan het bos te werken.
De poster achter op de muur, was toch niet wat ik er van verwachtte. Daarom deze vandaag maar vervangen door een muurschildering. Na een aantal dagen geprobeerd te hebben om een afspraak te maken met Bob Ross, zei mijn vrouw dat ik daar wel mee kom stoppen, omdat deze al een aantal jaartjes dood is.
Er zat dus niks anders op, dan zelf maar eens te gaan proberen om iets te schilderen. Eerst nog maar even bij onze huisleverancier de A***n, een tube licht groene verf gehaald, en wat gaan klodderen.
Voorzichtig wat achter de bomen geprobeerd, om daar achter wat te cre?ren. Tenslotte zie je hier straks niet veel meer van.
Daarna boven de vallei de rest ingeschilderd. Het eerste resultaat lijkt wel wat op bomen, maar ik moet er toch nog wat aan bijschaven.


Hierna de schuur in gedoken, om nog wat bomen te maken op de baan zelf, want ik kwam van de week tot de conclusie, dat er nog best wel een behoorlijke hoeveelheid bomen bij moesten komen.
De framepjes die ik van de zomer al gemaakt had, dus deze middag maar eens van naalden voorzien.
Morgen nog wat extra kleur toevoegen, en het bos kan wat verder naar voren geplaatst worden

2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #62 Gepost op: 3 november 2012, 19:59:08 »
Citaat
Station ziet er ook goed uit, ga je het ook een verouderingskuur geven (weatheren) daar is het wel een heel mooi model voor.
Ik heb nog nooit huisjes geweaterd, dus dat ga ik eerst uitproberen op wat oude huisjes.
Her wel een paar wat minder mooie huisjes staan dus daar kan ik me binnenkort wel eens op botvieren
Mijn ervaring met verouderen van een al in elkaar gezet bouwsel, is dat als je de kozijnen er niet kunt uithalen, het een lastige klus wordt. Maar met een beetje geluk lukt het vaak wel om een bouwwerk uit elkaar te trekken.
Het schilderen en verouderen van gebouwen vind ik zelf het makkelijkst als alle onderdelen vers uit de doos komen en de onderdelen nog aan de plastic boom zitten.
Experimenteer anders gewoon eerst met een stuk plastic muurplaat en probeer verschillende technieken.
Succes
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #63 Gepost op: 3 november 2012, 20:18:57 »
Citaat
Mijn ervaring met verouderen van een al in elkaar gezet bouwsel, is dat als je de kozijnen er niet kunt uithalen, het een lastige klus wordt.
In de bouwmarkt verkopen ze afplakband. Het werkt op kozijntje op schaal net zo goed als op een kozijn op ware grote.
Alleen heb je veel minder nodig :P

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #64 Gepost op: 3 november 2012, 20:21:29 »
Jammer dat het een beetje kleine foto's zijn, je kan op het forum tot formaat 800x600 gaan, dan krijgen we wat beter de details te zien.

Achterwandje doet het al leuk ,zou alleen de geschilderde bomen donkerder maken en aan 1 kant een beetje oplichten, daar waar de zon op staat zeg maar.
Het is best een aparte kunst om zelf een achterwand te schilderen en het geeft ook veel meer voldoening als je zoiets zelf maakt.
Gewoon beetje uitproberen, lukt het niet, blauw er over en opnieuw beginnen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #65 Gepost op: 3 november 2012, 21:03:24 »
Speciaal voor Tom  :D  :-*



Fotografen met passie.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #66 Gepost op: 3 november 2012, 21:11:50 »


Achterwandje doet het al leuk ,zou alleen de geschilderde bomen donkerder maken en aan 1 kant een beetje oplichten, daar waar de zon op staat zeg maar.
Het is best een aparte kunst om zelf een achterwand te schilderen en het geeft ook veel meer voldoening als je zoiets zelf maakt.
Gewoon beetje uitproberen, lukt het niet, blauw er over en opnieuw beginnen.


ga morgen nog weer even een nieuwe poging wagen. Schilderen heb ik, behalve dan kozijnen en muren, nog nooit gedaan. Dus blijft voor mij voorlopig bij pogingen
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #67 Gepost op: 4 november 2012, 00:58:41 »
Alles moet je voor het eerst een keer gedaan hebben om ervaring op te doen.

Maak de bomen net zo donker of zelfs nog iets donkerder dan de bomen die er net voor staan, daan gaan die wat meer op in de achtergrond.
Probeer ook boven de bomen de lucht wat lichter te maken.
Met de penseel de bomen schetsend schilderen geeft een beter resultaat dan ze proberen echt na te schilderen.
Mag best als achtergrond een beetje wazig zijn.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #68 Gepost op: 4 november 2012, 10:38:59 »
Ik vind het een dappere poging hoor Rick zo de eerste keer. Gewoon nog een keer proberen met wat Tom zegt een donkere kleur. Hoe ziet het er uit met de nieuwe bomen er voor? Volgens mij zijn die ook een stuk lichter van kleur dan de bomen die er nu voor staan.

Overigens is dat schilderen ook niet mijn ding. Ik blijf ook maar wat proberen. Valt best tegen.

Er valt mij op de foto ook nog iets anders op. Als je er makkelijk bij kan is het mooier om de binnenmuur van het tunnelportaal iets verder door te laten lopen. Da's een mooier gezicht als je er in kijkt. Maar dat is zo maar een opmerking hoor. Het begint er aardig op te lijken.

Ben je nog verder gegaan met je muurtjes schilderen?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #69 Gepost op: 4 november 2012, 11:02:27 »
Heren,

dank voor jullie commentaar. Ga vanmiddag de bomen nog wat donkerder maken.
Dat in de tunnel viel mezelf idd ook al op. daar ga ik ook zeker nog mee aan de slag, want nu kijk ik tegen de muur aan als ik er in kijk.

De muurtjes ben ik verder nog niet aan toegekomen. Die staan aan de andere zijde, als waar ik nu bezig ben
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #70 Gepost op: 4 november 2012, 13:25:44 »
Ik ga een waaier penseel voor hem kopen :) en de filmpjes van Bob Ross laten bekijken hahaha.
Fotografen met passie.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #71 Gepost op: 4 november 2012, 13:46:09 »
kan Rick niet beter eerst even oefenen met ??n van jouw make-up kwasten :D :D

Waaierkwast en daarme bomen schetsend schilderen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Bram

  • Gast
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #72 Gepost op: 4 november 2012, 18:51:28 »
Hallo Rick,



Dat in de tunnel viel mezelf idd ook al op. daar ga ik ook zeker nog mee aan de slag, want nu kijk ik tegen de muur aan als ik er in kijk.


Als je er nog bij kunt dan zou je daar de binnenmuren van Sp?rle (6301 Tunnel binnenwand) mooi voor kunnen gebruiken.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #73 Gepost op: 12 december 2012, 16:48:04 »
Mijn baanbouw gaat even op een laag pitje.
Zojuist de woningbouw aan de deur gehad. Of ze even de zolder mochten opmeten, omdat ze in februari de boel gaan renoveren. Kan ik dus mijn baan gaan afbreken, omdat ze mijn dak gaan isoleren. heeft dus geen zin om nu nog dingen te verfraaien, die ik over 8 weken weer moet afbreken.  FF een tegenvaller dus.
Denk dat ik me de komende tijd maar even ga vermaken met een kleine module. Heb nog heel veel oude huisjes een een sartset van fleischmann dus daar kan ik vast wel wat mee.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re:Baanbouw Rick
« Reactie #74 Gepost op: 12 december 2012, 19:34:25 »
Da's goed balen Rick! Heb je het allemaal enigszins demontabel? Of moet je nu heel veel slopen?
Ik zou er zelf tijdig mee beginnen, want uit ervaring weet ik dat die bouwvakkers nergens rekening mee houden als er iets in de weg staat.
Aan de andere kant moet je het van de zonnige kant bekijken; Je hebt straks een lekkere warme treinzolder!  ;D

Groeten, G?J