Auteur Topic: Mijn eerste boom  (gelezen 4050 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Mijn eerste boom
« Gepost op: 26 februari 2012, 16:04:07 »
Beste Forumgenoten,

Soms heb je projectjes waarvan je denkt: ga ik hiermee verder gaan of zal ik het in de bak op wieltjes smijten. Op dit forum ca. 10 maanden geleden heb ik een draadje gezien van Tom waarin hij liet zien hoe een boom te maken is. Ja, zulke bomen wil ik tzt ook op mijn baan hebben, dus ben ik toen gelijk begonnen.


Draad besteld bij Conrad (603050 ? misschien iets te dik maar een goed ander alternatief kon ik niet snel vinden) en ben gelijk begonnen met de eerste activiteiten.


Na het solderen van de stam begon ik te twijfelen, zou dit wel voldoen aan de ?norm? om een boom te kunnen maken. Zouden ze dit niet belachelijk vinden? De boom heeft ca. 10 maanden zo gestaan. Op een aantal foto?s op dit forum is de boom op de achtergrond zichtbaar.


Circa anderhalve week geleden heb ik de moed gevat om stukken van de takken af te knippen. Waardoor de boom qua frame er een veel beter uit zag.


Het frame ingesmeerd met vloeibare DAS-klei. Ook hier weer het gevoel dit gaat niet goed komen. Na consultatie van Tom heb ik de stam nog voor een tweede en derde keer ingesmeerd. Waardoor het geheel er beter uit ging zien. Na het goed laten drogen de airbrush ter hand genomen en de boom gespoten.


Vervolgens stukjes polyfiber gebruikt en met lijmspray ingespoten en vervolgens vlokken van Anita-Decor de boom gemaakt zoals deze nu op de foto staat.


De stam blinkt nog iets te veel daar moet ik nog iets aan doen en twee of drie verschillende kleuren vlokken zullen de boom nog echter maken.

Een boom van circa 16 meter hoog (in het echt natuurlijk); veel geleerd en weer een leuke aanwinst voor de baan.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Frans

  • Gast
Re:Mijn eerste boom
« Reactie #1 Gepost op: 26 februari 2012, 20:07:23 »
Beste Johan,

Het frame werk ziet er prima uit,het groen heb je er teveel van op gedaan je moet altijd tussen de takken door kunnen kijken.
Probeer wat minder te strooien beter te weinig als te veel.

Succes verder.

Riny

  • Gast
Re:Mijn eerste boom
« Reactie #2 Gepost op: 26 februari 2012, 22:08:22 »
Beste Johan,

Zoals Frans zegt, de boomstam en takken zijn goed echter dien je door bladeren van een boom heen te kunnen kijken.
Precies zoals Frans aangeeft dus.
Kijk maar een naar de echte bomen.

Nu dus niet want er zit geen blad aan, hahahaha.
Maar er zullen voldoende foto's zijn waar je dit op kan zien.
Voor de rest, welgemeende complimenten.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Mijn eerste boom
« Reactie #3 Gepost op: 27 februari 2012, 07:07:53 »
Heren,

Dank voor de reacties, hiermee ga ik aan de slag!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Bert

  • Gast
Re:Mijn eerste boom
« Reactie #4 Gepost op: 27 februari 2012, 17:36:20 »
hoi johan,
 de boom ziet er goed uit, maar ik sluit me aan bij de andere aangaande de bladeren. verder aangaande de stam, ik heb hier houtlijm voor gebruikt gemengd met bruine verf.
misschien een tip

gr Bert ;D ;D

moddel gek

  • Gast
Re:Mijn eerste boom
« Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2012, 11:36:36 »
van welk draad maak je eigenlijk een boom