Foto- en videoalbum, wensen, aanwinsten en diverse links > Nieuwe aanwinsten

2011-02-10 - Stijgertjes Nieuwe Aanwinsten

(1/4) > >>

stijgertje:
Beste mederailssjesers....

Onlangs een plan D...



...van Roco aangeschaft, dat leek me een mooi treinstel voor achter de 1103...



Zitten er andere koppelingen op..... ik denk dat heb ik weer  :o

Kom ik vanavond in een leuk zaakje in Dordrecht, ik mijn verhaal gedaan....
die kerel verblikt of verbloost niet.... dropt er zo een paar andere op waarmee ik ze wel kan gaan gebruiken...

ik denk KAASIE  ;D



Ik heb vier rijtuigen voor achter de 1103... die ik zodadelijk nog ga voorzien van de nieuwe koppelingen.

Daarbij heb ik een setje roco electrische koppelingen meegenomen zodat ik strakkies (als ik een soldeerboutje heb) netjes verlichting in de plan D rijtuigen kan gaan maken....

Dat wil ik via de loc gaan aftappen via de koppelingen.

Ik heb er zo'n zin in om dat gepriegel te gaan doen....
Alleen gelijk de vraag, ik zeg er ook bij dat ik nog geen eens gekeken heb hoor, hoe krijg ik de kap netjes van de 1103 af zonder deze te beschadigen?

Vriendelijke Groet,
Rudy

Jan:
Hoi Rudy,

Is het een M?rklin kap of van Roco  ??

Riny:
Beste Rudy,

Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst(en) en keurig dat de verkoper, zonder morren, andere koppelingen heeft geplaatst voor je.

Ik begrijp Jan zijn vraag goed (hoop ik).
Waar je de kap van wil verwijderen, slaat dit op de loc ?n het rijtuig, of........?
Bij de rijtuigen en locs van Roco zit, naar mijn idee, doorgaans een explosietekeningen waarop je kan achterhalen hoe de kap(pen) te verwijderen.

Hier een voorbeeld (indruk) van stroomvoerende koppeing op een M?rklin loc (als voorbeeld)


(foto is van een goede kennis, helaas is de foto niet te vergroten)

stijgertje:
Hey Heren,

Vraag 1: het is een Roco kap, de 1103 bij mij is van Roco :) fijne loc rijdt niet zo verschrikkelijk hard, maar hard zat. Nu ben ik nog vergeten te kijken, heb gister de koppelingen zitten vervangen op mijn gemakkie van de andere drie rijtuigen.  :D

Toen was het weer laat...

Riny, dat ziet er handy uit, maar dat is als ik het goed begrijp continu contact?
Ik zou hem graag op de decoder (groen / blauw) gaan aansluiten dat ik de verlichting met bijvoorbeeld F1 kan uit of aanzetten...

Vriendelijke Groet,
Rudy

Riny:

--- Citaat van: stijgertje op 11 februari 2011, 11:53:43 ---Riny, dat ziet er handy uit, maar dat is als ik het goed begrijp continu contact?
Ik zou hem graag op de decoder (groen / blauw) gaan aansluiten dat ik de verlichting met bijvoorbeeld F1 kan uit of aanzetten...
--- Einde van citaat ---
Beste Rudy,

Dat kan uiteraard ook maar dan dien de stroomvoerende koppeling op de loc 2 polig dienen te zijn, dus met twee draadjes aan de koppeling.
Zoals je misschien zal weten, loc massa en de blauwe (gemeenschappelijke +) gaan niet samen.
Wat je wel kan doen is met een mono-stabiel-relais werken, de functietoets functioneert dan alleen als aan/uit voor het relais te laten functioneren.

Hieronder een schema van een rookgenerator die teveel stroom trekt om op een decoder aan te sluiten.
Zie de rookgenerator als stroomvoerende koppeling.



P.s. Ik stel voor om de technische info gescheiden te houden van de nieuw aanwinsten.
Reden: anders wordt het voor andere moeilijker om info terug te vinden.
 

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie