Auteur Topic: Diorama Ebbinghausen Ost vervolg  (gelezen 6968 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

neudalhausenstadbahn

  • Gast
Diorama Ebbinghausen Ost vervolg
« Gepost op: 3 januari 2012, 22:01:23 »
In dit topic wil ik jullie de verdere bouw van een U-bahn diorama laten zien. Dit diorama laat een U-bahn lijn zien dat langs een meer loopt en dat vooral de toeristen sector dient. De voorgeschiedenis kunnen jullie hier lezen.

Vandaag ook dit diorama weer opgepakt, de aanlegsteigers had ik eerder al afgemaakt en vandaag heb ik; hekken geplaatst, restanten van muurtjes gemaakt, hekjes geplaatst om fietsen tegen te stallen, wat fietsen, fietsers en bromfietsers geplaatst. Hier en daar ook de bodum bedekking wat aangepast en op het perron 2 bankjes geplaatst met reizigers er op en een oude brievenbus geplaatst die omgeschilderd moet worden en dan als prullenbak dienst gaat doen.









Ik wil nu vooral weer hiermee verder gaan en zal me dan vooral op het laatste huis en weg verkeer moeten richten want daar gaat nog het meeste werk in zitten.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

  • Gast
Re:Diorama Ebbinghausen Ost vervolg
« Reactie #1 Gepost op: 6 februari 2012, 16:25:45 »
Ik ben de afgelopen dagen weer een beetje aan dit diorama aan het prutsen geweest. Ik heb nu alle auto's er op zitten en ik ben verder gegaan met het laatste gebouw te schilderen. Ook de prullenbak op het perron heeft inmiddels wat verf gekregen maar dat is duidelijk nog niet genoeg.









Ik heb inmiddels ook de bussen waarvan er eentje op dit diorama komt weer van een nieuw laagje verf voorzien maar dat is geen foto waard wat mij betreft.

Groetjes Michiel

Riny

  • Gast
Re:Diorama Ebbinghausen Ost vervolg
« Reactie #2 Gepost op: 7 februari 2012, 09:25:50 »
Michiel,

Weer een leuke update.

Zoals het gezegde is "de beste stuurlui staan aan wal" heb ik een klein beetje (persoonlijk gezien) een puntje van kritiek.
Ik vind de weg belijning van de weg wat aan de grove kant.
Misschien dat een dunner penseeltje een optie is?
Voor de rest, erg leuk gedaan. ;)

Frans

  • Gast
Re:Diorama Ebbinghausen Ost vervolg
« Reactie #3 Gepost op: 7 februari 2012, 10:19:12 »
Beste Michiel ben het met Riny eens dat de belijning wat grof is.
Verder heb ik ook nog een puntje,ik vind de bootjes wat grof en veel in verhouding met het water,misschien hadden wat kleine plezierbootjes,roeibootje,en bijv een waterfiets wat meer gepast gezien de grote van het water.
Op de wal past dan bijv een snacktentje of i.d.
Het is zeker geen kritiek maar een paar idee?n.

Verder ziet het er goed uit,misschien nog meer foto's?

Mvg Frans

neudalhausenstadbahn

  • Gast
Re:Diorama Ebbinghausen Ost vervolg
« Reactie #4 Gepost op: 7 februari 2012, 12:48:56 »
Riny, de belijning is inderdaad wat grof en niet wat ik graag had gewild. Het probleem zit hem er in dat de weg zo ongelukkig ligt dat ik er slecht bij kan, met m'n pols nergens op kan steunen en dan gaan m'n handen te veel trillen en krijg je dit. Jammer maar niet echt wat aan te doen, wel een punt van aandacht voor een volgend diorama.

Frans, de bootjes vind ik niet te grof want dit "stukje" water is een stukje van een stel meren dat zich over een gebied van 3 bij 10km uitstrekt en waar een deel van die bootjes een lijndienst op onderhouden. Je zult dat soort bootjes en op een ander diorama in het zelfde meren gebied dan ook terug gaan zien. Hiermee zie je dus echt hoe het geen wat ik bouw niet op zich staat maar een uitsnede is van mijn stuk Duitsland. Je vind dit diorama en andere diorama's op de platte grond hier onder aangegeven met kleine oranje rechthoekjes:


De verdere aankleding moet nog volgen en zo'n snacktent, worst kar denk ik is wel een leuk idee, ik heb nog een viskar liggen die ik daarvoor zou kunnen gebruiken. Ik moet even kijken of dat gaat passen en ik moet eerst de geiten daar tussen de kade en het spoor maar eens plaatsen.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn

  • Gast
Re:Diorama Ebbinghausen Ost vervolg
« Reactie #5 Gepost op: 21 februari 2012, 15:19:19 »
Vandaag heb ik de laatste dingen gedaan aan dit diorama en deze is nu klaar. Er zit verlichting in die prima werkt alleen niet voor alle foto's voldoende is.

Kan er lang of kort over praten maar ik hou het wel kort, ik ben zelf zeer tevreden met het resultaat.































Vanavond word de plaat acrylglas er nog voor gezet en dan nemen m'n ouders het diorama mee en krijg ik weer ruimte voor een ander groot project wat al heel lang af had moeten zijn.

Groetjes Michiel

Riny

  • Gast
Re:Diorama Ebbinghausen Ost vervolg
« Reactie #6 Gepost op: 24 februari 2012, 09:07:26 »
Michiel,

Leuk diorama waar je trots op mag zijn, toppie.
Natuurlijk blijven er altijd wel kleine dingen die ik/wij mogelijk anders zouden doen.
Maar................ we moeten het je eerst maar een na doen.
Complimenten.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Diorama Ebbinghausen Ost vervolg
« Reactie #7 Gepost op: 24 februari 2012, 19:05:48 »
Diorama ziet er goed uit, petje af.
Ik heb alleen een beetje moeite met het spoorweg- en busmateriaal.
Snap best dat ook daar veel werk in zit maar ik zie dan liever geen loc of wagon in zo'n omgeving.
Eigenlijk zou de rest van de scenery ook in die vorm moeten zijn, zoals de huisjes dan bijv. ook van bouwplaten worden gemaakt.
Ik denk dat er dan meer evenwicht in het geheel is.
Maar verder niets dan lof hoor.
Het gaat tenslotte om de creatieve vrijetijdsbesteding, oh ja, dat heet een hobby :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Frans

  • Gast
Re:Diorama Ebbinghausen Ost vervolg
« Reactie #8 Gepost op: 24 februari 2012, 19:25:00 »
Ziet er inderdaad goed uit ben het wel met Tom eens dat het wat te druk is,maar dat is een keuze ben benieuwd naar je volgende project.

neudalhausenstadbahn

  • Gast
Re:Diorama Ebbinghausen Ost vervolg
« Reactie #9 Gepost op: 24 februari 2012, 23:32:50 »
Heren bedankt voor jullie reacties ;).

Wat het OV materiaal betreft ik denk dat het gewoon wennen is aan de bouwwijze, een bouwwijze die in mijn ogen betere modellen oplevert dan met veel kant en klare modellen en voor een veel betere prijs te bereiken is. De modellen zijn gedetailleerder en hebben meer diepte dan vele omgebouwde en zelfs fabrieks modellen, dat valt vooral op in mijn treinen vitrinekast waar ik de hele dag vanaf zo'n 3 meter in kijk. Ik moet hierbij wel opmerken dat in mijn ogen deze technieken zich wel lenen voor kleine schalen als N en Z, voor h0 zou ik het niet aanraden.

Wat gebouwen betreft is het soms mogelijk ze te bestikkeren maar bij veel gebouwen gaat dat niet en veel slechter werken als bij rollend materieel. Het is bij gebouwen leuk voor muurschilderingen, graffiti, borden en interieurs maar daar houd het bij oudere gebouwen wel zo'n beetje op.

Groetjes Michiel

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Diorama Ebbinghausen Ost vervolg
« Reactie #10 Gepost op: 25 februari 2012, 10:57:39 »
Meestal is het een kwestie van persoonlijke voorkeur, ook wel smaak genoemd en over smaak valt niet te redentwisten.
Gewoon lekker doorgaan met je hobby want het plezier wat je daarvan hebt is met geen pen te beschrijven.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

moddel gek

  • Gast
Re:Diorama Ebbinghausen Ost vervolg
« Reactie #11 Gepost op: 4 maart 2012, 08:42:10 »
zou je een filmpje van je baan kunnen plaatsen

neudalhausenstadbahn

  • Gast
Re:Diorama Ebbinghausen Ost vervolg
« Reactie #12 Gepost op: 4 maart 2012, 22:55:29 »
Hoi Gerben, ik heb geen modelbaan, ik bouw diorama's zodat ik steeds weer een ander thema kan bouwen. Filmpjes daarvan maken heeft weinig zin want op mijn diorama's beweegt niks dus je hebt denk ik meer aan de foto's.

Daarnaast is dit diorama naar m'n ouders verhuisd dus ik heb hem niet gelijk onder hand bereik maar als er iets is waar je meer van wilt weten/zien, laat dan even weten hoe en wat dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen.

Groetjes Michiel