Auteur Topic: Digitaal vraagstuk  (gelezen 5018 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Digitaal vraagstuk
« Gepost op: 15 november 2011, 16:38:21 »
Beste Piet,

Ik zou alleen met een IB kunnen gaan werken als ze er ook gratis bijleveren: 13 DCC decoders waarvan een aantal met de correcte sound, ik ben het stadium van alleen 14 stappen voorbij.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Piet

  • Gast
Digitaal vraagstuk
« Reactie #1 Gepost op: 15 november 2011, 20:44:46 »
Ik zou alleen met een IB kunnen gaan werken als ze er ook gratis bijleveren: 13 DCC decoders waarvan een aantal met de correcte sound, ik ben het stadium van alleen 14 stappen voorbij.
Dat bedoel ik dus, je hebt keus.
Prijs je gelukkig man en stop aub met die rare uitspraken dat fabrikanten meer zouden moeten samen werken.
Ik zou bijvoorbeeld geen MFX op mijn baan willen hebben.

Piet.

GGoos

  • Gast
Digitaal vraagstuk
« Reactie #2 Gepost op: 15 november 2011, 20:47:21 »
Ik snap Piet zijn opmerking, maar wellicht heeft hij mijn opmerking niet goed begrepen. Ik stel dat er ??n softwareplatform zou moeten komen die bruikbaar is voor alle hardware.

Ik nam als vergelijking de mobiele telefonie. Je hebt de Samsung Galaxy, de Sony Ericsson Xperia Arc, de LG Optimus, diverse tablet, allemaal verschillende soorten hardware die met ??n platform werkt en dynamisch in te richten is vanwege de flexibiliteit in apps.

Waar de ICT eigenlijk ge?volueerd is tot plug & play en gebruikersvriendelijke interfaces, is de modelspoor blijven hangen in pak en beet het tijdperk Windows 95.

Er zijn voldoende hobbyisten die graag knutselen en van alles en nog wat proberen, maar daar staat weinig gebruikvriendelijke hard & software tegenover. Maar goed, ik dwaal af ;)

Piet

  • Gast
Digitaal vraagstuk
« Reactie #3 Gepost op: 15 november 2011, 21:20:19 »
Gerard, ik vind dat er niets tegen is om keuzes maken.
In de ICT heb je geen keuzes, het is Windows en de laatste tijd het veel te dure hardware met OSX, het yuppen spul.
Voor de telefoons het je Android en ook hier weer de te dure Apple produkten.
Daar zijn we echt niet gelukkiger van geworden, toch?
Iedereen loopt te griepen op Windows en Linux strijdt al jaren tegen deze hegemonie, zonder echt succes.
Apple OSX is gebaseerd op een Unix OS, dat niet gemaakt is voor werkplekken, maar voor servers, dus veel systeemoverhead.
Maar er zijn geen echt alternatieven, voor Windows.
En dat is er op de treinbaan wel, wees blij.
De vergelijkinging met Samsung Galaxy, de Sony Ericsson Xperia Arc, de LG Optimus hebben wij ook.
Op mijn baan rijden oude Marklin Digital, Roco DCC , Piko DCC, Artitec(Lokpilot DCC) en Fleischman door elkaar.
En dat allemaal onder het bewind van ??n Intellibox, mooi toch?

Plug and Play in de treinenwereld, MFX dus, heeft weer het nadeel dat de decoder terugpraat met de centrale.
Of moet kunnen terugpraten, hierdoor krijg je op grotere banen weer problemen met standaard boosters.
Daar moet je weer speciale feedback types voor gebruiken, lekker hoor!

grt Piet.

GGoos

  • Gast
Digitaal vraagstuk
« Reactie #4 Gepost op: 15 november 2011, 21:32:16 »
Vergeet niet dat Android open source is en dus geheel aan ieders wens aanpasbaar.

Ik ben net als jou blij dat er merken zijn bijgekomen/ hun positie hebben verstevigd waardoor er hoop is in de hobby. Ik noem met name Piko die toch leuk spul in haar programma heeft staan tegen een betaalbare prijs.

Ik moest net nog even denken aan de opmerking van Anne W over de pipotheken van vroeger en nu. Voor mezelf kan ik zeggen dat er inderdaad geen annu?teitenhypotheek te betalen is op dit moment. Ik zou dit soort hypotheken graag toejuichen! Ik heb zo'n spaarhypotheek die als het goed is 75% straks gaat aflossen. Er is nog hoop voor mij :D

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Digitaal vraagstuk
« Reactie #5 Gepost op: 15 november 2011, 21:53:44 »
Ben ik ff blij dat je de meeste scenery maakt van ouwe kranten en goedkope houtlijm.
Daar kan je ook hele mooie platforms mee maken. :P

Ik bedoel eigenlijk dat we een beetje aan het afdwalen en doorzagen zijn over dingen die de meeste van ons zal ontgaan.
Laat het een beetje te begrijpen zijn voor de gemiddelde treinbaanbouwer of open een topic over het wel en wee van de materie waar de laatste posts over gaan en waar men dan naar hartelust over dit soort zaken kan voort bomen.
Bijvoorbeeld een eigen topic openen in het digitale vraagbaak topic.

Terug naar de topic starter over het nut of niet van Houten en de handel in het algemeen.
 
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Piet

  • Gast
Digitaal vraagstuk
« Reactie #6 Gepost op: 15 november 2011, 22:39:16 »
Ik bedoel eigenlijk dat we een beetje aan het afdwalen en doorzagen zijn over dingen die de meeste van ons zal ontgaan.
Laat het een beetje te begrijpen zijn voor de gemiddelde treinbaanbouwer of open een topic over het wel en wee van de materie waar de laatste posts over gaan en waar men dan naar hartelust over dit soort zaken kan voort bomen.
Bijvoorbeeld een eigen topic openen in het digitale vraagbaak topic.

Terug naar de topic starter over het nut of niet van Houten en de handel in het algemeen.
Ja in antwoord #11 heb ik geloof ik ook al aangedrongen op de terugkeer naar de topic.
Maar dat blijkt toch moeilijker te zijn dan dat jij in eerste instantie denkt, Tom.
Mij zul je er niet meer over horen.

Piet.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Digitaal vraagstuk
« Reactie #7 Gepost op: 15 november 2011, 22:48:43 »
Piet, je hebt het idd al een keer aangegeven, het was in antwoord #16.

Beet afdwalen is helemaal niet erg maar als iemand al aangeeft dat we afdwalen dan is het wel de bedoeling dat we weer on-topic gaan en dat was wat Piet in #16 ook bedoelde.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Digitaal vraagstuk
« Reactie #8 Gepost op: 15 november 2011, 23:29:03 »
Beste Piet,

Ik heb me niet duidelijk genoeg uitgedrukt: fabrikanten zouden meer met elkaar moeten praten/afstemmen over de zaken die in het voordeel zijn voor de gehele modelspoorklanten groep, simpel voorbeeld is lokdecoder connectors.

Ook vind ik dat fabrikanten van centrales veel meer met de fabrikanten van automatiserings software zouden moeten praten

Ik zeg dus niet dat er maar ??n type centrale zou moeten zijn, dat is hun eigen beslissing, maar zorg er wel voor dat die centrales kunnen communiceren met randapparatuur van anderen en goed met computers.

Overigens snap ik niet dat de IB2 geen Motorola op 27 stappen praat, de Tams doet dat wel en dat is toch een directe concurrent.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Digitaal vraagstuk
« Reactie #9 Gepost op: 15 november 2011, 23:52:45 »
Allen, dit topic is gesplitst.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0