Auteur Topic: Vraagje mbt ledstrips  (gelezen 3415 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Vraagje mbt ledstrips
« Gepost op: 19 oktober 2011, 20:44:37 »
Beste Elektratechneuten,

Ik heb een ledstrip gekocht bij Conrad ? 187777.
Het is de eerste keer dat ik een ledstrip gekocht heb. Ik heb totaal geen ervaring met ledstrips en wil kijken wat de toepassingsmogelijkheden zijn.

De vraag is: moet ik, als ik de strip bijvoorbeeld in vier stukken op deel, dan weerstandjes gebruiken of kan ik de aparte stukken gelijk aan de 12 volt gelijkstroom hangen?

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline teunistreinen

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 87
  • Geslacht: Man
    • Raptorforum voor en door gebruikers van de Raptor
Re:Vraagje mbt ledstrips
« Reactie #1 Gepost op: 19 oktober 2011, 22:56:15 »
Dat hangt er vanaf wat je gekocht hebt. Er zijn ledstrips met 3 leds in serie met een weerstand en meestal is de lengte daarvan ca 5 cm.
Dit zijn autonome stukjes ledstrips die je elk op 12 volt kan aansluiten.
Een flinke ledstrip is opgebouwd uit vele stukken van 5 cm en zijn parallel angelosten dat kan je direct op 12 volt aansluiten/

teunis
Marklin M-rails, ca 100 electr.wissels, ca 50 loks met 60902 of ESU. Bestuurd door Trainbrain, Koploper en nu Raptor. Zelfbouw van EDITS wissel- en schakeldecoders, boosters en terugmelders. Zelfbouw van Viessman lichtseinen, LDT seindecoders en Boosters.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Vraagje mbt ledstrips
« Reactie #2 Gepost op: 20 oktober 2011, 07:39:06 »
Beste Teunis,