Auteur Topic: H0 Fabriek  (gelezen 14022 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GGoos

  • Gast
Re:H0 Fabriek
« Reactie #25 Gepost op: 24 november 2011, 12:36:02 »
Heel mooi :) Prachtig gewoon :)

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:H0 Fabriek
« Reactie #26 Gepost op: 26 november 2011, 10:59:20 »
Beste Forumgenoten,

Wederom een voortgangsupdate.


Op het dak heb ik een tweetal zelf gemaakte tanks geplaatst. Welke materialen heb ik hiervoor gebruikt? Allereerst de welbekende lichtgele elektriciteitsbuis, de kopse kanten en de topplaat van het mangat zijn gemaakt van polystyreen 0,5 mm. Het mangat van polystyreen pijp van 5 mm. De afvoerpijp heb ik gebogen van 3 mm messingpijp.


Na het verven van de tanks heb ik deze welke behandeld met pastelkrijt!


De kooiladder is afgewerkt en hangt nu op zijn plek.


Roestige topplaten van de luchtkokers

Enkele foto?s van de fabriek.






Met het ?fabriceren?van de fabriek heb ik weer veel geleerd. Naast het gebruik van ledstrips, het verfwerk (wet- en drybrush), ook het werken met pastelkrijt. Ik zal met betrekking tot het werken met pastelkrijt een draadje openen in Weather Technieken!

Dit is voorlopig de laatst update; zoals de vorige keer vermeld: ben ik op zoek naar onderdelen voor het dak van de fabriek. Tot op heden heb ik helaas weinig zaken kunnen vinden.

Ik verheug mij erop dit werkstuk op mijn (toekomstige) baan te kunnen plaatsen en rondom verder te kunnen afwerken met scenery!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Piet

  • Gast
Re:H0 Fabriek
« Reactie #27 Gepost op: 26 november 2011, 11:08:49 »
't is een plaatje, Johan!

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:H0 Fabriek
« Reactie #28 Gepost op: 26 november 2011, 19:45:43 »
Johan, ik moet je teleurstellen, de fabriek past niet op mijn baan :P

Nee hoor, ga hem maar lekker zelf tzt gebruiken in jouw scenery of zoals het zo mooi heet landsschapstoffering.
Het is een schitterend geheel geworden en ook een mooi verhaal.
Daar zijn we op het forum blij mee en we steken er allemaal weer wat van op.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

bob

  • Gast
Re:H0 Fabriek
« Reactie #29 Gepost op: 26 november 2011, 20:08:14 »

Riny

  • Gast
Re:H0 Fabriek
« Reactie #30 Gepost op: 26 november 2011, 21:10:02 »
Johan,

 :o

Ik sluit mij bij de voorgaande sprekers aan.

Antal

  • Gast
Re:H0 Fabriek
« Reactie #31 Gepost op: 27 november 2011, 15:04:04 »
Hallo Johan,

Prachtig topic en wat heb je dit werkelijk netjes gebouwd! :)
Ik heb dit met veel plezier mogen lezen en wil je daar dan ook hartelijk voor danken.

Groetjes,

Antal

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:H0 Fabriek
« Reactie #32 Gepost op: 27 november 2011, 16:18:29 »
Beste Allen,

Dank voor alle reacties! ik ga eerst mijn tafel leeg ruimen dat moet af en toe ook weleens gebeuren.  ;)

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:H0 Fabriek
« Reactie #33 Gepost op: 13 november 2012, 18:30:44 »
Kwam terecht in dit oude draadje omdat ik bezig ben met dezelfde fabriek en wel nieuwsgierig ben of die fabriek van Johan ooit nog is afgekomen.

Groet,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Frans

  • Gast
Re:H0 Fabriek
« Reactie #34 Gepost op: 13 november 2012, 18:32:32 »
Johan schitterend stukkie werk,ook voor mijn baantje te groot.

Mvg Frans

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:H0 Fabriek
« Reactie #35 Gepost op: 13 november 2012, 19:31:34 »
Beste Wim,

De status van de fabriek is nog steeds hetzelfde. Moet nog een keer op zoek naar onderdelen voor op het dak maar voorlopig komt daar niets vanwege de nieuwe intensieve job. Zal de volgende keer als ik in Houten ben nog eens naar zoeken.

Beste Frans,
Dank voor je reactie.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:H0 Fabriek
« Reactie #36 Gepost op: 14 november 2012, 14:14:39 »
Welke onderdelen voor op het dak zoek je, schoorstenen, pijpen en dat soort dingen?
Ben bezig met eenzelfde soort project: door van twee fabrieken ??n groter geheel te maken met veel interieur en detail.
Ach wat, foto's vertellen het verhaal wel.



Een laadperron.



De entree van de fabriek is een soort voorportaal.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:H0 Fabriek
« Reactie #37 Gepost op: 14 november 2012, 18:10:17 »
Welke onderdelen voor op het dak zoek je, schoorstenen, pijpen en dat soort dingen?



Beste Wim,

Welke onderdelen? Dat is nou net de vraag - nee, geen schoorsteen maar wel apparatuur waarbij ik zelf de leidingen maak. Naast Houten moet ik nog eens op zoek in mijn eigen dozen wat er zoal in zit.

Overigens ziet je fabriek er mooi uit! En zo zie je 2 personen die een geheel eigen invulling geven aan de bouw van een fabriek.

De eerste foto heb ik in het citaat zichtbaar gemaakt omdat deze niet wordt weergegeven in je posting.

Groet,
Johan

Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:H0 Fabriek
« Reactie #38 Gepost op: 14 november 2012, 18:27:44 »
Bedankt Johan,
Zeker wat verkeerd gegaan met die foto. Leuk dat we een relatief oud draadje weer nieuw leven in kunnen blazen. Deze fabriek vind ik een van de mooiste pakketten van Kibri en biedt ontzettend veel mogelijkheden om zelf aan de gang te gaan met aanpassingen en verbeteringen. Het zou jammer zijn als zo?n project onder het stof blijft liggen.
Die dozen zou ik inderdaad eens boven water halen, wellicht dat daar nog heel wat te vinden is.
Succes en hou dit draadje spannend.
Groet,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:H0 Fabriek
« Reactie #39 Gepost op: 14 november 2012, 18:32:27 »
Beste Wim,

Overigens heb ik deze fabriek niet als een bouwpakket gekocht maar kibri heeft een tijd losse wanden en ramen in hun pakket gehad. Helaas zijn ze niet meer los verkrijgbaar.....

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:H0 Fabriek
« Reactie #40 Gepost op: 24 november 2012, 15:13:29 »
De fabriek is overigens nog wel volop verkrijgbaar. Ik heb er een tijd geleden maar gelijk twee gekocht, zodat ik naar eigen inzicht kon uitbreiden.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:H0 Fabriek
« Reactie #41 Gepost op: 24 november 2012, 18:58:34 »
Beste Wim,

Dat klopt maar dan betaal je wel een (hoofd)prijs!! :'(

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:H0 Fabriek
« Reactie #42 Gepost op: 25 november 2012, 00:12:04 »
Inderdaad, in mijn geval een veiling op EBay. Ik meen me te herinneren dat het erg meeviel. Ik koop eigenlijk nooit in winkels... alleen eten.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: H0 Fabriek
« Reactie #43 Gepost op: 19 december 2017, 21:00:16 »
Hee Johan,

Ik kende dit draadje nog niet, maar erg mooi gedaan.
Ik heb ook nog ergens een meubelfabriek te bouwen en hier is voldoende inspiratie op te doen. Zo heeft dit Forum en bult aan verborgen schatten, zeker ook voor degenen onder ons die later zijn aangesloten (zoals ik).
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: H0 Fabriek
« Reactie #44 Gepost op: 19 december 2017, 21:11:04 »
Zo heeft dit Forum en bult aan verborgen schatten, zeker ook voor degenen onder ons die later zijn aangesloten (zoals ik).

Beste Rob,
Inderdaad biedt forum dit veel informatie.
Op deze wijze kunnen we van elkaar leren en hoeven we steeds het wiel niet opnieuw uit te vinden!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III