Auteur Topic: Stationsemplacement Weert  (gelezen 9503 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Stationsemplacement Weert
« Reactie #25 Gepost op: 15 maart 2013, 23:28:50 »
Nou Bob, blij dat je er wat aan hebt. Mocht je tot bestellen overgaan, laat ons je ervaringen weten. Ben wel benieuwd.
Slater's Plastikard maakt ook bakstenen, maar ik vind ze minder strak (beetje bolle steentjes met minder diepe voegen) waardoor zo ook minder lekker weatheren.

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

GGoos

  • Gast
Re:Stationsemplacement Weert
« Reactie #26 Gepost op: 16 maart 2013, 14:27:46 »
Absoluut zeer waardevolle tip deze. Heb je een NL (web)shop waar je deze bestellen kan? (Indien het plaatsen van links niet gepast is hier op het forum is een DM meer dan welkom :))

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Stationsemplacement Weert
« Reactie #27 Gepost op: 16 maart 2013, 18:52:18 »
Als je zoekt op: "wills brick sheet" dan kom je meestal uit op Engelse internetwinkels. Je vindt daar een groter assortiment van Wills en niet alleen muurplaten, maar ook fraai plaveisel en ander materiaal zoals bijvoorbeeld beklinknagelde brugdelen.
Je moet alleen de verzendkosten even in de gaten houden, want de ene shop wil daar blijkbaar meer aan verdienen dan de ander. Over het algemeen heb ik goede ervaringen met die Britten.
Succes
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

GGoos

  • Gast
Re:Stationsemplacement Weert
« Reactie #28 Gepost op: 18 maart 2013, 08:09:46 »
Wederom dank.

@Bob
Als je de omgeving van station Weert kent dan ken je ook dit gebouw waar ik een 3D reproductie van heb gemaakt in Google Sketchup en wellicht wil 3D-printen:


Hotel de Staassie 3D-gevel by GGoos, on Flickr

bob

  • Gast
Re:Stationsemplacement Weert
« Reactie #29 Gepost op: 18 maart 2013, 09:31:10 »
of wel bekend als Hotel Mertens.



Bron:  Gemeente archief Weert


Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Stationsemplacement Weert
« Reactie #30 Gepost op: 18 maart 2013, 10:25:58 »
Ik zie wel wat verschillen in de gevel en de raampartij onder. Ook een deur ipv een raam rechts. Is dit in de loop der jaren verbouwd?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

GGoos

  • Gast
Re:Stationsemplacement Weert
« Reactie #31 Gepost op: 18 maart 2013, 12:55:50 »
Klopt, ik heb 3 verschillende foto's erbij genomen en op alle 3 hebben ze verschillende kozijnen. Ik zie op deze foto dat het dak ook ooit is vervangen. Zo (KLIK) ziet het er anno 2013 uit.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Stationsemplacement Weert
« Reactie #32 Gepost op: 18 maart 2013, 13:47:38 »
Klopt, ik heb 3 verschillende foto's erbij genomen en op alle 3 hebben ze verschillende kozijnen. Ik zie op deze foto dat het dak ook ooit is vervangen. Zo (KLIK) ziet het er anno 2013 uit.

Ja ... dat klopt weer een stuk beter met je 3D repro.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Stationsemplacement Weert
« Reactie #33 Gepost op: 18 maart 2013, 15:17:29 »
Tekening is goed gelukt.
Ben benieuwd naar hoe zo iets er uit komt te zien als je het 3d print, en wat dat voor kosten met zich mee brengt
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

GGoos

  • Gast
Re:Stationsemplacement Weert
« Reactie #34 Gepost op: 18 maart 2013, 15:54:36 »
Mijn huidige schatting is voor deze gevel: ? 50,-. Ik maak echter van een ander geveldeel (kleiner) proefdraaien. Hopelijk komende maand. Ik zal een nieuw topic hiervoor openen zodat Bob zijn project hier kan verslag geven.

bob

  • Gast
Re:Stationsemplacement Weert
« Reactie #35 Gepost op: 19 maart 2013, 19:55:10 »
Groot was mijn verrassing toen een half jaar geleden NS-stations in dat gat in de gevel van ??n van de perrongebouwen
-zie eerste foto in deze topic- een foto van het Station hebben gehangen.
Nog groter was de verbazing dat ik zag, dat er maar ??n persoon op de foto staat en dat ben............................ikke................
De foto is vermoedelijk in 2008 en van mijn mooiste kant genomen!  ;D
Sta waarschijnlijk details op te nemen.

GGoos

  • Gast
Re:Stationsemplacement Weert
« Reactie #36 Gepost op: 19 maart 2013, 20:56:53 »
Heel erg toevallig en eervol :)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Stationsemplacement Weert
« Reactie #37 Gepost op: 19 maart 2013, 23:15:03 »
Citaat van: bob
Sta waarschijnlijk details op te nemen.
2008? Dan zul je inmiddels wel alle details op een rijtje hebben.
Heb je al een planning wanneer je gaat beginnen met dit pronkstuk?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

GGoos

  • Gast
Re: Stationsemplacement Weert
« Reactie #38 Gepost op: 12 augustus 2013, 15:28:03 »
@Bob
Ik ben erg benieuwd wat de stand van zaken is. Heb al lang niets meer vernomen van dit project.

bob

  • Gast
Re: Stationsemplacement Weert
« Reactie #39 Gepost op: 12 augustus 2013, 18:36:28 »
@Bob
Ik ben erg benieuwd wat de stand van zaken is. Heb al lang niets meer vernomen van dit project.

Heb je mijn vrouw gesproken soms? ??? Het lijkt wel en samenzwering  ;D
Die begon er vorige week ook al over en wees op een potje kunsthars dat ik had gekocht, een behoorlijk tijdje geleden, met uiterste verwerkdatum 18-02-2014!

Iedere werkdag  reis ik van Wt naar Ehv vanaf het origineel. Aanschouw de muren en kozijnen, maak plannen..............maar daar blijft het eigenlijk wel bij.  :-[

En dan ook nog op zoek naar de bouwtekening van Post I op de spoorberg bij Boshoverbeek en foto's van de blokpost bij de voormalige boogbruggen!

Laatst wees een kennis mij, ze weten allemaal zo'n beetje dat ik die station tik heb, op het windvaantje in de torenspits. Deze had ik ook nog nooit opgemerkt. Hij wees dit toe aan onze bezetter in WWII.  Ik heb hem maar uit z'n dromen gehaald en gezegd dat SS voor Staats Spoorwegen stond.

En dan begint Pierre over oude Fiatjes :o ...........................en dan begint dat ook weer te kriebelen.;)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Stationsemplacement Weert
« Reactie #40 Gepost op: 12 augustus 2013, 19:17:29 »
Ach Bob, het is allemaal niet zo héél erg, maar we zitten natuurlijk wel allemaal te wachten.  :)
Stel dat je je verveelt: in je onderschrift lees ik nu: M?rklin M-rail analoog en het zou wel vet relaxed zijn als daar stond: Märklín M-rail analoog  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

bob

  • Gast
Re: Stationsemplacement Weert
« Reactie #41 Gepost op: 12 augustus 2013, 20:01:12 »
 ;)

GGoos

  • Gast
Re: Stationsemplacement Weert
« Reactie #42 Gepost op: 13 augustus 2013, 12:19:37 »
Ik ken het. Ik ga proberen deze week een heel eind te komen met hotel Mertens. Als het goed is heb ik een heel lang weekend en kan vanaf donderdag weer slagen maken.

Daarna is station Weert in 3D aan de beurt. Ik moet overigens zeggen dat September een rustige maand gaat worden aangezien dan de game der aller games uit gaat komen, namelijk GTA V. Voor velen een "ver van mijn bed show", voor mij echt één van de hoogtepunten uit mijn gamecarriëre :)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Stationsemplacement Weert
« Reactie #43 Gepost op: 13 augustus 2013, 12:39:02 »
Als je kijkt naar het topic Forumleden en hun andere hobby’s dan zul je ontdekken dat er meerdere gamers op dit forum zitten.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)