Sorry Tom, hier komt ie dan.
Of deze schakeling werkt, dat heb ik niet getest.
De werking zou als volgt kunnen zijn maar eerst waarom.
In de bovenstaande discussie kwam naar voren (zoals ik dit van jullie begrijp) dat twee signalen of stroomkringen elkaar zou kunnen bijten.
Door een OPTOCOUPLER te gebruiken worden twee signalen van elkaar gescheiden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/OptocouplerEen opto-coupler is een kleine ge?ntegreerde schakeling waarin zich een led en een lichtgevoelige transistor bevinden. Door een bepaalde spanning aan de klemmen van de led te leggen zal de transistor in geleiding gaan. Hierdoor kan een signaal in de ene schakeling worden overgedragen op een andere schakeling zonder dat deze schakelingen elektrisch met elkaar verbonden zijn, wat uit veiligheidsoverwegingen in veel apparatuur (bijvoorbeeld medische apparaten) een vereiste is. Dit zorgt dus voor een galvanische scheiding die gemakkelijk toe te passen is in kleine elektronische schakelingen. Nu mijn gedachtegang;
Om niet een signaal vanuit een magneetartikel om te bouwen naar een gelijkstroom signaal want dat zou en nadelig invloed kunnen hebben, wordt er in de discussie geopperd.
Kunnen we een OPTOCOUPLER gaan toepassen er zijn verschillende types maar daar gaan we het niet over hebben dat kan een andere keer wel.
In het IDEE krijgen we een signaal van de 5211 die gaat naar de OPTOCOUPLER (links) de werking wordt goed weer gegeven in WIKIPEDIA.
Aan de rechter kant van de OPTOCOUPLER krijgen we (galvanische scheiding) een gelijkstroomkring die ontkoppelrail in werking stelt en dan zonder brom dat hebben al laten zien en horen.
Eigenlijk is er verder niet veel over te vertellen, wel kan er nog over worden opgemerkt er nauwelijks stroom wordt onttrokken laten zeggen stroom die nodig hebben voor treintjes.
Want ontkoppelrail ?s krijgen immers hun stroom van een extreme stroombron.
Ik hoop enige bijdrage kunnen leveren en wil de hierdoor de OPTOCOUPLER de aandacht geven tot een bruikbare component.