Auteur Topic: Decoders  (gelezen 35454 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline teunistreinen

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 87
  • Geslacht: Man
    • Raptorforum voor en door gebruikers van de Raptor
Decoders
« Gepost op: 19 juli 2011, 09:35:56 »
Dan mag jij je gelukkig prijzen want ik heb een partij meer.
Maar ik wacht gewoon af tot dat Esu met de juiste aangepaste firmware komt en hopelijk kunnen ze dan als nog de deur uit.

Je weet toch dat er in april (ik meen ca 6 april 2011) een update is geweest voor oa de versie 4 LOPI decoders?
Inmiddels lukt het mij om toch redelijke resultaten te boeken met ESU lopi versie 4 icm marklin 5 sterren motoren.

Ik heb zeer hoge verwachtingen van de nieuwe decoders van Marklin, de serie 60942 en 6096X.
De beste decoders ooit waren die van marklin de 60902 icm de 5 sterren motors een uitstekende combi

Dit is jouw persoonlijke mening en die kan ik wel met je delen op de kosten na van deze combinatie.
Persoonlijk blijf ik dergelijke onderdelen van Tante M* veel te duur vinden.

Ja, dat is mijn mening. Ik ben het met je eens dat de decoders van Marklin altijd aan de dure kant zijn, zeker de MFX decoders.
Maar de complete motor setjes van Marklin zoals ze nu worden geleverd oa de 60941, 60943 en 60944 kosten niet duur meer, ik koop ze voor 23,95 per stuk en 24,95 voor de 60944. (bij een marklin adviesprijs van 29,95!!!)
De nieuwe decoder van marklin 60942 is de marklin adviesprijs 39,95. Op de markt zullen ze goedkoper zijn.
De combi is nu dus ca 60 euro. Dat is niks duurder meer dan de ESU decoders met combi marklin hoogvermogen.

Welke decoder beveel jij overigens aan voor een marklin spoor 1 krokodil?

Allereerst houd ik mij niet echt bezig met Spoor 1 Locs maar mocht er iemand met een dergelijke loc langskomen zou ik de ESU 51702 LokpilotXL Multiprotocoldecoder proberen.
De specificaties zijn goed dus de rest is een kwestie van goed configuren.


OK, bedankt

groeten van teunis
Marklin M-rails, ca 100 electr.wissels, ca 50 loks met 60902 of ESU. Bestuurd door Trainbrain, Koploper en nu Raptor. Zelfbouw van EDITS wissel- en schakeldecoders, boosters en terugmelders. Zelfbouw van Viessman lichtseinen, LDT seindecoders en Boosters.

Riny

  • Gast
Re:Decoders
« Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2011, 09:53:30 »
Beste Teunis,

Wat betreft firmware updates, daar wordt ik door Esu keurig van op de hoogte gehouden, zelfs betreffende de Beta versies.
Dus al de laatste beschikbare firmware updates zijn in mijn bezit evenals voor de de Ecos modellen en ander type decoders.
Deze updates deel ik op dit forum zodra ik ze binnen krijg gelijk met anderen die hier vervolgens ook gebruik van kunnen maken.
Echter de Beta versies stel ik niet beschikbaar i.v.b. gemaakte afspraken.

Wat betreft de M* prijs voor motoronderdelen.
Wanneer ik, bijv. Esu lokPilot met Esu hamo magneet toepas, kom ik uit op ? 40,00 p/loc.
Daarbij komt dan de ombouwkosten (arbeid) plus eventueel de aanpassing voor de verlichting (steekfitting en 22v lampjes).
Het totaal bedrag voor een klant is dan nog aantrekkelijk.

Wanneer het mijn priv? locomotieven betreft pas ik de motoren van Tante M* toe, uiteindelijk hoef ik mijzelf geen arbeidskosten door te berekenen, dus is de totale uitgave voor mij te overzien en in zekere zin ondergeschikt.

Offline teunistreinen

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 87
  • Geslacht: Man
    • Raptorforum voor en door gebruikers van de Raptor
Re:Decoders
« Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2011, 10:09:44 »
Echter de Beta versies stel ik niet beschikbaar i.v.b. gemaakte afspraken.

Prima, ik wil absoluut geen Beta versies.

Wanneer ik, bijv. Esu lokPilot met Esu hamo magneet toepas, kom ik uit op ? 40,00 p/loc.

Mijn insteek en ervaring is:
marklin Drum collector (DCM) en kleine schijf collector (SFCM) motoren met de 3pool anker uitvoeren met een (ESU) HAMO magneet is het resultaat niet naar mijn zin.
Echter met de grote schijf (LFCM) motoren en 3 pool anker met HAMO magneet dat gaat heel goed.

Dus in mijn optiek:
Marklin LFCM 40,00 euro
Marklin DCM en SFCM 60,00 euro

teunis
Marklin M-rails, ca 100 electr.wissels, ca 50 loks met 60902 of ESU. Bestuurd door Trainbrain, Koploper en nu Raptor. Zelfbouw van EDITS wissel- en schakeldecoders, boosters en terugmelders. Zelfbouw van Viessman lichtseinen, LDT seindecoders en Boosters.

Riny

  • Gast
Re:Decoders
« Reactie #3 Gepost op: 19 juli 2011, 11:04:35 »
Beste Teunis,

Jammer dat je mogelijk ver van mijn woonplaats woont anders zou je eens kunnen/mogen komen kijken hoe het gedrag van de drie type motoren werken.
Bij alle drie de type motoren is het rijgedrag 100% zelfs in de eerste rijstap bij het gebruik van de "oude" 3* i.c.m. de Esu (Hamo) magneet.

Echter, in onze discussie gaat het er niet om wie er wel of geen gelijk zou hebben betreffende het gedrag van de genoemde combinaties.
Niemand hoeft mijn mening te delen in deze. ;)
Het enige wat voor mij belangrijk is, en waar ik voor sta, is dat de klanten uiterst tevreden zijn met de resultaten, uiteindelijk zijn de centen voor iedereen duur op dit moment.

Ook voor mijzelf streef ik naar een perfect rijgedrag van locs en ben dan ook, voor mijzelf, niet snel tevreden.
Zo heb ik al vele uren in de LoPi v4.0 gestoken om de juiste CV instellingen te configuren en ga daar net zolang mee door totdat dit naar mijn zin is.
Op dit moment is dat niet het geval want de kleinste afwijking in een goed rijgedrag irriteert mij mateloos. >:(

Ik ken mensen die bepaalde CV instellingen hierin toepassen waardoor het "jitteren" nog steeds lichtelijk aanwezig is en dat is iets waar ik persoonlijk nooit tevreden over zou kunnen zijn maar zij blijkbaar wel.
Uiteraard is dat hun goed recht en vrijheid.
Misschien eis ik te veel van mijzelf en het materiaal, maar ik blijf streven naar perfectie voor zover dat in mijn vermogen ligt, en zal het hierin dus niet gauw opgeven.

Op dit moment heb ik van iemand een Brawa (met Maxxon-motor) onder handen met een UH 67420, deze jittert ook ontzettend.
Echter, deze gaat niet terug voordat zij uiterst vloeiend rijd in alle beschikbare stappen.
De eigenaar is voor deze houding alleen maar dankbaar en maakt er dan ook geen punt van om iets langer te wachten voordat de loc terug komt dan gebruikelijk zou (kunnen) zijn.

Hiermee wil ik alleen maar even aangeven dat het niet alleen de Esu- decoders zijn met verschillen motoropbouw mogelijkheden die problemen geven/veroorzaken.
Persoonlijk ben ik niet zo'n Uhlenbrock-fan op decoder gebied maar dat even ter zijde.
De specificaties van de UH 67420 zijn gewoon goed dus is het een kwestie van de juiste CV combinatie te vinden.
Het kan niet altijd meezitten. :D :D


Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:Decoders
« Reactie #4 Gepost op: 19 juli 2011, 19:38:06 »
Elk bedrijf, hoe goed ook, maakt fouten, eigen ervaring: ik heb 20 jaar lang scheepsmotoren verkocht, had daar bij in de grote Jachtenmarkt een dikke 10 jaar een nagenoeg onaantastbaar markleiderschap, kwestie van een goed product en een uitstekend, klein team met mensen die de markt verstonden, begrepen en de juiste taal spraken.

Toen maakte de fabriek weer een nieuwe motor, die het overal goed deed, maar met een nadeel voor mijn markt, 2 jaar geleden was het marktleiderschap verdwenen.

Bij de los verkrijgbare decoders is Esu marktleider denk ik, daarom zouden ze er heel verstandig aan doen om te luisteren wat de markt ze verteld over V 4.0, begrijpt wat de markt wil hebben en het antwoord geeft wat de markt begrijpt.

De concurrent ligt op de loer, Tante M, als de nieuwe decoders goed zijn, is het marktleiderschap van Esu "vertrokken".

Groet, Anne W

Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Riny

  • Gast
Re:Decoders
« Reactie #5 Gepost op: 19 juli 2011, 20:03:24 »
De concurrent ligt op de loer, Tante M, als de nieuwe decoders goed zijn, is het marktleiderschap van Esu "vertrokken".

Beste Anne,

Geen speld tussen te krijgen en ik sta 100% achter jouw weergegeven tekst.

Wanneer Tante M* inderdaad met een goede decoder op de markt komt, die gezien prijs/kwaliteit verhouding, voor iedereen bereikbaar en betaalbaar is, is de keuze van de consument zeker niet moeilijk.
Inderdaad zal Esu dan, met tranen in de ogen het nakijken hebben.

Zelf zal ik ook ??n van de eerste zijn om dergelijke decoders uit te testen en kijken of ze gebruiksvriendelijk zijn betreffende het configuren.
Blijken zij ook nog eens redelijk betaalbaar te zijn dan zijn overwegingen niet van toepassing en beslissingen niet moeilijk.

Alleen jammer dat Esu nu zijn aanhang in de steek laat.
Zelf heb ik er veel in geinvesteert betreffende test en verwerkingsmaterialen cq. gereedschappen.
Maar ja, het is niet anders, bedrijfsrisico zullen we maar denken. :D :D

 

Offline bellejt

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 169
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
    • bellejt
Re:Decoders
« Reactie #6 Gepost op: 19 juli 2011, 22:51:57 »
waar kopen jullie allemaal die dure ombouwsets ? Ik betaal 32,95 euro voor een lopi V4.0 MM/DCC met een permanente magneet.Die laat de loc evengoed rijden met een 3 ster anker als met een anker van de 5 ster motor.Ik bestel ze wel via internet in Duitsland.Neem er meteen een 5tal dan komen ze op 34,95 euro inclus verzendkosten.Meestal bestel ik dan wat anders bij een verdeelt dat dan weer de verzendkosten. ik heb wel de ESU locprogrammer en die doet onmiddelijk een update van de lopi 4.Kwestie van service heeft esu onmiddelijk gereageerd op de klachten van gebruikers.Ze moeten natuurlijk ook de tijd krijgen wat te doen.
met vriendelijke groet,
Johnny.
Ecos2 kleur,3 boosters ESU,S88 Viessmann,koploper

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:Decoders
« Reactie #7 Gepost op: 19 juli 2011, 23:45:14 »
Goed, nu moet duidelijk worden welke V4.0/Permanente Magneet/Motorcombinatie net zo goed werkt als de V3.5 en dat met alle Motorola Systemen, dus graag hoor ik, en alle anderen, ervaringen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Riny

  • Gast
Re:Decoders
« Reactie #8 Gepost op: 20 juli 2011, 09:00:23 »
Goed, nu moet duidelijk worden welke V4.0/Permanente Magneet/Motorcombinatie net zo goed werkt als de V3.5 en dat met alle Motorola Systemen, dus graag hoor ik, en alle anderen, ervaringen.

Even mijn persoonlijke info in deze.
Zelf heb ik het, via de Programmer, (en Ecos-1) nog niet voor elkaar gekregen om de rijeigenschappen net zo mooi te krijgen als met de v3.0 / v3,5.
Heb al eerder aangegeven dat ik er dagelijks even mee bezig ben d.m.v. het gebruik van locs met de 3 motortypes.

Mocht er iemand, bij benadering, een goede CV- instelling beschikbaar hebben zou het collegiaal zijn om deze te delen.
Zal zelf ook het een en ander hier aanvullen (CV- instellingen) alleen zijn dit geen resultaten waar ikzelf tevreden over kan zijn.
Ben van mening dat wij het over de verschillende decoder- merken nu wel gehad hebben, dus stel voor om elkaar te gaan helpen om de juiste instellingen uit te wisselen zodat wij ook de LoPi v4.0 netjes en acceptabel aan het werk kunnen krijgen.

Bij voorbaat dank aan diegenen die een bijdrage willen leveren.


Piet

  • Gast
Re:Decoders
« Reactie #9 Gepost op: 20 juli 2011, 09:22:42 »
Heren een verzoek.
Maar nu moet je uitkijken dat dit geen ratjetoe aan info wordt.
Waar op een gegeven moment niets waardevols meer is uit te halen.
De ??n is snel tevreden met de instellingen en zal zeggen dat een beetje bokkig rijgedrag bij decoderstap 1 en 2 acceptabel is. En een ander zal dit zeker niet accepteren(Riny is zo iemand) maar er zullen er meer zijn.

Dus ik zou er voor willen pleiten dat de experts (Riny,Teunis, Johnny en Anne) eerst overeen stemmen in hun oordeel voor dat het hier wordt geplaatst.

Of vraag ik nou te veel?

grt P.

Offline teunistreinen

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 87
  • Geslacht: Man
    • Raptorforum voor en door gebruikers van de Raptor
Re:Decoders
« Reactie #10 Gepost op: 20 juli 2011, 09:25:06 »
Dus ik zou er voor willen pleiten dat de experts (Riny,Teunis, Johnny en Anne) eerst overeen stemmen in hun oordeel voor dat het hier wordt geplaatst.
Of vraag ik nou te veel?

Je vraagt te veel.
We zijn hier bezig met uitwisseling van elkaars ervaringen.
Het is een goed idee van Riny om de CV instellingen voor diverse loks hier te plaatsen of eventueel later in een PDF.

teunis
Marklin M-rails, ca 100 electr.wissels, ca 50 loks met 60902 of ESU. Bestuurd door Trainbrain, Koploper en nu Raptor. Zelfbouw van EDITS wissel- en schakeldecoders, boosters en terugmelders. Zelfbouw van Viessman lichtseinen, LDT seindecoders en Boosters.

Riny

  • Gast
Re:Decoders
« Reactie #11 Gepost op: 20 juli 2011, 09:37:50 »
Of eventueel later in een PDF.

Beste Teunis,

Dat is een goede voorzet betreffende een pdf.
Zo heeft iedereen, mits wij er allemaal uit kunnen komen, naslagwerk.

P.s. Zal het, bij gelegenheid, ook de gemiddelde CV- instellingen van UHlenbrock en Kuehn kenbaar maken.
Lang leven de Nem 652 Norm.  ;)

Offline teunistreinen

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 87
  • Geslacht: Man
    • Raptorforum voor en door gebruikers van de Raptor
Re:Decoders
« Reactie #12 Gepost op: 20 juli 2011, 10:06:35 »
Dat is een goede voorzet betreffende een pdf.
Zo heeft iedereen, mits wij er allemaal uit kunnen komen, naslagwerk.

P.s. Zal het, bij gelegenheid, ook de gemiddelde CV- instellingen van UHlenbrock en Kuehn kenbaar maken.
Lang leven de Nem 652 Norm.  ;)

Allen

Zal vanavond wat foto's maken van 2 loks (een 3031 en een 3065 beide met telexkoppelingen) die ik heb omgebouwd met marklin 5 sterren hoogvermogen motor set 60943 en esu lopi versie 4.0
De bijbehorende CV's zal ik dan weergeven, waarvan IK vind dat deze lok "mooi" rijdt.
Jammer dat ik niet weet hoe een filmpje te maken en te plaatsen.

teunis

PS hoezo lang leve 652 norm? Die knip ik er allemaal af. Inmiddels 7 van die NEM stekertjes verzameld.
Marklin M-rails, ca 100 electr.wissels, ca 50 loks met 60902 of ESU. Bestuurd door Trainbrain, Koploper en nu Raptor. Zelfbouw van EDITS wissel- en schakeldecoders, boosters en terugmelders. Zelfbouw van Viessman lichtseinen, LDT seindecoders en Boosters.

Riny

  • Gast
Re:Decoders
« Reactie #13 Gepost op: 20 juli 2011, 10:31:47 »
PS hoezo lang leve 652 norm? Die knip ik er allemaal af. Inmiddels 7 van die NEM stekertjes verzameld.

Beste Teunis,

De meest voorkomende merken decoders, welke de Nem stekker hebben, daar haal ik ze ook van af voor permanente inbouw/ombouw.

Echter, van ieder merk decoder heb ik er ??n voor het testen van diverse locs cq. motorcombinatie/overbrenging- verschillen i.v.b. diameters tandwielen welke ook een rol meespelen, met Nem stekker.
Zijn de instellingen voor een bepaald type loc naar mijn tevredenheid dan bouw ik een decoder in zonder Nem stekker want het neem alleen maar onnodige ruimte in.

P.s. de decoder- merken zonder Nem 652 stekker, daar plaats ik er een op met het doel, het testen en instellen.

Offline teunistreinen

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 87
  • Geslacht: Man
    • Raptorforum voor en door gebruikers van de Raptor
Re:Decoders
« Reactie #14 Gepost op: 20 juli 2011, 10:39:00 »
Echter, van ieder merk decoder heb ik er ??n voor het testen van diverse locs cq. motorcombinatie/overbrenging- verschillen i.v.b. diameters tandwielen welke ook een rol meespelen, met Nem stekker.
Zijn de instellingen voor een bepaald type loc naar mijn tevredenheid dan bouw ik een decoder in zonder Nem stekker want het neem alleen maar onnodige ruimte in.

P.s. de decoder- merken zonder Nem 652 stekker, daar plaats ik er een op met het doel, het testen en instellen.

Riny

Helemaal duidelijk en zeer praktisch! Dan zijn de NEM stekers inderdaad zeer handig.
Maar zoals je aangeeft, met NEM stekers heb je dubbel zo veel bedrading.

teunis
Marklin M-rails, ca 100 electr.wissels, ca 50 loks met 60902 of ESU. Bestuurd door Trainbrain, Koploper en nu Raptor. Zelfbouw van EDITS wissel- en schakeldecoders, boosters en terugmelders. Zelfbouw van Viessman lichtseinen, LDT seindecoders en Boosters.

Piet

  • Gast
Re:Decoders
« Reactie #15 Gepost op: 20 juli 2011, 10:41:58 »

Riny

  • Gast
Re:Decoders
« Reactie #16 Gepost op: 20 juli 2011, 10:43:43 »
Maar zoals je aangeeft, met NEM stekers heb je dubbel zo veel bedrading.

Beste Teunis,

Klopt als een zwerende vinger.
Echter, tijdens het testen, is dat zonder kap dus is de kluwen bedrading op dat moment geen probleem. ;)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:Decoders
« Reactie #17 Gepost op: 20 juli 2011, 10:55:56 »
Even voor het goede begrip: ik ben geen decoder/ombouw/cv expert, sterker nog, ik wil zolang mijn baan nog niet af is, er ook niet aan beginnen omdat ik van mezelf weet dat ik er te veel tijd in ga stoppen.

Mijn "lokombouwen" zijn gedaan door een jong manneke van mijn winkel in Waalwijk.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Riny

  • Gast
Re:Decoders
« Reactie #18 Gepost op: 20 juli 2011, 11:05:31 »
Beste Anne,

Wij zijn niet allemaal zo bevoorrecht met personeel, zou mij een hoop tijd meer opleveren om ook voor mijzelf bezig te kunnen zijn. ;) :D

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:Decoders
« Reactie #19 Gepost op: 20 juli 2011, 22:27:37 »
Beste Riny,

Ik zou daar een heleboel antwoorden met de voor- en nadelen over kunnen schrijven, maar dat is niet interessant, ik heb nog twee loks om te (laten) bouwen naar sound, ze zijn nu 5 polig met een 6090X decoder, ik ben wel erg benieuwd naar de nieuwe decoders van Tante M.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Riny

  • Gast
Re:Decoders
« Reactie #20 Gepost op: 21 juli 2011, 09:00:09 »
Ik zou daar een heleboel antwoorden met de voor- en nadelen over kunnen schrijven, maar dat is niet interessant,

Ik ben wel erg benieuwd naar de nieuwe decoders van Tante M.

Beste Anne,

Betreffende de eerste reactie weet ik waar je op doelt als ondernemer zijnde.
Aangaande de tweede reactie, ook ik ben zeer benieuwd naar het gedrag en de mogelijkheden van instellen betreffende de decoders van Tante M*.
Als Ome M* nu ook een beetje zijn best doet lukt het Tante M* vast wel om iets goeds op de markt te zetten. ;)

Piet

  • Gast
Re:Decoders
« Reactie #21 Gepost op: 21 juli 2011, 09:04:42 »
Als Ome M* nu ook een beetje zijn best doet lukt het Tante M* vast wel om iets goeds op de markt te zetten. ;)
Heb ik wat gemist....?
Wie is Ome M*, Tante M* ken ik dat is in de volksmond M?rklin.
Waarom eigenlijk dat belachelijke M* noem het bedrijf bij naam, we hebben het toch ook niet over P*(Piko), F*(Fleischmann) of R*(Roco)
Maar ik dwaal af, wie of wat is Ome M*?

grt P.

Offline teunistreinen

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 87
  • Geslacht: Man
    • Raptorforum voor en door gebruikers van de Raptor
Re:Decoders
« Reactie #22 Gepost op: 21 juli 2011, 09:06:56 »
Dat is een goede voorzet betreffende een pdf.
Zo heeft iedereen, mits wij er allemaal uit kunnen komen, naslagwerk.
P.s. Zal het, bij gelegenheid, ook de gemiddelde CV- instellingen van UHlenbrock en Kuehn kenbaar maken.

Hallo

Hierbij wat instellingen van marklin loks die ik omgebouwd heb met een marklin 5 sterren hoogvermogen motor en een ESU lopi decoder (54610) versie 4 dus:
Het gaat om de marklin loks 3031 en 3065, beide met telexkoppelingen

foto



De CV waarden die ik heb gebruikt zijn als volgt:

CV2 4
CV52 32
CV53 70
CV54 15
CV55 48

CV1 ADRES
CV2 3
CV3 20
CV4 10
CV5 20-25
CV6 10-12

Groeten van teunis

PS Pas op, dit zijn de CV waarden die ik heb gebruikt waarvan IK vind dat de loks mooi (zonder schokken ed...) rijden.

Marklin M-rails, ca 100 electr.wissels, ca 50 loks met 60902 of ESU. Bestuurd door Trainbrain, Koploper en nu Raptor. Zelfbouw van EDITS wissel- en schakeldecoders, boosters en terugmelders. Zelfbouw van Viessman lichtseinen, LDT seindecoders en Boosters.

Riny

  • Gast
Re:Decoders
« Reactie #23 Gepost op: 21 juli 2011, 09:20:52 »
wie of wat is Ome M*?

Beste Piet,

De echtgenoot van Tante M*. ;) :D

-----------------------------------------

Beste Teunis,

Super bijdragen.

Even tussendoor:
Betreffende het foto's plaatsen, kijk even naar deze deze link.
Deze heeft betrekking op "Mijn Album".


Offline teunistreinen

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 87
  • Geslacht: Man
    • Raptorforum voor en door gebruikers van de Raptor
Re:Decoders
« Reactie #24 Gepost op: 21 juli 2011, 09:23:38 »
Super bijdragen.
Even tussendoor:
Betreffende het foto's plaatsen, kijk even naar deze deze link.
Deze heeft betrekking op "Mijn Album".

Riny

Gelukt, ik had de verkeerde link gecopied.

Teunis
Marklin M-rails, ca 100 electr.wissels, ca 50 loks met 60902 of ESU. Bestuurd door Trainbrain, Koploper en nu Raptor. Zelfbouw van EDITS wissel- en schakeldecoders, boosters en terugmelders. Zelfbouw van Viessman lichtseinen, LDT seindecoders en Boosters.