Auteur Topic: Mijn baan gaat op de schop.....  (gelezen 1451 keer)

SilverStar

• Gast
Mijn baan gaat op de schop.....
« Gepost op: 17 juli 2011, 23:10:04 »
Het is zover, ik ga mijn baan rond in de kamer leggen met een brugstuk of module op de plek waar de deur open gaat.
Al eerder met Riny besproken en na de vakantie en deels in de vakantie gaat de beuk erin.
Plan is om rondom over de tafel langs de muren een dubbelsporig hoofdspoor te leggen, en daar gaan dan vertakkingen af naar en van zijlijnen.
Ook is het dan mogelijk om mijn spoorwegmuseum in te richten oftewel het stoomgedeelte krijgt in de vorm van een museum een eigen stekkie.
De stad wordt wat verdeeld over een breedte stuk, evenals een hoofdstation . Verder zal er zo veel als mogelijk de onderdelen van de bestaande baan gebruikt gaan worden en de afbouw zal de nodig voorzichtigheid vragen, maar ik verwacht een mooie baan. De tekening moet nog gemaakt worden maar de plannen zijn er.

Om nog even de maten van de omtrek van de kamer aan te geven, de langste kant is viermeter vijfenzeventig en de kortste kant is tweemetervijfenzestig. Wordt vervolgd.

Riny

• Gast
Re:Mijn baan gaat op de schop.....
« Reactie #1 Gepost op: 18 juli 2011, 09:45:35 »
Beste Jacques,

Dus de beslissing is genomen?...............Goed gedaan jochie. :-*
Ben benieuwd naar de eventuele uitgewerkte plannen en zal je op de voet volgen.
Mocht je een paar handen nodig hebben, je weet waar mijn huis woont.

Succes met de afbouw en wees voorzichtig, het is allemaal al duur genoeg.

SilverStar

• Gast
Re:Mijn baan gaat op de schop.....
« Reactie #2 Gepost op: 18 juli 2011, 12:46:26 »
Ja Riny ik zal nog wel eens bij jouw aankloppen voor een brugdeel op de plek waar de deur is.
Maar er werd ook al geopperd om er een mudule in te bouwen. Maar dat moet ik nog even uitkristalliseren.
Natuurlijk ga ik zoveel mogelijk hergebruiken, al is het maar om te laten zien dat er niet zoveel veranderd is.
Maar men moest es weten, alles gaat eruit en eraf. Kijkend naar de foto's bekruipt me een beetje het "wat zonde gevoel" maar een mens wilt vooruit toch? Nee in mijn gedachten zie ik een hoofdbaan die rond loopt en een doorgangstration op 2,65 breedte, en dan nog 4 sporig ook, of dat gaat lukken? er moet immers een trein met 5 rijtuigen kunnen staan.
Maar goed even rekenen, en tekenen en het antwoord zal beslissend zijn.
Nou dat was het even voor nu, fijne dag weer allen.