Auteur Topic: Renovatie Stationshal,perronnen, Infohuisjes en Seinhuis.  (gelezen 925 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Engaltinka

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 62
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
  • Hoe klein ook Z-Spoor mag er wel zijn
Renovatie Stationshal,perronnen, Infohuisjes en Seinhuis.
« Gepost op: 24 januari 2023, 21:19:21 »
Goeden avond Jong en Oud,

Ik wou jong en lui zeggen maar dat gaat hier niet echt op want iedereen is hier altijd lekker druk in de weer met projectjes van dit en van dat. ;D

In dit draadje zal ik vorderingen omtrend het renoveren van het station Lindental met de grote stationshal en alle toe behorende gebouwen en bijgebouwen plaatsen. Hier onder alvast een kleine impressie van de te verbouwen objecten.

Het Sein huis dat over de rails komt. wil ik een iets andere kleur geven en ook de deuren die nu groen zijn. in een wat hout achtigere kleur weergeven.


een van de perronkioskjes die ik best een bijzondere kleur vind hebben maar nog niet helemaal van weet wat ik er nu mee ga doen.


Ook die aan het eind van het perron. 8)


De verschillende delen perron die ik een wat andere look zal geven.


En daar misschien een nieuw koiskje neerzetten.


De perrons die er al redelijk uit zien toch nog wat realistischer maken. met lampjes en al. en natuurlijk een tunnel om van perron naar perron te komen.


Is zien of ik die lamellen der aan houd of er af haal en er wat anders voor in de plaats maak.  ::)


Natuurlijk ook de betegeling op de perrons zal moeten worden aangepakt.


En dan natuurlijk ook nog even de grote glazen overkapping van de perrons Schoon maken en in steil kleur geven.




En uit eindelijk het Lindental Stationsgebouw aanpakken die mag ook wel weer een likje verf en wat onderhoud hebben.




Wat lampjes aan de binnen kant en dat ook allemaal een tongetje verf, ander tapijt en natuurlijk licht niet te vergeten.


Heb alvast even de lichten in de grote glazen overkapping gekeken en die doen het wonder boven wonder nog en niet zo'n klein beetje ook.  :D Moet zowat een zonnenbril op zo vel zijn ze nog. 8)


Dus al met al nog best wat voor de boeg. ???
Groetjes en Gods zegen,

Engelbert

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Renovatie Stationshal,perronnen, Infohuisjes en Seinhuis.
« Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2023, 18:31:46 »
Hoi Engelbert,
Dit station geeft een mooi tijdsbeeld (van zo rond 1970, denk ik?).
Leuk project. Veel plezier met het opknappen!
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Engaltinka

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 62
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
  • Hoe klein ook Z-Spoor mag er wel zijn
Re: Renovatie Stationshal,perronnen, Infohuisjes en Seinhuis.
« Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2023, 23:40:43 »
Hoi Rob,

Mijn excuses datik niet eerder heb kunnen reageren,  ik heb je reactie al langer terug gezien en op dat moment dacht ik nog laat ik direct maar reageren. Maar op de een of andere manier ben ik kort dit draadje kwijt geraakt tot het punt dat ik dacht waar heb ik het toch staan? Hahaha. 😅

Anyway, heb het weer gevonden. Je hebt gelijk sat ziet er inderdaad zo rond die tijd uit. Heb al erg veel plezier met de gedachten er aan.  :D


Heb nog niet direct wat kunnen doen met het station maar heb wel al een klein plan. Want ik geloof dat er een klein deel mist van de staanders voor de glazen ruiten aan de zijkant.  🤔

Maar daarvan komen natuurlijk ook nog foto's.

Groetjes en Gods zegen,

Engelbert

Groetjes en Gods zegen,

Engelbert

Offline Engaltinka

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 62
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
  • Hoe klein ook Z-Spoor mag er wel zijn
Re: Renovatie Stationshal,perronnen, Infohuisjes en Seinhuis.
« Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2024, 03:01:19 »
Het bouwen heeft even een jaar vertraging opgelopen door persoonlijke omstandigheden, maar we gaan er weer mee verder in de komende tijd.  8)
Groetjes en Gods zegen,

Engelbert

Offline Engaltinka

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 62
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
  • Hoe klein ook Z-Spoor mag er wel zijn
Re: Renovatie Stationshal,perronnen, Infohuisjes en Seinhuis.
« Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2024, 15:21:39 »
Dit station geeft een mooi tijdsbeeld (van zo rond 1970, denk ik?).
Leuk project. Veel plezier met het opknappen!

Hoi Rob,

Dat zou inderdaad wel is kunnen, Dank je wel zal inderdaad wel plezier opleveren. Even wat personeels tekort gehad waardoor de opknapbeurt bijna een jaar heeft vertraging op liep. Maar we komen er wel.  ;D
Groetjes en Gods zegen,

Engelbert