Auteur Topic: indeling vloer oppervlak  (gelezen 2308 keer)

KdeB

• Gast
indeling vloer oppervlak
« Gepost op: 23 juni 2011, 19:35:59 »
Hallo lezers

Dank voor het welkom

Ik ben bezig met het ontwerpen van mijn modelbaan(en) en stuit eigenlijk op het volgende probleem
teken je eerst je modelbaan en maak dan de tafels, of maak je eerst je tafels om je ruimte zo
effectief mogelijk te benutten en ontwerp dan je modelbaan.
Ik ben in de gelukkig omstandigheid dat ik een aparte kamer heb, linkerwand 892 cm breed 582 cm
rechterwand 1020 cm. ik wil op 0 niveau hoogte 75 cm schaduwstations en een rangeertafel hebben
op niveau 1 hoogte 110cm komt dan het sporenplan voor stad, dorp polderlandschap met autowegen
voor faller car system.
Bijgaand 2 links van mijn indelingen graag jullie commentaar cq advies.

Klik-1
klik-2

Riny

• Gast
Re:indeling vloer oppervlak
« Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2011, 19:50:37 »
Beste Koos,

Allereerst, aardige kamer met prachtige afmetingen. :o

Wanneer het een kamer betreft met rechtopstaande wanden, dus geen schuin dak van een zolderkamer, zou ik persoonlijk gewoon eerst op alle oppervlaktes een baanplan uitwerken om te controleren of het totale baanplan wel degelijk op de onderbouw (tafels) gerealiseerd kan worden.
Je zou er flink van balen dat, na het bouwen van de onderbouw, blijkt dat het sporenplan niet past.

Ben zeer benieuwd wat het gaat worden.

GGoos

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2011, 21:59:02 »
Inderdaad, een giga oppervlakte. Sluit me voor de rest geheel aan bij Riny. Veel succes ermee en hou ons op de hoogte :)

Bram

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2011, 00:19:08 »
Hallo Koos,

Je hebt wel een enorme ruimte en voor je ook maar iets gaat bouwen zou ik je aanraden om eerst een baanplan te gaan tekenen in b.v. Wintrack. In dit prog. kun je de maten van je tafel ook eerst tekenen, zodat je kan zien wat je aan rails kan neerleggen, ook hoogtes, stijgingen en dalingen kun je hierin tekenen, en je kan het dan ook in 3D op je scherm laten zien.

In ieder geval succes met je MEGA project en hoop dat je je vorderringen van je baan hier op dit forum plaatst zodat we allemaal mee kunnen genieten.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: 24 juni 2011, 01:49:31 »
Op de eerste plaats bereken eens wat de kosten zullen/kunnen zijn.
Grote banen, grote portemonee.
H0e baantje | Rails Roco Veldspoor | DR5000 | Rosoft | iTrain |
Met vriendelijke groet,
Tom

GGoos

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 24 juni 2011, 08:22:41 »
Yep, de portemonnee houdt bij mij de rem op de ontwikkeling. De ambities waren groot, alleen de snelheid waarmee ze tot ontwikkeling komen valt heel erg tegen.

En ik heb buitenmaten van mijn U-baan van 2x4x3; nog niet eens de helft van de plannenmaker uit deze topic :)

Riny

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 24 juni 2011, 09:06:39 »
Even een zijspoortje en dan weer ON Topic.

Wanneer men een "digitaal systeeem" heeft gekozen, gewoon hier aan vasthouden, dit gaat nog in lengte van dagen/jaren mee.
In de digitale techniek kan men iedere week wel veranderen of afwachten wat er komen gaat.
Wat men vandaag koopt is morgen antiek, vergelijk het maar met de computertechniek en in de audiowereld.

Gewoon een keuze maken en lekker gaan bouwen en genieten van de hobby.

On Topic betreffende het start- topic.

KdeB

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 25 juni 2011, 14:24:25 »
Hallo allmaal

Dank voor jullie reacties en tips, ga verder met ontwerpen laat jullie weten wanneer er resultaten zijn

groeten
Koos