Auteur Topic: Aanrommelen met Amerikaanse Diesels  (gelezen 5737 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Aanrommelen met Amerikaanse Diesels
« Reactie #25 Gepost op: 12 maart 2023, 15:05:40 »
Bedankt, Pierre,

Ik wil wel op een of andere manier een stuk Amerikaans landschap maken. Hoe precies weet ik nog niet. Ik zit nu te denken aan een aantal USA modules, die aan kunnen sluiten op de andere baan/modules. Maar eerst ga ik verder met de  Duitse baan.
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Aanrommelen met Amerikaanse Diesels
« Reactie #26 Gepost op: 15 juli 2023, 18:11:41 »
Soms kun je heel goedkoop op Ebay een veiling winnen. Deze Athearn Bang & Olufsen (Baltimore & Ohio) SDP40 was er zo een.




Nieuw in de doos. Mijn idee was om deze als onderdelen voorraad te gebruiken voor andere Athearn locomotieven. Maar uiteindelijk blijkt dat voor nu niet nodig. Dus wat dan er mee te doen? Uiteindelijk heb ik er een Southern Pacific loc van gemaakt. Dat past meer bij de verzameling, waarbij ik het aantal treinmaatschappijen tot drie probeer te beperken.



^ Een licht vervuilde SPP40 van Southern Pacific met speed lettering.

Dit projectje heeft een paar weken doorlooptijd gehad, en heel veel foto's heb ik niet gemaakt. Maar toch een verslagje.


^ De kap wordt eerst een zelf gemengd grijs gespoten met de airbrush. Met een witte verfstift wordt een lijn op het frame gezet.


^ De decal set (eigenlijk voor een ander type locomotief).

De decals er op plakken is wel even wennen. Het kost me 2 logo's voordat ik de eerste er goed op krijg. Bij deze decals zijn ook 2 vloeistoffen: één om de decals op de goede plaats te schuiven, en één om de decals wat op te lossen, zodat ze goed over oneffenheden heen draperen.


^ De neus en de achterkant worden scharlaken rood geverfd.

Als het verfwerk klaar is en ook de "SP" decal op de neus er op zit, gaat er nog een laag blanke lak er over. Ik heb een mix van mat en glans gebruikt.
Daarna wordt de reling gemonteerd. Ook de reling wordt grijs geverfd. En dan nog lichtjes weatheren.



Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Bert

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 372
  • Thanked: 20 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanrommelen met Amerikaanse Diesels
« Reactie #27 Gepost op: 15 juli 2023, 19:07:44 »
Vakwerk Rob, erg fraai!

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanrommelen met Amerikaanse Diesels
« Reactie #28 Gepost op: 16 juli 2023, 11:42:13 »
Heel mooi (en vooral netjes) gedaan Rob. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/