Auteur Topic: Dwergsein DR701 aansluiten  (gelezen 2588 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Modje

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 8
Dwergsein DR701 aansluiten
« Gepost op: 29 juli 2022, 18:49:35 »
Hi
 

Ik zou graag op mijn baan een paar (2 of 3 )dwergseinen willen plaatsen.
De handleiding zelf wordt ik niet echt wijzer van. Is het mogelijk de dwergseinen enkel 1 soort licht te laten geven en niet te hoeven aansluiten op een DR4018 of iets en Zo ja hoe ?

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Dwergsein DR701 aansluiten
« Reactie #1 Gepost op: 29 juli 2022, 22:46:13 »
Alleen groen of rood bedoel je?

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Modje

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 8
Re: Dwergsein DR701 aansluiten
« Reactie #2 Gepost op: 29 juli 2022, 23:19:13 »
Ja idd alleen groen ,rood of oranje ( als die laatste ook een optie is) . Dus bijvoorbeeld Dwergsein 1 rood Dwergsein 2 groen en Dwergsein 3 oranje

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Dwergsein DR701 aansluiten
« Reactie #3 Gepost op: 30 juli 2022, 23:20:30 »
Ik heb even in de gebruiksaanwijzing gekeken, er komen 4 draden uit het sein, één gemeenschappelijke (de plus) en 3 met de kleuren van de seinlamp. Dus  de gemeenschappelijke aansluiten aan de plus van je stroombron en de kleur van de lamp die je wilt laten branden aan de min van je stroombron, spanning moet een gelijkspanning zijn tussen 5 en 19 volt.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Modje

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 8
Re: Dwergsein DR701 aansluiten
« Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2022, 21:29:09 »
Thnx hier kom ik een stuk verder mee . Alleen nog even uitzoeken maar denk dat de plus de bruine draad is van de viessman die ik er nog bij heb naast de delta 4f vanwege het licht. deze geven constant licht in plaats van dat het knippert

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Dwergsein DR701 aansluiten
« Reactie #5 Gepost op: 31 juli 2022, 23:16:46 »
Meten is weten, bij de bouwmarkt verkopen ze goedkope multimetertjes, wat bedoel je met "viesman"? en de delta 4 f is in ieder geval geen gelijkspanning, het is een pulserende blokspanning.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Modje

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 8
Re: Dwergsein DR701 aansluiten
« Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2022, 18:44:02 »
Ja Viessman controller

Offline Modje

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 8
Re: Dwergsein DR701 aansluiten
« Reactie #7 Gepost op: 31 augustus 2022, 19:05:08 »
Ja Viessman stroom unit of hoe dat ding heet. Sorry voor de late reactie. Ik heb vandaag me Dwergsein binnen gekregen en aangesloten en hij doet het dus dank voor alle uitleg.