Auteur Topic: 1100 in TEE kleuren.  (gelezen 1399 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
1100 in TEE kleuren.
« Gepost op: 20 juli 2022, 20:09:01 »
Uit de nalatenschap van mijn overleden buurman kreeg ik onder anderen een 1100 locje. Ik heb er al 4 dus wil ik hier iets anders mee doen wat je niet zo vaak tegenkomt. Een tijdje geleden bladerde ik in een oude Railhobby uit 2003 en daar had ik een 1100 gezien in TEE kleuren.



Dat leek me wel leuk dus daarom ben ik op zoek gegaan naar korte TEE rijtuigen in de rood-beige uitvoering. Mijn perron is niet zo erg lang dus ging ik voor de korte uitvoering. Een mede hobbyist bracht twee wagons voor me mee voor een leuk prijsje en ik van een ander kreeg er ook nog 3.



Van de 5 wagons hoefde ik er maar 4 een beetje bij te werken en ontbrekende onderdelen aan te vullen. Eén wagon daar was aan de zijkant aardig wat verf verdwenen en die moest dus geschilderd worden. Het beige dekte in één keer maar de eerst rode laag was wat fel. De 2e  laag was goed op kleur en hier kon ik ook het locje mee schilderen.





Op internet wat logo’s gevonden die ik kon uitprinten en mijn spulletje was compleet.







Misschien dat ik later nog eens een wagonnetje vind.  Zes wagens past ook en is nog net iets mooier en de loc trekt het met gemak.

Later meer …
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: 1100 in TEE kleuren.
« Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2022, 20:28:01 »
Hee, leuk. De bordeaux-beige kleurcombinatie van de TEE blijft één van mijn favorieten. En zo'n 1100-tje in die kleuren is helemaal mooi.
Lekker bezig, Pierre!

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: 1100 in TEE kleuren.
« Reactie #2 Gepost op: 20 juli 2022, 21:43:14 »
Dat is een leuk ding geworden!

Overigens: je weet dat dat artikel in de Railhobby een 1 april grap betrof? Wat voor Roco overigens ook geen belemmering was een 1100 in TEE livrei uit te brengen...
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: 1100 in TEE kleuren.
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2022, 10:54:45 »
Dat is een leuk ding geworden!

Overigens: je weet dat dat artikel in de Railhobby een 1 april grap betrof? Wat voor Roco overigens ook geen belemmering was een 1100 in TEE livrei uit te brengen...

Ja ... ik heb het in het gelezen dat het om een 1 april grap ging. ;D Maar ook voor mij was dat zeker geen belemmering. ;)

Hee, leuk. De bordeaux-beige kleurcombinatie van de TEE blijft één van mijn favorieten. En zo'n 1100-tje in die kleuren is helemaal mooi.

Inderdaad Rob ... in vind ook dat dit jasje hem prima past.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: 1100 in TEE kleuren.
« Reactie #4 Gepost op: 21 juli 2022, 18:23:30 »
TEE kleuren staan een 1100 zeker goed. Een vriend van me heeft hem meteen gekocht toen Roco ermee kwam. Alleen is hij er nog steeds van overtuigd dat die lok ook in 1:1 TEE treinen heeft getrokken  :D
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.