Auteur Topic: Van Union Pacific naar (een soort van) NS loc.  (gelezen 1306 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Van Union Pacific naar (een soort van) NS loc.
« Gepost op: 18 juli 2022, 19:41:49 »
Een tijdje geleden een Union Pacific loc overgenomen. Hier heb ik me weer op uitgeleefd en er een soort van NS loc van gemaakt.



Eerst alles goed opgeschuurd met een glasvezel potlood en uit elkaar gehaald.



Daarna in NS kleuren gezet.



De gaatjes van de reling opnieuw uitgeboord. Die waren dicht gaan zitten door de verf.



Er zitten ook geen buffers op zoals de Europese locs dus die heb ik gemaakt van afgeknipte spijkertjes en een stukje krimpkous.



De verf glimt heel erg en dat is niet mooi dus ….



….zet ik alles in de matte lak gemengd met een beetje roestbruin.



Daarna wordt de loc nog iets meer verouderd.





Later meer van deze onzin … :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline PietB

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 290
  • Thanked: 8 times
  • Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.
Re: Van Union Pacific naar (een soort van) NS loc.
« Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2022, 01:39:45 »
Ik vind het geen onzin Pierre, eerder heel creatief.
Gebruik je wel een mondmasker en handzschoenen als je met die glasvezel pen werkt?
Want die vezeltjes zijn 'killing'


grt Piet.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Van Union Pacific naar (een soort van) NS loc.
« Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2022, 10:51:01 »
Ha Pierre,

Ik vind deze "ombouw" er in ieder geval plausibel uit zien. Als je niet beter weet is het gewoon een zware NS dieselloc.
En de spijkertjes met krimpkous als buffers: die gaat in de ideeënkist. Tot nu toe red ik het nog met buffers, maar er zou eens een tekort kunnen ontstaan en dan is dit een mooie oplossing.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Van Union Pacific naar (een soort van) NS loc.
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2022, 10:44:19 »
Dankjewel heren. ;)

Gebruik je wel een mondmasker en handzschoenen als je met die glasvezel pen werkt?

Om je de waarheid te zeggen gebruik ik deze middelen niet graag. Ik kan er niet mee werken. Met deze temperaturen werk ik meestal buiten in de wind. Ik heb COPD en heb het zelfs zonder masker al snel benauwd. Dit is ook de reden dat ik (bijna) niets meer doe met mijn verfspuitje. Ik schilder zoals je wel gemerkt zult hebben tegenwoordig alles met de hand.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/