Auteur Topic: Poetswagon in schroottrein.  (gelezen 1526 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Poetswagon in schroottrein.
« Gepost op: 12 mei 2022, 10:55:24 »
Al weer een tijd niets van me laten horen. Gewoon lui om een stukkie te tikken en andere dingen te doen.

Een hele tijd geleden was ik op zoek naar twee railpoets wagonnetjes om mee te laten lopen in een stammetje. Ik vond er een op Marktplaats en iemand van een N forum hielp me aan de andere. Nog bedankt hiervoor Ron. ;) Ze zijn alle twee van Roco. Het Marktplaats exemplaar was bruin met zo’n vrolijk Roco dakje. Dit dakje heb ik vervangen voor het grijze dakje van Ron. Deze poetser kan gewoon meelopen tussen een paar andere vrachtwagonnetjes. De andere wil ik vullen met schroot en deze in een (nog te maken) schroottrein laten meelopen.

Eerst maar eens een koppeling vervangen. Ik denk dat deze tijdens het vervoer gesneuveld is. Maar dat is natuurlijk een makkie.

 

Ik vind een juiste in de rommelbak. Hij is wel iets korter maar ik kom hier wel mee weg.



 

Dan verzamel ik wat oude wagonnetjes die ik kan gebruiken voor mijn schroottrein.



Ik beschadig ze wat en geef de buitenkanten allemaal een verfje. Van een restje schuimplaat snij ik in elk wagonnetje een ondergrondje.



Dan komt het “schroot ” aan de beurt.





En natuurlijk een beetje roest.



Ook de andere bakjes moeten gevuld worden met allerlei rommel. De openingetjes vul ik op met krulletjes uit mijn puntenslijper.

 

En dan … roest!





De vracht van de wagonnetjes met de zwaarder lopende poetser was te veel voor een kleine 1100 loc. Gelukkig heb ik er meerdere en met twee gaat het prima.








Later meer geknutsel. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/